Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw huis voor Bunker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Nieuw huis voor Bunker

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

mari-anne schreef:Ik zie vaker kennels en dan verbaas ik me altijd dat de meeste tegels hebben en een plastich afdak erboven.
Zou dat niet ontzettend heet zijn in de zomer met temperaturen boven de 25 graden ?

Zelf zou ik kiezen voor een stukje stenen en dan de rest aarde. En dan een mooie boom die voor schaduw zorgt.
De honden hier hebben geen ren , maar die liggen heel graag op een stukje tuin onder de struiken en op aarde.
Natuurlijk is dat heet, bloedheet zelfs. Vooral als er een metalen dak op zit maar anders nóg. Een boom biedt inderdaad de beste verkoeling.Of een grote parasol.
Ik neem aan dat geen weldenkend mens zijn hond met tropische temperaturen in een ren laat zitten.
Vroegere buren hadden vaak opvang-en asielhondjes. Niet omdat het dierenliefhebbers waren maar voornamelijk hebbers die geen nee konden zeggen. Op een tropische zomerdag is een van hun hondjes bezweken omdat hij in een hok in de palle zon zat. Dat ben ik nooit vergeten.
Zoek stok! schreef:Er zitten toch talloze Mechelaars van hondenforummers fulltime in een kennel ? Waarom is dat geaccepteerd en dit niet?
Inderdaad.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik heb geen moeite met het gebruik van een kennel. Wel merk dat het me wat tegen staat dat honden van een dergelijk ras met meerdere bij elkaar moeten wonen en dat er na verloop van tijd gescheiden moet worden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Judith-Diesel schreef: Ik heb laatst nog een topic geopend over of mensen hun honden gescheiden houden, en daar waren meerdere mensen die hun honden (tijdens afwezigheid dan wel) gescheiden houden, zijn dat dan ook egocentrische mensen? Je hebt zelf ook problemen gehad met je honden (wie niet), maar als iemand daar wat van zegt dan is het ineens allemaal niet waar of verzonnen of je begint te roepen dat er oude koeien uit de sloot gehaald worden. Je kan namelijk ook je mening iets genuanceerder neer zetten en niet doen alsof iedereen maar een domme hondeneigenaar is.

ja. dat vind ik wel.

en ik hoor daarbij.

ik zal ook nooit meer meerdere honden hebben zolang er een sterk ras tussen rondhobbelt.

ik vind dit geen probleem trouwens. maar het zal mijn keus nooit zijn.

mijn honden kunnen gewoon samen los. samen spelen, slapen en in de zon liggen. alleen als ik er niet bij ben moeten ze apart omdat sam zich soms af reageert op lola en ik dat niet kan stoppen als ik er niet bij ben.

maar honden die elkaar écht niet moeten zoals hier (want zonder hekje gaat het mis) zou ik herplaatsen

even over het politiehondenargument.

die wil ik dus ook niet. maar dat wil ik niet voor mezelf. ik ben daar niet direct vol op tegen
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Cleva schreef:Ach, hou toch op!
Natuurlijk heerst er spanning!

Gaan we nou ineens allemaal roepen dat honden geen weet van elkaars aanwezigheid hebben buiten de bloedbaden om?

Je kunt het jezelf ook te makkelijk maken hoor. Bah. Wat een flutmentaliteit.

Ze zien ruiken en horen elkaar toch gewoon?
Natuurlijk staan ze niet de hele dag op de tralies te kauwen maar om dan maar te doen alsof in een kennel wonen hetzelfde is als los op de boerderij zonder andere honden vind ik echt te dom.

Bunker kan deze week nog bij een vijftigtal vreselijk enthousiaste bazen terecht die er dolblij mee zouden zijn en waar hij de enige oogappel des huizes zou zijn. De reden dat dat niet gebeurt is dat Brigitte hem liever zelf houdt ook al past dat niet in huis.
Dat mag hoor, maar laten we het beestje wel gewoon bij de naam noemen en niet doen alsof er iemand bezig is met wat goed voor Bunker is.
Volgens mij zoekt niet alleen Cleo spijkers op laag water.......
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zoek stok! schreef:
twinkeltje schreef:Ach het heeft meer ruimte dan menig bench waar ze een hond uren in opsluiten.
Ieder zijn ding
Daar zit 'ie toch ook in?

