Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor de fokkers: Plaatsen jullie zusjes op hetzelfde adres?
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Voor de fokkers: Plaatsen jullie zusjes op hetzelfde adr
afhankelijk van het ras en van de mensen die ze in huis nemen, bij basenjis zou ik het nooit doen, bij podencos wil ik het overwegen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ik weet twee van die combi's bij de Tamaskan, twee reuen van een jaar oud en twee teven van een half jaar. Gaat inderdaad goed, maar ik zou het zelf nooit doen. Als ik pups zou plaatsen zou het afhankelijk zijn van de kennis, ervaring en de mogelijkheden die een nieuwe eigenaar heeft.Tamaskan schreef:Deze gevallen zijn dan bij de TDR. Ik ben ook benieuwd idd na hoe oud deze honden nu zijn want denk dat ze onder de leeftijd van drie zijn ern er vast verder geen roedel genoot bij is gekomen na die tijd of wel???massam schreef:Rahne schreef:Jawel hoor. Ik kan zo al 3 gevallen opnoemen die nog geen ervaring met het ras hadden en toch 2 pups tegelijk hebben gekregen (2 nestzussen, 2 nestbroers en een onverwante teef en reu combinatie). Bij alle 3 die gezinnen gaat het super goed, honden komen niets tekort
Zeg trouwens niet dat ik het zomaar zou doen, 2 pups tegelijk plaatsen, maar in sommige gevallen kan het volgens mij prima.
hoe oud zijn die honden nu? (ik ken het ras verder niet, gewoon interesse)
Ook is het zeker bij de tamaskan in dit stadium ook wel afhankelijk van de achtergrond van de lijnen waaruit ze dan zijn.
Ik persoonlijk zou het echt nooit doen gezien ik maar al te vaak hoor dat het ook gigantisch mis kan gaan en gezien bepaalde lijnen bij de Tamaskan(de achetrgrond bv van Jackal en dan begrijp je wel wat ik bedoel Rahne) met die lijnen zou ik het dus echt niet doen.
En Miran, wat bedoel je precies met de achtergrond van Jackal en dat het gigantisch mis kan gaan?
Edit: Ik weet nog een nestbroer en -zus combi, die zijn om en nabij de twee jaar oud, broer en zus van Konah. Gaat, voor zover ik weet, prima. Zij hebben ook nog een intacte Tamaskan reu, die iets jonger is dan deze twee, maar niet veel.
- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jackal komt uit een Tsjech. Dus bv Kal-lee van Karen of Vixen van Debbie die daar een nakomeling van zijn kunnen ook tsjechen trekjes hebben al zijn die niet zo sterk aanwezig als bij de tsjechen zelf. Bij de tsjech kan het vaak zo zijn dat die toch wel erg fel in roedel verband worden op alles wat buiten hun roedel is. Dit zwakt natuurlijk al af door de variatie van een roedel maar word versterkt door tegelijkertijd vanaf het nest die familieband te behouden.-Gaby- schreef: En Miran, wat bedoel je precies met de achtergrond van Jackal en dat het gigantisch mis kan gaan?
De lijnen waar geen wolfhond doorheen zit(worden door combi's natuurlijk ook minder) zou ik dat probleem ook minder zien hoor maar lijnen waar het wel in zit zoals nakomelingen van Jackal,Jodie,Suzi,Apache Horse etc zou ik daar toch minder tegenover staan.
Natuurlijk kan het goed gaan hoor maar de kans in die lijnen dat het fout kan gaan acht ik wel groter.
Je spreekt hier over Fly en Nanouq maar die zaten niet vanuit het nest direct bij elkaar. Zij zijn pas later in deze situatie weer gekomen waardoor die band die ze anders meteen menemen verminderd wasEdit: Ik weet nog een nestbroer en -zus combi, die zijn om en nabij de twee jaar oud, broer en zus van Konah. Gaat, voor zover ik weet, prima. Zij hebben ook nog een intacte Tamaskan reu, die iets jonger is dan deze twee, maar niet veel.
