Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw huis voor Bunker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Nieuw huis voor Bunker

Ongelezen bericht door malinois »

Cash schreef: Nou ja, weet je, mij klinkt het niet zo normaal in de oren hoor dat een hond uit zichzelf de hele dag in een kooitje wil liggen.
En ook niet dat een hond de kennel zo fijn vind omdat bij de baas zijn betekend dat je van alles moet, je strak in het gelid moet lopen e.d.
Ja dan kan ik mij voorstellen dat zo'n hond zijn kennel als ontspanning ziet; eindelijk geen baas die van alles van mij verwacht maar rust aan mijn hoofd.
Maar ik vind dat dan dus helemaal niks voor de hond.

Ik ben dan toch blij dat mijn honden lekker naast mij op de bank willen liggen of bij mij willen komen zonder de angst dat er van alles van ze verwacht wordt.
Met trainen moet er idd. wat ja natuurlijk, maar wie zegt nou weer dat dit altijd moet als ze uit de kennel komen? Dat maak jij er van...
Wat moet er dan als ze lekker mogen rauzen een paar uur...? Het enige wat ze niet mogen is knokken en jagen... voor de rest doen ze maar. Overigens doet Xena al bijna 4 jaar niks meer (ja voor de ontspanning en dat mag vrijheid blijheid idd.) en die ligt dus al sinds dag 1 lekker in dr varikennel als ze binnen is en niet op de bank, ook nooit die behoefte gehad. En als ze iets NIET hebben voor mij is dat angst! Voor het geval dat, vraag dit maar even aan de mense die mijn honden kennen. De laatste van dit forum heeft ze een paar weken geleden nog gezien dus die kan dit absoluut bevestigen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Cash schreef:
Daisy@ schreef: Mike die wíl je niet binnen hebben... geloof mij maar...... (hartstikke leuke hond hoor!, maar denk dat je daar écht gek van zou worden... denk dat die met het grootste gemak een rondje over de tv, door de raamlijst zou doen :engel: ) Ik geloof ook niet dat hij ooit binnen heeft gewoont.
Maar dat is toch ook je opvoeding? Waarom kan een werkhond niet leren zich binnen te gedragen?
Omdat je die wèl kunt leren om netjes te volgen, over een hekje te springen en een boef te stellen, maar klaarblijkelijk niet om zich binnen zoals iedere andere hond te gedragen. :19: Onmogelijke opgave. Dat is tenminste het excuus om ze in een kooitje te duwen, want ze zijn na een uurtje training "zo lekker moe" en hebben weer 23 uur rust nodig. Jaja, het is gewoon de baas die dat wel lekker makkelijk vindt....
Ik denk dat ik mijn honden prima ken om dit te beoordelen, en die rust hoef ik niet hoor, ik ben bijna altijd met ze op pad nl. als ik thuis ben...

ps. Kijk nu naar Xantos, die wil nog steeds bij zn nieuwe baas alleen maar buiten zijn... en dat is iemand die nog nooit africhting of wat dan ook heeft gedaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Wij hebben straks een kennel van 15 bij 20 gedeeltelijk overdekt waar dan nachthokken onder staan, in het midden komt een groot speeltoestel waar ze op verschillende hoogtes overheen kunnen rausen maar ook gewoon kunnen liggen.
Over dat klim/speel toestel komen dakpalantanen (als ik het goed schrijf)
En natuurlijk in de zomer hun bad en een flinke bak met speelgoed/kauwbotten :cheer:

En ja dit doe ik voor mijn eigen gemak, 10 honden binnen is te doen hoor en ze luisteren prima en weten dat er binnen niet gerausd word maar toch is en blijft het veel dus gaan er 5 of 6 die kennel in (eigenlijk is het gewoon een tuin maar goed er staan straks kenneldelen in dus is het een kennel)
De wandelingen blijven wel gewoon hetzelfde als nu en natuurlijk blijft het speeluurtje ook gewoon hetzelfde, net als het trainen.
Verder mogen ze s'avonds na het eten lekker een paar uurtjes in huis komen maar daarna gaan ze de kennel weer in om de nacht door te brengen.

Ik geef absoluut toe dat de grootste reden is voor mijn eigen gemak, ik vind dat zelf ook prima mits ik ze maar geef wat ze nodig hebben dus gewoon hetzelfde als nu maar niet meer 24/7 op mijn lip, niet dat dat nu wel gebeurt want nu lopen ze ook in en uit wanneer ze willen dat is straks het enige verschil dat ze dat niet meer kunnen, aan de andere kant zijn ze nu ook 90% van de tijd buiten.

