Sinds een aantal weken kom ik regelmatig een DH tegen, ik denk dat het een teef is, maar weet het niet zeker.
In tegenstelling tot de meeste Herders die ik tegen kom, is dit geen goed opgevoede en heeft het ook nog eens voorzien op Kaya.
Het begon een week of 3 geleden toen de hond ineens een bocht om kwam rennen (gewoon in een straat/woonwijk) luid grommend en blaffend op Kaya af.
Kaya trok direct haar smoel terug open en dit heeft de hond wel weerhouden om direct bovenop haar te kletteren. Ik gaf de hond ook een grote waffel 'OPSODEMIETEREN!' met een dreigende houding, hond leek te afgebluft te zijn, ik zette Kaya onder appél en liep door..... fout! Hond vloog haar dus bijna van achteren aan en Kaya kon nog net op tijd de hond wederom afbluffen. Dit alles met de 2 honden echt vlak bij elkaar, misschien een halve meter ertussen, dus ieder moment kon het volledig escaleren.
Maar goed, nu is het dus om de haverklap ellende. De DH luistert voor geen meter, vanmorgen kwam ik ze pvd weer tegen, vent riep die hond wel, maar te nauwer nood kon hij de hond laten stoppen om de weg over te rennen richting Kaya (ik was de weg al overgestoken om elkaar ruim te passeren). Vervolgens een hoop geschreeuw 'los, los, los, los!!!' (en dat een keer of 20), leerde mij dat de hond dus totaal niet luistert.
Kaya doet niets, valt niet uit aan de lijn of wat dan ook en ik kan haar rustig volgend langs laten lopen, dus het is geen kwestie van uitlokking.
Daar ben ik lekker mee. Sowieso zit ik niet te wachten op een Rottweiler en DH gevecht, maar Kaya is oud en ik zie natuurlijk apen en beren.. straks kan ik met mijn ouwetje voor het eerst in haar leven richting dierenarts om de boel te laten hechten.
De DH is zo te zien jong, pakweg 2 of 3 jaar en een flinkerd en een felle 'tante' (?) dus ook nog.
Ik ben de hond in de afgelopen paar weken zeker een keer of 6, 7 tegen gekomen en bijna alle keren was er gezeik. Hij had de hond ook een enkele keer aangelijnd, maar meer niet dan wel. Ik kan ze niet compleet ontwijken, want ze lopen vlakbij mijn huis. Ik loop wel om als ik ze zie of ga er zo ver mogelijk bij vandaan lopen.
Klote lui! Hou je hond toch gewoon aan de lijn als je een felle sodemieter hebt die niet luistert
Ik ben normaal gesproken niet zo snel bang voor ellende en dat de boel escaleert, maar bij deze hond wel. Het zint me niks, dit gaat grote ellende geven met een beetje pech.