Edit: Alhoewel als Nanouq een beetje kwa karakter op paps lijkt zie ik geheel geen problemen ervan komen haha Maar goed dan is paps ook een uitzondering op de rasstandaard van zijn ras
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik ben een beetje krom, ik zou het zelf denk ik niet zo vlug doen..
Echter zitten wij wel een maand of 10 met twee zusjes uit dit nestje omdat de pup niet eerder naar UK kan, en er
is kans dat er nog een pup van een ander ras bij komt over een maand of 2/3.
Ik vind het ook afhankelijk van de pupkopers o.a.
Echter zitten wij wel een maand of 10 met twee zusjes uit dit nestje omdat de pup niet eerder naar UK kan, en er
is kans dat er nog een pup van een ander ras bij komt over een maand of 2/3.
Ik vind het ook afhankelijk van de pupkopers o.a.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Jackal zat samen met een ongecastreerde reu en een teef in een kennel en dat ging prima. Kal-le van Karen ging zelfs goed met Rhodin en dat kwam niet door Rhodin.Tamaskan schreef:Jackal komt uit een Tsjech. Dus bv Kal-lee van Karen of Vixen van Debbie die daar een nakomeling van zijn kunnen ook tsjechen trekjes hebben al zijn die niet zo sterk aanwezig als bij de tsjechen zelf. Bij de tsjech kan het vaak zo zijn dat die toch wel erg fel in roedel verband worden op alles wat buiten hun roedel is. Dit zwakt natuurlijk al af door de variatie van een roedel maar word versterkt door tegelijkertijd vanaf het nest die familieband te behouden.-Gaby- schreef: En Miran, wat bedoel je precies met de achtergrond van Jackal en dat het gigantisch mis kan gaan?
De lijnen waar geen wolfhond doorheen zit(worden door combi's natuurlijk ook minder) zou ik dat probleem ook minder zien hoor maar lijnen waar het wel in zit zoals nakomelingen van Jackal,Jodie,Suzi,Apache Horse etc zou ik daar toch minder tegenover staan.
Natuurlijk kan het goed gaan hoor maar de kans in die lijnen dat het fout kan gaan acht ik wel groter.
Je spreekt hier over Fly en Nanouq maar die zaten niet vanuit het nest direct bij elkaar. Zij zijn pas later in deze situatie weer gekomen waardoor die band die ze anders meteen menemen verminderd wasEdit: Ik weet nog een nestbroer en -zus combi, die zijn om en nabij de twee jaar oud, broer en zus van Konah. Gaat, voor zover ik weet, prima. Zij hebben ook nog een intacte Tamaskan reu, die iets jonger is dan deze twee, maar niet veel.In dat geval vind ik het dan ook geen probleem en denk ik ook niet dat hun daar snel problemen mee zullen krijgen als Nanouq 3 jaar word. Wat gezien hun afstamming van Apache Horse (haha je weet dus wie) kan het ook zomaar zijn dat op die leeftijd Nanouq dus bv niet zo snel meer de andere mannen in die roedel accepteerd terwijl dat nu nog super gaat. Maar gezien het terrein wat hun hebben is voor hun zelf daarin nog alle problemen te voorkomen dus zie ik daar ook geen probleem
Edit: Alhoewel als Nanouq een beetje kwa karakter op paps lijkt zie ik geheel geen problemen ervan komen haha Maar goed dan is paps ook een uitzondering op de rasstandaard van zijn ras
Je hebt gelijk over Fly en Nanuq, waren zij niet een half jaar o.i.d. toen ze Nanuq weer terug kregen? Nanuq is een ontzettend lieve hond was op de Tamaskan dag ook vriendelijk naar andere honden, voorzie geen problemen met hem.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Geen fokker...maar ik heb 5 dagen het nestzusje van Pfaffke thuis gehad...en kan je vertellen...ik zal NOOIT twee pups nemen haha...en ook niet aanraden 

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Bij Goldens wordt het wel eens gedaan, en dit gaat dan ook vaak goed. Ik moet er persoonlijk niet aan denken en zou het als fokker ook niet doen, maarniet omdat ik bij Goldens ernstige agressie verwacht. Bij een JR zou ik dat toch anders zien.
