Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms, ineens,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Soms, ineens,

Ongelezen bericht door Kaiou »

heb ik heimwee naar mijn vorige honden, Darko en Joris.
Bij het bekijken van oude foto's of zoiets.
Niet dat ik zit te snotteren hoor, het is meer zo'n gevoel van ...àch :I: :I: , beetje weemoedig eigenlijk :wink:

Hebben jullie dat ook weleens?

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Soms, ineens,

Ongelezen bericht door Demi »

Ja heel erg zelfs, ik mis ze vreselijk en krijg echt tranen als ik met name aan Calsey en Lila denk. Ze zijn zo jong en op zo'n rotmanier overleden dat ik daar denk ik nooit mee kan leren leven :jank: :jank:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja ik heb dat ook weleens ,een soort van heimwee en toch ook een bepaald verlangen naar.
Soms vraag ik me ook af van de jong ontvallen honden hoe ze zouden zijn geweest op oude leeftijd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:D je houdt wel van 1 bepaald type hond he...

Ik heb het nu zeker wel met mijn eerste eigen hond Spike.
Heb hem toen moeten herplaatsen omdat we hem destijds niet het leven konden geven waar hij zich het beste bij had gevoeld.

Pluisje lijkt enorm veel op hem qua uiterlijk en als ik dan van zijn baasjes hoor dat arme ouwe Spike (nu 7) echt wel af aan het taaien is, grootste deel van de dag slaapt en niet meer ver loopt steekt dat wel ja.

De kans is groot dat ik hem nooit meer zie en dat is behoorlijk naar.
Hoop dat hij nog lekker door kan sloffen tot volgend jaar, dan kan ik met mijn gespuis bij hem op bezoek.
Zou toch mooi zijn om wat foto's van ze samen te hebben.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

nee, dat heb ik niet.
ik denk met veel plezier aan ze terug, dat is alles.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

O ja! Zeker wel! Vaak met heel veel liefde en een lach!
Maar soms zou ik haar nog 1x zo graag willen knuffelen...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

tekkel schreef:nee, dat heb ik niet.
ik denk met veel plezier aan ze terug, dat is alles.
Dit dus.

Nou heb ik er nog niet veel mee te maken gehad. Alleen Kelly mijn eerste Pinscher is overleden.
Mijn huidige Pinschers hebben geloof ik het eeuwige leven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Demi schreef:Ja heel erg zelfs, ik mis ze vreselijk en krijg echt tranen als ik met name aan Calsey en Lila denk. Ze zijn zo jong en op zo'n rotmanier overleden dat ik daar denk ik nooit mee kan leren leven :jank: :jank:
:knuffel:
Nanna schreef:Maar niet van "o gottegottegot, waren ze maar weer terug".
Nee, heb ik ook niet hoor, geen drama verder :wink:
dagmar88 schreef:je houdt wel van 1 bepaald type hond he...
:lol1:
tekkel schreef:ik denk met veel plezier aan ze terug
Oh, maar dat doe ik ook hoor :D
Afbeelding
Isis
Zeer actief
Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate

Ongelezen bericht door Isis »

Ja hoor, ik heb 't ook!
De duitse herder waarmee ik opgegroeid ben blijft me lief... :I:

