Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2e hond, continue twijfel..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

2e hond, continue twijfel..

Ongelezen bericht door Judith »

Zowel ik als mijn vriend lijkt het ons erg leuk om een 2e hond te nemen bij Diesel. Maar ik schiet van het ene idee naar het volgende en volgens mij zie ik beren op de weg die helemaal niet nodig zijn.
De punten waar ik veel over twijfel:
- Diesel is een gecastreerde stafford kruising, hij is niet hondagressief en gaat conflicten uit de weg, maar ergens ben ik bang dat als we een 2e hond nemen het straks ineens omslaat. Diesel is 1,5 jaar geleden geschat op 2 jaar, dus nu ongeveer 3,5 4 jaar. Er is mogelijkheid tot scheiden, maar dit wil ik liever niet, daarom ook mijn twijfel.
- Ik zou bijvoorbeeld dolgraag een koningspoedel willen, maar het moet dan een pup worden. Ik ben te bang dat ik een pup verpest, als ik zie wat je allemaal qua opvoeding moet doen. Ook zijn er een hoop andere rassen die ik leuk vind waar ik bang ben dat het karakter niet bij mij past.
Diesel is een asielhond, en ik vind een hond uit het asiel ook leuk. Maar als ik nu naar het huidige aanbod kijk qua honden zijn er maar weinig tot geen honden welke ik een warme mand wil geven. Voor mij is 1 ding wel duidelijk ik wil geen ras/hond meer die grotere kans heeft op hondagressie.
- Ik heb momenteel een contract van 16 uur, maar ik maak meer uren, het zijn voornamelijk 3,4 en 5 uurs diensten. Heb ik straks genoeg tijd om een pup op te voeden, mijn moeder zou ook kunnen helpen (die werkt namelijk niet en woont 200 m verder). Mijn vriend werkt 40 uur in de week.

Dingen waar ik wel zeker over ben zijn, dat als er een 2e hond komt het sowieso een teef wordt, en dat ik de karakters van Diesel en de 2e hond op elkaar af stem. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een middelgroot ras.
Zie ik nou teveel beren op de weg, mbt het opvoeden van een pup, de combinatie met Diesel, de uren die ik werk. Kan ik niet beter voor een herplaatser gaan,of een hond uit het buitenland? Of toch mijn hart volgen en een stamboom pup kiezen (uiteraard via de weg die erbij hoort, wachtlijst enz) Ik weet het gewoon niet :blont:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Re: 2e hond, continue twijfel..

Ongelezen bericht door Supernova »

Waarom zou Diesel ineens omslaan als er een hond bij komt? Hij gaat nu toch ook met honden om? Ik denk dat hij een vriendinnetje hartstikke leuk zal vinden :mrgreen:
Een poedel is geen moeilijke hond, en wat steken laten vallen is niet meteen een ramp hoor. Niemand die het perfect doet :wink:
Het alleen blijven daar verzin je vast wel iets op, je moeder zou een prima oplossing zijn. En uiteindelijk kan de tweede hond ook gewoon alleen thuis zijn, misschien wel sneller dan je denkt.

En als jij graag een stamboompup wil, doen hoor :ok:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik zou lekker voor die poedelpup gaan. Diesel verandert heus niet ingrijpend daardoor en jij kan dat prima, een pup opvoeden.
Wij hebben aan de opvoeding van Stellar heel weinig gedaan en die is ook best leuk :mrgreen:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Nou dat omslaan kan ik best begrijpen. Hij heeft dan natuurlijk een vriendinnetje en de kans is aanwezig dat hij die niet wil delen met andere 'vreemde' honden. Dat is iets wat ik hier ook heel erg merk, andere honden mogen niet in de buurt van Josh zijn dames komen.

En pups opvoeden, tja ik vond het niet moeilijk. En Poedels zijn gewoon leuk :F:
Groetjes,
Wendy
Supernova
Zeer actief

maitestar schreef:Nou dat omslaan kan ik best begrijpen. Hij heeft dan natuurlijk een vriendinnetje en de kans is aanwezig dat hij die niet wil delen met andere 'vreemde' honden. Dat is iets wat ik hier ook heel erg merk, andere honden mogen niet in de buurt van Josh zijn dames komen.

