Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De nieuwste rage
Moderator: moderatorteam
- umajoya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds
Re: De nieuwste rage
Ja, er komen heel veel aparte kruisingen naar Nederland.
ik zag laatst zelfs een Aussiedoodle! [australian shepherd x Poedel] en Aussky [Australian shepherd x Husky]
Het moet niet gekker worden.
ik zag laatst zelfs een Aussiedoodle! [australian shepherd x Poedel] en Aussky [Australian shepherd x Husky]
Het moet niet gekker worden.
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

[gemaakt door kiki2000]

[gemaakt door kiki2000]
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
RaGe en RaRe verschillen maar 1 letter 

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Charmé
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Poedel en Chihuahua
Denk je echt dat die "kruizings" honden gezonder blijven, de mensen die aan die grote vraag gaan voldoen gooien alles op elkaar wat ze voor handen hebben (incl. verwante honden) en zolang het maar op die "kruizing" lijkt is er helemaal niets aan de hand en de pup kopers zijn weer helemaal happy met hun designerdog! Zonder afstammings bewijzen is er helemaal niets meer te checken en hebben ze heerlijk de vrije hand om grof geld te verdienen.
-
- Zeer actief
Gisteravond kwam ik een nestje Pekkels tegen......
Ik dacht dat het een foutje was, maar nee, Teckel x Pincher.
Waarom? Om de geweldige eigenschappen vast te leggen van de betreffende hondjes.
Gewoon 2 huisgenoten, hoop ik

Ik dacht dat het een foutje was, maar nee, Teckel x Pincher.
Waarom? Om de geweldige eigenschappen vast te leggen van de betreffende hondjes.
Gewoon 2 huisgenoten, hoop ik

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Wel in vergelijking met look-a-likes. Niet met goed gefokte stamboomhonden.Charmé schreef:Denk je echt dat die "kruisings" honden gezonder blijven, de mensen die aan die grote vraag gaan voldoen gooien alles op elkaar wat ze voor handen hebben (incl. verwante honden) en zolang het maar op die "kruizing" lijkt is er helemaal niets aan de hand en de pup kopers zijn weer helemaal happy met hun designerdog! Zonder afstammings bewijzen is er helemaal niets meer te checken en hebben ze heerlijk de vrije hand om grof geld te verdienen.
Waarbij het gedeelte goed gefokt zeker ook in gedachten moet worden gehouden. Want er zijn nu iets aan inteeltregels, maar niet veel en je komt er met een boete nog onderuit. En ook testen is met stamboomhonden niet verplicht, dan betaal je alleen 100 euro per nest extra i.v.m. niet via rasvereniging gefokt. Dus hoeveel gezonder is dat? Zeker als je bedenkt dat die inteeltregels ook nog behoorlijk recent zijn.
- Charmé
- Vaste gebruiker
Ik denk dat je spijker op de kop slaat we kunnen wel blijven kijken naar hoe slecht er gefokt wordt, maar waarom blijven wij als consument daar dan kopen. Als de koper kritischer zou zijn dan zou er al veel ellende verdwijnen (bij elke vorm van honden fok). Maar we we willen nog altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en liever vandaag dan morgen.Domor schreef:Wel in vergelijking met look-a-likes. Niet met goed gefokte stamboomhonden.Charmé schreef:Denk je echt dat die "kruisings" honden gezonder blijven, de mensen die aan die grote vraag gaan voldoen gooien alles op elkaar wat ze voor handen hebben (incl. verwante honden) en zolang het maar op die "kruizing" lijkt is er helemaal niets aan de hand en de pup kopers zijn weer helemaal happy met hun designerdog! Zonder afstammings bewijzen is er helemaal niets meer te checken en hebben ze heerlijk de vrije hand om grof geld te verdienen.
Waarbij het gedeelte goed gefokt zeker ook in gedachten moet worden gehouden. Want er zijn nu iets aan inteeltregels, maar niet veel en je komt er met een boete nog onderuit. En ook testen is met stamboomhonden niet verplicht, dan betaal je alleen 100 euro per nest extra i.v.m. niet via rasvereniging gefokt. Dus hoeveel gezonder is dat? Zeker als je bedenkt dat die inteeltregels ook nog behoorlijk recent zijn.
- Charmé
- Vaste gebruiker
Of men wil heeeeeeel veel geld neerleggen voor iets heeeeeel exclusiefs!Charmé schreef:Ik denk dat je spijker op de kop slaat we kunnen wel blijven kijken naar hoe slecht er gefokt wordt, maar waarom blijven wij als consument daar dan kopen. Als de koper kritischer zou zijn dan zou er al veel ellende verdwijnen (bij elke vorm van honden fok). Maar we we willen nog altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en liever vandaag dan morgen.Domor schreef:Wel in vergelijking met look-a-likes. Niet met goed gefokte stamboomhonden.Charmé schreef:Denk je echt dat die "kruisings" honden gezonder blijven, de mensen die aan die grote vraag gaan voldoen gooien alles op elkaar wat ze voor handen hebben (incl. verwante honden) en zolang het maar op die "kruizing" lijkt is er helemaal niets aan de hand en de pup kopers zijn weer helemaal happy met hun designerdog! Zonder afstammings bewijzen is er helemaal niets meer te checken en hebben ze heerlijk de vrije hand om grof geld te verdienen.