Maar aan de andere kant weet ik ook dat het voor hun vachten alleen maar beter zou zijn, als ik naar "kennelhusky's" kijk zitten die vele malen mooier in hun vacht als die van mij (bijkomstigheidje)
En ik ben er van overtuigd dat deze 5/6 er geen probleem mee hebben, die vermaken zich wel, de overige 4 hoef ik het niet bij te doen, ja een uurtje maar langer gaan ze niet tof vinden dus die blijven gewoon in huis/tuin.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar met een drukke hond ga je toch nog een extra ronde wandelen? Als ik met Yentle geen 1,5 tot 2 uur per dag wandel, wordt ze ook onhandelbaar in huis door het overschot energie.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zie zelf ook niet zo in wat er leuk zou zijn, aan het hebben van honden, als ze alleen in je buurt zijn als jij dat wilt.
Overigens denk ik wel dat er honden zijn die er wel gewoon prima vrede mee kunnen hebben, het is maar net wat je ze aanleert. Vindt het wel heel anders om een kennel te hebben voor een paar uurtjes, dan een kennel waar de hond dag en nacht in zit. Wij hebben voor Ben ook een kennel gehad, omdat hij graag buiten is altijd, en dan nog wat geluiden en afleiding heeft. Maar was dan echt puur de bedoeling voor als hij alleen thuis is. Dat vond hij dus helemaal niks. Die kennel is dus voor de helft verkocht, en voor een deel is het omgebouwd tot een fietsenstalling.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:Ik zie zelf ook niet zo in wat er leuk zou zijn, aan het hebben van honden, als ze alleen in je buurt zijn als jij dat wilt.
Het wordt steeds mooier gemaakt :smile2: waar heb ik dat nou weer gezegd... waarom motten ze vaak andere honden buiten niet 'omdat ze liever met het vrouwtje bezig zijn dan met andere honden'.... dus lijkt me niet dat ze het vreselijk vinden om bij me te zijn of omdat het moet... dat laatste gaat dus geheel op eigen initiatief...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Nuyvilaq schreef:Wij hebben straks een kennel van 15 bij 20 gedeeltelijk overdekt waar dan nachthokken onder staan.
Voor een Husky vind ik het alweer een heel ander verhaal. Die zijn láng niet zo baasgericht als herders en zijn prima tevreden met een leven in een roedeltje. Vaak eruit, lekker mee, of joepie voor de slee. Ik zou denk ik huskies ook buiten houden, al was het idd maar vanwege die vacht.
Plus dat zij niet een eenzame opsluiting genieten in een kennel en met elkaar door de tralies heen moeten zien te spelen :roll:
En dat gaat uitstekend, overigens speelt alleen Xavi hoor met de andere honden, de rest piekerd er niet over om te gaan spelen....
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Cleva schreef:
maart schreef: Die hond is er zelfs niet voor zijn plezier, die is er voor mijn plezier :19: en tja, daar moet hij inderdaad maar tevreden mee zijn.
Dank u.
Zomaar eerlijk geweest en zie...er is niemand dood.

maar dat gaat evengoed op voor jouw honden en voor alle honden hier van het forum. Allemaal egoïstische baasjes die zichzelf inprenten dat ze het beste voorhebben met hun hond :wink:

en ik denk heus wel dat er ergens één op deze wereldbol is doodgegaan, terwijl ik eerlijk was. :roos:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

malinois schreef:
Aimee schreef:Ik zie zelf ook niet zo in wat er leuk zou zijn, aan het hebben van honden, als ze alleen in je buurt zijn als jij dat wilt.
Het wordt steeds mooier gemaakt :smile2: waar heb ik dat nou weer gezegd... waarom motten ze vaak andere honden buiten niet 'omdat ze liever met het vrouwtje bezig zijn dan met andere honden'.... dus lijkt me niet dat ze het vreselijk vinden om bij me te zijn of omdat het moet... dat laatste gaat dus geheel op eigen initiatief...
:denken: A, ik spreek niemand persoonlijk aan, en B, ik zie niet wat er leuk aan is, voor een mens, aan het hebben van honden, als ze niet gewoon in het dagelijkse gebeuren, bij je zijn. Dat zou voor mij al een hoop lol afhalen van het hebben van een hond, en dan voornamelijk een herder, die over het algemeen wel zijn aangelegd dat ze graag bij je in de buurt zijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

malinois schreef:
Als je toch honden hebt die maar 1 ding willen en dat is bij t baasje zijn waarom moeten ze dan worden opgesloten?

