Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pension ja of nee

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Macha
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Pups: denk een mix van een Ridge back, labrador en een kortharige windhond.
Nolix: Dobermann Pincher

Re: Pension ja of nee

Ongelezen bericht door Macha »

Ik heb Nolix een keer een week in een dierenpension gedaan, nooit meer!
Toen we terug kwamen had ze bloeddoorlopen ogen en was ze broodmager.
De dame van het pension vertelde dat Nolix de hele kennel onder poepte en plaste en de hele nacht aan het blaffen was.
Nolix is daar sowieso niet meer welkom :roll: .

Voor mij nooit meer een pension dus!
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Als ze mee kunnen gaan ze mee. maar zo niet dan niet bij een weekendje hoor.
We zullen niet snel meer nu paar weken weg gaan denk ik zonder de honden.

ze zijn nu 2x naar een pension geweest. Goed rond gekeken en gezocht. Zochten een niet te groot pension, die weet hoe om te gaan met KNPV honden.
Zo hebben we er 1 gevonden en zijn we gaan kijken. De eerste keer was voor vrijdag t/m zondag. en de honden waren blij maar niet meer als dat ik normaal elke dag thuis kom. dus voor ons een goed teken. 2e keer is ook goed verlopen al heeft diego wat herrie geschopt maar ook daar gaan ze goed mee om. Als ik wil gaan ze 4x per dag mee uit. En bij terug komst werd laatste keer meteen vermeld dat Diego een wondje bij zijn oog had van Ivan bij het uitlaten ivan's tand tegen diego's gezicht. nou dat vind ik niet waar ze mij direct over op moeten bellen voor die 4 dagen dat we weg waren. maar werd keurig meteen bij ophalen gemeld.

Voor we 2 honden hadden is Diego wel een keer voor 3 weken naar schoonouders geweest. Reis was al gepland en Diego was toen een half jaar bij ons. Dus hebben we die oplossing gezocht. Maar kan ze niet allebei daar heen brengen want dan zitten ze met 3 herders en dat is ze te druk. En ik wil ze ook niet gescheiden weg brengen.

wat ze hier voor zeggen dat sommige honden dolgelukkig zijn in het pension... de hond van onze buren die gaat ook heel graag naar pension. komt maar 1x per jaar voor maar die maak vind het geweldig daar.
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Sepp zou ik zonder problemen wegbrengen. Hij gaat wel eens naar een klein pension in de kop van Noord Holland, kleinschalig, geen kennels, gewoon opvang in huis. Dolle pret voor hem...de hele dag gewoon lekker spelen met de andere honden (voornamelijk stabij's daar in de opvang) binnen en buiten. Als ik hem kom ophalen komt hij mij even hallo zeggen om zich vervolgens direct weer onder de andere honden te begeven.

Roef is een beetje een tuttebel. Als het een pension zou zijn waar veel geblafd wordt door andere honden zal ze de hele dag onrustig zijn. Ook in het bovenstaande pension kon ze moeilijker aarden. Het gaat wel maar wijkt geen moment van mijn zijde als ik haar kom ophalen...zo van baaaassss je laat mij nooit meer alleen he.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

IK heb gewerkt in een waardeloos pension en stage gelopen in een goed pension.
Maar no way dat mijn honden naar wat voor pension dan ook gaan. Pasha kan altijd terecht bij mijn moeder, Ushi kan meestal wel bij mijn schoonouders. Als het voor 1 nachtje is kunnen ze meestal ook wel samen naar mijn moeder. ALs het niet zou kunnen voor Ushi gaat ze naar de fokker. Maar niet naar een pension.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Hera en Woopy gaan nooit naar pension.
Woopy willen ze niet hebben want die kan mensen bijten.
Hera durf ik zelf niet aan vanwege haar hond agressie. Er zal maar net een of andere sukkel lopen die haar de wei oppleurt met een andere hond.

De andere honden hebben we weleens in pension gedaan. Chello, Bikkel en Kimba gingen afentoe heen als we eens een weekendje weg wilde en er maar 2 honden welkom waren. Tsja, leuk is misschien anders maar dat is dan maar zo.

