jeffy schreef:Muk schreef: En tijdens het bezoek vraag ik een fokker de hemd van het lijf. En mocht ik dan nog tevreden zijn, dan wil ik wel op de wachtlijst gezet worden voor een pup.
Dit traject kan best een half jaar duren (of langer!) en een pup kost meer dan een pup van de eerste de beste broodfokker, maar dat heb ik er met alle liefde voor over.
Ik ben dan wel nieuwsgierig naar wat voor vragen je dan stelt.
Ik vraag van alles, bijvoorbeeld:
- Wat doet een fokker allemaal met zijn honden (behalve shows aflopen)? Dit is ook rasafhankelijk, maar honden die alleen maar thuis zitten en een blokje omgaan, vind ik persoonlijk te weinig.
- Hoe denkt een fokker over het fokken en waar let de fokker op bij het kiezen van een dekreu (erfelijkheid, karakter, uiterlijk, gezondheid)
- Hoe zit het met de gezondheid van de honden van de fokker en het ras
- Hoe zit het met de gezondheid van de eerder gefokte pups? Dit is een beetje een strikvraag, want iedere fokker die al een tijdje bezig is, heeft wel eens een pup gefokt die niet gezond is. Dit is niet erg, dat kan gebeuren, maar een fokker die zegt dat AL zijn nakomelingen gezond zijn, liegt in mijn ogen.
- Wat voert de fokker de honden en waarom (brok, kvv, barf)
- enz.
Ik vraag overigens nooit naar meningen over collega-fokkers. De hondenfokwereld is over het algemeen allemaal haat en nijd onderling, dus fokkers die zomaar gaan roddelen over collega-fokkers daar heb ik niks mee.