Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat herder vraagjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Wat herder vraagjes

Ongelezen bericht door Kit »

En dan over de meest voorkomende herderrassen,

Nu Beanie echt groeit als kool denk ik steeds meer herder in haar te zien, dat er Galgo inzit is ook wel duidelijk, maar ik krijg dus steeds meer het idee dat haar andere kant herder is..
Ze blaft best veel, ook gromt ze best vaak, veelal uit speelsheid, maar de manier waarop, het is een erg vocaal hondje zal ik maar zeggen. Doen herders dat nou ook? Of verbeeld ik me dat :mrgreen:

Kunnen jullie wat echte herder trekjes opnoemen voor mij? :oeps:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Re: Wat herder vraagjes

Ongelezen bericht door Inge »

Hier 1 herder die nogal vocaal is :O: , 1 die dat niet is.

Wat ik een typisch herdertrekje vind is dat ze altijd om je heen cirkelen....ze lopen een stuk voor je uit, komen dan terug, draaien achter je langs en gaan weer vooruit. Mijn boxer deed dat nooit. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Kit
Erelid

Inge schreef:Hier 1 herder die nogal vocaal is :O: , 1 die dat niet is.

Wat ik een typisch herdertrekje vind is dat ze altijd om je heen cirkelen....ze lopen een stuk voor je uit, komen dan terug, draaien achter je langs en gaan weer vooruit. Mijn boxer deed dat nooit. :mrgreen:

Dat doet ze zowiezo hahah, altijd rechtsom, omdat ze links zo goed als blind is.
Ik moet wel zeggen dat het lijkt of er HH inzit vanwege haar steeds sterker wordende sealkleur, maar aangezien ze uit Spanje komt lijkt me dat dan weer onwaarschijnlijk :wink:
Wel heeft ze haar neus heeeeeeeeeeeeeeel vaak tegen de grond :LOL:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Andere honden keihard in het oor blaffen dat ze moeten doen wat ze zeggen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Kit
Erelid

Jaap* schreef:Andere honden keihard in het oor blaffen dat ze moeten doen wat ze zeggen :mrgreen:

:idea: Ja dat dus ook!
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Jaap* schreef:Andere honden keihard in het oor blaffen dat ze moeten doen wat ze zeggen :mrgreen:
Hera zegt: :goeie:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Kit
Erelid

Nanna schreef:Je van achteren aanvallen :mrgreen:

Dat kan Beanie ook van voren, zijkanten en van onder en van boven :pffff:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

:denken:
Kit
Erelid

amber81 schreef:

Dat was een grapjuhhhhhhh
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

vocaal, neusfluiten, piepen. Dat is het eerste waar ik aan denk als ik aan mijn herders denk.
Het van achteren aanvallen is al genoemd, je hebt natuurlijk ook het; "je moet er 1x mee vechten en winnen moment" :mrgreen:
Afbeelding
Kit
Erelid

chaos schreef:vocaal, neusfluiten, piepen. Dat is het eerste waar ik aan denk als ik aan mijn herders denk.
Het van achteren aanvallen is al genoemd, je hebt natuurlijk ook het; "je moet er 1x mee vechten en winnen moment" :mrgreen:

Je eerste zin zie ik ook wel in haar ja en vechten doen we elke dag :LOL:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

hmmm nou die van mij is enkel vocaal als iets m niet aan staat... dan wil ie inderdaad wel s blaffen of iets grommen... maar is niet supervocaal.... bij ons op cursus zit er 1 die overvocaal is :)
om me heen cirkelen doet ie ook niet, hij loopt altijd voorop als ie los is en kijkt af en toe eens achterom

