Lid van een rasvereniging is voor mij niet belangrijk, ik weet hoe dat er aan toe gaat en voor mij is het geen must dat een fokker daarbij aangesloten is.
Wel zie ik graag dat een fokker zich bezig houd met de gezondheidseisen die bij het ras horen.
Hoe zijn de honden?, waar worden ze gehouden, hoe gaat het met de pus?, die zie ik graag in huis ipv in de kennel of de schuur of in een aparte "kraamkamer".
Twee verschillende rassen fokken gaat nog maar alles daarboven geeft mij geen goed gevoel.
Hoe gaat het als er onverhoopt een pup herplaatst moet worden, voelt de fokker zich daar verantwoordelijk voor?, wat verwacht de fokker van mij?
Tot nu toe ben ik altijd doordat ik op een bepaald type hond viel bij een fokker terecht gekomen, ik kijk naar de "normale dingen" Hd uitslagen maar volg ook mijn gevoel heel sterk.
Bij mijn laatste hond, kwam ik bij de fokker, wilde graag de honden zien en voor ik wist stond ik tussen tien beaucerons....

Allemaal vriendelijk, geen onvertogen woord, open, sociaal en mijn "type"beauceron. Toen wist ik nu moet het wel heel raar gaan wil ik hier geen pup meer vandaan halen.
En nu ik er zo aan terug denk was er bij al mijn honden een moment dat ik dacht, hier ga ik voor!. Maar ik ben ook wel bij fokkers geweest waar ik na enige tijd het gevoel had; dat ik het niet moest doen, en soms niet eens op feiten gebaseerd. Achteraf was het goed dat ik het niet had gedaan.
Dus op bezoek gaan, kijken, praten en je gevoel volgen. Maar niet je hoofd verliezen.