Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen rustige oude dag

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Geen rustige oude dag

Ongelezen bericht door Caro. »

Getverderrie, ik begin er nu de kriebels van te krijgen :gvd:

Sinds een aantal weken kom ik regelmatig een DH tegen, ik denk dat het een teef is, maar weet het niet zeker.
In tegenstelling tot de meeste Herders die ik tegen kom, is dit geen goed opgevoede en heeft het ook nog eens voorzien op Kaya.

Het begon een week of 3 geleden toen de hond ineens een bocht om kwam rennen (gewoon in een straat/woonwijk) luid grommend en blaffend op Kaya af.
Kaya trok direct haar smoel terug open en dit heeft de hond wel weerhouden om direct bovenop haar te kletteren. Ik gaf de hond ook een grote waffel 'OPSODEMIETEREN!' met een dreigende houding, hond leek te afgebluft te zijn, ik zette Kaya onder appél en liep door..... fout! Hond vloog haar dus bijna van achteren aan en Kaya kon nog net op tijd de hond wederom afbluffen. Dit alles met de 2 honden echt vlak bij elkaar, misschien een halve meter ertussen, dus ieder moment kon het volledig escaleren.

Maar goed, nu is het dus om de haverklap ellende. De DH luistert voor geen meter, vanmorgen kwam ik ze pvd weer tegen, vent riep die hond wel, maar te nauwer nood kon hij de hond laten stoppen om de weg over te rennen richting Kaya (ik was de weg al overgestoken om elkaar ruim te passeren). Vervolgens een hoop geschreeuw 'los, los, los, los!!!' (en dat een keer of 20), leerde mij dat de hond dus totaal niet luistert.
Kaya doet niets, valt niet uit aan de lijn of wat dan ook en ik kan haar rustig volgend langs laten lopen, dus het is geen kwestie van uitlokking.

Daar ben ik lekker mee. Sowieso zit ik niet te wachten op een Rottweiler en DH gevecht, maar Kaya is oud en ik zie natuurlijk apen en beren.. straks kan ik met mijn ouwetje voor het eerst in haar leven richting dierenarts om de boel te laten hechten.
De DH is zo te zien jong, pakweg 2 of 3 jaar en een flinkerd en een felle 'tante' (?) dus ook nog.
Ik ben de hond in de afgelopen paar weken zeker een keer of 6, 7 tegen gekomen en bijna alle keren was er gezeik. Hij had de hond ook een enkele keer aangelijnd, maar meer niet dan wel. Ik kan ze niet compleet ontwijken, want ze lopen vlakbij mijn huis. Ik loop wel om als ik ze zie of ga er zo ver mogelijk bij vandaan lopen.

Klote lui! Hou je hond toch gewoon aan de lijn als je een felle sodemieter hebt die niet luistert :gvd: :gvd:
Ik ben normaal gesproken niet zo snel bang voor ellende en dat de boel escaleert, maar bij deze hond wel. Het zint me niks, dit gaat grote ellende geven met een beetje pech.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Re: Geen rustige oude dag

Weet ik veel wat die vent denkt, eikel :devil:
Bij een eerste keer denk ik nog 'mwah, zal hij wel fout ingeschat hebben', maar nu bij de zoveelste keer begin ik toch een beetje erg nijdig te worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat lopen er toch een zooi idioten rond. Niets te bedenken dat je makkelijk mee zou kunnen nemen om die hond af te schrikken???
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Hier loopt ook zo'n rare vent, natuurlijk ook met een agressieve herder. Hij loopt altijd met een kegel van hier tot Tokio (die vent ;-)) en laat dat beest ook maar aandoen.
Ik heb hem een keer grúwelijk zijn vet gegeven en sindsdien is ie bang voor me (en terecht :S: ). Hond wordt in de verte al aangelijnd en hij loopt een andere op. Héél goed :ok:
Idee? :mrgreen:
Die gaat er idd aankomen.
Ik concentreerde mij vanmorgen geheel op Kaya dat die netjes meeliep en op zijn hond zodat ik op tijd was om schoenmaatje 37 ( :F: ) in te zetten, maar een volgende keer krijgt hij die waffel :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Wat lopen er toch een zooi idioten rond. Niets te bedenken dat je makkelijk mee zou kunnen nemen om die hond af te schrikken???
Ja, wat? Ik heb een vrij bulderende stem, die zet ik in, maar ik vrees dat dit van een type is die zich daar weleens niet door laat weerhouden.
Maar goed, mocht het nu weer gebeuren dan krijgt die vent ruzie met me. Hij laat zijn hond maar los in het losloopgebied (waar ik dus niet loop met Kaya) en buiten dat gebied in de gewone straten, lijnt hij de hond maar aan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Zie je die vent ook wel eens als je zonder de hond bent? Misschien kun je hem er dan eens over aanspreken. Dan is de setting wat rustiger.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou ook een partij staan bulderen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

