Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doe maar niet aaien want...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Doe maar niet aaien want...

Ongelezen bericht door jores »

Turbo! schreef:
jores schreef:ach misschien beter dan zoals een vader tegen zijn dochtertje zei, die onze Joepie wilde aaien: gatsie doe maar niet, spanielen stinken :jank: :O:

O maar daar kan ik inkomen meen mij iets te herinnerenAfbeelding
:LOL:

shit betrapt :LOL:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

chaos schreef:Tja, als je honden wilt met een hoog aaibaarheidfactor voor vreemden zul je voor een ander ras moeten kiezen.

Onzin, bij ons in de omgeving worden ze gewoon geaaid door allerlei kinderen en ook volwassenen.
Vooral oudere mensen zijn helemaal gek op ze.
Dus dat slaat echt nergens op.
:zweep:
Jacky_
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacky_ »

Hier heb ik over het algemeen meegemaakt dat kinderen op Jotthem af komen, dan een minuut of langer naar hem kijken en dan heel verlegen vragen: "Mag ik hem aaien?" Waar ik altijd wel 'Ja hoor, dat mag' antwoord. Dan aaien ze hem en geeft die ze totaal geen aandacht, snuffelen is veel leuker! :LOL:
15-03-2000 - 09-04-2013 We missen je grote vriend
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Kinderen vragen het altijd bij ons of ze de honden mogen aaien.
en dan mag dat.

als ze het niet vragen zeg ik dat ze dat niet moeten doen.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Doe maar niet aaien...want dat hondje is al heeeel oud.
Peper en zout Schnauzer in de bus van 7 mnd. :boos:
Floridian68
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Floridian68 »

voordat wij Bindi hadden, heb ik onze kinderen dat al heel jong aangeleerd. Eerst vragen of je mag aaien.
Tsja, en wij hebben nu een staffie, waardoor bepaalde culturen met een hele gróte boog om ons heenlopen of jochies uit dezelfde cultuur roepen dat we vooral een mooi hondjze hebben. Andere mensen praten vriendelijk met ons en vragen tenslotte wat voor ras Bindi is. Een stafford..nou..ehm...veel succes (en houden spontaan op met aaien). Hoe zei Cesar Millan dat nou ook al weer, dog first, breed last?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Vandaag nog, komt een (klein) schoolklasje aan. Ik stap maar even een zijstraatje in om de kinderen (jaar of 5-6) niet te laten schrikken met mijn 2 herders en 1 Jack Russell, storten zich er een stuk of 5 bovenop Cento, de grootste en de donkerste hond die ik bij me had, Duitse Herder. Daarna was Perry aan de beurt en toen waren er nog een stuk of 2 die zich aan Mikey wilden wagen. Ik heb een keer of 4 moeten zeggen dat Mikey bijt, drong niet tot ze door. MIkey toen maar goed bij de kids weg gehouden, terwijl de beide juffen probeerden om hun zootje ongeregeld weer onder appel te krijgen. :F:
Tegen 1 jochie werd gesist dat hij nooooooooit meer mee mocht omdat ze hem nu al 3x hadden gezegd dat hij door moest lopen.

Ik vind dat leuk, dit soort spontane kinderacties. Heerlijk toch dat kinderen nog zo spontaan zijn.
Ik als volwassene heb gelukkig genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om hen te beschermen tegen de grote boze buitenwereld (in dit geval Mikey dus) en hen nog lekker even onbezonnen van het leven te laten genieten. En de honden trouwens ook, Cento wentelde zich in de knuffels en Perry was ontdaan dat er zoveel aandacht naar die ouwe grote ging. :scratch:

MIjn kinderen vonden vroeger dat alle staffordachtigen een hoge aaibaarheidsfactor hadden. Ze vonden ze geweldig. Ik ook trouwens. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Floridian68
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Floridian68 »

Budkes schreef: MIjn kinderen vonden vroeger dat alle staffordachtigen een hoge aaibaarheidsfactor hadden. Ze vonden ze geweldig. Ik ook trouwens. :F:
Dank! Ook namens Bindi! :flower:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik stond eergister aan de kant van de weg naar mijn dochter te kijken (avond4daagse) en had de honden mee.
Mensen willen dan gelijk Bella of Romy aaien (Onyx vinden ze eng). Romy vind het prima maar Bella duikt dan weg en steigert aan de lijn. En dan krijg je een gemopperd 'noh, ik doe toch helemaal niks!' als ik zeg dat Bella bang is.
Soms laat ik Onyx' lijn dan wel eens vieren en als ze dan achteruit deinzen dan zeg ik 'noh, ze doet toch helemaal niets'.
Afbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Rex willen zo nou nooit aaien :( Ze vinden hem eng omdat hij zo groot is.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Joenino schreef:Rex willen zo nou nooit aaien :( Ze vinden hem eng omdat hij zo groot is.