- ArCee
- Zeer actief
Allerlei al dan niet interessante rassen op elkaar jassen en dan de hoofdprijs vragen voor de pups
Aardige on-eerbiedige regel om een topic te openen maar ik begrijp je gevoel en gedachtens erachter.
Laten we heel eerlijk zijn, sommige kruisingen worden doelbewust gemaakt, en soms ook nog eens met de beste bedoelingen. Ik bedoel, het idee achter de Labradoodle was een hond maken als geleidehond voor mensen met een allergie voor honden. Op zich een mooi en nobel streven waar je volgens mij niet negatief over zou mogen oordelen.
Nu zit er niet bij elk ras zo'n filosofie achter, soms gaat het ook per ongeluk.
In Engeland schijnt een kruising Bull Terrier x Boxer (Bullboxer) redelijk populair te zijn terwijl dit begon met een 1malig liefdesnestje die niet geplant was. Nu word erop gefokt omdat men ze gewoon mooi vind.
Andere kruisingen worden dan weer wel gefokt om geld of andere verkeerde iedeeen zoals een Bandog!
Nu kijk ik behoorlijk wat honden programma's op Animal Planet, Discovery en National Geographic en het is me wel opgevallen dat de bouw en karakters van bepaalde rassen in America afwijkt van wat wij hier zien en hebben rond lopen.
Zo schijnt de Amerikaanse lijn Duitse Herder zowat net zo "jumpy en zenuwachtig" te zijn als de mechelaars hier uit sommige lijnen.
1 van de hoofdredenen waarom met gestart is met de King Shepherd en Shiloh Shepherd.
Ook heb ik al eens Amerikaanse Rottweilers gezien die een andere bouw hebben als "onze" Rotti's. Wat langere snuit, iets smallere, maar soms ook weer een wat bredere bouw, maar dat kan door het verschil in reu en teef komen waarschijnlijk?
In ieder geval probeer ik te zeggen dat niet alle kruisingen alleen maar om financiele middelen worden gemaakt. Er zitten ook wel eens onschuldige of goede redenen achter.
Ik heb al diverse kruisingen Berner Sennen x Rottweiler en Duitse Herder x Rottweiler gezien die ik echt heel erg mooi vind.
Aardige on-eerbiedige regel om een topic te openen maar ik begrijp je gevoel en gedachtens erachter.
Laten we heel eerlijk zijn, sommige kruisingen worden doelbewust gemaakt, en soms ook nog eens met de beste bedoelingen. Ik bedoel, het idee achter de Labradoodle was een hond maken als geleidehond voor mensen met een allergie voor honden. Op zich een mooi en nobel streven waar je volgens mij niet negatief over zou mogen oordelen.
Nu zit er niet bij elk ras zo'n filosofie achter, soms gaat het ook per ongeluk.
In Engeland schijnt een kruising Bull Terrier x Boxer (Bullboxer) redelijk populair te zijn terwijl dit begon met een 1malig liefdesnestje die niet geplant was. Nu word erop gefokt omdat men ze gewoon mooi vind.
Andere kruisingen worden dan weer wel gefokt om geld of andere verkeerde iedeeen zoals een Bandog!
Nu kijk ik behoorlijk wat honden programma's op Animal Planet, Discovery en National Geographic en het is me wel opgevallen dat de bouw en karakters van bepaalde rassen in America afwijkt van wat wij hier zien en hebben rond lopen.
Zo schijnt de Amerikaanse lijn Duitse Herder zowat net zo "jumpy en zenuwachtig" te zijn als de mechelaars hier uit sommige lijnen.
1 van de hoofdredenen waarom met gestart is met de King Shepherd en Shiloh Shepherd.
Ook heb ik al eens Amerikaanse Rottweilers gezien die een andere bouw hebben als "onze" Rotti's. Wat langere snuit, iets smallere, maar soms ook weer een wat bredere bouw, maar dat kan door het verschil in reu en teef komen waarschijnlijk?
In ieder geval probeer ik te zeggen dat niet alle kruisingen alleen maar om financiele middelen worden gemaakt. Er zitten ook wel eens onschuldige of goede redenen achter.
Ik heb al diverse kruisingen Berner Sennen x Rottweiler en Duitse Herder x Rottweiler gezien die ik echt heel erg mooi vind.
- dagmar88
- Zeer actief
Die vind ik ook prachtig en lijken mij hele fijne honden. Berner Sennen zie je inderdaad steeds vaker.ArCee schreef: Ik heb al diverse kruisingen Berner Sennen x Rottweiler en Duitse Herder x Rottweiler gezien die ik echt heel erg mooi vind.
Wie weet, leven die kruisingen iets langer als de gemiddelde Berner van nu...
Maar vind rottweiler kruisingen (behalve dan met staff oid) vaak erg leuk uitpakken qua uiterlijk en karakter, mijn bordeaux rottweiler en de tosa x rottweiler die ik heb herplaatst zijn ook allebei geweldig

