Solo is nu 6 maanden en wij zitten op het einde van de puppy cursus. normaal gaan de honden na de puppy curses door met gehoorzame hond.
maar..Solo gaat als een speer met leren, vind het geweldig en echt heel erg leuk.
hij beheerst al heel erg veel waardoor ik in de knoop kwam met de oefeningen aanleren omdat ik niet tever vooruit wil lopen op de rest.
nu heb ik gevraagd wat de oefeningen zijn die ze in de gehoorzame hond krijgen maar dat is dus naast de `normale` oefeningen de zit&blijf op riemafstand, de af & blijf op riemafstand en het betasten.
die oefeningen beheerst hij alleen al...nu gaf de trainer aan dat hij waarschijnlijk beter de gehoorzame hond over kan slaan en gelijk door naar de VGG (voorbereiding op GG)...
nu hebben we over 2 weken een soort van examen om te kijken of hij dat aan kan maar die kans is bijna 99 %.
nu zit ik een beetje in dubio aangezien ik niet graag te hard wil en de hond wil overtrainen. maar als ik kijk naar Solo vind hij het juist helemaal geweldig om te "werken"
maar na de VGG komt de GG al en daar zou hij dan inzitten op nog geen 1,5 jaar....ik vind het nog wat jong maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik nu met Remy pas examen ga doen voor GG B....en hij is 3
dus ja...wat is mijn vraag eigenlijk

is het verstandig om de gehoorzame hond over te slaan om zo de uitdaging van de nieuwe oefeningen en het verbeteren van de bestaande oefeningen te hebben of doen we de gehoorzame hond gewoon met het risico dat hij (en ik) ons gaan vervelen

nu zal ik er ook even bij vertellen dat wij op de school een stop hebben van 20 juni tot begin september en ik in die tijd wel altijd rustig door train met de honden.
wat zouden jullie doen....ik ben "bang" dat ik straks teveel van hem ga vragen....maar als ik kijk naar hoe graag hij het wil doen is dat misschien overbodig,
we gaan trouwens volgend seizoen ook beginnen met flyball want hij is nog te jong voor behendigheid