Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pension ja of nee

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Pension ja of nee

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Vaak hoor ik discussie over het wel en wee van hondenpensions.

Zelf ben ik er geen grote voorstander van, tenzij het echt niet anders kan.

Graag hoor ik hoe jullie er over denken :-)
Afbeelding

Made by _Inge_
Angelique.

Re: Pension ja of nee

Ongelezen bericht door Angelique. »

Voor mij never nooit niet, mja ze zien je aankomen ook met 10 :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als hij echt te logeren moest, zou ik hem naar zijn fokster brengen,
verder gaat hij mee, of ik ga niet weg.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

Ik breng Kiran het liefst naar de fokker van hem ze weet precies hoe hij in elkaar zit en kent hem en hij is hellemaal gek van haar :)

Mijn familie wilt wel heel graag op hem passen hoor maar van mijn ouders weet ik dat ze veels te hard zijn ze zijn nog van het oude opvoedingsmethode en dan weet ik dat hij heel erg onzeker terug komt mijn broertje vind alles leuk daar zou hij weer te zelfverzekerd terug komen en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met de opvoeding mijn tweelingzusje bedoelt het goed maar heeft 2 kleine kinderen die totaal niet met drukke honden overweg kunnen en eentje rent de hele tijd rondjes met het commando moven maar goed wat is nou leuker voor Kiran dan zo een spelletje :ugh:
Mijn oudste zus heeft zelf 2 honden waarvan een al aardig op leeftijd is, die doen we er geen plezier mee!

Als de fokker van Kiran niet kan zou hij dus lekker naar een pension gaan weet ook al waar ben al even langs geweest en vond het er erg positief uitzien zou een prima tweede oplossing voor hem zijn.

Maar goed wij gaan niet zo vaak op vakantie en als we al een keer gaan gaat hij gezellig mee en mag hij in de bench slapen voor de tent opening van de kids. Zodra er dan een wakker word begint hij te blaffen slaapt erg geruststellend :D
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben wel kieskeurig maar ik heb een goed adres voor de grotere dames, waar ze bij elkaar zijn.
En Fien gaat wel naar een pension, maar die mag alleen naar Esther. Daar ben ik voorzichtiger mee, die is door haar formaat domweg eerder stuk en ze moet ook meer verzorgd worden.
Die mag daarom alleen ergens heen waarvan ik dat zeker weet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik ben niet zo'n wereldreiziger, dus heel vaak zal ik een pension niet nodig hebben denk ik, maar je weet natuurlijk nooit.

Daisy kan ik naar haar oude baasje brengen en anders kan ze bij zo'n beetje iedereen die haar wil hebben wel logeren, die is zo makkelijk. Mocht er straks weer een herder zijn, zou ik daarvoor op zoek gaan naar een goed pension. Als ik denk aan hoe Ziva was en hoe iedereen daar mee omging, zou ik die niet heel snel bij een van onze ouders achterlaten maar liever bij iemand die er een beetje verstand van heeft, in ieder geval de eerste jaren.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zit te twijfelen. Ik zou het met Yentle wel willen proberen, maar heb geen flauw idee wat hier in de buurt goede pensions zijn. Ik ken eigenlijk niemand die zijn hond naar een pension brengt.
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Onze honden gaan ook naar het pension in de vakantieperiodes
omdat de honden hier "vrolijk"uitkomen en ze zien er goed uit gaan ze ieder
jaar daar weer heen.
Ik vind het belangrijk dat er eerlijk gezegd moet worden hoe de honden zitten en dat je gewoon langs kunt komen voor een rondleiding zodat je kan zien waar je hond/kat zit.
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Mijn meute gaat gillend van de pret naar het pension....ik heb er meer moeite mee dan zij :roll: ,maar als ik weg rij daar lopen ze al heerlijk te ravotten met een bal...krijg ze keurig schoon en verzorgd weer terug.Eerlijk gezegd vind ik het best ook es lekker om een weekje zonder honden op vakantie te gaan, en soms kan het niet anders!
Afbeelding
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel

Ongelezen bericht door jenn90 »

Neeltje schreef:Ik zit te twijfelen. Ik zou het met Yentle wel willen proberen, maar heb geen flauw idee wat hier in de buurt goede pensions zijn. Ik ken eigenlijk niemand die zijn hond naar een pension brengt.
geen flauw idee voor wanneer je dan de honden wil wegbrengen (aangezien het grootst gedeelte van de pensions nu zo'n beetje vol zitten in de zomervakanties) maar onze honden gaan naar maranque (son en breugel) ze hebben geen site maar tot nu toe nog ieder jaar goed voor onze honden
Afbeelding
Xella
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xella »