Mijn herder is niet uit mijn buurt te schoppen zowat. Die wil bij mij zijn. Luca, wat geen herder is, maakt het allemaal minder uit. Die ligt rustig buiten terwijl ik binnen ben. Maarja, die is ook niet zo baasgericht :)
maart
Zeer actief

Nanna schreef: Plus dat zij niet een eenzame opsluiting genieten in een kennel en met elkaar door de tralies heen moeten zien te spelen :roll:
Die mogelijkheid heeft Runar zelfs niet. (das mijne pup hé :engel: )
maart
Zeer actief

Aimee schreef: die over het algemeen wel zijn aangelegd dat ze graag bij je in de buurt zijn.
alleen heb ik nog wel eens anderen graag bij me in de buurt, en dat wil die herder dan weer niet. Dus moet ie soms ff plaats ruimen :wink:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Nanna schreef:
Machie schreef: Mijn herder is niet uit mijn buurt te schoppen zowat. Die wil bij mij zijn. Luca, wat geen herder is, maakt het allemaal minder uit. Die ligt rustig buiten terwijl ik binnen ben. Maarja, die is ook niet zo baasgericht :)
:mrgreen: Ik hoor Dumas nóg janken toen jij even naar de plee ging ;-)
Ja, stel je voor hoe blij mijn buren de 1e tijd zullen zijn als ik hem in een kennel zou stoppen :schrik:
maart
Zeer actief

Machie schreef:
Nanna schreef:
Machie schreef: Mijn herder is niet uit mijn buurt te schoppen zowat. Die wil bij mij zijn. Luca, wat geen herder is, maakt het allemaal minder uit. Die ligt rustig buiten terwijl ik binnen ben. Maarja, die is ook niet zo baasgericht :)
:mrgreen: Ik hoor Dumas nóg janken toen jij even naar de plee ging ;-)
Ja, stel je voor hoe blij mijn buren de 1e tijd zullen zijn als ik hem in een kennel zou stoppen :schrik:

je kunt hem wel aanleren van stil te zijn binnen, niet op het aanrecht te springen, geen biefstukken te stelen... maar ff zijn bek houden in een kenneltje lukt je niet? :engel:
Machie
Zeer actief

maart schreef: je kunt hem wel aanleren van stil te zijn binnen, niet op het aanrecht te springen, geen biefstukken te stelen... maar ff zijn bek houden in een kenneltje lukt je niet? :engel:
Ja hoor. Met een TT ofzo is ie vast zo stil. Het is een slim ding dus hij zal snel genoeg doorhebben dat het geen zin heeft om te blaffen.
Maar het is een herdertje, die wil bij me zijn. Tsja, raseigenschappen :jank:

Ik kan de link gewoon niet goed leggen tussen zinnen als: "mijn herder is zo baasgericht, wil zo graag voor me werken en bij me zijn" en "mijn herder kan prima in een kennel die heeft er geen moeite mee om zonder mij te zijn".
Al moet iedereen van mij lekker zelf weten wat ie doet hoor. Alleen dit snap ik niet...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
malinois schreef:
Als je toch honden hebt die maar 1 ding willen en dat is bij t baasje zijn waarom moeten ze dan worden opgesloten?

Mijn herder is niet uit mijn buurt te schoppen zowat. Die wil bij mij zijn. Luca, wat geen herder is, maakt het allemaal minder uit. Die ligt rustig buiten terwijl ik binnen ben. Maarja, die is ook niet zo baasgericht :)
BUITEN!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
malinois schreef:
:denken: A, ik spreek niemand persoonlijk aan, en B, ik zie niet wat er leuk aan is, voor een mens, aan het hebben van honden, als ze niet gewoon in het dagelijkse gebeuren, bij je zijn. Dat zou voor mij al een hoop lol afhalen van het hebben van een hond, en dan voornamelijk een herder, die over het algemeen wel zijn aangelegd dat ze graag bij je in de buurt zijn.
Ik heb een hond om een andere reden dan jij hebt.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Machie schreef:Mijn herder is niet uit mijn buurt te schoppen zowat. Die wil bij mij zijn. Luca, wat geen herder is, maakt het allemaal minder uit. Die ligt rustig buiten terwijl ik binnen ben. Maarja, die is ook niet zo baasgericht :)
Mijn honden zijn ook gewoon altijd bij mij of Pieter in de buurt hoor. Ik zit nu van narigheid maar binnen (zodat de honden ook binnen liggen), want anders blijft Saar gewoon in de volle zon op het gras naast me liggen.
Het is niet allemaal herder-gericht zeg maar ;)
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Machie schreef:
maart schreef: je kunt hem wel aanleren van stil te zijn binnen, niet op het aanrecht te springen, geen biefstukken te stelen... maar ff zijn bek houden in een kenneltje lukt je niet? :engel:

Ja hoor. Met een TT ofzo is ie vast zo stil. Het is een slim ding dus hij zal snel genoeg doorhebben dat het geen zin heeft om te blaffen.
Maar het is een herdertje, die wil bij me zijn. Tsja, raseigenschappen :jank:

Ik kan de link gewoon niet goed leggen tussen zinnen als: "mijn herder is zo baasgericht, wil zo graag voor me werken en bij me zijn" en "mijn herder kan prima in een kennel die heeft er geen moeite mee om zonder mij te zijn".
Al moet iedereen van mij lekker zelf weten wat ie doet hoor. Alleen dit snap ik niet...
Ja, als je een kennel gebruikt, dan automatisch de TT ook hé. Koppelverkoop alom :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”