Gelukkig vergelijk ik nooit m'n huidige hond met de herder.(dat lijkt me wél heel vervelend en ook niet eerlijk)
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ja heel herkenbaar soms heb ik wel zo'n weemoed aanval. Vooral naar mn franse bul maar dat was ook een hele speciale hond. En op een hele nare manier gegaan. Daar kan ik me nog steeds niet echt bij neerleggen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, dat herken ik wel. Overigens niet alleen bij honden van vroeger maar eigenlijk bij al het dierbare van 'vroeger', van wat eens was en niet meer is.
Maar ik ben dan ook een wel een beetje een weemoedig type (dat zal wel bij mijn Russische voorvaderen vandaan komen... :wink: ).
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Af en toe zoek ik een foto in mn photobucket en kom dan foto's van James tegen.. dan komen de tranen wel ff. Maar ik vind het wel goed zo.. ik kan eindelijk weer normaal met mijn honden op pad. Maar ik mis hem wel.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik heb het ook nog wel eens, mijn vorige hond was op een rottige manier overleden :( het was mijn eerste hondje gekregen voor mijn 6e verjaardag. Een heel ander ras dan ik nu heb maar ik blijf ook wel merken dat ik een zwak voor engelse cockers blijf houden juist door de indruk die hij heeft achtergelaten.
Ik denk terug met een lach en een traan en vraag me wel eens af of hij het ook zo goed in de hondensport had gedaan, wat ik overigens wel denk.
Ik ben gek op Escha en ze betekend veel voor mij en zo deed Snoopy dat toen der tijd ook voor mij. Ze laten allemaal voetafdrukken achter in het leven en ik ben blij dat ik ze heb mogen/mag bezitten.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Rami schreef:Ja, dat herken ik wel. Overigens niet alleen bij honden van vroeger maar eigenlijk bij al het dierbare van 'vroeger', van wat eens was en niet meer is.
Maar ik ben dan ook een wel een beetje een weemoedig type (dat zal wel bij mijn Russische voorvaderen vandaan komen... :wink: ).
Hetzelfde hier, en ik heb voor zover ik weet geen russisch bloed :D
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

fleurie schreef:
Rami schreef:Ja, dat herken ik wel. Overigens niet alleen bij honden van vroeger maar eigenlijk bij al het dierbare van 'vroeger', van wat eens was en niet meer is.
Hetzelfde hier, en ik heb voor zover ik weet geen russisch bloed :D
Misschien wel heeeeel ver weg! :D
Nee hoor, onzin. Mijn opa zei dat altijd tegen me als ik weer eens een aanval van melancholie had. :wink:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Inge O schreef:oh jawel hoor, dat herken ik zeer zeker. om die reden kijk ik maar zelden foto's van vroegere honden, ik blijf het moeilijk vinden, zeker met een aantal van hen.
Ik ook, de foto's van ons samen kan ik nog niet bekijken.
Ik denk nog dagelijks aan Jeda en aan de manier waarop ze gestorven is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