kl*te is dat he! 1x kan het gebeuren maar als het nu om de haverklap gebeurd daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, plus dat je minder relaxed loopt omdat je in de rondte gaat kijken of dat kreng niet weer ergens een hoek om komt stieren :roos: Die rottie die ik op straat toen tegenkwam, en dus ook de "fout" maakte om ervan weg te lopen en over te steken zodat ie finn in de rug aanviel :roll: hebben ze tegenwoordig op straat in ieder geval niet meer los zo ik hoor. Gelukkig heeft die eigenaar nog een beetje verantwoordelijkheids gevoel, maar anders had ik hem ook wel dringend verzocht de hond in het vervolg gewoon op straat aan de lijn te houden :hmmm:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Does schreef:Zie je die vent ook wel eens als je zonder de hond bent? Misschien kun je hem er dan eens over aanspreken. Dan is de setting wat rustiger.

Nee, nog niet gezien zonder hond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:kl*te is dat he! 1x kan het gebeuren maar als het nu om de haverklap gebeurd daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, plus dat je minder relaxed loopt omdat je in de rondte gaat kijken of dat kreng niet weer ergens een hoek om komt stieren :roos: Die rottie die ik op straat toen tegenkwam, en dus ook de "fout" maakte om ervan weg te lopen en over te steken zodat ie finn in de rug aanviel :roll: hebben ze tegenwoordig op straat in ieder geval niet meer los zo ik hoor. Gelukkig heeft die eigenaar nog een beetje verantwoordelijkheids gevoel, maar anders had ik hem ook wel dringend verzocht de hond in het vervolg gewoon op straat aan de lijn te houden :hmmm:
Idd.
Ik loop normaal gesproken heel relaxed met Kaya hier in de buurt, maar de laatste tijd hou ik de boel toch wel in de gaten, zeker als de hond vanuit hoeken en gaten tevoorschijn schiet :oeps:
Als de man de hond vast doet in de woonwijk, waar ze ook gewoon vast horen, dan blaft en gromt die hond maar een eind weg. Dat interesseert me niet en dan is er wat mij betreft ook geen probleem verder. Maar dit vind ik niet echt leuk.
Een tijd geleden kon Kaya nauwelijks lopen zo mank was ze wekenlang, stel dat ze dan 'eventjes' die DH bovenop zich krijgt, daar ben je lekker mee.

Ik snap ook niet dat mensen dit soort honden los laten lopen (en dan refereer ik niet aan het ras, maar aan het karakter). Mijn Puchu is dan weliswaar geen agressief geval, maar een irritante bluffer en die gaat ook gewoon aan de lijn voor de buurt wandeling.
Niemand zit er toch op te wachten dat een hond blaffend en grommend op jouw hond afkomt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Belachelijk. Ik zou die vent er zeker op aanspreken, mafketel.
Maar dit soort baasjes kom je helaas overal tegen, hier lopen er ook een paar in de buurt en ik kwam er van de week weer een tegen op het strand. Heel vervelend!
blondie
Zeer actief

