Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uit welke kruising zou jij wel een hond willen (of 2e gen.)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Uit welke kruising zou jij wel een hond willen (of 2e ge

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emma schreef:
lieke schreef:Ik zit me nou net te bedenken, als je nou even de rage 'designer dogs' vergeet en als uitgangspunt neemt het ras waar je je hart aan hebt verloren weer 'op poten te zetten'?
Bijvoorbeeld de king charles cavalier, van alles wat ik hoor is het ras zo ongeveer niet meer te redden. Maar wat ik er van hoor en zie zijn het fantastische hondjes: lief, zachtaardig, knuffelig, grappig, etc. Als je nou een van de laatste redelijk gezonde exemplaren (nou ja, het minst gemankeerd :wink: ) en je gaat deze honden bewust kruisen met een ras dat in ieder geval de afwijkingen van de cavalier niet heeft? Misschien een ras wat misschien wat andere rasgebonden problemen heeft, maar die mogen dan absoluut niet voorkomen bij de cavalier. Sterker nog, het 2e ras moet genetisch compleet afwijken en je gaat daarmee de cavalier opnieuw 'uitvinden'. Misschien gooi je er nog een 3e of 4e ras doorheen om de genenpoel zo groot mogelijk te maken.
Is dat geen goede oplossing voor de huidige problematiek?
maar ik vraag me af, het ligt namelijk zo voor de hand, waarom dan toch dit niet gedaan wordt? of wordt het wel gedaan? ik vraag me af of dat mogelijk is. het lijkt me wel, maar waarom wordt het dan niet gedaan. ik kan het niet begrijpen.

misschien omdat er dan toch teveel teruggekruist zou moeten worden om weer een gelijkenis met de cavalier te treffen. anders wordt het meer een ``gewone`` spaniel? en terugkruisen betekent toch weer een zwakkere hond, denk ik.
Tuurlijk kan het... Gooi er een flinke scheut engelse cocker doorheen en dan passen vast al snel die hersenen weer in de kopjes.
Maar dan nog zullen er bij de eerste paar generaties genoeg trieste pups zitten en je kunt er niet mee showen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Franse Bulldog met iets, waardoor wel het karakter van de Franse Bulldog bewaard blijft, maar de hond wat soepeler, leniger wordt en beter en langer kan wandelen. Grootte ergens tussen de 40 / 50 cm schofthoogte. Maar waar je dan mee zou moeten kruisen? geen flauw idee. Misschien met Yentle??
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wenche »

malinois schreef:Ik had het er gisteravond met een vriend van me over, wat zou jij wel voor kruising willen hebben (voor welke reden dan ook) en waarom die kruising specifiek?
Ik zou het wel willen proberen in de sport met kruising mechelaar x anatolische herder. Eigenlijk het liefst een mechelaar x (een kruising mechelaar x anatool). Dus niet direct uit de MH x anatool maar daarna nog een keer de mechelaar erin kruisen.
Waarom? De rust van de Turkse herder, wat grootte krijgen in het mechelaar met de werkdrift van de MH.
Daarom het liefst een 2e generatie omdat er dan nog wat meer nadruk op de mechelaar ligt.
En jullie?
Pip is volgens de vrouw waar ze vandaan komt een mechelaar x aussie, maar ieder ander die Pip ziet (of een broertje of zusje) zegt een mechel x turkse herder.. Ennem, ze heeft de grootte van een turk, de relaxtheid van een turk, maar ook de luiheid van een turk en het zelfstandige.. Of eigenlijk, ze wil best voor je werken, maar als het haar uit komt, en als ze ergens het nut niet van inziet, dan doet ze het ook niet, of met zo'n tergend langzaam tempo dat je bijna wortel schiet... (de dingen die ze overigens leuk vind en het nut van ziet, doet ze heel snel en veelvuldig)
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

WetterhounXstabij ben er vroeger mee opgegroeit hele fijne lieve gezinshonden..
WhippetXGolden tijdje geleden eentje tegengekomen en wat een heerlijke hond was dat en de huid/vacht was ook dikker waardoor hij minder snel gewond raakt..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Whippet X Boerenfox.

