Met trainen moet er idd. wat ja natuurlijk, maar wie zegt nou weer dat dit altijd moet als ze uit de kennel komen? Dat maak jij er van...Cash schreef: Nou ja, weet je, mij klinkt het niet zo normaal in de oren hoor dat een hond uit zichzelf de hele dag in een kooitje wil liggen.
En ook niet dat een hond de kennel zo fijn vind omdat bij de baas zijn betekend dat je van alles moet, je strak in het gelid moet lopen e.d.
Ja dan kan ik mij voorstellen dat zo'n hond zijn kennel als ontspanning ziet; eindelijk geen baas die van alles van mij verwacht maar rust aan mijn hoofd.
Maar ik vind dat dan dus helemaal niks voor de hond.
Ik ben dan toch blij dat mijn honden lekker naast mij op de bank willen liggen of bij mij willen komen zonder de angst dat er van alles van ze verwacht wordt.
Wat moet er dan als ze lekker mogen rauzen een paar uur...? Het enige wat ze niet mogen is knokken en jagen... voor de rest doen ze maar. Overigens doet Xena al bijna 4 jaar niks meer (ja voor de ontspanning en dat mag vrijheid blijheid idd.) en die ligt dus al sinds dag 1 lekker in dr varikennel als ze binnen is en niet op de bank, ook nooit die behoefte gehad. En als ze iets NIET hebben voor mij is dat angst! Voor het geval dat, vraag dit maar even aan de mense die mijn honden kennen. De laatste van dit forum heeft ze een paar weken geleden nog gezien dus die kan dit absoluut bevestigen.