Caro. schreef:Ik snap ook niet dat mensen dit soort honden los laten lopen (en dan refereer ik niet aan het ras, maar aan het karakter). Mijn Puchu is dan weliswaar geen agressief geval, maar een irritante bluffer en die gaat ook gewoon aan de lijn voor de buurt wandeling.
Niemand zit er toch op te wachten dat een hond blaffend en grommend op jouw hond afkomt.
Klopt wat je zegt, en het maakt ook niet uit of het kleine of grote honden zijn, ze moeten aan de lijn officieel maar ik heb totaal geen problemen met mensen die de hond los hebben als ze de hond maar zo onder controle hebben alsof er bij wijze van een lijntje aan zou hangen als je begrijpt wat ik bedoel. Die lopen er hier ook en ik ken ze en weet dat die honden gewoon niet zomaar op die van mij afkomen. Maar er zijn er ook nog genoeg die los lopen hier op straat (klein) die dat dus wel doen, en dan ben ik minder blij omdat je er toch altijd zelf rekening mee houdt dat ze de hoek om kunnen komen of de straat over komen rennen :roll:
Maar eerlijk gezegd zou ik in jouw geval denk ik even zonder hond de man aanspreken en vragen of hij de hond aangelijnt wil houden op straat, belachelijk dat hij dat besef zelf niet heeft maar dat terzijde :wink:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ben je lekker mee. :ugh:
Ik geloof dat ik ook in de 'viswijfmodus' zou schieten en het toch zo zou proberen duidelijk te maken dat ik er NIET van gediend zou zijn dat hij z'n hond los laat lopen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik hou niet zo van honden slaan, maar ik zou een paraplu mee nemen om die hond een tets over de snuit te geven. En in één moeite door misschien de eigenaar ook wel :mrgreen: .
Effe zonder gein, Kaya heeft natuurlijk het recht om op haar oude stramme dag beschermd te worden voor haar baas. Kennelijk is deze teef niet erg onder de indruk van wegbrullen, misschien werkt het principe 'wie niet wil horen moet maar voelen' dan wel bij haar.
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Je kan die "meneer"ook vertellen dat hij zijn hond bij zich moet houden voor de bestwil van zijn hond. Ik zou rustig beweren dat wanneer ik mijn hond loslaat als zijn hond zo aanvalt, híj wel moet rekenen op een spoedbezoek aan de dierenarts met zijn herder....
Dat werkt meestal uitstekend.:LOL:
(En dat terwijl Lieuwe een vrééselijk watje is...)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:Je kan die "meneer"ook vertellen dat hij zijn hond bij zich moet houden voor de bestwil van zijn hond. Ik zou rustig beweren dat wanneer ik mijn hond loslaat als zijn hond zo aanvalt, híj wel moet rekenen op een spoedbezoek aan de dierenarts met zijn herder....
:roos: je bedoelt het grappig en je hebt het tegen ts, maar ik reageer er wel op, vind dat altijd zulke dooddoeners juist omdat als ik het op mezelf betrek ik dus geen watjes heb, en ze daarom juist niet los laat en het ze maar laat uitzoeken. TS haar hond kan ook goed voor zichzelf opkomen, maar je wilt dit soort situaties juist voorkomen. Ermee dreigen helpt niets, en los laten al helemaal niet. Gaat het zover dat mijn hond verrot gebeten kan gaan worden en niets terug kan doen omdat ik de lijn zo strak heb, dat is wat anders, ik geef wel ruimte om zichzelf te verdedigen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ma-Rianne schreef:Je kan die "meneer"ook vertellen dat hij zijn hond bij zich moet houden voor de bestwil van zijn hond. Ik zou rustig beweren dat wanneer ik mijn hond loslaat als zijn hond zo aanvalt, híj wel moet rekenen op een spoedbezoek aan de dierenarts met zijn herder....
Ik heb er weleens mee gedreigd hoor toen een hond voor de derde keer bovenop mijn andere hond, Puchu, klapte. Toen heb ik gezegd 'nog één keer en ik laat mijn Rottweiler los, snap je dat?!!!' :hmmm:

Maar goed, Kaya is zichtbaar oud en haar gemoedelijkheid (ze maakt zich niet snel druk) zal op het moment niet echt angst aan jagen haha.
Maar als het erop aankomt, vrees ik dat het een dierenartsbezoek voor beiden wordt en ik moet al die zooi niet. Ik heb nooit iets op vechten aan laten komen en zit op al dat gezeur helemaal niet te wachten en al helemaal niet bij mijn oude hond.
Het is gewoon asociaal om een hond met dit karakter dwars door straten en woonwijken los te laten lopen.