Mij trekt het niet, een hond die ik in een hok moet houden. Of het nou buiten in een hok is of in de kamer in een hok, dmv traphekjes of benches. Zo'n hond moet je nemen als je ergens buitenaf woont en hij enig hond is en dus vrij spel heeft. Maar goed, dat is mijn mening he :wink: Het hok op zich vind ik dan weer niet zo raar. Er zitten toch talloze Mechelaars van hondenforummers fulltime in een kennel ? Waarom is dat geaccepteerd en dit niet?
het is ook zeker niet mij ding :U:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Er zitten toch talloze Mechelaars van hondenforummers fulltime in een kennel ? Waarom is dat geaccepteerd en dit niet?
Dat is koeltoer ;-) Als je herder niet achter de tralies zit is het zeker geen échte :19: . En iedereen op de club doet het dus jij ook :lol1: .

Een vriendin van me haar man moest ook met alle geweld een herder, ter pikversteviging. Daar moest ook mee naar de club gegaan worden, en dat wel JAWÈL, twee keer per week een uurtje. De rest van de tijd zat die stakker niet-begrijpend achter tralies van zich af te kijken, zich afvragend of het nou hier om ging in het leven.
Vriendin wilde hem niet uitlaten; heeft een bloedhekel aan herders en kon hem ook niet houden.

Van harte gefeliciteerd met je bestaan in een hokje, ter meerdere eer en glorie van de baas :ok:
Ach ja. Ik kan alleen maar blij zijn dat ik op honden val die ik niet gekooid hoef te houden. Soms begrijp ik echt de lol niet van bepaalde rassen, sorry.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Er zitten toch talloze Mechelaars van hondenforummers fulltime in een kennel ? Waarom is dat geaccepteerd en dit niet?
Dat is koeltoer ;-) Als je herder niet achter de tralies zit is het zeker geen échte :19: . En iedereen op de club doet het dus jij ook :lol1: .

Een vriendin van me haar man moest ook met alle geweld een herder, ter pikversteviging. Daar moest ook mee naar de club gegaan worden, en dat wel JAWÈL, twee keer per week een uurtje. De rest van de tijd zat die stakker niet-begrijpend achter tralies van zich af te kijken, zich afvragend of het nou hier om ging in het leven.
Vriendin wilde hem niet uitlaten; heeft een bloedhekel aan herders en kon hem ook niet houden.

Van harte gefeliciteerd met je bestaan in een hokje, ter meerdere eer en glorie van de baas :ok:
Dan ben ik voor de zoveelste keer blij dat wij geen echte hebben!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:

Ach ja. Ik kan alleen maar blij zijn dat ik op honden val die ik niet gekooid hoef te houden. Soms begrijp ik echt de lol niet van bepaalde rassen, sorry.

Misschien bedoel je dat je de lol niet begrijpt van bepaalde baasjes die denken dat je honden neemt als egovergroter en speelgoed die je als jiij zin hebt uit hun hok kunnen worden gehaald om te spelen en voor de rest van de tijd opgeborgen worden in hun hokje.
Want geen enkel ras hoort bij mensen te zijn als egoversterker of als speelgoed en zeker niet om altijd in een ren te zitten.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

sorry vind het maar een klein hokje, maar ik begrijp dat hij later groter wordt. zou er niet te lang mee wachten.

Over spanning tussen honden, ja er is volgens mij wel spanning. Toen wij de opvanghond Coral hier hadden moesten de honden ook gescheiden worden als wij er niet bij waren. Coral kon nl. nogal eens uitvallen tegen Ivan en bij Ivan was er grote spanning, want hij was bang voor haar. Ik vind het ook niks als de honden gescheiden moeten worden en zou dat absoluut niet voor vast willen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Pff er wordt nu net gedaan alsof Bunker de hele dag in de kennel zit.
Het is maar voor een paar uurtjes als Brigitte zelf ook in de tuin zit. Hysterisch gedoe gelijk van sommige mensen :roll:
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Cleva schreef:
Cendy schreef:Pff er wordt nu net gedaan alsof Bunker de hele dag in de kennel zit.
Het is maar voor een paar uurtjes als Brigitte zelf ook in de tuin zit. Hysterisch gedoe gelijk van sommige mensen :roll:
Ben je hysterisch als je geen zin hebt om mee te zwetsen dat het allemaal zo geweldig is?

