Na enige tijd proberen hebben wij moeten constateren dat onze hond wagenziek is. Na een rit (maakt niet uit hoe lang, al bij een rit van hooguit 10 minuten) moet ze altijd overgeven. Het aparte is dat ze dit altijd pas doet, op het moment dat de auto weer stil staat. Zeer zelden geeft ze over tijdens het autorijden. We dachten eerst dat het aan onze auto lag, maar in de auto van mijn schoonouders (totaal andere auto) heeft ze van precies hetzelfde last. Het lijkt wel te helpen als iemand achterin zit, en ze daar met haar voorpoten en een deel van het lichaam op kan liggen. Dit hebben we echter alleen nog maar geprobeerd bij ritjes van hooguit 10 minuten, want we vinden het zo sneu voor d'r als ze zo ziek is. Daarbij is het (ook als het helpt) natuurlijk niet praktisch, omdat dat betekent dat we altijd met z'n tweeën moeten zijn. Ik ben geen voorstander van medicijnen bij honden als het niet strikt noodzakelijk is, dus ik hoopte eigenlijk dat iemand hier een oplossing weet voor dit probleem. Ik heb zelf eraan gedacht om bijvoorbeeld stevige kussens op de achterbank te leggen, maar ik weet niet of dat werkt. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en daar een goede oplossing voor gevonden? Of heb je een goed idee wat de oplossing zou kunnen zijn? Ik hoor het graag!
Groetjes Anouk
en alvast bedankt namens Luna!