-
PattyB
Ik heb hier ook +- 1 week 2 pups tegelijk nog gehad.RachelleAmericanBulldog schreef:Geen fokker...maar ik heb 5 dagen het nestzusje van Pfaffke thuis gehad...en kan je vertellen...ik zal NOOIT twee pups nemen haha...en ook niet aanraden
Naast dat de pups dan vooral gericht zijn op elkaar en niet op de baas, is het ook nog eens ontzettend druk en vermoeiend.
Buiten dat vind ik het gewoon niet verstandig door heel veel verschillende dingen: training, zindelijkheid, rangorde, etc., etc.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik zou nooit 2 pups tegelijk willen hebben.
Maar ik heb sinds 1 april 2011 2 zusjes in huis. Judy is erbij gekomen, ze is een herplaatser.
Ze zijn in dezember 3 jaar geworden.
We kenden Judy goed en ook haar eigenaresse. Dus de beslissing was snel genomen.
En het gaat heel goed tussen de 2 dames en mijn reu.
Maar ik heb sinds 1 april 2011 2 zusjes in huis. Judy is erbij gekomen, ze is een herplaatser.
Ze zijn in dezember 3 jaar geworden.
We kenden Judy goed en ook haar eigenaresse. Dus de beslissing was snel genomen.
En het gaat heel goed tussen de 2 dames en mijn reu.
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Ik heb meerdere keren twee pups tegelijk verkocht en het is altijd goed gegaan.
Nu zijn ieren wel erg gezeglijk , misschien scheelt dat.
Ik heb vroeger Nizinny's gefokt en zou het met dat ras niet gedaan hebben
Nu zijn ieren wel erg gezeglijk , misschien scheelt dat.
Ik heb vroeger Nizinny's gefokt en zou het met dat ras niet gedaan hebben
Groetjes Linda

- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Hier hetzelfde, behalve dat we bij ons ras makkelijk reuen bij elkaar kunnen zetten. Zijn het natuurlijk ook roedelhonden voor. Maar nooit en te nimmer gaan er twee pups uit het nest naar dezelfde eigenaar. Ik zelf heb nu twee pups (zit een half jaar tussen) en dat wens ik echt NIEMAND toe. De één corrigeer je, terwijl de ander achter je rug hetzelfde uithaalt. En dan maar niet te spreken over het verwerven van hun plekje in de roedel. Ook dit geeft soms wat strubbelingen. Gelukkig zijn Beagles echte roedelhonden en is het dus makkelijk om dit weer om te buigen.massam schreef:kan ook aan mijn ras liggen maar bij mij krijgt niemand 2 puppen van dezelfde leeftijd.
ook krijgt niemand een pup van mij als ze al een heel jonge pup hebben
en niemand krijgt een reutje als ze al een reu hebben (maakt niet uit hoe oud die reu is)

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Ik heb ook twee pups gehouden vorig jaar, geen enkel probleem.heppiedepeppie schreef:Hier hetzelfde, behalve dat we bij ons ras makkelijk reuen bij elkaar kunnen zetten. Zijn het natuurlijk ook roedelhonden voor. Maar nooit en te nimmer gaan er twee pups uit het nest naar dezelfde eigenaar. Ik zelf heb nu twee pups (zit een half jaar tussen) en dat wens ik echt NIEMAND toe. De één corrigeer je, terwijl de ander achter je rug hetzelfde uithaalt. En dan maar niet te spreken over het verwerven van hun plekje in de roedel. Ook dit geeft soms wat strubbelingen. Gelukkig zijn Beagles echte roedelhonden en is het dus makkelijk om dit weer om te buigen.massam schreef:kan ook aan mijn ras liggen maar bij mij krijgt niemand 2 puppen van dezelfde leeftijd.
ook krijgt niemand een pup van mij als ze al een heel jonge pup hebben
en niemand krijgt een reutje als ze al een reu hebben (maakt niet uit hoe oud die reu is)
Maar ik denk dat het bij windhonden net wat anders ligt
Groetjes Linda