ik vind typische herdertrekje: piepen, om niks, echt t lijkt wel alsof er continu een scheet dwars zit ofzo...
hmm zie verder niet echt dingen aan mn hond dat ik denk: ja das typisch herder...
tsja slim, veel aandacht voor me als je bezig bent samen... (maar ja dat hebben wel meer rassen)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Het begrip Herder is natuurlijk erg breed, zoals jullie weten. Of denkt men dan alleen aan de Duitse-, Mechelse-, of Hollandse Herder tegenwoordig? Of ben ik nu te kort voor de kont hahaha :LOL:
Groetjes Sandra
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bluf is hier erg vocaal, niet alleen snel blaffen, maar kan erg zenuwachtig gaan piepen en stuiteren als ze wat opgewonden raakt. (naar buiten gaan, of met een bal gooien en het duurt te lang :roll: ) Die lult ook terug als je ligt te kroelen en ze gaat brommen en gilletjes maken, als ik dan terug klets lijkt het net of ik een heel gesprek met haar voer :piew: )
Verder zijn ze eigenlijk altijd allert/opmerkzaam, er ontgaat ze hier bijna niets. Finn is daarin wat minder duidelijk omdat hij snel inschat of het de moeite waard is om allert op te zijn, Bluf kan zich echt gaan focussen op datgene wat haar aandacht trekt.
In spel is Finn erg grommerig, zowel met Bluf als met mij. De speelgrom.
Happerig vind ik ze ook, beide honden werken veel met de bekken in spel met elkaar maar ook bij mij. (Zachtjes dan wel he :wink: )
Verder inderdaad best wel regelaars, het moet op hun manier. Verder zijn ze graag bij de (eigen) groep "vreemd volk" hoeft niet echt voor ze, merkte wel dat als ik met een groep of met wat andere mensen ging lopen dat dat dan ook heel snel als "eigen" werd gezien.
Heb het hier over mijn eigen herders, maar de meeste dingen die ik opnoem herken ik ook wel bij mechelse herders.
Kit
Erelid

Rosan's Sandra schreef:Het begrip Herder is natuurlijk erg breed, zoals jullie weten. Of denkt men dan alleen aan de Duitse-, Mechelse-, of Hollandse Herder tegenwoordig? Of ben ik nu te kort voor de kont hahaha :LOL:

Ik doel op de meest voorkomende, wat zou nou een voor de hand liggende herder kunnen zijn als dit pupje uit Spanje komt?
Kit
Erelid

blondie schreef:Bluf is hier erg vocaal, niet alleen snel blaffen, maar kan erg zenuwachtig gaan piepen en stuiteren als ze wat opgewonden raakt. (naar buiten gaan, of met een bal gooien en het duurt te lang :roll: ) Die lult ook terug als je ligt te kroelen en ze gaat brommen en gilletjes maken, als ik dan terug klets lijkt het net of ik een heel gesprek met haar voer :piew: )
Verder zijn ze eigenlijk altijd allert/opmerkzaam, er ontgaat ze hier bijna niets. Finn is daarin wat minder duidelijk omdat hij snel inschat of het de moeite waard is om allert op te zijn, Bluf kan zich echt gaan focussen op datgene wat haar aandacht trekt.
In spel is Finn erg grommerig, zowel met Bluf als met mij. De speelgrom.
Happerig vind ik ze ook, beide honden werken veel met de bekken in spel met elkaar maar ook bij mij. (Zachtjes dan wel he :wink: )
Verder inderdaad best wel regelaars, het moet op hun manier. Verder zijn ze graag bij de (eigen) groep "vreemd volk" hoeft niet echt voor ze, merkte wel dat als ik met een groep of met wat andere mensen ging lopen dat dat dan ook heel snel als "eigen" werd gezien.
Heb het hier over mijn eigen herders, maar de meeste dingen die ik opnoem herken ik ook wel bij mechelse herders.
Ik herken hier wel veel in, piepen, stuiteren ( het is soms net een popcornende cavia) "kletsen" ook helemaal als we aan het knuffelen zijn, brommen doet ze ook, ook al is ze eenzijdig blind kan ze best lang ergens naar kijken. Happen doet ze ook, het is dan wel een pup, maar echt in alles moet gehapt worden hahaha. Het is een heel eigenzinnig hondje, wat ze in d'r kop heeft, heeft ze niet in d'r kont :mrgreen:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Kit schreef:
Rosan's Sandra schreef:Het begrip Herder is natuurlijk erg breed, zoals jullie weten. Of denkt men dan alleen aan de Duitse-, Mechelse-, of Hollandse Herder tegenwoordig? Of ben ik nu te kort voor de kont hahaha :LOL:

Ik doel op de meest voorkomende, wat zou nou een voor de hand liggende herder kunnen zijn als dit pupje uit Spanje komt?
Er zou eventueel dan Tjechoslowaakse wolfhond in kunnen zitten. Ook een herderachtige :wink: Ernstig vocaal en past ook wel in de rest wat je opnoemt geloof ik.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

flamme schreef:
Kit schreef:

Er zou eventueel dan Tjechoslowaakse wolfhond in kunnen zitten. Ook een herderachtige :wink: Ernstig vocaal en past ook wel in de rest wat je opnoemt geloof ik.
Ook gewoon duitse herder hoor :19: toen ik in Spanje werkte op een eiland had een pizzabakker een duitse herder pup gekocht.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

amber81 schreef:
Elke rechtgeaarde herder valt zijn baas minimaal één keer van achteren aan. Serieus. De 1e keer waren er alleen wat hechtingen de andere herder heeft mij heel wat ernstiger toegetakeld :ugh: Prikker en stroom (fikse klappen) hebben prima geholpen. Ze waren zo weer in het gareel :ok:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

:goeie:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Kit
Erelid

alm@ schreef:
amber81 schreef:
Elke rechtgeaarde herder valt zijn baas minimaal één keer van achteren aan. Serieus. De 1e keer waren er alleen wat hechtingen de andere herder heeft mij heel wat ernstiger toegetakeld :ugh: Prikker en stroom (fikse klappen) hebben prima geholpen. Ze waren zo weer in het gareel :ok:

En nu lopen ze altijd met een muilkorf en een prikband he? :lol1:

Dat ga ik nu ook meteen maar voor Mevrouw Boonstra halen
alm@
moderator

Kit schreef:
alm@ schreef: Elke rechtgeaarde herder valt zijn baas minimaal één keer van achteren aan. Serieus. De 1e keer waren er alleen wat hechtingen de andere herder heeft mij heel wat ernstiger toegetakeld :ugh: Prikker en stroom (fikse klappen) hebben prima geholpen. Ze waren zo weer in het gareel :ok:

En nu lopen ze altijd met een muilkorf en een prikband he? :lol1:

Dat ga ik nu ook meteen maar voor Mevrouw Boonstra halen
Nee hoor. Ik hoef mijn stem maar te verheffen en ze kruipen met de staart tussen de benen naar mij toe :pffff: Wel mevrouw Boonstra eerst even flink van de stroom laten proeven :mrgreen:
Afbeelding
Kit
Erelid

Dat zeg ik :mrgreen:

Bovenstaande was een reactie op Nanna,

Alma, waar kan ik de stroom het beste op zetten? Neusje? Keeltje?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier kunnen ze erg vocaal zijn... onderling met spelen etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator

Kit schreef:Dat zeg ik :mrgreen:

Ik zou de geslachtsdelen doen. Zeer effectief :ok: hebben ze meteen hun beweging gehad. Ze springen dan wat af :E:
Afbeelding
Kit
Erelid

De Podenco's weten zo af en toe niet wat hun over komt met die lawaaipapagaai :LOL: :LOL: Lilo heeft door dat Beanie haar noet zo goed ziet, dus die stelt zich al verdekt op :mrgreen:
Kit
Erelid

alm@ schreef:

Ik zou de geslachtsdelen doen. Zeer effectief :ok: hebben ze meteen hun beweging gehad. Ze springen dan wat af :E:

Dat fluitje van haar is zo ieniminie, bijna niet te vinden :ugh:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Nanna schreef: :goeie: herdermensen zijn niet zo van het gevoel voor humor :mrgreen: :cheer: :LOL: Hun honden overigens ook niet ;-)
ach, ik weet wie het zegt. Niet iedereen is altijd gecharmeerd van JOUW humor, dat is iets anders, Nanna.
alm@
moderator

Kit schreef:
alm@ schreef:

Dat fluitje van haar is zo ieniminie, bijna niet te vinden :ugh:
Daar heb je kleine knijpertjes voor. Gebruik ik bij Reina's kleine doosje ook :mrgreen:
Nanna schreef:
alm@ schreef: Ik zou de geslachtsdelen doen. Zeer effectief :ok: hebben ze meteen hun beweging gehad. Ze springen dan wat af :E:
De samba ballen dans ;-)
Gut wat zijn we eensgezind :F:
Afbeelding
alm@
moderator

amber81 schreef:
Nanna schreef: :goeie: herdermensen zijn niet zo van het gevoel voor humor :mrgreen: :cheer: :LOL: Hun honden overigens ook niet ;-)
Ik heb anders zeer jolige honden met hun vrolijke gespring :goeie:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”