Nog één keer en die hond krijgt een schop en die vent een enorm grote waffel :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
:roos: je bedoelt het grappig en je hebt het tegen ts, maar ik reageer er wel op, vind dat altijd zulke dooddoeners juist omdat als ik het op mezelf betrek ik dus geen watjes heb, en ze daarom juist niet los laat en het ze maar laat uitzoeken. TS haar hond kan ook goed voor zichzelf opkomen, maar je wilt dit soort situaties juist voorkomen. Ermee dreigen helpt niets, en los laten al helemaal niet. Gaat het zover dat mijn hond verrot gebeten kan gaan worden en niets terug kan doen omdat ik de lijn zo strak heb, dat is wat anders, ik geef wel ruimte om zichzelf te verdedigen.
Precies, ik heb altijd dat soort situaties ontlopen, nooit gedacht 'mijn hond is groot en sterk, dus kom maar op'.
Ik loop niet in het drukke losloopgebied hier, juist omdat mijn hond niet houdt van jonge drukke honden die op haar afrennen en ik geen enkele hond schade wil berokkenen.
Dus ik kies de 'veilige' stukken met m'n ouwetje die heerlijk gemoedelijk meewaggelt en overal 10 minuten staat te snuffelen en alleen aandacht voor het grassprietje en voor mij heeft.
En als zij dan op haar oude dag aangevallen wordt door een hond die haar echt ernstig kan verwonden, dan ben ik absoluut niet blij, want zo gaat het leven van mijn hond dus echt niet eindigen :neenee: Een narcose overleeft ze misschien niet eens meer, dus opflikkeren met je agressieve hond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef: Nog één keer en die hond krijgt een schop
Néééééj! Dat is SIELUG! :schrik:
Mooi, dat is exact de bedoeling dat ie zich vreselijk zielig gaat vinden en vooral heeeuuuuuuuuul erg bang wordt :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

dierengek
Actief
Mijn ras(sen): een oudduitseherder

Ongelezen bericht door dierengek »

Caro. schreef:
Ik heb er weleens mee gedreigd hoor toen een hond voor de derde keer bovenop mijn andere hond, Puchu, klapte. Toen heb ik gezegd 'nog één keer en ik laat mijn Rottweiler los, snap je dat?!!!' :hmmm:

Maar goed, Kaya is zichtbaar oud en haar gemoedelijkheid (ze maakt zich niet snel druk) zal op het moment niet echt angst aan jagen haha.
Maar als het erop aankomt, vrees ik dat het een dierenartsbezoek voor beiden wordt en ik moet al die zooi niet. Ik heb nooit iets op vechten aan laten komen en zit op al dat gezeur helemaal niet te wachten en al helemaal niet bij mijn oude hond.
Het is gewoon asociaal om een hond met dit karakter dwars door straten en woonwijken los te laten lopen.

Nog één keer en die hond krijgt een schop en die vent een enorm grote waffel :devil:
kun je niet eens gaan praten met de wijkagent misschien kan hij eens extra door de wijk lopen en deze meneer aanspreken?
ik vind ook dat de honden in de woonwijk aangelijnd moeten zijn, hier lopen er ook genoeg los waarvan het gros gelukkig lief zijn maar hou af en toe mijn hart vast als er weer 1 zo de weg over rend
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Herkenbaar...
Ook hier kom ik vaker dan me lief is steeds dezelfde niet luisterende, loslopende hond tegen. Man roept steeds: hij doet niks hoor! :Q: Maar goed, hij komt zo hard aanzetten, met hoge staart, haar recht overeind, dat Silka en Billy dat sowieso niet geloven. Silka heeft hem al een paar keer weg gejaagd (flink snauwen). Wat gelukkig wel indruk maakt. Moet er idd niet aan denken dat die oude cowboy Bill de pineut is. :ugh:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Klote zeg, daar gaat al je routine en onderzoek naar rustige stukken om te lopen :roll:
sterkte ermee, ik hoop dat het te voorkomen is dat ze echt op elkaar kleunen :ugh:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