Onze honden gaan ook wel eens naar pension, meestal gaan we niet weg

Vanuit jullie is t Kempisch dierenpension in Reusel een fijn pension, zijn ook erg bekend met Rottweilers en grote rassen
Groetjes Marjon en een poot van,Xella,,Unoxi,Izzie,Lette
Afbeelding
www.ankafaxxes.be
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ik heb geen problemen met een pension ALS ik mij er goed bij voel. Sanka gaat steeds naar hetzelfde pension en als ze ziet waar we aangekomen zijn is Sanka niet meer te houden van enthousiasme! Ze amuseert zich daar echt geweldig en is doodop als ik haar na amper 3 dagen weer ga halen. Dus ik heb er geen problemen mee om haar daar 'achter te laten'
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beautje is eens naar een beagleopvang geweest, dat dus nooit meer :ugh: en laatst een keer naar een pension. Ik had er meer moeite mee dan hij, hij vond het wel leuk.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Mijn honden gaan wel eens naar een pension.
Ik moet er wel een dik half uur voor rijden, terwijl er hier in de buurt ook pensions zijn.
De honden gaan super graag naar Bas, de pensionhouder.
Komende zomervakantie gaan ze er alle 3 naartoe.
Zolang onze kinderen met ons op vakantie gaan, nemen we de honden niet mee. De jongens gaan voor.

Komende zomer viert mijn moeder haar 85e verjaardag bij ons.
Dan hebben we 50 mensen over de vloer en daar wil ik de honden niet bij heben. Dus dan gaan ze weer naar Bas.

Ik vind het ideaal dat ik een plek heb waar ik de honden naartoe kan brengen.
Het gebeurt niet vaak, maar toch wel fijn om achter de hand te hebben.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca en Dumas hebben nog nooit in een pension gezeten. Vaak past mijn moeder op ze. En ik op haar honden. Komende zomer ook, als mij moeder op vakantie gaat ga ik in haar huis met 4 honden. Ideaal!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als het een goed pension is heb ik er geen problemen mee.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn honden gaan elke week drie dagen naar een pension, dagopvang.

Ik breng ze ook wel eens een nachtje als we iets gepland hebben. Vakantie gaan ze tot nu toe altijd mee. Daar heb ik net wat meer moeite mee.

Persoonlijk vind ik het niet handig om een hond zo ineens naar een pension te brengen, zonder enige gewenning. Het is iets wat je een jonge hond heel goed aan kunt leren, dus doe het dan gelijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als het écht niet anders kan, zal het wel moeten..
Tot nu toe niet voorgekomen , gelukkig.
Zal ook wel aan het soort opvang liggen natuurlijk, je kan best op je gemak zijn in een pension wat goed op je hond aansluit, denk ik.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb ze afgelopen juli voor het eerst naar een pension moeten brengen. Dit omdat ik een nieuwe baan had en een paar dagen mee op kamp ging.
Bij het pension waar ik ze naartoe breng komen ze niet in aanraking met andere honden. Ze hebben dus allemaal een eigen kennel en gaan apart de uitlaatweides op. Verder is het vrij simpel (boer die dit erbij doet, met name werkhonden), maar voor mij is het goed. Ik hoef niet allerlei poeha als ik ze eens voor korte tijd breng, mijn grootste eis is dat ze een binnenkennel hebben en dat ze niet met andere honden worden gezet.
Sinds juli zijn ze nu enkele keren geweest. Komend schooljaar zullen ze wat vaker een nachtje gaan omdat ik dan een opleiding ga volgen en ongeveer tweewekelijks daarvoor naar Dordrecht moet voor een dag.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Nanna schreef:Als het een goed bekend staand pension is en je hebt er zelf ook een goed gevoel bij: gewoon doen.
Niet te zielig doen hoor, het zijn maar honden. Soms denk ik wel eens dat mensen hun kinderen naar het weeshuis brengen. :roll:
Wij moeten ook weleens iets doen wat we niet leuk vinden; bij honden is dat niet anders. Ja, tulijk gaan ze liever mee op die safari naar Afrika maar soms kan dat gewoon niet en dan heb je als hond je breuk maar in te houden.
Dit dus. Ik probeer wel te regelen dat ze samen bij vrienden oid kunnen logeren maar gaat dat niet? Geen probleem, dan gaan ze naar een pension. Voor de jongste is dat soms zelfs fijner want die loopt met de wandelingen niet vaak los, nu hebben wij een mega tuin waarin ze kan rauzen maar dat heeft niet iedereen he.. in het pension waar ze heen gaat kan ze naar hartelust rauzen. Op vakantie gaan ze eigenlijk nooit mee.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ga 1 of 2 maal per jaar naar Israël. Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om 3 zwaarbehaarde collies mee te nemen naar een land waar de normale temperatuur boven de 30 graden ligt. En nog in een vliegtuig ook. Daarbij ziet schoonma me aankomen, met drie honden op een 3-kamer appartement op de 7e verdieping :engel: .