Dat Brigitte er zelf bij gaat zitten is natuurlijk klinkklare onzin. Of kunnen ze swinters ineens wel bij elkaar?
Neem je opoe in de maling.
swinters zitten ze toch samen binnen?.. oh nee, nu ze toch een kennel heeft is het wel makkelijk om Bunker dan ook maar buiten te laten zitten :idea:
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Wat een gezeik weer! Wees blij dat ze naar een oplossing zoekt.

Brigitte ik vindt het een goeie oplossing! :E:
En Bunker vindt zijn nieuwe huis vast prima.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

massam schreef:
Judith-Diesel schreef: Ik heb laatst nog een topic geopend over of mensen hun honden gescheiden houden, en daar waren meerdere mensen die hun honden (tijdens afwezigheid dan wel) gescheiden houden, zijn dat dan ook egocentrische mensen? Je hebt zelf ook problemen gehad met je honden (wie niet), maar als iemand daar wat van zegt dan is het ineens allemaal niet waar of verzonnen of je begint te roepen dat er oude koeien uit de sloot gehaald worden. Je kan namelijk ook je mening iets genuanceerder neer zetten en niet doen alsof iedereen maar een domme hondeneigenaar is.

ja. dat vind ik wel.

en ik hoor daarbij.

ik zal ook nooit meer meerdere honden hebben zolang er een sterk ras tussen rondhobbelt.

ik vind dit geen probleem trouwens. maar het zal mijn keus nooit zijn.

mijn honden kunnen gewoon samen los. samen spelen, slapen en in de zon liggen. alleen als ik er niet bij ben moeten ze apart omdat sam zich soms af reageert op lola en ik dat niet kan stoppen als ik er niet bij ben.

maar honden die elkaar écht niet moeten zoals hier (want zonder hekje gaat het mis) zou ik herplaatsen

even over het politiehondenargument.

die wil ik dus ook niet. maar dat wil ik niet voor mezelf. ik ben daar niet direct vol op tegen
Hier sluit ik me bij aan.
Ik zie hier op zich ook geen probleem in als Bunker af en toe een uurtje of twee erin zit als ze met z'n allen in de tuin willen zitten.
Zou het voor vast, dagelijks gebruik zijn, dan vind ik het een ander verhaal.

Persoonlijk zou ik het ook nooit willen. Mijn honden zijn altijd los bij elkaar, ook 's nachts trouwens.
Als er eens een kleine spanning is, dan baal ik al, ik ben daar totaal niet geschikt voor om in die spanning te leven.
Dat een ander het wel kan, prima, als er dan een goede oplossing voor de honden is en het lijkt me in dit geval geen drama als dat voor af en toe bedoeld is.
Het lijkt mij helemaal niet onmogelijk om honden te scheiden én dat op zo'n manier te doen dat ze het ook prima naar hun zin hebben.
Ik heb daar ook niets op tegen, maar nogmaals, zelf zou ik het niet willen, maar dat is ieder z'n eigen keuze.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Snap je eigenlijk wel wat de bedoeling is van deze kennel? :piew:

Lees even terug dan zie je het staan.
Er wordt al meerdere keren geschreven dat het maar om een paar uurtjes gaat zodat hij toch buiten kan zijn.

Jij maakt er meteen een groot drama van, alsof hij daar de rest van zijn leven in zit :scratch:
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Cleva schreef:
Melissa schreef: En Bunker vindt zijn nieuwe huis vast prima.
Vast wel. De droom van elke hond.
laten we nu niet gaan vermenselijken he, je praat zo dat bunker wel een waardeloos leven moet hebben.
ze plaats een kennel, zodat iedereen ff naar buiten kan gaan, en wie weet gaan ze wel eens wisselen :idea:

dat jij een hond zou herplaatsen als ie niet met een roedelgenoot kan, wil niet zeggen dat iedereen dat maar doet
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Afbeelding

Afbeelding

En drie van deze honden slapen 's nachts buiten in een kennel. Zielig hè?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