Ik wil hem juist wel aaien!
Groot is knuffelbaar :cheer:
:zweep:
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Paulala schreef:
Joenino schreef:Rex willen zo nou nooit aaien :( Ze vinden hem eng omdat hij zo groot is.

Ik wil hem juist wel aaien!
Groot is knuffelbaar :cheer:
Hehe het nadeel van zijn grote en zijn leeftijd is dat ie zo lomp is. Loopt ie tegen een kind aan ligt die gelijk op de grond :P
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vaddie »

Bij ons in de wijk gebeurd het ook regelmatig dat kinderen op je honden duiken. Den dat ongeveer 40 % van de kinderen vraagt of het mag.
Gelukkig vinden beide kinderen erg leuk. Heb zelfs voor ieder wat wils. Een zeer energieke hond voor de wat oudere kinderen en de oude knuffeldoos voor de jongere kinderen.

Die oude doos heb ik zelfs moeten leren dat ze haar kop niet in een kinderwagen/ buggy mag steken. Sommige mensen worden dan helemaal panisch... :scratch: :wink:

Heb al wel eens een oma gehad die helemaal in paniek raakte omdat Floortje (oude doos) naar het kind liep. Ze liepen naast een losloopveld en kind ( ongeveer 3 jaar oud denk ik) was wat aan het zingen. Hardstikke spannend natuurlijk zo'n zingende kleuter en Floortje liep (erg rustig) daar heen. Oma rent gillend en schreeuwen naar mij toe, gritst het kind van de grond en begint tegen mij te schreeuwen. Dat ik mijn honden toch maar bij me moest houden en of ik helemaal gek was?
Geantwoord dat ze op een LOSloopveld lopen en als ze zo panisch is van honden het kind bij moest houden.
Ze had ondertussen kind op de grond gezet (honden liepen nog steeds los) en kindje stond achter oma de hond te aaien. Kind was helemaal in :I: op mijn hond en vroeg (min of meer) of ze hem naar huis mocht nemen. Oma kreeg een hartverzakking. Heb oma therapie aangeraden om te werken aan de hondenangs. :engel: (mens was echt compleet over haar toeren)
En mijn hondje? die lag ondertussen op de grond, op haar rug met kindje ernaast die nog steeds aan het aaien was. :E:
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Floridian68 schreef:
Budkes schreef: MIjn kinderen vonden vroeger dat alle staffordachtigen een hoge aaibaarheidsfactor hadden. Ze vonden ze geweldig. Ik ook trouwens. :F:
Dank! Ook namens Bindi! :flower:
Ik heb ook een zwak voor staffies, mits ik mijn honden niet bij me heb ik sta altijd uitgebreid te knuffen want op een of andere manier komen ze ook op me af en ik geniet ervan als ik dus zonder mijn eigen honden ben, de meesten zijn gewoon kroelkonten :D
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

oh en vanmorgen kwam ik de aparte postbode dame weer tegen, vorige keer begon ze al te krijsen "wat een gave honden" maar toen was ik al wat laat om naar mijn werk te gaan en de honden goed uit te laten, en nu kwam ze me achterop fietsen. Ineens staat er een mens naast me "bijten ze :tongue: " tong is omdat ze echt zo druk was in haar doen en laten.
Nee ze bijten niet.. mijn hemel, gekir en gedoe hahah en Finn ging er in mee terwijl dat eigenlijk de stoicijnse is, en bluf die normaal druk is negeerde haar compleet.. maar nee die moest en zou ook geaaid worden...wat een figuur :o heb wel gelachen erom hoor maar ben wel op een gegeven moment met een "nu ga ik wandelen"weggelopen van haar want ze bleef vragen stellen en kirren om aandacht van de honden etc :engel: .

En doe maar niet aaien want blijft voor mij de wijfelaars, de mensen die een beetje bang zijn maar toch willen aaien.. doe maar niet mijn honden vinden dat niet fijn zeg ik bij dat soort mensen.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Anne en Fenna zijn altijd errug in trek. :mrgreen: Tot groot plezier van de dames zelf.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb een kruising shih tsu met zo'n heerlijke onderbeet. Een moeder zei wel eens aai maar niet want die hond is vals, ze laat haar tanden zien.
Ik kon het niet laten om te zeggen: nee pas maar op, ze heeft vandaag nog niet gegeten....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”