Oppas is lastig, drie honden en dan ook nog lieve Cody met z'n gebruiksaanwijzing :roll: . Nee hoor, bij mij gaan ze lekker naar pension. Een geweldig pension. Gerund door Cody's gedragstherapeute, waar mijn honden in een roedel worden geplaatst van honden die passen bij hun karakter op een weide waar ze de hele dag vrij kunnen rondlopen. Elke dag wordt er minstens één uur met hen gespeeld/gesport.
Kortom, zij hebben ook een leuke vakantie en ik laat ze met een gerust hart achter.
Afbeelding
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Voor mij een nee. Buddha is niet kennel geschikt, dus dat is zoiezo geen oplossing. Wij gaan dit jaar naar Frankrijk dus de honden kunnen niet mee. Buddha mag Frankrijk zoiezo niet in, en Baya alleen met muilkorf, wil ik haar niet aandoen. Ze kunnen gelukkig een weekje bij mijn ouders terecht, anders was ik niet gegaan. :neenee:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik weet het niet zo goed, mijn schoonouders passen regelmatig op onze hond als wij weg zijn.
Dat is ideaal en Luna loopt weg met hen! Alleen als we een familie-iets hebben van die kant wordt
het natuurlijk lastiger. Mijn ouders wonen een stuk verder weg en Luna is wagenziek, dus ze gaat 16 juni
voor het eerst twee nachten naar een pension. Ik twijfel nog steeds een beetje, maar ik denk dat Luna
het heel leuk vind, ze is een allemans vriend en wil graag spelen, dus ik denk dat ze zich wel vermaakt.

Ik zou overigens wel kiezen voor een pension dat goed aangeschreven staat!
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Xella schreef:Onze honden gaan ook wel eens naar pension, meestal gaan we niet weg

Vanuit jullie is t Kempisch dierenpension in Reusel een fijn pension, zijn ook erg bekend met Rottweilers en grote rassen
Hey Marjon!
Lang geleden!! hoe gaat het met jullie? Verloopt het trainen beter dan bij de werkgroep in Tilburg?

x

Esmay
Afbeelding

Made by _Inge_
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

geen pension voor mijn rakker. Hij zou niet weten wat er gaande was en zich in de steek gelaten voelen. Waarschijnlijk zou hij helemaal wegkwijnen in die vreemde omgeving.
Ik heb gekozen voor een hond en hij gaat overal mee naartoe met de baas, klaar.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Een keertje heb ik een nare ervaring gehad met een (nood)pension.
Ze kwamen ziek terug en de vrouw kon ze helemaal niet aan.
Daar breng ik ze dus nooit meer heen. Maar behalve die keer?
Ik ben er niet zo moeilijk in, want ik zoek het van te voren gewoon uit.
Dus als het dan zover is om ze te brengen, kost het me geen enkele moeite.
Voor langere tijd breng ik ze zelfs liever naar een goed pension dan naar een particuliere oppas.
Ik kan me dus wel vinden in wat Nanna zegt:
Nanna schreef:Als het een goed bekend staand pension is en je hebt er zelf ook een goed gevoel bij: gewoon doen.
Niet te zielig doen hoor, het zijn maar honden. Soms denk ik wel eens dat mensen hun kinderen naar het weeshuis brengen. :roll:
Wij moeten ook weleens iets doen wat we niet leuk vinden; bij honden is dat niet anders. Ja, tulijk gaan ze liever mee op die safari naar Afrika maar soms kan dat gewoon niet en dan heb je als hond je breuk maar in te houden.
Laatst gewijzigd door Danoontje powerrr op 31 mei 2011 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Zoek stok! schreef:Persoonlijk vind ik het niet handig om een hond zo ineens naar een pension te brengen, zonder enige gewenning. Het is iets wat je een jonge hond heel goed aan kunt leren, dus doe het dan gelijk.
Dat valt wel mee hoor. Hier in ieder geval.
Ze (5,5 en 2,5) zijn vorig jaar pas voor het eerst geweest.
En dat was meteen een volle week zonder enkel probleem.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik stop ze met gemak in een pension, geen probleem mee. als ze gaan dan is het naar het streekdierentehuis `t julialaantje in rijswijk.
ellen
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Xella schreef: Vanuit jullie is t Kempisch dierenpension in Reusel een fijn pension, zijn ook erg bekend met Rottweilers en grote rassen
Daar heb ik Snoepie, Danco, Nika en Marouck ook ooit eens 1 nachtje naartoe gebracht omdat mijn zusje toen trouwde en het feest bij mijn ouders hield.
Ook daar blijven de honden gescheiden van elkaar (2 gezinshonden kunnen eventueel wel samen als je dat wil) en ik moet zeggen dat ik ook daar tevreden was. Ik heb daarna nog heel lang voer bij ze besteld, kwamen ze keurig brengen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Indy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Indy »

Onze hond gaat altijd naar mijn oom en tante, die zouden zelf heel graag een hond willen maar zijn de helft van het jaar op reis dus dat gaat niet. Ze gaan heel goed met honden om en op zich is Indy niet zo'n moeilijk hondje. Als het voor kort is (een weekendje of zo), komt een andere oom vaak in ons huis oppassen. Ze is helemaal gek op hem en dat gaat ook altijd goed. Maar ik heb er op zich ook geen probleem mee om de hond naar een pension te brengen, onze vorige hond (labrador) vond het daar helemaal geweldig. Ze heeft nog twee dagen voor dood in haar mand gelegen, zo moe was ze :P
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”