laeken schreef:Dit was zeker te voorzien. Niemand kan 2 ambull-reuen samen houden zonder bloed op de muur. Beter gezegd, van de ambull is bekend dat zelfs reu en teef vaak zeer goed in de gaten gehouden moeten worden. Net als van de CA de Bou. En als je dus 1 pitbull, 1 Ca de Bou en een Ambull tegelijk neemt terwijl je al een Ambull hebt lopen dan is de kans dat dat goed gaat ongeveer gelijk aan wat? 1%? Dus dan is het geheel op je eigen keuzes terug te voeren dat je honden elkaar uit elkaar hebben staan trekken en vervolgens op deze manier de rest van hun leven verder moeten. Waanzinnig goed idee. Echt leuk voor ze. En waarom ook? Omdat Tank alleen niet genoeg was? Sorry, ik vind dit soort dingen dus niet ok. Spijt me.
Waarom heb je het de hele tijd eigenlijk over dit "soort" honden? Als het nou twee labradors waren geweest was je niet begonnen over kans dat het fout gaat. Oké ambullen etc. zijn niet altijd even sociaal maar het kan ook best wel goed gaan. Hier in de buurt lopen ook 3 ambull-reuen die prima samengaan.
En als je even goed gelezen had weet je dat hij niet altijd in de kennel zit, alleen als de rest buiten is en dit kan dus ook nog afgewisseld worden.
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:
thianda schreef:
laeken schreef:Kon je geen leuker huis voor Bunker vinden? Ik vind het eerlijk gezegd maar een lullig huis :19: Ik ben blij dat Eva en Cleo niet in zo'n "huis" hoeven wonen. Beetje provocatief om dit zo te posten. Je kiest ervoor een roedel te nemen van intolerante rassen en nu is het nieuwe huis van Bunker ineens een kennel. Bunker is toch je prins? Je mooiste hond? Waarom zit die in een kennel? Ik zette bij Dapper toch ook geen staffies en dan gaat Dapper in de kennel. Kijk, het nieuwe huis van Dapper....grappig he? Ja lachen joh! Lijkt me een eeeenige huis om in te wonen als hond :U:
Wat vind jij eigenlijk een beter huis? Een herplaats adres? Waarom zou je dat doen ik denk dat Bunker liever een paar uurtjes per dag afgesloten zit maar wel buiten kan zijn dan dat hij naar een nieuw adres moet. Trouwens hij zit daar niet de hele dag, dit is alleen een goede oplossing zodat hij niet de hele dag binnen hoeft te zitten als het binnenkort weer 30 graden is.

Ik vind het een hele goede en mooie oplossing voor Bunker :ok:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk ( en dat in iedere situatie waar de honden in één huishouden niet bij elkaar kunnen) dat er beter herplaatst kan worden. Want hoe je het ook draait of keert, er heerst spanning en dat is voor niemand goed.
daar ben ik het niet geheel mee eens, OF het moet echt ten koste van de honden gaan. Hier zit in principe geen enkele hond bij elkaar, zeker niet als ik er niet ben, dus alles zit dan in kennels (en 1 binnen).
Als de rest geen problemen had gehad met Xantos was hij hier ook nog gewoon geweest, echter hij probeerde de kennel uit te komen om een andere hond te pakken, ook Xena. En DAT was voor mij de druppel, Xena die oude muts doet geen vlieg kwaad en dat risico wilde ik simpelweg niet meer lopen.
Ook de rest, zelfs de honden die hier zitten en niet van mij zijn, waren van slag door hem... Alles was hier onrustig en ging knokken met elkaar zonder dat ooit gedaan te hebben.
Nu hij weg is, is er weer rust, ik heb hier alles bij elkaar lopen met uitlaten van mij... ze kunnen weer rustig in hun kennels zitten, geen probleem, ze slapen ook weer en durven weer te leven.
Maar ik heb in A'door jarenlang honden gescheiden gehouden en dat ging uitstekend ook zonder enige stress.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mari-anne schreef:Ik zie vaker kennels en dan verbaas ik me altijd dat de meeste tegels hebben en een plastich afdak erboven.
Zou dat niet ontzettend heet zijn in de zomer met temperaturen boven de 25 graden ?

Zelf zou ik kiezen voor een stukje stenen en dan de rest aarde. En dan een mooie boom die voor schaduw zorgt.
De honden hier hebben geen ren , maar die liggen heel graag op een stukje tuin onder de struiken en op aarde.
ze liggen hier altijd in hun nachthok, zo goed als nooit in de ren zelf... ook als het bloedheet is, het nachthok issoleert dus ook de warmte.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Ik vind het alleen maar goed dat ze naar een zo goed mogelijke oplossing zoekt voor Bunker en de rest.
Als de honden zonder spanning zo lekker toch in een ruimte in dit geval dus de tuin kunnen zijn is het toch prima.

