De punten waar ik veel over twijfel:
- Diesel is een gecastreerde stafford kruising, hij is niet hondagressief en gaat conflicten uit de weg, maar ergens ben ik bang dat als we een 2e hond nemen het straks ineens omslaat. Diesel is 1,5 jaar geleden geschat op 2 jaar, dus nu ongeveer 3,5 4 jaar. Er is mogelijkheid tot scheiden, maar dit wil ik liever niet, daarom ook mijn twijfel.
- Ik zou bijvoorbeeld dolgraag een koningspoedel willen, maar het moet dan een pup worden. Ik ben te bang dat ik een pup verpest, als ik zie wat je allemaal qua opvoeding moet doen. Ook zijn er een hoop andere rassen die ik leuk vind waar ik bang ben dat het karakter niet bij mij past.
Diesel is een asielhond, en ik vind een hond uit het asiel ook leuk. Maar als ik nu naar het huidige aanbod kijk qua honden zijn er maar weinig tot geen honden welke ik een warme mand wil geven. Voor mij is 1 ding wel duidelijk ik wil geen ras/hond meer die grotere kans heeft op hondagressie.
- Ik heb momenteel een contract van 16 uur, maar ik maak meer uren, het zijn voornamelijk 3,4 en 5 uurs diensten. Heb ik straks genoeg tijd om een pup op te voeden, mijn moeder zou ook kunnen helpen (die werkt namelijk niet en woont 200 m verder). Mijn vriend werkt 40 uur in de week.
Dingen waar ik wel zeker over ben zijn, dat als er een 2e hond komt het sowieso een teef wordt, en dat ik de karakters van Diesel en de 2e hond op elkaar af stem. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een middelgroot ras.
Zie ik nou teveel beren op de weg, mbt het opvoeden van een pup, de combinatie met Diesel, de uren die ik werk. Kan ik niet beter voor een herplaatser gaan,of een hond uit het buitenland? Of toch mijn hart volgen en een stamboom pup kiezen (uiteraard via de weg die erbij hoort, wachtlijst enz) Ik weet het gewoon niet