Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aldi-aanbieding:ontwormingstabletten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Aldi-aanbieding:ontwormingstabletten

Ongelezen bericht door marian* »

http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_26/OFF15.SHTML

Of we er blij mee moeten zijn dat ze bij een supermarkt in de aanbieding zijn weet ik niet,maar goed,ze zijn er.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Aldi-aanbieding:ontwormingstabletten

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Ik heb alle producten er al op gezet

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5&t=218862
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

En dan de tekst "dierenartsen bevelen 4x per jaar ontwormen aan" :oeps:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef:En dan de tekst "dierenartsen bevelen 4x per jaar ontwormen aan" :oeps:
Ook dierenartsen willen op vakantie. En dan het liefst naar de Dominicaanse Republiek. Of de Malediven.
Maar mooi niet van mijn centen :pffff: Ik geef geen onnodige stuiver uit aan ontworming of ander meuk.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Cleva schreef:
Tiny schreef:En dan de tekst "dierenartsen bevelen 4x per jaar ontwormen aan" :oeps:
Mag 1 keer in de vier jaar ook?
Wat mij betreft is dat stukken beter :ok:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit ontworm.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Ontwormen is alleen zinvol als je honden regelmatig op kinderspeelplaatsen in de zandbak zitten te schijten. En dan nog… voor volwassen honden zijn wormen helemaal niet schadelijk. Kindertjes, die hebben last van wormen. Ik zou er dan ook voor pleiten in zandbak spelende kindertjes 4 x per jaar te ontwormen, gewoon voor de zekerheid :mrgreen:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Gemakkelijk ook, staat bij de Aldi waarschijnlijk naast de Wicky, de Nibbits & kipnuggets :E:
Afbeelding

Anouk86
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising Malthezer met Bichon Frise

Ongelezen bericht door Anouk86 »

Kijk en daarom loopt er nu een langdurig onderzoek op de faculteit Diergeneeskunde van Utrecht.

Met het onderzoek willen ze kijken of de 4x per jaar ontwormen daadwerkelijk zinvol is; moet het misschien vaker, of juist minder??
Bij paarden en herkauwers moet namelijk elke keer ontlastingsonderzoek gedaan worden om te kijken of er ontwormd te moeten worden om onnodig ontwormen en medicatie gebruik te voorkomen. En wij zouden honden gewoon zonder onderzoek vol stoppen met de medicatie??? beetje raar, en al helemaal raar dat je deze medicatie gewoon bij de aldi kunt krijgen.
Volwassen honden hebben inderdaad nauwelijks last van de worm. De reden dat wij allemaal onze honden zouden moeten ontwormen is voor de veiligheid van de gezondheid van mensen. Want inderdaad, kleine kinderen, maar ook bejaarde mensen en mensen met een immuunafwijking kunnen wel ziek worden.

Voor het onderzoek zijn ze wel nog op zoek naar deelnemers, mensen die in de regio Utrecht of Den Haag wonen kunnen gratis aan dit onderzoek mee doen. Ze controleren dan elke maand gratis de ontlasting van je hond op wormen en als je hond wormen heeft dan krijg je gratis een ontwormingskuur.

Voor meer info over dit onderzoek kan je kijken op www.parasietenwijzer.nl of een email sturen naar parasietenwijzer@uu.nl o.v.v. Spoelwormonderzoek Hond. Dan kunnen ze via de e-mail een folder sturen waar alles over dit onderzoek in staat. Erg interessant kan ik je zeggen!
marian*
Erelid
Contacteer:

Anouk86 schreef:Kijk en daarom loopt er nu een langdurig onderzoek op de faculteit Diergeneeskunde van Utrecht.

Met het onderzoek willen ze kijken of de 4x per jaar ontwormen daadwerkelijk zinvol is; moet het misschien vaker, of juist minder??
Bij paarden en herkauwers moet namelijk elke keer ontlastingsonderzoek gedaan worden om te kijken of er ontwormd te moeten worden om onnodig ontwormen en medicatie gebruik te voorkomen. En wij zouden honden gewoon zonder onderzoek vol stoppen met de medicatie??? beetje raar, en al helemaal raar dat je deze medicatie gewoon bij de aldi kunt krijgen.
Volwassen honden hebben inderdaad nauwelijks last van de worm. De reden dat wij allemaal onze honden zouden moeten ontwormen is voor de veiligheid van de gezondheid van mensen. Want inderdaad, kleine kinderen, maar ook bejaarde mensen en mensen met een immuunafwijking kunnen wel ziek worden.

Voor het onderzoek zijn ze wel nog op zoek naar deelnemers, mensen die in de regio Utrecht of Den Haag wonen kunnen gratis aan dit onderzoek mee doen. Ze controleren dan elke maand gratis de ontlasting van je hond op wormen en als je hond wormen heeft dan krijg je gratis een ontwormingskuur.

Voor meer info over dit onderzoek kan je kijken op http://www.parasietenwijzer.nl of een email sturen naar parasietenwijzer@uu.nl o.v.v. Spoelwormonderzoek Hond. Dan kunnen ze via de e-mail een folder sturen waar alles over dit onderzoek in staat. Erg interessant kan ik je zeggen!