En kijk eens naar Magnum en Colt, die komen ook echt niks te kort.
Die zitten in huis gescheiden, en gaan om en om er lekker uit en krijgen zo hun quality time.(in huis gaat het gewoon niet samen).
Maar zodra ik heerlijk met die 2 naar de velden ga op te rennen, dan gaat het tot nu toe prima samen, en ravotten ze saampjes heel wat af. En een lol dat ze dan hebben, ben dan ook minimaal 1 uur weg met ze.
En buiten al deze tijden word er ook nog 2 a 3 keer per week getraind met ze waarbij we minimaal een halve tot soms wel bijna een hele dag weg zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:

Nou bedankt, ik wilde altijd mijn honden ten mijn plezier binnen hebben, Xantos en Xito hebben tot hun 2e jaar binnen gezeten omdat ik het zo zielig vond een kennel. Toch eentje geplaatst omdat Xantos zo stresste binnen en wat bleek beide reuen waren er niet meer uit te slaan, wilden niet meer naar binnen... ja voor een minuutje of 10 en dan lagen ze heel snel weer buiten. Ondanks deuren open.
Hier kiezen de honden dus zelf voor buiten. Puppemans ligt hier nog binnen maar is elke dag de gehele dag buiten (puppyoppas)... al staat de deur open is hij buiten. Hij ligt vaak in de lege kennel van Xantos...
Dus niks Koeltoer...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef: Ach ja. Ik kan alleen maar blij zijn dat ik op honden val die ik niet gekooid hoef te houden. Soms begrijp ik echt de lol niet van bepaalde rassen, sorry.
de mechelaar is een geweldig ras, ik zou niet anders meer willen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik moet heel even denken aan iets van een paar jaar geleden, wat een beetje lachwekkend en ook vertederend was in al zijn onschuldige domheid. Een man die van zijn ouders uit een eigen zaak had, had altijd een waakhond in een ren gehad. Nu wilde hij een huishond maar zijn vrouw was een poetsfanate dus de hond moest dan wel in de ren blijven. Ongelukkig genoeg koos hij vol trots een werklijn Mechelaar die naar zijn zeggen hoog in de africhting stond. Hij deed werkelijk zijn best om niet hals, nek en nieren te breken als hij de hond uitliet ( schat van een beest trouwens) en vond het zo sneu dat de hond niet binnen mocht dat hij een nachtlampje had aangebracht in het hok, vloerbedekking, en een leuk kleurtje op de wanden. Of hij zijn hond nog heeft......wie zal het zeggen, maar hij deed werkelijk zijn best.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

malinois schreef:[Nou bedankt, ik wilde altijd mijn honden ten mijn plezier binnen hebben, Xantos en Xito hebben tot hun 2e jaar binnen gezeten omdat ik het zo zielig vond een kennel. Toch eentje geplaatst omdat Xantos zo stresste binnen en wat bleek beide reuen waren er niet meer uit te slaan, wilden niet meer naar binnen... ja voor een minuutje of 10 en dan lagen ze heel snel weer buiten. Ondanks deuren open.
Hier kiezen de honden dus zelf voor buiten. Puppemans ligt hier nog binnen maar is elke dag de gehele dag buiten (puppyoppas)... al staat de deur open is hij buiten. Hij ligt vaak in de lege kennel van Xantos...
Dus niks Koeltoer...
Ik lees jou dit wel vaker zeggen. En het zal vast bij jou honden zo zijn maar de herders die ik ken en zelf gehad heb wilden toch niets liever dan daar zijn waar baasje en vrouwtje ook waren.
Zitten wij binnen, dan liggen ze dus ook binnen bij ons. Zijn wij in de tuin bezig dan liggen ze daar.
Ik snap ook nooit waarom een herder nou een kennelhond genoemd wordt want als er 1 ras is wat zo graag bij de baas in de buurt wil zijn, dan is het juist die herder.
Cash mag best even in de tuin liggen hoor maar na een halfuur ligt hij toch echt weer bij mij in de buurt. Hera wil niet in de tuin zijn als ik daar niet ben. Dan staat ze piepend voor de deur of ze aub naar binnen mag.

