Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wagenziekte bij honden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Wagenziekte bij honden

Ongelezen bericht door luna2906 »

Hoi Allemaal,

Na enige tijd proberen hebben wij moeten constateren dat onze hond wagenziek is. Na een rit (maakt niet uit hoe lang, al bij een rit van hooguit 10 minuten) moet ze altijd overgeven. Het aparte is dat ze dit altijd pas doet, op het moment dat de auto weer stil staat. Zeer zelden geeft ze over tijdens het autorijden. We dachten eerst dat het aan onze auto lag, maar in de auto van mijn schoonouders (totaal andere auto) heeft ze van precies hetzelfde last. Het lijkt wel te helpen als iemand achterin zit, en ze daar met haar voorpoten en een deel van het lichaam op kan liggen. Dit hebben we echter alleen nog maar geprobeerd bij ritjes van hooguit 10 minuten, want we vinden het zo sneu voor d'r als ze zo ziek is. Daarbij is het (ook als het helpt) natuurlijk niet praktisch, omdat dat betekent dat we altijd met z'n tweeën moeten zijn. Ik ben geen voorstander van medicijnen bij honden als het niet strikt noodzakelijk is, dus ik hoopte eigenlijk dat iemand hier een oplossing weet voor dit probleem. Ik heb zelf eraan gedacht om bijvoorbeeld stevige kussens op de achterbank te leggen, maar ik weet niet of dat werkt. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en daar een goede oplossing voor gevonden? Of heb je een goed idee wat de oplossing zou kunnen zijn? Ik hoor het graag!

Groetjes Anouk

en alvast bedankt namens Luna!

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Re: Wagenziekte bij honden

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Je hebt van vsm prodier druppel tegen wagenziekte bij honden.. die hielpen bij mij mijn hond erg goed.. je zal even moeten googlen volgens mij zijn er ook pilletjes.
Bowie van mij was toen ze jong was ook beroerd in de auto.
Ik zorgde dat ze ruim 2 uur vantevoren had gegeten als we de auto inmoesten en dan kreeg ze niet haar volledige voer maar de helft... voldoende frisse lucht in de auto.. en dat hielp goed.. inmiddels is zij er helemaal overheen maar mijn Tyson heeft er zijn hele leven last van gehad.
Bij mij da las ik trouwens een folder over een nieuw iets.. mss even google gebruiken?
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

jacq1970 schreef:Je hebt van vsm prodier druppel tegen wagenziekte bij honden.. die hielpen bij mij mijn hond erg goed.. je zal even moeten googlen volgens mij zijn er ook pilletjes.
Bowie van mij was toen ze jong was ook beroerd in de auto.
Ik zorgde dat ze ruim 2 uur vantevoren had gegeten als we de auto inmoesten en dan kreeg ze niet haar volledige voer maar de helft... voldoende frisse lucht in de auto.. en dat hielp goed.. inmiddels is zij er helemaal overheen maar mijn Tyson heeft er zijn hele leven last van gehad.
Bij mij da las ik trouwens een folder over een nieuw iets.. mss even google gebruiken?
Ik heb het gegoogled en het ziet er goed uit. Denk dat ik dat binnenkort maar eens moet gaan proberen! Hartelijk dank voor de tip, vind het altijd prettig om te horen als andere hondeneigenaren (/liefhebbers) ergens goede ervaringen mee hebben. Dan heb ik minder moeite met het proberen van nieuwe dingen. Dank je wel!
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Een nestgenootje van onze hond had dit ook, het is prompt over gegaan toen ze hem alleen nog maar in een bench met een kleed erover gingen vervoeren. Zodat de hond dus niet naar buiten kon kijken.
Wat ook nog wel eens helpt is zo'n strip onder je auto, maar ik zou eerst de andere optie proberen ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
luna2906
Zeer actief

Magic schreef:Een nestgenootje van onze hond had dit ook, het is prompt over gegaan toen ze hem alleen nog maar in een bench met een kleed erover gingen vervoeren. Zodat de hond dus niet naar buiten kon kijken.
Wat ook nog wel eens helpt is zo'n strip onder je auto, maar ik zou eerst de andere optie proberen ;).
Dat is inderdaad ook nog een optie, in de bench met kleed erover. Grappige is dat de allereerste keer dat wij haar vervoerden ze nergens last van had! Dit heeft zich pas ontwikkeld vanaf een week of 12 en tot die tijd namen we haar overal mee heen en was er niks aan de hand! Ze vond autorijden hartstikke leuk, maar nu moet ik haar echt overhalen om in de auto te komen. Ik ga eerst de druppels maar eens proberen, maar wat is zo'n strip onder de auto? Dat ken ik niet?
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Mijn pup is ook wagenziek, maar ik heb er geen rekening mee gehouden door bijvoorbeeld alleen maar korte stukjes te rijden. Wel rij ik heel rustig en kies voor rechte stukken i.p.v. wegen met veel bochten. Want soms moet ik gewoon ver rijden en moet ze mee. Ik merk dat zij een stuk misselijker wordt in een warme auto, maar mijn auto heeft geen airco, dus die kan behoorlijk warm worden. Nu doe ik haar elke keer een koelband om in de auto en ik merk dat ze dan ook minder misselijk wordt. Nu kotst ze eigenlijk nooit meer, maar ze kwijlt nog wel heel erg. Succes er mee in elk geval!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

luna2906 schreef:maar wat is zo'n strip onder de auto? Dat ken ik niet?
Ik bedoel een anti-statische strip, google maar even ;)
Afbeelding
Iedere dag feest!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Afbeelding
luna2906
Zeer actief