Oud Duitse RetrieverPenny schreef:O ik heb geen kruising maar een designer dog! Klinkt wel fraai. Hoe zal ik ze noemen dan? Golder? Hergol?

Ik heb een American Bull Terrier en een Rotteaux Dog

Mensen staan bij de vraag 'wat is het voor merk'

- ArCee
- Zeer actief
Bij ons is een gezin dat net een pupje heeft, kruising Tekkel met een Jack Russel.
Een Jeckel dus?
Dagmar, kruisingen leven per definitie niet langer als rashonden. Dit dacht ik ook tot een paar weken geleden, dat zij sterker waren, gezonder en minder raseigen afwijkingen etc.
Dat is dus niet zomaar zonder meer zo, daar ben ik op terug gekomen..
King, mijn kruising van 4 rassen heeft inderdaad 12 1/2 jaar NOOIT een dierenarts gezien of nodig gehad, behalve voor zijn entingen. Afgaande op dat dachten wij, mijn vrouw en ik, wel dat hij iets van 15 kon worden.
In ieder geval dachten wij dat hij ouder zou worden als onze Rottweilster, omdat deze al jaren artrose heeft.
King is inmiddels, totaal onverwacht overleden, aan een hartaanval op een leeftijd van bijna 13.
Hayleigh, onze rottweilster en inmiddels ook al onderweg naar 12, is er nog steeds tegen alle verwachtingen in. Wij dachten, als ze 8 word hebben we mazzel, omdat de artrose er al vanaf haar 4e jaar in zit, en ze is een raszuivere rottweilster met een meterslange stamboom.
Het zegt dus allemaal niets..............
Zeker bij de kruising Berner Sennen x Rottweiler kun je zomaar een hond treffen die de afwijkingen en problemen heeft van beide rassen. Dan ben je in de aap gelogeert..... dus!
Een Jeckel dus?

Dagmar, kruisingen leven per definitie niet langer als rashonden. Dit dacht ik ook tot een paar weken geleden, dat zij sterker waren, gezonder en minder raseigen afwijkingen etc.
Dat is dus niet zomaar zonder meer zo, daar ben ik op terug gekomen..
King, mijn kruising van 4 rassen heeft inderdaad 12 1/2 jaar NOOIT een dierenarts gezien of nodig gehad, behalve voor zijn entingen. Afgaande op dat dachten wij, mijn vrouw en ik, wel dat hij iets van 15 kon worden.
In ieder geval dachten wij dat hij ouder zou worden als onze Rottweilster, omdat deze al jaren artrose heeft.
King is inmiddels, totaal onverwacht overleden, aan een hartaanval op een leeftijd van bijna 13.
Hayleigh, onze rottweilster en inmiddels ook al onderweg naar 12, is er nog steeds tegen alle verwachtingen in. Wij dachten, als ze 8 word hebben we mazzel, omdat de artrose er al vanaf haar 4e jaar in zit, en ze is een raszuivere rottweilster met een meterslange stamboom.
Het zegt dus allemaal niets..............
Zeker bij de kruising Berner Sennen x Rottweiler kun je zomaar een hond treffen die de afwijkingen en problemen heeft van beide rassen. Dan ben je in de aap gelogeert..... dus!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een aantal genetica roept dus dat het wel zo is.
Dat de eersste generatie van 2 verschillende rassen een grotere kans hebben op een gezonder leven en de levens verwachting ook iets opgeschroeft kan worden.
Vooral de rassen die wat verder van elkaar afstaan schijnen elkaars genetischhe foutjes minder snel te herkennen als 2 rassen die wat dichter bij elkaar staan.
Dat de eersste generatie van 2 verschillende rassen een grotere kans hebben op een gezonder leven en de levens verwachting ook iets opgeschroeft kan worden.
Vooral de rassen die wat verder van elkaar afstaan schijnen elkaars genetischhe foutjes minder snel te herkennen als 2 rassen die wat dichter bij elkaar staan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ArCee
- Zeer actief
....en een heleboel roepen ook dat het geen fluit uit maaktbouvierpoedel schreef:Een aantal genetica roept dus dat het wel zo is.

Zoveel mensen, zoveel meningen.
Zoveel zogenaamde experts, zoveel zogenaamde uitlatingen na onderzoek.
-
- Zeer actief
Als je goed kijkt zit er wel een bepaalde logica in.ArCee schreef:....en een heleboel roepen ook dat het geen fluit uit maaktbouvierpoedel schreef:Een aantal genetica roept dus dat het wel zo is.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Zoveel zogenaamde experts, zoveel zogenaamde uitlatingen na onderzoek.
Ras honden zijn al generatie's gefokt op bepaald gedrag /uiterlijk en ook meestal verwant aan elkaar .
Bij het ene of het andere zal het inteelt % hoger schoren, maar ze komen allemaal van een kleine fokbasis.
Vandaar ook dat er allemaal specifieke ras problemen op treden.
Natuurlijk kun je geen 1 ras helemaal gezond krijgen ,want ieder levend wezen draagd in zijn erfelijk pakketje ook foute genen mee.
Maar als je het bij de eerste generatie houd schijnen er toch minder problemen percentage gewijs tevoorschijn te komen als bij rashonden.
Wel de eerste generatie xsingen dan.
Want plemp je die weer op elkaar dan ga je het weer opzoeken.
Maar daar ben jij het niet mee eens.
Omdat jij alleen je eigen xsing als model neemt naast je rashond die je daar tegenover stelt als voorbeeld.