Ik vind een herder dus helemaal niet zo'n geweldige kennelhond ookal denken daar heel wat mensen anders over.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
malinois schreef:[Nou bedankt, ik wilde altijd mijn honden ten mijn plezier binnen hebben, Xantos en Xito hebben tot hun 2e jaar binnen gezeten omdat ik het zo zielig vond een kennel. Toch eentje geplaatst omdat Xantos zo stresste binnen en wat bleek beide reuen waren er niet meer uit te slaan, wilden niet meer naar binnen... ja voor een minuutje of 10 en dan lagen ze heel snel weer buiten. Ondanks deuren open.
Dus niks Koeltoer...
Ik lees jou dit wel vaker zeggen. En het zal vast bij jou honden zo zijn maar de herders die ik ken en zelf gehad heb wilden toch niets liever dan daar zijn waar baasje en vrouwtje ook waren.
Zitten wij binnen, dan liggen ze dus ook binnen bij ons. Zijn wij in de tuin bezig dan liggen ze daar.
Ik snap ook nooit waarom een herder nou een kennelhond genoemd wordt want als er 1 ras is wat zo graag bij de baas in de buurt wil zijn, dan is het juist die herder.
Cash mag best even in de tuin liggen hoor maar na een halfuur ligt hij toch echt weer bij mij in de buurt. Hera wil niet in de tuin zijn als ik daar niet ben. Dan staat ze piepend voor de deur of ze aub naar binnen mag.

Ik vind een herder dus helemaal niet zo'n geweldige kennelhond ookal denken daar heel wat mensen anders over.
Xavi komt als ik thuiskom wel bij me liggen, maar dat is dan puur als ik een hele dag weg ben geweest en ook niet voor uren.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

thianda schreef:
laeken schreef:Dit was zeker te voorzien. Niemand kan 2 ambull-reuen samen houden zonder bloed op de muur. Beter gezegd, van de ambull is bekend dat zelfs reu en teef vaak zeer goed in de gaten gehouden moeten worden. Net als van de CA de Bou. En als je dus 1 pitbull, 1 Ca de Bou en een Ambull tegelijk neemt terwijl je al een Ambull hebt lopen dan is de kans dat dat goed gaat ongeveer gelijk aan wat? 1%? Dus dan is het geheel op je eigen keuzes terug te voeren dat je honden elkaar uit elkaar hebben staan trekken en vervolgens op deze manier de rest van hun leven verder moeten. Waanzinnig goed idee. Echt leuk voor ze. En waarom ook? Omdat Tank alleen niet genoeg was? Sorry, ik vind dit soort dingen dus niet ok. Spijt me.
Waarom heb je het de hele tijd eigenlijk over dit "soort" honden? Als het nou twee labradors waren geweest was je niet begonnen over kans dat het fout gaat. Oké ambullen etc. zijn niet altijd even sociaal maar het kan ook best wel goed gaan. Hier in de buurt lopen ook 3 ambull-reuen die prima samengaan.
En als je even goed gelezen had weet je dat hij niet altijd in de kennel zit, alleen als de rest buiten is en dit kan dus ook nog afgewisseld worden.

niet alle hondjes zijn even poezelig lief thianda... niet alles over één kam scheren want dan word je bedrogen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Cash schreef:Ik lees jou dit wel vaker zeggen. En het zal vast bij jou honden zo zijn maar de herders die ik ken en zelf gehad heb wilden toch niets liever dan daar zijn waar baasje en vrouwtje ook waren.
Dat is toch altijd zo. Dat de honden zoals ze gehouden worden het meest gelukkig zijn volgens de baas? Het wordt tot de keuze van de hond gemaakt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef: Ach ja. Ik kan alleen maar blij zijn dat ik op honden val die ik niet gekooid hoef te houden. Soms begrijp ik echt de lol niet van bepaalde rassen, sorry.
de mechelaar is een geweldig ras, ik zou niet anders meer willen.
Een Mechelaar hoef je helemaal niet gekooid te houden. Waarom zou dat moeten? Een Ambull ook niet overigens. Als je het dan bij eentje laat tenminste.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jemig... wat een gedoe om een hond die af en toe in een kennel moet......
Prima oplossing lijkt me zo!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Cash schreef:Ik lees jou dit wel vaker zeggen. En het zal vast bij jou honden zo zijn maar de herders die ik ken en zelf gehad heb wilden toch niets liever dan daar zijn waar baasje en vrouwtje ook waren.
Dat is toch altijd zo. Dat de honden zoals ze gehouden worden het meest gelukkig zijn volgens de baas? Het wordt tot de keuze van de hond gemaakt.
sorry hoor maar IK was diegene die overtuigt moest worden hiervan en niemand anders... dus als er iemand bevooroordeelt hierover was, was ik het wel.
Maar je mag komen kijken hoor meid, dan zul je het met eigen ogen zien.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”