-Gaby- schreef:Mijn pup is ook wagenziek, maar ik heb er geen rekening mee gehouden door bijvoorbeeld alleen maar korte stukjes te rijden. Wel rij ik heel rustig en kies voor rechte stukken i.p.v. wegen met veel bochten. Want soms moet ik gewoon ver rijden en moet ze mee. Ik merk dat zij een stuk misselijker wordt in een warme auto, maar mijn auto heeft geen airco, dus die kan behoorlijk warm worden. Nu doe ik haar elke keer een koelband om in de auto en ik merk dat ze dan ook minder misselijk wordt. Nu kotst ze eigenlijk nooit meer, maar ze kwijlt nog wel heel erg. Succes er mee in elk geval!
In het begin hebben wij daar ook geen rekening mee gehouden, we werken allebei op 50 km afstand en daar wonen mijn ouders ook, dus daar ging ze altijd mee heen. We rijden met Luna in de auto altijd rustig en we kiezen voor goede wegen (in onze omgeving zijn nogal wat hobbelige landweggetjes e.d.), zorgen voor voldoende frisse lucht in de auto, minimaal 2 uur na het eten, maar ze blijft overgeven. Het grootste probleem is natuurlijk dat het zo sneu is voor de hond, maar ik word er zelf ook niet heel vrolijk van als ik de terugweg met die geur in de auto moet zitten... :ugh:

Heb de strip gegoogled en dat is wellicht ook een idee! Nu heb ik in ieder geval weer een aantal opties, dank je!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik lees ook belangstellend mee want Kiki is ook erg wagenziek.Die koelband is hier misschien ook wel iets want mijn auto heeft ook allen ARKO.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

bionca heeft er vroeger ook last van gehad overgeven deed ze eigenlijk niet maar kwijlen kon ze als de beste. ruim op tijd eten geven en op advies van de dierenarts ben ik toen priematour gaan gebruiken hielp hier goed. ze is er inmiddels volledig vanaf heb het denk ik een half jaar gebruikt. en ga vooral leuke dingen doen met de auto anders denkt de hond straks dat het een straf is de auto en heb je misschien kans dat het alleen maar gekker gaat worden.
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

een bench met een kleed er over zodat ze niets kunnen zien of een autokennel ( die zijn aan 3 zijde dicht) werkt echt perfect :ok:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Blokjes gember voor het autorijden geven (uurtje of 1 a 2) schijnt ook nog wel te helpen ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Danna
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel/teckel-achtige

Ongelezen bericht door Danna »

1 van onze honden heeft ook last van wagenziekte. Nou lees ik dat vsm per direct stopt met het maken van producten? :80:
luna2906
Zeer actief

Serieus? Das niet zo mooi :S
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

een primatourtje geven een half uurtje voor vertrek,helpt echt prima :)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een klein hoeraatje hier!
Ik heb gisteren tijdens de wandeling voor het eerst een voerdummy gebruikt en de inhoud daarvan is er tijdens de rit naar huis niet uit gekomen bij Kiki :cheer: :cheer:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Bij Bailey werkten de anti-misselijkheidspilletjes van de DA, de DAP spray en de Sana Relax pillen niet of niet genoeg. We hebben toen maar zo'n rubberen afleider aan de auto laten zetten. Helpt het, mooi. Helpt het niet, dan hebben we het geprobeerd. Vooralsnog lijkt het te werken, maar of het nu alleen aan de strip ligt of gewoon omdat ze er overheen begint te groeien weten we dus niet.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi had er als pup ook behoorlijk last van.
Ze ging (en gaat) iedere dag mee naar mijn werk. Dat is 40 km rijden met de auto.

Ondertussen is ze een jaar en 3 maanden, en is ze er 100% van af. Sterker nog: in de auto is leuk.

Een aantal dingen die hielpen zijn al genoemd:
fris (voor mensen bijna koud) in de auto
heel gelijkmatig rijden, en er bij bochten en remmen/optrekken heel veel rekening mee houden dat ze gauw misselijk is.
Niet vlak voor het rijden laten eten. (ook geen kleine beloningssnoepjes)

Verder:
Zelf net blijven doen alsof t de normaalste zaak van de wereld is.
Ik heb Habibi een hele poos in de auto meegenomen, op de grond voor de rechtervoorstoel.
Daar zag ze eigenlijk ook niets, en daar lag ze relatief rustig.
Verder is het laag, en ik heb het idee dat t daardoor wat minder schommelt en hobbelt.
Dit moet je natuurlijk alleen doen als je de hond ook echt op die plek kunt laten blijven, t is bloedlink als ze tijdens t rijden ineens op schoot zitten.

Tegenwoordig ligt ze OP de rechtervoorstoel. Op de snelweg krult ze zich op en gaat ze slapen, van de snelweg af gaat ze om zich heen liggen of zitten kijken.

In ieder geval heel veel succes, ik hoop dat jouw hond er snel overheen is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”