Cash is nog nooit weggeweest. 1 nachtje als pup bij Miek hier van forum. Maar verder gaat hij altijd mee. Hij is nu een sociale hond en ik ben toch bang dat ze dat bij een pension gaan verpesten door hem met andere reuen aan te laten kloten.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb ze net weggebracht :engel:

sam kan echt niet met andere honden, mag ook niet met lola in de wei. (teveel ruimte=jagen=knok) ze zitten dus allebei apart van elkaar en de andere honden. wel gaan ze vaak naast elkaar in de weitjes zodat ze elkaar zien.

ik heb 100% vertrouwen in "ome jos" anders had ik sam er nooit heen gebracht.

zoals ik al zei lola vind het meisjesmishandeling maar mijn moeder kon niet dus heeft ze pech. zaterdag of zondag mag ze weer prinsessen op haar erwt :engel:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

massam schreef:ik heb ze net weggebracht :engel:

sam kan echt niet met andere honden, mag ook niet met lola in de wei. (teveel ruimte=jagen=knok) ze zitten dus allebei apart van elkaar en de andere honden. wel gaan ze vaak naast elkaar in de weitjes zodat ze elkaar zien.

ik heb 100% vertrouwen in "ome jos" anders had ik sam er nooit heen gebracht.

zoals ik al zei lola vind het meisjesmishandeling maar mijn moeder kon niet dus heeft ze pech. zaterdag of zondag mag ze weer prinsessen op haar erwt :engel:
Ik kan gewoon nergens dat vertrouwen vinden in pensions. Er is hier ook niet zoveel.
en dan kan ik haar wel weg brengen maar dan is mijn vakantie/weekendje weg toch al naar de klote omdat ik constant in de stress zit of het wel goed gaat.

De enige die ik, buiten ons om, met haar vertrouw is mijn vorige buurvrouw. Zij is de enige die ik Hera durf toe te vertrouwen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb mijn honden van pup af aan regelmatig in de kennel op mijn werk, dus ze kennen dit goed en hebben er geen problemen mee. Beide honden heb ik er rustig aan laten wennen, geen probleem. De eerste maanden zaten zowel Anne als Fenna lekker op mijn kamer. Toen Fenna pup was, zat Anne nog alleen in de kennel, maar toen ze een maand of 6 werd wilde ze niet meer met mij mee. Ze wilde bij Anne blijven, en mee de kennel in...Kleine hondjes worden groot. :mrgreen:
Een nadeel aan het vragen of een ander op je honden wil passen vind ik dat ik liever niet iemand met mijn honden 'belast', en ik vind t ook wat eng als een ander ze uitlaat, eingenlijk.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik vind pensions in principe geen probleem, en mijn honden zijn daar zo nu en dan wel eens heen geweest, bepaalde periodes iets vaker dan anders,
maar over het algemeen een stuk of 2 a 3 x per jaar een weekendje.

De laatste jaren heb ik echter nog geen gebruik gemaakt van een pension. In ieder geval niet sinds we verhuisd zijn. En stom, maar ik heb er de laatste tijd
ook meer moeite mee. De honden die normaliter naar het pension gaan zijn bon en elmo, maar nu ze een dagje ouder worden hou ik ze liever bij me dan dat ze naar
het pension gaan.

Eigenlijk zouden ze volgende week gaan met pinksteren, maar toevallig komt het zo uit dat Esmee hier toch in huis is, en dan wel 4 dagen op de honden wil passen.
En aangezien ze hier al zoveel jaar komt, en precies weet hoe ze op bon en elmo moet inspelen, ook als bon nuk buien heeft, vertrouw ik haar dat wel toe.
De eerste keer dat ze op mag passen. Spannend wel ;) maar hoop dat het allemaal goed gaat. En anders zitten vrienden van ons gelukkig om de hoek die haar kunnen helpen. Oftewel, ik was ergens wel opgelucht dat ze niet het pension in hoeven ;) Stom, want in principe heb ik er niks tegen. Als ze maar een goede verzorging krijgen.

De vakantie in augustus hebben we dit jaar gepland om met de auto weg te gaan, naar een huisje waar honden welkom zijn :) ook omdat ik ze liever niet in het pension heb. ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik vind het zelf geen prettig idee. En Dora is er helemáál de hond niet naar, die zou echt wegkwijnen en ik dacht altijd dat Does heel makkelijk was tot ik hem vorig jaar een keer meenam naar het theater en hij echt begon te schrééuwen zo gauw ik de deur van de kleedkamer achter me dichttrok. Oeps :schrik: . Ik denk dus niet dat ik ze er een plezier mee doe en mezelf ook niet ;).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
sjuutje
Actief
Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sjuutje »

Mijn hond ging regelmatig naar de dagopvang, al vanaf pupje van 12 weken laten wennen. Toen mocht ze nog vooral in huis bij hen de tijd doorbrengen maar later gewoon in de kennel en op de speelweide. Nu heb ik thuis een eigen kennel en is ze daar meestal.
Zelf denk ik dat ze meer plezier heeft bij de dagopvang dan alleen thuis in haar kennel hoor, daar kan ze heerlijk rennen en vliegen met anderen en thuis is ze maar alleen.

En ik loop stage bij een pension momenteel, kleinschalige opvang en m.n. honden en katten die medische zorg nodig hebben of niet in een kennel kunnen, en dus "huiskameropvang" kunnen krijgen. We hebben 4 kamers en er kunnen meerdere honden bij elkaar in een kamer (mits de eigenaar dat goed vindt en de honden het goed met elkaar kunnen vinden natuurlijk!).
Zelf hoop ik mijn eigen pension op te kunnen richten vandaar dat ik nu stage loop, kan ik bekijken of het echt zo leuk is als ik dacht dat het was (en dat is het!).
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het lijkt me heel fijn om een pension achter de hand te hebben....
Wij hebben naast onze kinderen ( 14 en 17 jaar) geen mensen die voor onze honden kunnen zorgen. Het lijkt me daarom wel een prettig idee dat je een veilige plek te hebben waar je de honden een nacht of paar nachten naar toe kan brengen.
Tot nu toe nemen ze altijd mee als we langer dan 6 uur weg zijn ( in de camper) of ik of mijn man blijven thuis.

Ik kom er steeds niet aan toe om een pension een te zoeken die voldoet aan mijn eisen. Waarschijnlijk zie ik het dus niet zitten, ik denk namelijk dat mijn honden het vreselijk vinden :ugh: Mijn honden zijn erg baasgericht en we hebben het dus ook nooit getraind, ik durf het risico misschien niet te nemen dat ze ineens zoveel stress krijgen. Ik heb het idee dat ze dan verlatingsangst gaan ontwikkelen.
Dolly zal het nog wel trekken maar Buck zal het heel zwaar hebben en Sybil draait denk ik door.... :(:
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

M'n huidige honden breng ik niet naar een pension. Tenminste niet als er gebruik wordt gemaakt van kennels, aangezien is gebleken dat ze daar compleet over de zeik gaan. Pensions in huiselijke sfeer ken ik hier nergens, en Bayko en Cyntha zijn ook geen honden die ik met een erg gerust hart in een vreemde roedel achterlaat. Bayko zou het waarschijnlijk nog wel kunnen waarderen als de andere honden allemaal teefjes zijn en hij heel veel knuffels krijgt :mann: Voor Bay en Cyn dus geen pension. Gelukkig kunnen ze meestal wel terecht bij m'n ouders, en als dat niet kan ga ik gewoon niet.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Mijn honden zijn 1 keer een weekje in een pension geweest en ik moet zeggen dat ze daar een stuk relaxter vandaan komen dan wanneer ze uit logeren gaan. Er is daar veel srtuctuur en duidelijkheid en dat heeft zeker mijn stabij echt nodig. Die kan nogal voor wat drama zorgen als hij niet op de juiste manier wordt behandeld :engel:

Er zijn maar weinig mensen die ik op mijn honden laat passen, dus mocht het nog eens nodig zijn dan twijfel ik er niet over om ze weer naar het pension te brengen, mocht de oppas niet kunnen. Ik breng ze wel naar een pension van vrienden die weten hoe mijn honden zijn.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Nee ik voel me er op zijn zachtst gezegd ook niet comfi bij...
Toby heeeeeeel misschien als er echt geen andere oplossing zou zijn (kan me niet voorstellen maar goed), maar een naakthond in een pension!? Nee, never nooit niet! Echt onmogelijk :pffff: :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zou mijn honden rustig naar een pension brengen maar mijn man wil het niet hebben, hij zegt altijd je wilt honden dan zal je ze ook meenemen met vakantie.
Het lijkt mij weleens lekker om een keer zonder honden op vakantie te gaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

