Rinne Roos schreef:
Maar ik persoonlijk denk niet dat er veel mensen zijn waar gedurende 10 weken de eettafel de schuur in gaat, het bureau naar de slaapkamer wordt verbannen en onze leefruimte wordt beperkt tot bank en salontafeltje.
Meer dan 2/3 van onze leefruimte beneden wordt voor de werpkisten en de pups, afgezet met hekken.
Het grootste deel van de tuin wordt voor de pups.
En nee, we wonen niet ruim, onze huiskamer is een doorsnee doorzonkamer van ong. 23 m2.
Hier gaat inderdaad ook de hele eethoek de garage in voor ongeveer 10 weken, Onze woonkamer is wat groter dan die van jullie zo te lezen dus wij houden nog iets meer plek over voor onszelf, maar ook de tuin is puppy-speelparadijs vanaf het moment dat de pups lopen en het weer het toelaat.
Ik vind het zelf niet meer dan logisch dat je zoiets doet voor de duur dat de pups in jouw huis wonen.
Verder denk ik niet dat je als criterium moet stellen dat iemand geen goede fokker kán zijn als er meerdere rassen gefokt worden, of meerdere nesten (vrijwel) tegelijkertijd zijn. Het gaat om het geheel, en daar hoort veel meer bij dan zo 1,2,3 even opgeschreven kan worden. Het gevoel dat je krijgt bij een fokker vind ik het allerbelangrijkste, je moet als pupkoper het idee hebben dat je serieus genomen wordt en dat er goed geluisterd wordt naar wat je precies voor een pup zoekt. En dan verwacht je van de fokker dat deze daar ook eerlijk in is en als er in het nest geen pup zit die bij jou zou passen, hier ook eerlijk over zal zijn.
Je moet als pupkoper het gevoel krijgen dat de fokker zijn uiterste best doet om gezonde en qua karaker goede hondjes op de wereld te zetten, maar niet uit het oog verliezen dat niet alles op voorhand uitgesloten kan worden, en hier ook mee om kunnen gaan.
De fokker en de pupkoper moeten gewoon op 1 lijn zitten, als dat niet zo is kun je beter op zoek gaan naar een andere. Daar zijn beide partijen dan bij gebaat denk ik.