Nanna heeft laatst foto's geplaatst van zo'n kruising en ik vond hem erg leuk. Lijkt me ook een leuk, actief hondje.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lieke schreef:Ik zit me nou net te bedenken, als je nou even de rage 'designer dogs' vergeet en als uitgangspunt neemt het ras waar je je hart aan hebt verloren weer 'op poten te zetten'?
Bijvoorbeeld de king charles cavalier, van alles wat ik hoor is het ras zo ongeveer niet meer te redden. Maar wat ik er van hoor en zie zijn het fantastische hondjes: lief, zachtaardig, knuffelig, grappig, etc. Als je nou een van de laatste redelijk gezonde exemplaren (nou ja, het minst gemankeerd :wink: ) en je gaat deze honden bewust kruisen met een ras dat in ieder geval de afwijkingen van de cavalier niet heeft? Misschien een ras wat misschien wat andere rasgebonden problemen heeft, maar die mogen dan absoluut niet voorkomen bij de cavalier. Sterker nog, het 2e ras moet genetisch compleet afwijken en je gaat daarmee de cavalier opnieuw 'uitvinden'. Misschien gooi je er nog een 3e of 4e ras doorheen om de genenpoel zo groot mogelijk te maken.
Is dat geen goede oplossing voor de huidige problematiek?
Kan wel.
Maar als je er een paar rassen doorheen mengt fok je automatisch ook terug op hun genetische foutjes/ziektes.
Dus dan heb je zo een leuke cavelier met nog wat meer dan alleen zijn rasgebonden afwijkingen/ziektes/gebrreken. .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Nuyvilaq schreef:
aman.en.don schreef:[quote="malinois] ik ook, niet wat voor jou :mann: Xito x een teef van jou :mann: :goeie:
hey ik was eerst he. achter aan de rij aansluiten :pffff:

Ja met Cita :ok:

maaaaaaar heb genoeg teven dus Xito (of uhh Xavi :mann: ) met Sissi vind ik wel wat :cheer:
Moeten we wel geduld hebben, meissie is pas 8 maandjes :mrgreen:[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

cita x daro = hele mooie pups :engel:
geef maar een gil als ze loops word. :F:
maar even serieus, volgens mij worden dat wel hele gave honden! enne, ik weet buiten mij zelf al 1 iemand dan dan bijna zeker weten ook een pup wil. 2 teven dus gereserveert hahaha
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Herder-bouvier
Herder-Berner
Herder-rottweiler
Oftewel ik vind dat herders zich prima lenen als kruising
Ook zou ik de amerikaanse bulldog wel gekruist willen zien worden met iets sportievers om ze weer gezonder te maken en minder overbouwd
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

-Gaby- schreef: Dan krijg je vast ook iets wat hier op lijkt, dit is Grote Poedel x Louisiana Catahoula Leopard Dog
Afbeelding
Die vind ik best leuk :ok: Nadeel van dit soort kruisingen is dat je niet weet wat je krijgt.
Of een drukke, hondagressieve, nerveuze lomperik of een slimme, sociale, vrolijke mensenvriend.

Ik dacht trouwens meer aan zoiets bij die Pitbull x Poedel
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Denise. schreef:
-Gaby- schreef: Dan krijg je vast ook iets wat hier op lijkt, dit is Grote Poedel x Louisiana Catahoula Leopard Dog
Afbeelding
Die vind ik best leuk :ok: Nadeel van dit soort kruisingen is dat je niet weet wat je krijgt.
Of een drukke, hondagressieve, nerveuze lomperik of een slimme, sociale, vrolijke mensenvriend.

Afbeelding
Leuk ballet pakje . :goeie:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Ik zal de enigste wel weer zijn, maar geen enkele kruising. Elke ras heeft zijn sterke en zwakke punten en door rassen te kruisen, kan je dit niet veranderen. Die kruisingen zouden ook weer voor en nadelen hebben.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Denise. schreef:
Afbeelding

Afbeelding
O wat erg :goeie:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

ik vind die aussie/poedel kruisingen wel heel erg leuk :I: lijkt me ook best aangename honden.
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Ik vind vaak kruisingen met rottweilers en/of bordeauxdoggen mooi

Vaak zitten er in hele verschillende rassen kruisingen vaak een paar hondjes die prachtig zijn en de rest is zo van tja wat moet je er mee

Maar zie hier op het forum vaak wel mooie kruisingen langs komen en Silka vind ik echt een pracht hond
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nuyvilaq schreef:
aman.en.don schreef:
malinois schreef:[..]

ik ook, niet wat voor jou :mann: Xito x een teef van jou :mann: :goeie:
hey ik was eerst he. achter aan de rij aansluiten :pffff:

Ja met Cita :ok:

maaaaaaar heb genoeg teven dus Xito (of uhh Xavi :mann: ) met Sissi vind ik wel wat :cheer:
Moeten we wel geduld hebben, meissie is pas 8 maandjes :mrgreen:
ah die kan wel met Xavi straks die is 10 maandjes... hebben ze een beetje gelijke leeftijd :cheer: :cheer: :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Denise. schreef:
Afbeelding

