Om nog maar te zwijgen over het niet bestaan van welzijnsregels voor dergelijke nesten.
Tien nesten per teef is geen probleem meer dus.
Wat een drama's op gezondheidsgebied gaat dat dan geven.

Moderator: moderatorteam
Nou inderdaad, hoe dom.Silmariën schreef:En als er dan ook nog een aflevering gemaakt wordt van dogs 101 over dit soort kruisingen, onder de noemer 'Designer dogs'. Tsja, niet te voorkomen, ben ik bang.
Volgens mij zijn er drie typen qua vacht en is er daarvan maar 1 hypoallergeen.Dazwa84 schreef:Even snel vraagje tussendoor, zo'n labradoodle, hoe 'hypoallergeen' zijn die beesten nou werkelijk? Want een exvriendje van mij vertelde dat ze een labradoodle kregen o.a. omdat je er niet allergisch voor kunt zijn.
Omdat het écht een ras is, een heeeel goed ras.Strega schreef:(En Leonie, ik begrijp niet zo goed waarom het voor die mensen erg zou zijn als hun hond een kruising genoemd wordt. Een leuke hond is toch gewoon een leuke hond? En ik vind doodles wel leuke honden, ben het niet eens met de praktijken in die wereld maar de honden an sich...)
Hahaha, heb jij een foto van je Dalmaat x Bordeaux?Sarah5 schreef:Ik heb er hier 2 designer kruisingen
Maar ik noem ze gewoon kruising en OEPS hoor![]()
Maakt uiteindelijk niet uit of het nu om designer kruisingen gaat of tea cup chihuahua's mensen die puur en alleen fokken voor het geld en de welzijn van de honden uit het oog verliezen![]()
Als je de lellen kwijl ziet die af en toe aan d'r snufferd hangen weer welLéonieHonden schreef:Oh wat leuk! Zou niet zo zeggen dat Bordeaux erdoor zit.
Ik noem een ras en een kruising met dat ras. Niet een geheel ander ras. Je mag van mij elk ras invullen en dan 1 hond van dat ras x een ander ras. Bijna altijd krijg je gezondere nakomelingen.Nanna schreef:Zo kun je alles wel wegredeneren.laeken schreef: Wat denk je dat langer leeft? Een geteste dog x een geteste dog of een niet geteste dog x een bordercollie die niet getest is? Ik weet bijna 100% zeker dat je met de laatste veel minder problemen krijgt
Wat denk je dat ouder wordt? Een rasechte Dwergpoedel of een kruising Bordeaux dog x Berner Sennenhond?
Verder ben ik het wel met je eens dat de gesloten stamboeken een heilloze weg zijn.