Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen met uit het water komen, geschiedenis herhaalt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Problemen met uit het water komen, geschiedenis herhaalt

Ongelezen bericht door blondie »

Ooit op vakantie in Limburg sprong hij in de geul.
Goed kijken dan zie je net zijn neus nog :tongue:
Afbeelding
Hier nog wat oren
Afbeelding
Maar de kant was veel te steil om weer op te klimmen, en zwemmen naar de plek waar ik hem heen riep begreep hij niet, als ik ging roepen probeerde hij op dat moment bij me te komen, dus via die steile kant wat niet ging lukken :ugh:
Destijds kwam er iemand met een andere hond aan en op een of andere manier wist die hond wel door te dringen tot hem en leidde hem naar de plek waar hij het water uit kon.
Net sta ik bij de rijn, op een plek waar ze vaker zijn geweest en waar ik ze ook wel eens het water in liet gaan
Afbeelding
Links, is het ondiep en kunnen ze makkelijk in en uit, dat stukje uit zwemmen de rijn op daar is de kade dus stijl en is het water diep, de grond kunnen ze niet voelen dus ook niet afzetten met de achterpoten.
Plons het ondiepe stuk in (dit zijn foto's van tijd geleden)
Afbeelding
Bluf komt vandaag weer vrolijk terug op dat stuk, ook vanaf het diepere gedeelte weet ze waar ze er weer makkelijk uit kan en doet dat dus ook, zwemt daar weer heen terug :19:
Finn plonst erin en om wat voor reden dan ook, besluit om te zwemmen en probeert via het diepe gedeelte de kade op te komen.... :ugh: en raakt in paniek. Ik poog nog net als in Limburg hem mee te laten komen naar de plek waar hij er wel uit kan...maar als ik zijn naam roep dan probeert hij op de plek waar hij is omhoog te klimmen wat gewoon niet lukt. Paniek, bij hem plonsen met die voorpoten etc.... ik stap dus dat hellinkje maar af en zet mijn voet op dat houten relinkje, en roep hem wederom. hij zwemt naar me toe en ik kan hem bij de halsband pakken wat hem wat houvast geeft en hij klautert het water weer uit (godswonder dat ik zelf de rijn niet ben in verdaagd.) Belg, zeg ik, je bent een Belg! (sorry voor de belgen onder ons, het is nu eenmaal een gezegde in Nederland :engel: ) Hij gaat vrolijk graven en Bluf duikt nog een paar keer de rijn in en uit zonder problemen... maar jemig zeg wat een dombo kan hij soms zijn. (En ik misschien ook, maar gut als de ene hond wel gewoon in en uit gaat dan moet de ander dat toch ook gewoon snappen :roll: )
Finn ben blij dat ik je weer op het droge heb weten te krijgen, sukkel
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Re: Problemen met uit het water komen, geschiedenis herhaalt

Ongelezen bericht door ZaZa »

Oh vreselijk is dat!

Toen we nog klein waren ging ik samen met mijn zusje de oppashond uitlaten. Die gooide zelf met zijn houten en uiteindelijk dus het kanaal in en hij erachteraan.
Wij konden hem er niet uitkrijgen. Gelukkig schoten 2 mannen die daar aan het werk waren te hulp.
Laat die hond tijdens het op de kant hijsen zijn stok vallen in het water en wil gewoon weer terug springen, sukkel!
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

ZaZa schreef:Oh vreselijk is dat!

Toen we nog klein waren ging ik samen met mijn zusje de oppashond uitlaten. Die gooide zelf met zijn houten en uiteindelijk dus het kanaal in en hij erachteraan.
Wij konden hem er niet uitkrijgen. Gelukkig schoten 2 mannen die daar aan het werk waren te hulp.
Laat die hond tijdens het op de kant hijsen zijn stok vallen in het water en wil gewoon weer terug springen, sukkel!
Jaaaa! Dribbeltje! Wat een stomme actie was dat. Hij kon met geen mogelijkheid zelf er meer uit en onze armen waren te kort om hem eruit te krijgen. De paniek maakt het dan niet beter he!!

Wat heb je prachtige herders trouwens :I: :I: :I: Ook al zijn het domme Belgen :lekkerpuh:
RIP Cena :roos:
    blondie
    Zeer actief
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

wist helemaal niet dat jullie familie waren :o
    de paniek die je bij de hond ziet maakt het eng ja, ik had er ook gewoon ingesprongen als hij niet naar me terug had komen zwemmen hoor, maar hij kan prima zwemmen, maar het besef dat hij stukkie terug moest zwemmen om daar de kade weer op te kunnen lopen, dat had hij niet... hij wilde de kortste weg maar die was te hoog en toen hij dat besefte raakte hij lichtelijk in paniek. :blauwoog:
    [Sandra]
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

In zo'n soort situatie zou ik zeggen: druif! :engel:

Maar naar, de paniek te zien, de oplossing bieden en potdomme, hij ziet het niet. Dan is ie een druif hoor :wink:
    Afbeelding
    Groetjes,
    Sandra
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”