Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aldi-aanbieding:ontwormingstabletten
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Aldi-aanbieding:ontwormingstabletten
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_26/OFF15.SHTML
Of we er blij mee moeten zijn dat ze bij een supermarkt in de aanbieding zijn weet ik niet,maar goed,ze zijn er.
Of we er blij mee moeten zijn dat ze bij een supermarkt in de aanbieding zijn weet ik niet,maar goed,ze zijn er.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Re: Aldi-aanbieding:ontwormingstabletten
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En dan de tekst "dierenartsen bevelen 4x per jaar ontwormen aan" 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Tiny
- Zeer actief
Maar mooi niet van mijn centenNanna schreef:Ook dierenartsen willen op vakantie. En dan het liefst naar de Dominicaanse Republiek. Of de Malediven.Tiny schreef:En dan de tekst "dierenartsen bevelen 4x per jaar ontwormen aan"
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Tiny
- Zeer actief
Wat mij betreft is dat stukken beterCleva schreef:Mag 1 keer in de vier jaar ook?Tiny schreef:En dan de tekst "dierenartsen bevelen 4x per jaar ontwormen aan"
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit ontworm.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ontwormen is alleen zinvol als je honden regelmatig op kinderspeelplaatsen in de zandbak zitten te schijten. En dan nog… voor volwassen honden zijn wormen helemaal niet schadelijk. Kindertjes, die hebben last van wormen. Ik zou er dan ook voor pleiten in zandbak spelende kindertjes 4 x per jaar te ontwormen, gewoon voor de zekerheid 
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Gemakkelijk ook, staat bij de Aldi waarschijnlijk naast de Wicky, de Nibbits & kipnuggets 
- Anouk86
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising Malthezer met Bichon Frise
Kijk en daarom loopt er nu een langdurig onderzoek op de faculteit Diergeneeskunde van Utrecht.
Met het onderzoek willen ze kijken of de 4x per jaar ontwormen daadwerkelijk zinvol is; moet het misschien vaker, of juist minder??
Bij paarden en herkauwers moet namelijk elke keer ontlastingsonderzoek gedaan worden om te kijken of er ontwormd te moeten worden om onnodig ontwormen en medicatie gebruik te voorkomen. En wij zouden honden gewoon zonder onderzoek vol stoppen met de medicatie??? beetje raar, en al helemaal raar dat je deze medicatie gewoon bij de aldi kunt krijgen.
Volwassen honden hebben inderdaad nauwelijks last van de worm. De reden dat wij allemaal onze honden zouden moeten ontwormen is voor de veiligheid van de gezondheid van mensen. Want inderdaad, kleine kinderen, maar ook bejaarde mensen en mensen met een immuunafwijking kunnen wel ziek worden.
Voor het onderzoek zijn ze wel nog op zoek naar deelnemers, mensen die in de regio Utrecht of Den Haag wonen kunnen gratis aan dit onderzoek mee doen. Ze controleren dan elke maand gratis de ontlasting van je hond op wormen en als je hond wormen heeft dan krijg je gratis een ontwormingskuur.
Voor meer info over dit onderzoek kan je kijken op www.parasietenwijzer.nl of een email sturen naar parasietenwijzer@uu.nl o.v.v. Spoelwormonderzoek Hond. Dan kunnen ze via de e-mail een folder sturen waar alles over dit onderzoek in staat. Erg interessant kan ik je zeggen!
Met het onderzoek willen ze kijken of de 4x per jaar ontwormen daadwerkelijk zinvol is; moet het misschien vaker, of juist minder??
Bij paarden en herkauwers moet namelijk elke keer ontlastingsonderzoek gedaan worden om te kijken of er ontwormd te moeten worden om onnodig ontwormen en medicatie gebruik te voorkomen. En wij zouden honden gewoon zonder onderzoek vol stoppen met de medicatie??? beetje raar, en al helemaal raar dat je deze medicatie gewoon bij de aldi kunt krijgen.
Volwassen honden hebben inderdaad nauwelijks last van de worm. De reden dat wij allemaal onze honden zouden moeten ontwormen is voor de veiligheid van de gezondheid van mensen. Want inderdaad, kleine kinderen, maar ook bejaarde mensen en mensen met een immuunafwijking kunnen wel ziek worden.
Voor het onderzoek zijn ze wel nog op zoek naar deelnemers, mensen die in de regio Utrecht of Den Haag wonen kunnen gratis aan dit onderzoek mee doen. Ze controleren dan elke maand gratis de ontlasting van je hond op wormen en als je hond wormen heeft dan krijg je gratis een ontwormingskuur.
Voor meer info over dit onderzoek kan je kijken op www.parasietenwijzer.nl of een email sturen naar parasietenwijzer@uu.nl o.v.v. Spoelwormonderzoek Hond. Dan kunnen ze via de e-mail een folder sturen waar alles over dit onderzoek in staat. Erg interessant kan ik je zeggen!
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Anouk86 schreef:Kijk en daarom loopt er nu een langdurig onderzoek op de faculteit Diergeneeskunde van Utrecht.
Voor meer info over dit onderzoek kan je kijken op http://www.parasietenwijzer.nl of een email sturen naar parasietenwijzer@uu.nl o.v.v. Spoelwormonderzoek Hond. Dan kunnen ze via de e-mail een folder sturen waar alles over dit onderzoek in staat. Erg interessant kan ik je zeggen!
Jammer dat ik niet in die regio woon;ik zou graag mee doen
Overigens werken de doorverwijzingen op die pagina niet goed hier.

- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
gaat een onderzoek starten over dierenvoeding in plaats van deze onzin.Anouk86 schreef:Kijk en daarom loopt er nu een langdurig onderzoek op de faculteit Diergeneeskunde van Utrecht.
Voor meer info over dit onderzoek kan je kijken op http://www.parasietenwijzer.nl of een email sturen naar parasietenwijzer@uu.nl o.v.v. Spoelwormonderzoek Hond. Dan kunnen ze via de e-mail een folder sturen waar alles over dit onderzoek in staat. Erg interessant kan ik je zeggen!

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
?saskia en sjaak schreef: gaat een onderzoek starten over dierenvoeding in plaats van deze onzin.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ze komen vast als beste uit de test 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- CKS
- Zeer actief
Ja. En de enige geaccepteerde uitkomst is dan dat alleen vers voeren goed is. De rest is allemaal slecht. Maffia. Vers daarentegen lost alle ziektes op en de honden leven minstens 10 jaar langer. Als er iets anders uit dat onderzoek komt is bewezen dat de UU gesponsord wordt door brokkenfabrikanten. Klaar.marian* schreef:?saskia en sjaak schreef: gaat een onderzoek starten over dierenvoeding in plaats van deze onzin.
Kees
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij paarden hoeft helemaal geen ontlasting onderzocht te worden, hoe kom je daar nou bij?
Voorlopig is het enige dat je wormspuiten alleen via de da kunt halen, maar aangezien dat niet geregistreerd wordt bij het dier, heeft dat ook geen enkele zin, je hebt nog geen overzicht wat een paard krijgt.
Alleen voor de da is het leuk...
Voorlopig is het enige dat je wormspuiten alleen via de da kunt halen, maar aangezien dat niet geregistreerd wordt bij het dier, heeft dat ook geen enkele zin, je hebt nog geen overzicht wat een paard krijgt.
Alleen voor de da is het leuk...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
saskia en sjaak schreef: gaat een onderzoek starten over dierenvoeding in plaats van deze onzin.
Bedoel je 'gaat' in de zin van dat je dat nu direct gaat doen of beheers je het Nederlands slecht?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
10 jaar langer..Casey schreef: Vers daarentegen lost alle ziektes op en de honden leven minstens 10 jaar langer.
Kees
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik had het andere topic nog niet gezien;toch jammer dat het maar in 2 regio's is.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat met Tymo ook van plan ben, althans 2x per jaar ofzo, in de zandbakspeelperiode. En overigens is het wel het advies van de GGD tegenwoordig om 4x per jaar een hond te ontwormen. Niet dat ik ze hier tegenwoordig nog ontworm, ik zie daar echt het nut niet zo van in. Bij mijn nestjes heb ik wel ontwormd maar nooit een worm gevonden.Badu schreef:Ontwormen is alleen zinvol als je honden regelmatig op kinderspeelplaatsen in de zandbak zitten te schijten. En dan nog… voor volwassen honden zijn wormen helemaal niet schadelijk. Kindertjes, die hebben last van wormen. Ik zou er dan ook voor pleiten in zandbak spelende kindertjes 4 x per jaar te ontwormen, gewoon voor de zekerheid

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Je laat van Tymo dan toch wel eerst onderzoeken of er sprake is van een wormbesmetting voordat je er van die dubieuze pillen in stopt, toch?MirandaH schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat met Tymo ook van plan ben, althans 2x per jaar ofzo, in de zandbakspeelperiode. En overigens is het wel het advies van de GGD tegenwoordig om 4x per jaar een hond te ontwormen. Niet dat ik ze hier tegenwoordig nog ontworm, ik zie daar echt het nut niet zo van in. Bij mijn nestjes heb ik wel ontwormd maar nooit een worm gevonden.Badu schreef:Ontwormen is alleen zinvol als je honden regelmatig op kinderspeelplaatsen in de zandbak zitten te schijten. En dan nog… voor volwassen honden zijn wormen helemaal niet schadelijk. Kindertjes, die hebben last van wormen. Ik zou er dan ook voor pleiten in zandbak spelende kindertjes 4 x per jaar te ontwormen, gewoon voor de zekerheid
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
saskia en sjaak schreef: gaat een onderzoek starten over dierenvoeding in plaats van deze onzin.
ben je van de one-liners of ben je een stooktrolletje die in elk topic even 1 reactie geeft om te stoken en zich daarna als de wiedeweerga weer uit de voeten maakt?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als er een pil van het één of ander in moet, dan gooi ik die toe en doe net alsof het een beloning isNanna schreef:Dan doe je het toch zelf. Stuk leverworst, pil erin, een "beloning" geven en het leed is geledenlor1_1984 schreef:Moet alleen nog gaan zorgen dat de hond ook ontwormd gaat worden, maar dat gaat nog een hele kluif worden, aangezien die niet van mij is en de eigenares nogal ehm... traag en onbegrijpend is met dergelijke dingen.
Als ze denken dat het verdiend is vreten ze alles
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Kiki weet zelfs een kwart Primatourtabletje nog tussen een stukje ham of kaas uit te frotten
Terwijl die dingen toch van zichzelf al heel klein zijn,laat staan een kwart.
Terwijl die dingen toch van zichzelf al heel klein zijn,laat staan een kwart.