YvetteJ schreef:Nee ik voel me er op zijn zachtst gezegd ook niet comfi bij...
Toby heeeeeeel misschien als er echt geen andere oplossing zou zijn (kan me niet voorstellen maar goed), maar een naakthond in een pension!? Nee, never nooit niet! Echt onmogelijk :pffff: :mrgreen:
Waarom een naakthond niet in een pension? :19:
Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij of zij de honden in pension wil doen, maar zeggen dat een ras niet kan snap ik niet. Maar ik ken nakers ook alleen maar van het forum, misschien is dat het :wink:
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

jeffy schreef:
YvetteJ schreef:Nee ik voel me er op zijn zachtst gezegd ook niet comfi bij...
Waarom een naakthond niet in een pension? :19:
Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij of zij de honden in pension wil doen, maar zeggen dat een ras niet kan snap ik niet. Maar ik ken nakers ook alleen maar van het forum, misschien is dat het :wink:
Er vanuit gaande dat een pension een betonnen hok met tralies is, nee dat zie ik gewoon niet als optie. Moet ze op de grond slapen, koud, hard, de gedachte alleen al gaat me gewoon aan m'n hart :jank: :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Jeffy
Zeer actief

En Toby heeft haar dus ligt zachter ofzo? :mrgreen:
Nogmaals, ik snap best dat mensen het niet willen voor hun hond, maar per ras onderscheid maken vind ik zo raar :denken: :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, nooit. Niet nodig. Saar heeft ooit 1 nacht bij de fokster gelogeerd (en fokster heeft met haar oogappeltje - en andersom aanbidt Saar de fokster ook - gelopen en gelopen, maar poepen of piesen deed ze niet).
Miep is nog nooit van huis geweest, maar zolang die haar grote zus bij zich weet gaat het wel denk ik.

Maar ik wil het gewoon niet. Ik kan ook niet van een vakantie genieten zonder de honden. Vakantie is voor mij juíst alle tijd voor de honden.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Nee dat niet maar die heeft het nooit koud en heeft ook een totaal ander karakter, als hij lekker naar buiten kan en met honden kan spelen is ie al snel tevreden, bij Kori zie ik dat gewoon niet gebeuren.
En ach, ik ben gewoon een muts joh, neem ze lekker overal mee naartoe of regel een bekende oppas :Q:

Net als wat Marion schrijft eigenlijk, zonder honden geen vakantie :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Hier geen problemen met het pension waar we vaste klant zijn. Toen we daar een keer niet terecht konden ( de eigenaar ging ook op vakantie) heb ik effe goed moeten zoeken naar een goed alternatief!
Het pension waar mijn honden heen gaan is dan ook geen aaneenschakeling van hokken, maar een grote kamer met vrije uitloop naar buiten waar de honden gedurende de dag gezellig spelen. Alleen met eten en s nachts zitten de honden in kennels.
Mijn honden gaan er soms heenvoor de dagopvang, met vakanties en volgende week als hier thuis de hel los barst ivm eenverbouwing.
Pension ja, maar niet zomaar ieder pension!
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Mijn honden zijn nu 2x in een pension geweest, 2x voor een paar dagen, eind vorig jaar voor het eerst.
Ik vond het verschrikkelijk, voorheen ging ik echt niet op vakantie of ze moesten mee kunnen, maar sinds ik een relatie heb met een italiaan met familie in Italie ontkom ik er niet aan.
Pebbles en Mickey de russells hebben er niet zoveel moeite mee, Oets de herder wel, toen ik haar ophaalde wilde ze alleen maar weg weg weg daar, en ze verloor me geen moment uit het oog toen we net thuis waren, kleefde bijna aan me vast, ging ook huilen als een wolf toen ik in de kamer was en zij in de keuken, iets wat ze voorheen nog nooit heeft gedaan. Ze eet ook niet goed in het pension, terwijl ze hier altijd alles opschrokt alsof ze een week geen eten heeft gehad. Zou dat nog wennen?? Ze is 10 jaar inmiddels. Bah ik vind het echt niet leuk, van de zomer ziet het er naar uit dat ze twee weken moeten, is echt een dilemma voor mij, ik ben er nog niet uit. Wat Nanna zegt is ook wel waar, maar ik ben echt een muts in die dingen :ugh:
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief

YvetteJ schreef:Nee dat niet maar die heeft het nooit koud en heeft ook een totaal ander karakter, als hij lekker naar buiten kan en met honden kan spelen is ie al snel tevreden, bij Kori zie ik dat gewoon niet gebeuren.
En ach, ik ben gewoon een muts joh, neem ze lekker overal mee naartoe of regel een bekende oppas :Q:

Net als wat Marion schrijft eigenlijk, zonder honden geen vakantie :ok:
Ik snap het hoor :ok:

Ik weet ook nog helemaal niet of mijn volgende hond(en) wel in pension gaan. Kilian was het gewend, maar of ik straks een pup ook naar een pension zou brengen, ik weet het niet :schrik:
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

YvetteJ schreef: Er vanuit gaande dat een pension een betonnen hok met tralies is, nee dat zie ik gewoon niet als optie. Moet ze op de grond slapen, koud, hard, de gedachte alleen al gaat me gewoon aan m'n hart :jank: :mrgreen:
Mijn hondekind krijgt zijn eigen, heerlijke mand + kussen mee als hij in het pension gaat logeren. Niks koude betonvloer (bovendien zijn in het pension waar Magic naartoe gaat de kennels verwarmd).
Maar ik kan me je bezwaar wel goed indenken hoor ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:
YvetteJ schreef: Er vanuit gaande dat een pension een betonnen hok met tralies is, nee dat zie ik gewoon niet als optie. Moet ze op de grond slapen, koud, hard, de gedachte alleen al gaat me gewoon aan m'n hart :jank: :mrgreen:
Mijn hondekind krijgt zijn eigen, heerlijke mand + kussen mee als hij in het pension gaat logeren. Niks koude betonvloer (bovendien zijn in het pension waar Magic naartoe gaat de kennels verwarmd).
Maar ik kan me je bezwaar wel goed indenken hoor ;).
Haha nee dat snap ik natuurlijk wel. Ik denk dat er hier op het forum weinig mensen zijn waarvan de hond normaal in huis leeft, die hun hond in een kaal betonnen hok zouden stoppen. Zoals ik al schreef, het is meer mijn eigen gevoel en idee daarbij. :W:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Heb er 2 keer gebruik van gemaakt en geen goede ervaring ermee en zou het nooit meer doen, dit omdat de honden helemaal in paniek waren toen ik weg ging, ik had er zelf een kutgevoel bij dat ik hen achter liet en kon niet genieten van mijn verlof , honden aten bijna niet en hadden elkaar bijtwonden aangebracht door de stress, zaten samen in een binnenhok met redelijk groot buitenren waar ze in konden, maar mijn honden waren helemaal niet gewent om in een ren te leven

Vond het verschrikkelijk om hen achter te laten, dat huilen en janken toen ze zagen dat ik weg ging en ze me niet konden volgen, als ik daar nog aan denk :(: het waren dan ook honden die erg aan mij hingen en met niemand anders dan met mij wilden gaan wandelen

ondertussen zijn deze honden al jaren overleden, waren terveurse herders

Na de 2 keer heb ik tegen men man gezegd, ofwel iemand in huis nemen die de honden opvangt of nooit meer op reis gaan maar nooit zal ik mijn honden nog in zo'n kennel steken, hoe goed dat deze ook aangeschreven is.

Op reis gaan doen we al tijdje niet meer en vind het wel leuk dat ik dus nooit de honden moet achterlaten bij iemand anders, ik mis het helemaal niet, reizen en met de 3 die ik nu heb zou ik het ook nooit doen
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Ik heb denk ik een enorm geluk...