En pups opvoeden, tja ik vond het niet moeilijk. En Poedels zijn gewoon leuk :F:
Maar hebben veel reuen dat niet? Dat hij niet wil dat er honden bij zijn vriendinnetje komen betekent niet meteen dat hij absoluut niet meer met honden kan.
Mit
Zeer actief

En er moet even bij vermeld worden dat Diesel er wel uit ziet als een Stafford maar daar is meteen ook wel alles mee gezegd. Ik heb nog nooit zo'n doetje meegemaakt, Tsuki heeft meer pit :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zeker weten zal je het nooit natuurlijk! Maar er zijn zat reuen die dat 'mijn teef' idee nooit krijgen.
En dan levert het natuurlijk waarschijnlijk alleen maar plezier op!
Als je een niet al te moeilijk ras neemt, kan je trouwens ook niet zo heel gauw een pup verpesten, dus ook dat hoeft je niet tegen te houden!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wil je perse een koningpoedelpup? Ik weet wel een leuke herplaatser, gecastreerde reu :lol1:
Perry en Noah

Afbeelding
Supernova
Zeer actief

duitse herder schreef:Wil je perse een koningpoedelpup? Ik weet wel een leuke herplaatser, gecastreerde reu :lol1:
Ze wil een teef :mrgreen:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Twijfelen is vaak een uiting van angst. Je bent bang dat je het verkeerde kiest, om de controle en voorspelbaarheid te verliezen. Als je kiest voor een tweede hond dan kies je ook voor een stuk onzekerheid ( je weet nu nog niet hoe dat stuk eruit komt te zien)
Maar kies je om geen hond te nemen dan weet je dus ook nooit hoe het geweest zou zijn, het is namelijk best saai om altijd voor zekerheid te kiezen, dan leer je ook weinig in het leven :cool2:

Ik denk dat je niet zo bang moet zijn, als je het leuk vind om een tweede hond te nemen dan moet je er gewoon voor gaan :D
Voor de meeste (praktische) problemen zijn gewoon een oplossing te vinden, je bent vast niet voor een gat te vangen, toch?

Het hoeft toch ook helmaal niet perfect te gaan :wink:
Afbeelding
Judith
Zeer actief

mariaa schreef:Twijfelen is vaak een uiting van angst. Je bent bang dat je het verkeerde kiest, om de controle en voorspelbaarheid te verliezen. Als je kiest voor een tweede hond dan kies je ook voor een stuk onzekerheid ( je weet nu nog niet hoe dat stuk eruit komt te zien)
Maar kies je om geen hond te nemen dan weet je dus ook nooit hoe het geweest zou zijn, het is namelijk best saai om altijd voor zekerheid te kiezen, dan leer je ook weinig in het leven :cool2:

Ik denk dat je niet zo bang moet zijn, als je het leuk vind om een tweede hond te nemen dan moet je er gewoon voor gaan :D
Voor de meeste (praktische) problemen zijn gewoon een oplossing te vinden, je bent vast niet voor een gat te vangen, toch?

Het hoeft toch ook helmaal niet perfect te gaan :wink:
Vooral het dikgedrukte vind ik erg goed gezegd :mrgreen:
Tsjah en als ik het zo allemaal lees, zie ik inderdaad beren die er niet zijn. :oeps:
Ik moet me toch meer gaan verdiepen in het aanschaffen van een pup :engel:
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Mit schreef:En er moet even bij vermeld worden dat Diesel er wel uit ziet als een Stafford maar daar is meteen ook wel alles mee gezegd. Ik heb nog nooit zo'n doetje meegemaakt, Tsuki heeft meer pit :mrgreen:
Dat Tsuki meer pit heeft ben ik totaal met je eens! :mrgreen:
Zoals jullie al zeiden heb ik een hond met een identiteitscrisis :Q:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Nou op zoek naar die poedelpup dus :cheer:
Judith
Zeer actief

Denise. schreef:Nou op zoek naar die poedelpup dus :cheer:
Haha, ja maar eerst op zoek naar de juiste fokker (al heb ik wel een vaag vermoeden welke dat gaat worden :engel: )
nog even sparen (hier bedoel ik dus niet mee dat ik nu geen geld heb voor plotselinge da kosten :hmmm: )
dan nog op bezoek bij de desbetreffende fokker
dan nog op de wachtlijst en dan nog wachten tot de pup geboren wordt, oftewel over een tijdje :mrgreen:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:
Denise. schreef:Nou op zoek naar die poedelpup dus :cheer:
Haha, ja maar eerst op zoek naar de juiste fokker (al heb ik wel een vaag vermoeden welke dat gaat worden :engel: )
nog even sparen (hier bedoel ik dus niet mee dat ik nu geen geld heb voor plotselinge da kosten :hmmm: )
dan nog op bezoek bij de desbetreffende fokker
dan nog op de wachtlijst en dan nog wachten tot de pup geboren wordt, oftewel over een tijdje :mrgreen:
Toch niet die maffe Kees he? :schrik:
En sparen voor zo'n grote uitgave vind ik helemaal niet raar hoor :ok:
Maar wat geweldig leuk! :cheer:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Nou een poedelpup dus :).....als je het een beetje slim aanpakt kan de pup binnen no time wel even alleen blijven hoor...als je moeder dan even een keer langs komt ..is het zo gepiept...pfaffke is nu 4 maanden en die blijft rustig 4 uur alleen (van tevoren goed uitgeweest,gespeeld,gegeten en met kong de bench in)...en zelfs al 22/3 uurtjes zonder nina (als ik met nina een langere wandeling maak)...als ik thuis kom slaapt hij lekker.
Nou heb ik ook het geluk van mijn ouders een paar straten verder..dus alleen zijn ze maar zelden :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik herken dat getwijfel wel hoor, je wil niet weten hoe lang het hier duurde tussen wel een tweede hond willen en het moment dat die tweede er ook echt was. :roll:

Maar jij kent je eigen hond het best, jij weet met wat voor soort hond hij het best overweg kan, en de gemiddelde reu is toch wel tamelijk in zijn sas als hij een eigen teef krijgt. :D

Ik zou zelf geen pup hoeven, en ik denk ook niet dat ik Jack daar een groot plezier mee had gedaan, maar volgens mij weet je gevoelsmatig wel wanneer een keuze goed is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Luister inderdaad naar je gevoel.
Veel mensen hebben het ons ook afgeraden om een tweede hond erbij te nemen omdat toen wij Magic kregen zij niet altijd even vriendelijk was naar andere honden. Echter hebben wij toch Timber in huis genomen. En uiteindelijk is Magic er alleen maar enorm van opgeknapt. Ze kan nu wel redelijk goed met andere honden. Ze nemen ook goede eigenschappen van elkaar over gelukkig. En we hebben nu zelfs regelmatig een 3e hond in huis als oppas hond.

En als ik jou zo hoor dan valt het enorm mee met Diesel en zou ik dus lekker een tweede hond erbij nemen. En gewoon lekker genieten van een poedelpupje. En niemand doet de opvoeding van zo'n klein pupseltje 100% goed. Zolang je intentie om het te doen goed is dan kan het geen kwaad en leer je aldoende wel..!! Het is namelijk niet zo dat je een heel "moeilijk" ras in huis haalt maar een heerlijk leergierige poedel dus dat loopt echt wel los...
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Luister inderdaad naar je gevoel.
Veel mensen hebben het ons ook afgeraden om een tweede hond erbij te nemen omdat toen wij Magic kregen zij niet altijd even vriendelijk was naar andere honden. Echter hebben wij toch Timber in huis genomen. En uiteindelijk is Magic er alleen maar enorm van opgeknapt. Ze kan nu wel redelijk goed met andere honden. Ze nemen ook goede eigenschappen van elkaar over gelukkig. En we hebben nu zelfs regelmatig een 3e hond in huis als oppas hond.

En als ik jou zo hoor dan valt het enorm mee met Diesel en zou ik dus lekker een tweede hond erbij nemen. En gewoon lekker genieten van een poedelpupje. En niemand doet de opvoeding van zo'n klein pupseltje 100% goed. Zolang je intentie om het te doen goed is dan kan het geen kwaad en leer je aldoende wel..!! Het is namelijk niet zo dat je een heel "moeilijk" ras in huis haalt maar een heerlijk leergierige poedel dus dat loopt echt wel los...
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Een stafford en een poedel, dat wordt echt een geniale combinatie :mrgreen:
Ik zou inderdaad voor een teefje gaan. En een beetje oppassen dat Diesel het pupje niet bezeerd in al z'n lompigheid.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Niet te bang zijn om fouten te maken. Die maak je, net als iedereen, toch wel.
En weet je? Dat is helemaal niet erg.
Mijn eerste pup was een Dobermann reu en zelfs hij is redelijk terecht gekomen.
Het karakter van een volwassen hond en een pup afstemmen is wel wat lastig?
Want de pup moet nog helemaal volgroeien qua gedrag natuurlijk.
Maar Diesel en een puppeteefje zou sowieso geen probleem zijn lees ik.
Dus... doen dan natuurlijk! Ik weet nog een hele leuke oppas als je moet werken.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Judith
Zeer actief

Bedankt allemaal voor het opvijzelen van mijn zelfvertrouwen..

En waarom ben ik nu al de hele dag in mijn hoofd bezig met; hoe gaat ze heten, hoe ga ik het oplossen met werken, hoe ga ik op zoek naar een leuke ouder combinatie (want eerlijk gezegd heb ik totaaaaal geen idee hoe je nu ziet of het een mooie/sociale/drukke/rustige enz moeder of vader hond is :oeps: ), wanneer ga ik beginnen met de zoektocht (dus echt mijn droom concreet maken) oftewel, ik ben qua twijfels nog geen stap verder :mrgreen: :engel:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Begin met een bezoekje aan de fokker of fokkers die je aanspreken. Dan kun je vanalles vragen en krijg je een goed beeld.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”