- ArCee
- Zeer actief
Die laatste regels zijn niet waar, sterker nog, ik heb liever een kruising als hond, als een rashond.
Het is ook dat ik onze Rottweiler gratis mocht overnemen, ik heb zeker geen 800 euro over voor een ras waarvan ik weet dat er allemaal erfelijke afwijkingen in zitten en waarvan ik het fokbeleid afkeur.
Daarbij vind ik kruisingen vaak stukken mooier en leuker als rashonden.
Mijn vrouw vroeg mij gister nog, laat eens wat foto's zien van wat je, eventueel, na het overlijden van Hayleigh, ooit, nog als hond zou willen.
Het waren alleen maar (Spaanse) kruisingen van een Mastin Espanol die ik haar kon laten zien.
Ik probeer alleen te waarschuwen voor te hoge verwachtingen dat, als men een kruising in huis haalt, men denkt dat men een garantie heeft dat het een sterke en kerngezonde hond is.
Dat kun je niet zomaar aannemen, alleen omdat het een kruising is.
Wil je dat beweren en/of verkopen, dan zul je erg diep moeten graven en goed de afkomst moeten weten.
Dat is wat ik wil zeggen.
Vriendjes?
Het is ook dat ik onze Rottweiler gratis mocht overnemen, ik heb zeker geen 800 euro over voor een ras waarvan ik weet dat er allemaal erfelijke afwijkingen in zitten en waarvan ik het fokbeleid afkeur.
Mijn vrouw vroeg mij gister nog, laat eens wat foto's zien van wat je, eventueel, na het overlijden van Hayleigh, ooit, nog als hond zou willen.
Het waren alleen maar (Spaanse) kruisingen van een Mastin Espanol die ik haar kon laten zien.
Ik probeer alleen te waarschuwen voor te hoge verwachtingen dat, als men een kruising in huis haalt, men denkt dat men een garantie heeft dat het een sterke en kerngezonde hond is.
Wil je dat beweren en/of verkopen, dan zul je erg diep moeten graven en goed de afkomst moeten weten.
Vriendjes?

- dagmar88
- Zeer actief
Dat zei ik natuurlijk ook niet.ArCee schreef: Ik probeer alleen te waarschuwen voor te hoge verwachtingen dat, als men een kruising in huis haalt, men denkt dat men een garantie heeft dat het een sterke en kerngezonde hond is.
Dat kun je niet zomaar aannemen, alleen omdat het een kruising is.:
Ik denk dus wel dat je met een berner kruising een grotere kans hebt dat je boven dat gemiddelde van 8 jaar uit gaat komen.
- ArCee
- Zeer actief
Dat laatste zou zomaar kunnen en dat zou ook voor Leonbergers kunnen gelden denk ik?
-
- Zeer actief
Als je goed leest beweer ik ook niet dat alles zomaar gezond en oud word.ArCee schreef:Die laatste regels zijn niet waar, sterker nog, ik heb liever een kruising als hond, als een rashond.
Vriendjes?
Maar de kans op is wel iets groter.
Geen enkel dier/mens is vrij van erfelijke gebreken.
Hoge verwachttingen moet je met geen 1 levend wezen hebben ,die kunnen allemaal omvallen op een onverwacht moment.
.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Bij een kruising tussen 2 rassen die zo min mogeljk aan elkaar verwant zijn is de kans op een gezonde hond het grootst (zeg uhm... windhond x lab ofzo) Maar de kans dat alle honden in het nest een vreselijk verschillend karakter hebben is ook weer groter. Fokken met rashonden is zorgen dat de honden qua uiterlijk en karakter vergelijkbaar zijn. En natuurlijk zijn er uitschieters naar boven en naar onderen maar over het algemeen zijn ze qua uiterlijk en gedrag vergelijkbaar. En hoe kleiner de genenpool van 1 ras, hoe meer de honden op elkaar lijken.. Toch?
- dretje
- Zeer actief
Takkii is een "designer' nepteckel uit een oepsnestje ook wel een teckjackel of jackteckel genoemd.
zijn exclusieve kleur Black en Tan (let op het mooie witte voetje voor)maakt dan zijn zeer zeldzame Brokencoated vachtje glanst in de zon.
Met deze prachtige weinig voorkomende hond heeft u twee maal per jaar een nieuwe look aan de riem. (voor zijn plukbeurt een ruwhaartje met een grijze coupe soleil na de plukbeurt een prachtig glanzend zwarte korthaar (twee voor de prijs van een dus!)
(Dit alles inclusief "apk , entingen, paspoort, lief karakter enz voor slecht €100,00!!!)

zijn exclusieve kleur Black en Tan (let op het mooie witte voetje voor)maakt dan zijn zeer zeldzame Brokencoated vachtje glanst in de zon.
Met deze prachtige weinig voorkomende hond heeft u twee maal per jaar een nieuwe look aan de riem. (voor zijn plukbeurt een ruwhaartje met een grijze coupe soleil na de plukbeurt een prachtig glanzend zwarte korthaar (twee voor de prijs van een dus!)

(Dit alles inclusief "apk , entingen, paspoort, lief karakter enz voor slecht €100,00!!!)