Boomertje in een pension, not done.. Niet voor hem maar voor mij, ik vind dat zelf niets... Ook al zorgen ze zo goed voor hem, het is mijn eigen gedachte erbij...

Mijn ouders blijven altijd in Nederland op vakantie, dus als ik hem niet mee kan nemen ergens heen gaat hij daar heen, daar heeft hij ook het eerste half jaar van zijn leven gewoond dus hij weet niet beter. Als pup ging hij al mee naar hun caravan.

Als ik ga stappen of wat dan ook dan gaat hij ook naar mijn ouders, of thuis of op de camping. Mocht ik met mijn ouders mee weg moeten dan gaat hij of ook mee, of hij gaat naar mijn opa's en oma's, die dol op hem zijn en hem erg goed opgevoed vinden (snap ik nog steeds niet) of hij gaat naar mijn zus... Al heeft zij nu een vriend met 2 hondjes en die kennen elkaar nog niet zo goed, dus dat is nog even eerst kennis laten maken, maar anders laat ik hem met een gerust hart daar achter...

Vorige keer toen hij een nachtje daar was geweest, kwam hij mank terug.. Gelukkig hebben ze mij niet gebeld tussendoor, want dan was ik in de auto gestapt en naar huis gegaan halverwege de nacht.. Zij konden hier niets aan doen, hij was van een border in de tuin afgesprongen en had een misstap gemaakt. Had bij mij ook kunnen gebeuren, dus met een gerust hart gaat hij naar een van allen....

Ik ben erg blij met deze oplossingen, zou er niet aan moeten denken om mijn mannetje (kindje bijna haha) achter te moeten laten. Als ik op vakantie ga gaat hij wat mij betreft mee, alleen als ik hem er geen plezier mee doen breng ik hem weg, nu ben ik niet zo'n vakantie ganger dus dat is zijn voordeel...

Van de zomer gaat een vriendin van mij op vakantie en dan krijg ik haar hond/hondjes. Waarschijnlijk gaat er een naar haar ouders en een bij mij, want ik vind 3 in totaal toch wel erg veel.. Zeker ook omdat ik ook vakantie heb. Het weekendje hier ging goed en een van de twee die normaal niet zo vriendelijk is (daarom geen pension) vond het bij mij geweldig en keek niet eens naar zijn baasje om toen ze terug kwam... Hij wilde op schoot zitten.. Als ik daar op visite kom zit hij ook steevast op schoot als ik ga zitten tot ik weg ga... :D Ikke blij... Hihi, hij heeft het naar zijn zin bij mij :)
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

B lij dat ik nooit een dergelijke keuze heb moeten maken...

Ik denk dat het zowel van het pension als van de hond afhangt.
Ik heb een hond gekend die 11 dagen geen brokje heeft gegeten omdat het vrouwtje hem achter had gelaten en dus ook uitgemergeld terug kwam terwijl ik ook verhalen hoor over honden waarbij het allemaal perfect is gegaan.
Heb je een hond (als de mijne) die (misschien wel obsessief) op je als baasje is gefocust dan zul je er je hond en zijn stress-niveau daar geen plezier mee doen...
Een allemans-vriend die lekker met de honden ravotten kan daar zal het waarschijnlijk goed bij uitpakken.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hamster-007 schreef:B lij dat ik nooit een dergelijke keuze heb moeten maken...

Ik denk dat het zowel van het pension als van de hond afhangt.
Ik heb een hond gekend die 11 dagen geen brokje heeft gegeten omdat het vrouwtje hem achter had gelaten en dus ook uitgemergeld terug kwam terwijl ik ook verhalen hoor over honden waarbij het allemaal perfect is gegaan.
Heb je een hond (als de mijne) die (misschien wel obsessief) op je als baasje is gefocust dan zul je er je hond en zijn stress-niveau daar geen plezier mee doen...
Een allemans-vriend die lekker met de honden ravotten kan daar zal het waarschijnlijk goed bij uitpakken.
Onze Ivan bijv. is ook zeer gefocust op Mike (zijn baas) en daarmee hebben we helemaal geen probleem in het pension.
Denk dat je het niet kan zeggen of het voor een bepaald type/karakter hond gaat werken of niet. Zal toch per hond verschillend uitvallen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”