De foto van Yara prijkt hier op het dressoir. Soms denk ik wel aan haar, zeker als een hond iets doet wat me aan haar doet denken, maar het zijn altijd de leuke dingen die ik me herinner.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Dat heb ik ook wel heel sterk. Niet met de twee honden die van ouderdom zijn overleden, daar denk ik echt met goede gevoelens en 'het is goed zo' aan terug, maar wel aan mijn twee honden die te vroeg en op een nare manier zijn gegaan. Dat vind ik heel moeilijk om te accepteren en hun wil ik regelmatig graag weer even 'terug'. He, ik was nog niet klaar met die monsters! Tja, het verandert er niet van, maar ik vind het ook niet erg dat ze nog zo leven in mijn hoofd en hart.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Herkenbaar ..... vooral als ik terugdenk aan haar laatste half jaar, dat we zo ontzettend op het verkeerde been zijn gezet door haar schildklierafwijking en ze later kanker bleek te hebben waardoor ze maar niet opknapte. Dan denk ik wel eens "meisje als ik dat had geweten had ik je nog eerder laten gaan".
Maar de leuke, lieve en bijzondere momenten doen me wel eens met weemoed terugdenken ondanks dat ik mega blij ben met mijn huidige hond.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja dat heb ik ook,vooral heel vaak denk ik aan Tarzan ,daar ben ik toch een groot deel mee opgegroeit .
Vrijdag trouwde ik die zondag is hij ingeslapen hij kon echt niet meer.
Mijn grote lieve lobes.
2van de pekinezen heb ik dat eigenlijk niet zo mooi die waren een beetje zaai en op mijn moeder gericht.
De andere twee waren wel leuk vooral die gekke streken komen vaak omhoog.
Mijn Jacky mijn eerste echte eigen hond die mis ik ook nog steeds.
Maar de andere dieren komen ook geregeld voorbij
Ze hebben allemaal deel uitgemaakt van mijn leven en ik hield van allemaal op weer een andere manier
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Ik kan nog steeds janken bij foto´s en filmpjes van mijn Simba. Ik had echt zo een speciale band met hem en hij overleed plotseling een week voordat hij anderhalf jaar zou worden. Dat is nu bijna een jaar geleden en ik mis hem echt nog elke dag. Ik heb al een behoorlijk aantal honden gehad voordat ik Simba kreeg, en nu heb ik er ook nog 3, maar op de een of andere manier was hij gewoon mijn mannetje. Ikj baal er ook vreselijk van dat ik nooit zal weten hoe hij eruit zou zien als ie volwassen was (of hoe zijn kinderen eruit zouden zien). :(
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Cratos word hier nog dagelijks gemist..
Het was zo'n fijne hond en hij was nog maar zo jong :jank:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ja Tyson mis ik heel erg. Hij is 4 jaar geleden overleden maar ik denk nog elke dag aan hem. Het kan er ook best mee te maken hebben dat het allemaal op een nare manier is gegaan. Ik kan mij voorstellen dat je er meer vrede mee hebt wanneer een hond overlijd na een lang gelukkig leven. Een jonge fysiek gezonde hond in laten slapen hakt er flink in.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Soms wou ik dat troyca wat meer Loony was, maar voor de rest ben ik loony nog niet vergeten, maar zou ik haar op een of ander reden oeten terug kunnen krijgen, bedank ik ervoor hoeveel ik ook van die hond gehouden heb.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze vorige hond, mocht maar 4 jaar worden. Hem mis ik nog regelmatig.
Was een herder x rottweiler, wat een geweldige lieve sociale hond was dat..
Afbeelding
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Ja, dat heb ik nu veel meer als +- zo'n 13 jaar geleden.Denk dat het komt dat ik/je ouder wordt.Soms, ik ben een voetbalfan, dan krijg ik zo'n weemoedig gevoel als ik zo'n stadion vol mensen EEN met elkaar zie zijn.Meestal dan toch.Dan denk ik waarom kan het niet altijd zo zijn.Geen geziek of gezeik meer.

Bij ons/mij hangen wat grote portretten aan de muur van mijn laatste 2 goldens.Van de eerdere labs heb ik niet veel foto matriaal.Als ik er dan naar kijk, ook naar Rover die al een hele poos niet meer leeft dan krijg ik nog steeds zo'n raar gevoel van binnen.Dat ongrijpbare.Ik weet me nog heel veel dingentjes voor de geest te halen die ik toen deed met mijn vriendjes.B.v. Rover(tje ) s'avonds verstoppertje spelen, verschuilen achter de heg en dan zachtjes fluiten.Nog steeds hoor ik dan dat kadan kadan kadan van de poten die mij aan het zoeken waren.En nog altijd zie ik dan die blije kop als hij me gevonden had.En dan weer stiekum verstoppen achter de volgende heg.Of die keer dat er een Herder met een rotgeweld naar me toe kwam spurten en Rover 2 keer zo groot werd en zijn tanden liet zien.Of dat voor mij te beschermen was weet ik niet.Maar was fascinerend om te zien omdat ik niet gedacht had dat hij dat zou doen.

Boyke is nog veels te vers, als ik daaraan denk schieten de tranen weer in mijn ogen.Ook al kon het niet meer, kon het niet anders.Maar toch.Ik heb er ook niet zo'n probleem mee om dat te laten zien.Het geeft gewoon aan dat je/jullie goed voor je dier bent geweest.Ik vind mijn troost ook een beetje in het posten hier, in de leuke foto's van andere forummers, en de fijne reacties in de " in memoriam " topic.En daar lees je dan ook dat er ook nog dieren zijn die te jong onverwachts uit het leven worden gegrepen.

Als ik terug kijk dan denk ik dat elke volgende hond wel iets van de vorige in zich had, tenminste kwa opvoeding.Ik hield/hou wel van af en toe ( als het kan ) dat eigenzinnige in een dier.

Tja, ik kan dat niet, in enkele zinnen iets uitleggen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”