lieke schreef:Ik hou niet zo van honden slaan, maar ik zou een paraplu mee nemen om die hond een tets over de snuit te geven.
Ik houd daar ook niet van, maar toen mijn mechelaartje hier tot twee keer toe was aangevallen door een gestoorde mechelaar (7 maanden oud, dook ongeprovoceerd op álles. Heeft ook al eens een stuk of wat kleine honden verwond, mijn hond redde zich wel, maar toch) die ook nog eens niet onder appèl stond heb ik toch een héle poos rondgelopen met een ballenwerper.
Ballenwerpers zijn daar uitstekend geschikt voor.

Het baasje (waar de hond wel naar luisterde) heb ik ook aangesproken.
Als hij nog één keer zijn 17 jarige zoon met dat kutjoekel zou laten lopen, en mijn hond weer aangevallen zou worden, dan nam ik de hond zo te grazen dat 'ie in het vervolg een straatje voor me zou omlopen, zo heb ik hem meegedeeld.
Toen was het gezeik afgelopen.
Een poos later was de hond weg.
Was toch niet zo geschikt voor IPO.
Goh, nee? Wat verbazingwekkend.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik had er eigenlijk nooit veel last van van dit soort honden.
Maar ik vermoed nu omdat dit kwam omdat Kaya en een teef is en genoeg uitstraalde dat ze geen gesodemieter duldde.

Nu heb ik dus 2 problemen, deze hond met Kaya (en de hond is geen 'bluffertje', want dat herken ik wel, dit wordt echt knokken als die vent zijn hond niet op tijd bij zich kan grijpen).
Het andere probleem is met Puchu en zijn vijand: 2 reuen die elkaar niet kunnen luchten of zien. Zowel Puchu als die hond zijn altijd aangelijnd, maar die hond wordt ook uitgelaten door zoonlief van ca. 12 jaar, zowel naast de fiets als op rollerskates... en dan komt er een dag dat dat kind die hond niet kan houden natuurlijk, want die hond valt ook uit als de pest (overigens visa versa hoor, Puchu dus ook naar die hond, maar ik hou Puchu wel, dat kind is een ander verhaal).

Ik ga maar ondergronds ofzo :F:

Maar goed, mocht de man na vanmorgen nog steeds de boodschap niet begrijpen dat hij zijn hond aangelijnd moet houden, dan zal ik 'm dat een volgende keer wel even 'fijntjes' vertellen en ik ben nu voorbereid, de volgende keer als de hond te dichtbij komt, krijgt hij mijn Lowa's tussen zijn ribben en desnoods idd een wijkagent, maar dat punt vind ik nu niet bereikt hoor.
Maar de man moet het nu wel in gaan zien, dat het op deze manier niet kan en hopelijk doet hij dat ook.... al leek het me niet een al te snugger type :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

weet je jou probleem is dus voor mij een overweging om er straks gewoon een reu bij te nemen in plaats van met 2 geslachten te gaan lopen.
Hoeft ik alleen uit te kijken voor patserige reuen en die zijn goed te herkennen :engel: :cool2:
anders wordt het wel heel lastig allemaal ( soms)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:weet je jou probleem is dus voor mij een overweging om er straks gewoon een reu bij te nemen in plaats van met 2 geslachten te gaan lopen.
Hoeft ik alleen uit te kijken voor patserige reuen en die zijn goed te herkennen :engel: :cool2:
Met een 'sullige' teef hoef je in principe nergens extra voor uit te kijken hoor :wink: En zo'n teef is ook weer een superhandige bliksemafleider bij patsende reuen :idea:

Balen zeg Caroline. Al die lapzwanzen ook die zo nodig een hond moeten en dan weigeren zich daar verantwoordelijk mee te gedragen. En dan nemen ze meestal ook niet gewoon een labteefje ofzo natuurlijk :roll:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:weet je jou probleem is dus voor mij een overweging om er straks gewoon een reu bij te nemen in plaats van met 2 geslachten te gaan lopen.
Met een 'sullige' teef hoef je in principe nergens extra voor uit te kijken hoor :wink: En zo'n teef is ook weer een superhandige bliksemafleider bij patsende reuen :idea:

Balen zeg Caroline. Al die lapzwanzen ook die zo nodig een hond moeten en dan weigeren zich daar verantwoordelijk mee te gedragen. En dan nemen ze meestal ook niet gewoon een labteefje ofzo natuurlijk :roll:
Nou, weet ik dus niet Marloes... Als er zo'n type hond loopt en richting Vera gaat, heb je ook een probleem :19:
Ik denk dat dit soort honden bijna voor iedere hond een probleem zijn, alleen ik spreek bijna geen hondenmensen hier, dus weet niet of andere mensen er ook al tegenaan zijn gelopen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef: Nou, weet ik dus niet Marloes... Als er zo'n type hond loopt en richting Vera gaat, heb je ook een probleem :19:
Ik denk dat dit soort honden bijna voor iedere hond een probleem zijn, alleen ik spreek bijna geen hondenmensen hier, dus weet niet of andere mensen er ook al tegenaan zijn gelopen.
Maar denk je dat zo'n type een reu wel meteen heel vriendelijk zal benaderen? Die laatste zin van jou bedoelde ik ook meer met "extra opletten". Er zijn natuurlijk honden die voor bijna iedereen een probleem zijn om tegen te komen :wink: Ik ben vanmorgen ook nog een blokje omgegaan voor een beer van een DH-reu die altijd woest uitvalt als we hem tegenkomen (met mijn twee teven dus). Maar ik denk in dat geval ook inderdaad dat er niet veel mensen zijn die daar wel gewoon gezellig op een heel smal paadje langs gaan lopen :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef: Nou, weet ik dus niet Marloes... Als er zo'n type hond loopt en richting Vera gaat, heb je ook een probleem :19:
Maar denk je dat zo'n type een reu wel meteen heel vriendelijk zal benaderen? Die laatste zin van jou bedoelde ik ook meer met "extra opletten". Er zijn natuurlijk honden die voor bijna iedereen een probleem zijn om tegen te komen :wink: Ik ben vanmorgen ook nog een blokje omgegaan voor een beer van een DH-reu die altijd woest uitvalt als we hem tegenkomen (met mijn twee teven dus). Maar ik denk in dat geval ook inderdaad dat er niet veel mensen zijn die daar wel gewoon gezellig op een heel smal paadje langs gaan lopen :wink:

Ha ja, ik legde het woordje 'extra' anders uit en dacht dat je bedoelde dat jij nergens voor op hoefde te letten met een makkelijke teef :wink:
Want dit probleem met deze hond ligt absoluut niet aan Kaya. Ik weet dat ze een bitch kan zijn met (jonge,drukke) honden die op haar afkomen, maar verder boeit weinig haar en ze heeft hier totaal geen enkele aanleiding voor gegeven. Het 'kind' snuffelde rustig toen ineens de woeste DH de hoek om kwam racen en bijna bovenaan haar vloog.
Maar goed, inmiddels snap ik dat je het anders bedoelde :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef:de volgende keer als de hond te dichtbij komt, krijgt hij mijn Lowa's tussen zijn ribben en desnoods idd een wijkagent
Een wijkagent tussen zijn ribben? :denken:
Yep, als de wijkagent niet meewerkt, dan schop ik hem tussen de ribben van de hond :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”