Jammer dat ik niet in die regio woon;ik zou graag mee doen :ok:
Overigens werken de doorverwijzingen op die pagina niet goed hier.
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Anouk86 schreef:Kijk en daarom loopt er nu een langdurig onderzoek op de faculteit Diergeneeskunde van Utrecht.

Voor meer info over dit onderzoek kan je kijken op http://www.parasietenwijzer.nl of een email sturen naar parasietenwijzer@uu.nl o.v.v. Spoelwormonderzoek Hond. Dan kunnen ze via de e-mail een folder sturen waar alles over dit onderzoek in staat. Erg interessant kan ik je zeggen!
gaat een onderzoek starten over dierenvoeding in plaats van deze onzin.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

saskia en sjaak schreef: gaat een onderzoek starten over dierenvoeding in plaats van deze onzin.
?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ze komen vast als beste uit de test :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

marian* schreef:
saskia en sjaak schreef: gaat een onderzoek starten over dierenvoeding in plaats van deze onzin.
?
Ja. En de enige geaccepteerde uitkomst is dan dat alleen vers voeren goed is. De rest is allemaal slecht. Maffia. Vers daarentegen lost alle ziektes op en de honden leven minstens 10 jaar langer. Als er iets anders uit dat onderzoek komt is bewezen dat de UU gesponsord wordt door brokkenfabrikanten. Klaar.

:wink:

Kees
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Bij paarden hoeft helemaal geen ontlasting onderzocht te worden, hoe kom je daar nou bij?
Voorlopig is het enige dat je wormspuiten alleen via de da kunt halen, maar aangezien dat niet geregistreerd wordt bij het dier, heeft dat ook geen enkele zin, je hebt nog geen overzicht wat een paard krijgt.
Alleen voor de da is het leuk...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Badu
Zeer actief
Contacteer:

:denken:
Bedoel je 'gaat' in de zin van dat je dat nu direct gaat doen of beheers je het Nederlands slecht?
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef: Vers daarentegen lost alle ziektes op en de honden leven minstens 10 jaar langer.

Kees
10 jaar langer.. :schrik:
Afbeelding

marian*
Erelid
Contacteer:

Ik had het andere topic nog niet gezien;toch jammer dat het maar in 2 regio's is.
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Badu schreef:Ontwormen is alleen zinvol als je honden regelmatig op kinderspeelplaatsen in de zandbak zitten te schijten. En dan nog… voor volwassen honden zijn wormen helemaal niet schadelijk. Kindertjes, die hebben last van wormen. Ik zou er dan ook voor pleiten in zandbak spelende kindertjes 4 x per jaar te ontwormen, gewoon voor de zekerheid :mrgreen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat met Tymo ook van plan ben, althans 2x per jaar ofzo, in de zandbakspeelperiode. En overigens is het wel het advies van de GGD tegenwoordig om 4x per jaar een hond te ontwormen. Niet dat ik ze hier tegenwoordig nog ontworm, ik zie daar echt het nut niet zo van in. Bij mijn nestjes heb ik wel ontwormd maar nooit een worm gevonden.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Badu
Zeer actief
Contacteer:

MirandaH schreef:
Badu schreef:Ontwormen is alleen zinvol als je honden regelmatig op kinderspeelplaatsen in de zandbak zitten te schijten. En dan nog… voor volwassen honden zijn wormen helemaal niet schadelijk. Kindertjes, die hebben last van wormen. Ik zou er dan ook voor pleiten in zandbak spelende kindertjes 4 x per jaar te ontwormen, gewoon voor de zekerheid :mrgreen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat met Tymo ook van plan ben, althans 2x per jaar ofzo, in de zandbakspeelperiode. En overigens is het wel het advies van de GGD tegenwoordig om 4x per jaar een hond te ontwormen. Niet dat ik ze hier tegenwoordig nog ontworm, ik zie daar echt het nut niet zo van in. Bij mijn nestjes heb ik wel ontwormd maar nooit een worm gevonden.
Je laat van Tymo dan toch wel eerst onderzoeken of er sprake is van een wormbesmetting voordat je er van die dubieuze pillen in stopt, toch?
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ben je van de one-liners of ben je een stooktrolletje die in elk topic even 1 reactie geeft om te stoken en zich daarna als de wiedeweerga weer uit de voeten maakt? :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:
lor1_1984 schreef:Moet alleen nog gaan zorgen dat de hond ook ontwormd gaat worden, maar dat gaat nog een hele kluif worden, aangezien die niet van mij is en de eigenares nogal ehm... traag en onbegrijpend is met dergelijke dingen.
Dan doe je het toch zelf. Stuk leverworst, pil erin, een "beloning" geven en het leed is geleden :mrgreen:
Als er een pil van het één of ander in moet, dan gooi ik die toe en doe net alsof het een beloning is :mrgreen:
Als ze denken dat het verdiend is vreten ze alles :cool2:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Kiki weet zelfs een kwart Primatourtabletje nog tussen een stukje ham of kaas uit te frotten :oeps:
Terwijl die dingen toch van zichzelf al heel klein zijn,laat staan een kwart.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”