Rahne schreef:
Maar er worden bij de Tamaskan ook genoeg volwassen intacte reuen/teven bij elkaar gehouden en over het algemeen gaat dat gewoon erg goed.
Oooh maar daar heb ik persoonlijk ook niets tegen ongeacht ras. Zit hier tenslotte ook. En kwa gedrag durf ik dat zeker ook aan bij de tamaskan bv als om welke reden dan ook ik bv mijn honden niet zou kunnen houden durf ik zo zonder pardon bv Avak bij jou met Konah neer te zetten.
Maar waar het mij om gaat is meer vanaf pups af aan waarbij ze dus beide toch een sterkere band hebben dat dat ze later weer bij elkaar gezet worden( je heb bv zelf mee gemaakt dat die herkenning veel minder is als ze op latere leeftijd elkaar weer zien(Konah en Timba) )
Juist gezien de tamaskan toch ook erg roedel gericht is zou ik mij bv niet verbazen dat in de toekomst het bij die gevallen best fout kan gaan( ik zeg kan hoeft niet persee want hier is het ook altijd goed gegaan) als er daarna een hond bijgezet word.
Maar dat is mijn motivatie dan waarom ik het niet zou doen maar is natuurlijk voor ieder een eigen beslissing
De reden waarom ik het niet zou doen en er zeker een half jaar tot jaar tussen zou willen hebben ongeacht ras is meer dat men dan de juiste tijd heeft om de pup een goede en stabiele opvoeding te geven wat toch best veel tijd kost en als je dan twee van die nog ongeleide projectielen heb zou dat best kunnen leiden dat je hier en daar wat steekjes laat liggen. Met bepaalde achtergronden van sommige lijnen(ongeacht ras) vid ik toch dat je daar rekening mee moet houden gezien er lijnen zijn die idd best makkelijk zijn maar ook die juist op bepaalde punten eerst wat meer aandacht verdienen