Afbeelding
De Poedel x Catahoula's hebben volgens mij het drukke van een poedel, de intelligentie van beide rassen, sommigen zijn dominant ten opzichte van sexegenoten, naar mensen toe zijn ze volgens mij makkelijker dan de gemiddelde Catahoula maar ze zijn zeker waaks. De meesten zijn de hondensport (speuren en behendigheid) in gegaan, daar doen ze het goed in, maar wat en hoe precies, dat weet ik niet. Ik heb de laatste tijd geen updates meer gehad, dus ik weet niet hoe ze het nu doen, nu ze wat ouder zijn. Ik vond ze wel erg gezellig vergeleken met de Catahoula's op de laatste Catahouladag vorig jaar september, toen waren ze een maand of 8. Ze waren toen ontzettend leuk met elkaar aan het spelen, veel joliger dan de Catahoula's, maar ik vond ze zeker niet lomp. Maar het is nooit zeker natuurlijk wat voor hond je dan krijgt als je zo'n pup in huis neemt, zoals je al schrijft. ;)

Edit: die Pitbull x Poedel is geweldig! :LOL:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

rahanna schreef:Afbeelding
Oooh! Denk dat ik mijn RR "perongeluk"" laat dekken door mn DH volgende loopsheid :I:
Afbeelding
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Zelf lijkt me een aussie x poedel ook wel erg leuk :)
Afbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Duitse Herder x Chow chow :D Net als Rex, krijg je een groot bakbeest dat ontzettend lief is, maar wel koppig :P
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik ga voor de kruising Duitse herder x Akita :I: Die hoop ik nog eens te krijgen.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Caro. schreef:
rahanna schreef:Zelf zou ik het liefste een Duitse herder x Ridgeback zien.
Vanwege de goede gezondheid, de zelfstandigheid, kalmte en uniekheid van de Ridgeback,
en het werklustige, goedwillige en trouwe karakter van de Duitse herder.
Beide zijn het natuurlijk oermoedige en intelligente honden.
En veel genetische aandoeningen die je in de DH herder vindt, komen in de RR haast niet voor.

Dit is er een die ik op internet vond:

Afbeelding

Afbeelding

Husky x Rottweilers vind ik ook echt prachtig!

Afbeelding

Afbeelding
Onze nieuwe buren hebben een kruising Ridgeback/Rottweiler, ook een prachtige hond om te zien :ok:
Zelf vind ik een kruising Herder/Rottweiler wel erg leuk.

De foto van jou van de kruising Rottweiler/Husky vind ik een beetje eng.... die ogen, zeer onheilspellend dat lichte blauw bij die donkere kop :oeps:
Lekker oud topic, maar kwam er toevallig eentje tegen op marktplaats en moest gelijk weer hieraan denken. Alleen deze heeft maar een blauw oog. Toch echt een mooierd!
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en ... eefje.html
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Border Collie x Australian Cattle dog

Saarloos Wolfhond x Australian Cattle dog.

Mijn favoriete ras, de Aussie zou ik nergens mee willen kruisen. Die zijn perfect zo.
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
Spartacus1810
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): american indian dog

Ongelezen bericht door Spartacus1810 »

kruising uit american indian dog en husky zoals mijn hondje en toekomstig manneke..

begrijp helaas nog steeds niet hoe je foto`s hier kan plaatsen..
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Spartacus1810 schreef:kruising uit american indian dog en husky zoals mijn hondje en toekomstig manneke..

begrijp helaas nog steeds niet hoe je foto`s hier kan plaatsen..
Als je foto's wil plaatsen, dan neem je de link van een afbeelding en die zet je tussen de "Img" codes. De krijg je als je op de "img" knop drukt als je bezig bent met een reactie.

De link van een afbeelding vindt je door bijv. met google een plaatje te zoeken, dan met de rechtermuisknop op dat plaatje klikken en kiezen voor "bekijk afbeelding" of "view image". Er opent zich dan een internet-tabblad met alleen de afbeelding. De link boven in de adresbalk kopieer je dan, en dat is dus de link van de afbeelding.

Als je foto's van jezelf wil plaatsen moet je die dus op de een of andere manier van internet halen. De meesten gebruiken daar Imageshack of Photobucket voor. Daar kun je een profiel aanmaken en je eigen foto's online zetten.
Spartacus1810
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): american indian dog

Ongelezen bericht door Spartacus1810 »

Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

je bent nog een paar haken voor de IMG vergeten., zo dus :wink: