Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nadelen van vers voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Nadelen van vers voeren?

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb een magnetron met een aantal standen van 160-960 watt en een timertje. In de gebruiksaanwijzing staat wel hoe lang een bepaald gewicht vlees in de ontdooistand moet, maar dat kipfiletdebuut van mij kwam er toen uit met gekookte randjes. Heeft er ook mee te maken dat kipfilet niet overal even dik is enzo.

Maar over het algemeen lukt het me goed om niet te vergeten om op tijd Otto's vlees uit de vriezer te halen.
[Check koelkast]
Ja :wink:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

alma.m schreef:
AnneMarie schreef:Ik vind als ik lange tijd alleen vers voer, dat mijn hond, zijn vacht gaat ruiken. Niet fris. Dat vind ik dus een nadeel.

Dat ie zijn snor en baard afveegt aan het karpet laat ik maar even voor wat het is :denken: :roll:
Wat voer je dan aan je hond, dat zijn vacht gaat ruiken? Wat is een lange tijd?
Zijn er nog meer mensen hier waarvan de vacht van de hond gaat ruiken van KVV? Daar ben ik toch wel nieuwschierig naar.
Carnibest Light of Eend, Duck Pens compleet Farmfood Fresh glutenvrij Rund zijn wat van de soorten die ik hem gaf. Ook wel eens smuldier glutenvrij.
De vacht gaat na een week of twee al ruiken, het valt andere ook op. Nu heb ik hem Drainage van de Groene Os gegeven tezamen met probiotica, wellicht dat dat helpt te reinigen, ik hoorde namelijk dat het ook kan komen van een soort reiniging die door vers ontstaat.
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Hier voor Joy alleen maar voordelen: we hebben 9 soorten brokken geprobeerd vanwege een voedselallergie en niets hielp (de buikkrampen en dan weer bloed in haar ontlasting bleven).
Ze is nu drie jaar. Als pup heeft ze Carnibest gehad, maar ook daarop ging het niet lekker.
Daarna dus in 2,5 jaar tijd 9 soorten brokken en uiteindelijk 10 weken geleden besloten om te gaan barfen met in eerste instantie 1 vleessoort: geit.
Eerst hebben we alleen vlees gekookt en dat gegeven. En dat zijn we steeds rauwer gaan geven. Inmiddels krijgt ze nu ruim een week echt rauw (ook orgaan en vleesbot) en het gaat super!
Sinds we 10 weken geleden zijn begonnen zie je de grote vooruitgang. In de maand april is ze maar 2x een ochtend niet lekker geweest. Die ochtenden heeft ze het ook zelf opgeknapt en heeft ze geen medicijnen nodig gehad.
In het verleden was het soms 2 dagen in één week WEL goed.
Ik ben dus super blij dat ik ben overgestapt naar BARF :cheer: .

Nadeel: ik heb een klein hondje en dan is het wel een werk om porties te maken :80: .
Maar ik heb nu een gezond hondje en dat maakt het allemaal meer dan goed!!!!!!!!!
JOY
Afbeelding
mamalou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairnterriër Yuna, geborenop 16-05-2010

Ongelezen bericht door mamalou »

Hier ook juist geen nadelen van kvv. Als pup verschillende merken brok gevoerd, van Royal Canin tot Farmfood, overal slechte ontlasting van, winden laten en jeuk.
Langzaamaan vlees gaan proberen. Ik geef nu afwisselend Tinlo diverse soortenen Carnibest.
Juist de vacht schijnt minder te ruiken met vers. Ook niet stinken uit het bekkie vind ik hoor.
Op een of andere manier eet Yuna ook wanneer het haar uitkomt. Veel geprobeerd omdat ik het geen fijn idee vond als ze pas rond 12uur haar eerste maaltje at.
Met vlees is de verzadiging en vertering anders en hoefde ik me geen zorgen te maken volgens de da.
Omdat ik het in de zomer toch niet echt fris vind als het te lang blijft staan, ik dan weer in de koelkast moet doen etc. wilde ik een geperste brok erbij. Ik Farmfood gehaald en dat vond ze heerlijk. Ik gaf het haar in de ochtend. Totdat ze als een gek begon te jeuken overal, niet normaal gewoon. Na 1 week dus weer gestopt en na 2 dagen was het krabbelen over.
Vorige week is ze toevallig niet lekker geweest, 4 ochtenden galspugen en diaree. toch maar even naar de da en medicijnen gehad. Nu geven we haar kleinere porties verdeeld op de dag en in de avond om 22.00 nog een lepel vlees zodat haar maagje niet te leeg is 's ochtends.
Verbijsterend hoe snel ze weer opknapt. Door vers voeren is de weerstand velen malen hoger en zuurgehalte in de maag ook zodat alle goede stoffen beter worden opgenomen. Gelukkig is onze da een voorstander van kvv.
Op vakantie nemen we Renske mee. En een eitje, wat tartaar kun je overal kopen.
Afbeelding
Yuna Miley, 16-05-2010
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nadeel vind ik dat ik nog wel eens twijfel of het op langere termijn goed is voor honden. En soms vraag ik mij af of het allemaal wel compleet is (lotgering)
Perry en Noah

Afbeelding
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door caira »

Het schoonmaken van bak en keuken en als de bakjes niet goed dicht zitten heb je zo'n fijn bloedspoor op je witte tegels. :mep:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

duitse herder schreef:Nadeel vind ik dat ik nog wel eens twijfel of het op langere termijn goed is voor honden. En soms vraag ik mij af of het allemaal wel compleet is (lotgering)
Ik vind voor mensen, honden en eigenlijk alles wat leeft dat zo natuurlijk mogelijk goed is.
Geen toevoegingen, fabrieksmeuk, kant en klaar... Gewoon lekker vers en herkenbaar.

Voor mijn gevoel vind ik het wel beter om lekker gevarieerd te voeren.
Hier krijgen ze dus verschillende lotgering varianten (totaal + kip, pens totaal, vis totaal) afgewisseld met smuldier en daarnaast het grotere werk in de vorm van allerlei karkassen en verschillende diersoorten.
En Pluisje daarbij 2 handjes goede energierijke brok, om wat aan te zetten.

De afwisseling maakt het voor mij compleet en zorgt er vooral voor dat mijn hondjes en katers met enorm veel plezier op hun eten aanvallen.

:S: Het nadeel... Mijn diepvries is nu echt finaal naar z'n grootje, alles ligt 20 huizen verderop in de vriezer en nu is het wachten op de nieuwe :cry:
Maar goed, al het voer is 'gered' :tongue:
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Suki ging van brokken in polen naar kvv (lotgering) in NL en die is me toch mooi geworden! Ze doet het er perfect op.
Ook haddock ging van puppybrok naar puppykvv (Energique) en dat was ook geweldig, en nu lotgering doet hij het ook goed op!
Ik ben tevreden, idd enige 'nadeel' optijd ontdooien. Gister was ik het vergeten uit de vriezer te halen, dan maar een ochtend geen eten, hebben ze s avonds gekregen. Ook geen probleem hier.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

duitse herder schreef:Nadeel vind ik dat ik nog wel eens twijfel of het op langere termijn goed is voor honden. En soms vraag ik mij af of het allemaal wel compleet is (lotgering)
ja, er zijn ook helemaal geen mensen die het langer dan een jaar of 10 voeren he ;). ik stel zelf samen dus ik weet dat ze niks te kort komen.
Afbeelding
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Nadelen :
- stroomrekening en vriezeraanschaf
- bij Barf moet je erbij blijven : heb wel eens parelhoenkarkasje uit bek van een van de honden moeten vissen
- in de zomer stinkt de vuilnisbak enorm..En laat geen restanten slingeren ivm madeninvasie
- je moet iedere dag ontdooien
Laatst gewijzigd door janine op 10 mei 2011 02:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik zie er geen nadelen aan. Behalve dat Diesel een stomme eter is, en daar moet ik dus bijblijven want die slikt zo een kippenbil heel in. Dat kan nooit goed zijn. Dus sta ik eerst een halfuur met een hamer op die bil te rammen zodat het al gebroken is. Nu staat Diesel op eliminiatiedieet maar zogauw de 4 weken om zijn wil ik vers erbij geven. Dan kan ik telkens 1 diersoort toevoegen en zo weet ik perfect waar hij wel of niet tegen kan.
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Hier alles nog eens doorgelezen. Ik twijfelde eerst nog of ik Noah de Alaska combi zou blijven geven. Maar ik denk dat het wel goed is, dat hij 8 verschillende soorten vlees krijgt als ik dit hier zo lees. Ik heb er nog niet zo veel kijk op en ik zie me nog niet met grote stukken karkas aan komen, maar ik vind dit voor mij al een stap in de goede richting. :D

Ik lees ook dat sommige honden last hebben van de overgang van brok neer KVV, daar heb ik met Noah helemaal niets van gemerkt.
Ook van de Nutro Choice brokken geen hond die stonk.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

[Sandra] schreef:
Frenk schreef:
AnneMarie schreef: Wordt erg afgeraden, alle enzymen en goede bacterien, HET grote voordeel en goede van vers, breng je zo om zeep. Kun je dus net zo goed brok geven wat dat betreft.
Daar geloof ik niks van. Het ontdooit alleen maar, het wordt dus niet gaar of warm.
In de ontdooistand verwarmt een magnetron wel degelijk. Daar kwam ik achter toen ik voor het eerst kip in de magnrtron wilde ontdooien. Tijd iets te lang ingesteld, waarmee het er met witte (gekookte) randjes uit kwam.
Zonder verhitting kun je toch niet ontdooien?
Daar heb je wel gelijk in, maar inderdaad, het gaat om noodoplossing en stellen dat het zo verandert dat je net zo goed een "goede" brok kunt geven is denk ik schromelijk overdreven :ok:
Het is nog altijd 100% natuurlijk, en voor het grootste deel rauw. Met passende vetten en zonder chemische/afval weet ik veel wat voor toevoegingen (nouja, van smuldier weet je dat niet helemaal natuurlijk: ik noem smuldier altijd een rauwe brok :F: ).
Een hond kan ook heel goed gekookt vlees verteren.
Zelf doe ik het nooit met botwerk (of kvv met bot). Maar ik stop er wel eens smuldier in, en dat wordt als je verkeerd instelt een soort halfrauwe ontplofte gehaktbal. Ik voer dat gewoon. En ik denk dan juist: Het is altijd nog beter dan een granenbrok :D

Maar ik stel normaal (als ik niet elders ben) zelf samen en als ik dan niet ontdooit heb dat gaat het au-bain-marie en dat gaat snel genoeg.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hier ook geen echte nadelen van barf en kvv. Ja, barf is meer werk voor jezelf, maar die tijd die ik kwijt ben aan porties maken (best een hoop zakjes voor een hond van maar 8 kg) heb ik graag voor over, vind het nog best leuk ook :D
Op Smuldier doen ze het hier ook prima, geen ruikende vachtjes :wink: Ik heb een klein vrieskastje van MP gehaald en ben daar heel tevreden mee. Ik gaf tot voor een half jaar geleden nog brokken bij, maar nu helemaal niet meer. Misschien op vakantie, maar als ik daar vers kan vinden, geef ik dat liever. In het verleden had Boyke met brok echt twee keer zoveel en veel hardere ontlasting dan nu met kvv en barf :ok:
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Het probleem hier was, dat Noah de brokken niet meer wilde eten en ik er bakjes vlees doorheen moest doen. Omdat ik toch al van plan was om KVV te gaan voeren, ben ik er maar meteen mee begonnen.Hij eet echt alles met smaak op. :D

Barfen durf ik echt niet aan,omdat ik bang ben dat Noah niet alles binnen krijgt wat hij nodig heeft. Het is een hele grote hond die nog in de groei is. Alaska is een complete voeding, wat het voor mij wat gemakkelijker maakt.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

janine schreef:Nadelen :
- stroomrekening en vriezeraanschaf
- bij Barf moet je erbij blijven : heb wel eens parelhoenkarkasje uit bek van een van de honden moeten vissen
- in de zomer stinkt de vuilnisbak enorm..En laat geen restanten slingeren ivm madeninvasie
- je moet iedere dag ontdooien

Die lege stinkende zakjes kun je ook in een boodschappen tasje in de vriezer proppen tot je vuilnisbak geleegd wordt.

iedere dag ontdooien is geen ramp. je haalt het er in de avond uit en de volgende ochtend is alles ontdooid.

Ook bij brokken moet je erbij blijven. 1 hond en 2 maagkantelingen door het vreten van de brokken.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Deze week 1 keer vergeten vlees voor de honden uit de vriezer te halen. Gebeurt me misschien 1 x in de 2 jaar. VIP, de hond met de maagkantelingen heeft runder gehakt gekregen en de anderen voor 1 keer royal canin brokken.

voor de eerste keer in jaren heb ik ze de volgende ochtend allemaal zien en horen kotsen. Gal en nog eens gal. Volgende keer moeten ze maar een paar uur langer wachten op hun eten.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

vlees kan je snel en makkelijk ontdooien in een emmer warm water...als ik echt laat ben met vlees eruit halen dan gooi ik het in warm water en doe na 15 minuten (als het water dus ijskoud is geworden van het vlees) opnieuw warm water in de emmer,en dan lukt het om 4 kilo vlees in een half uurtje te ontdooien... :D
je voert in ieder geval altijd beter als gebakken koekjes,wat bestaat uit bietenpulp, granen en een vleugje vlees (tis niet eens vlees te noemen,het is meel wat hoog verhit wordt waar een hond het mee mag doen als carnivoor) en voor de rest vol gestopt met supplementen om je hond er goed uit te laten zien...

overigens eten mijn honden nu zo'n 28 jaar vers...dus waarom zou het op langere termijn niet goed zijn?je geeft puur wat een hond nodig heeft...
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Nog een nadeel : ik weeg mijn honden vrijwel niet meer. Waar ik voorheen regelmatig bij dierenarts kwam ivm oorproblemen van Jeppe. Nu kom ik er vrijwel nooit meer . En ik weeg ze meestal op de dierenartsweegschaal :mrgreen: Maar gelukkig is hier mee te leven en kan ik aan de hand van ribben wel voelen of ze mooi op gewicht zijn.

En de nadelen wegen niet op tegen voordelen. De tips van legezakjes invriezen is me bekend.
En als ik vergeet te ontdooien. Dan krijgen ze pens van smuldier die ik snel ontdooi in warm water. En dagje vasten kan ook best. Maar het komt heel weinig voor dat ik het vergeet om uit te halen.

Enige nadeel is dat ik nu wat duurder uit ben dan de brok ik voorheen voerde. Op alleen smuldier kreeg 1 hond droge vacht. Dus van KVV ben ik langzaam overgegaan op Barf.
Ik ga binnenkort wel weer KVV invoeren om kosten wat te drukken. Variatie is goed, maar nu krijgen ze wel enorm veel variatie.

En ik heb de indruk dat 1 hond snel aanslag krijgt op haar tanden als ze keer beloningsbrokjes krijgt. Maar door botwerk wat ze krijgt, verdwijnt het ook wel weer...
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Dianavdberkt schreef: Ook bij brokken moet je erbij blijven. 1 hond en 2 maagkantelingen door het vreten van de brokken.
Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Ook bij vers vlees komen maagkantelingen voor (weet ik helaas uit ervaring).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Belle schreef:
Dianavdberkt schreef: Ook bij brokken moet je erbij blijven. 1 hond en 2 maagkantelingen door het vreten van de brokken.
Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Ook bij vers vlees komen maagkantelingen voor (weet ik helaas uit ervaring).
Toch wil ik mijn ervaring daar ook tegenover zetten. In mijn brokkentijdperk een hond verloren aan een torsie, een hond geopereerd aan een torsie en een andere vele diletaties. Ok, grote Poedels en een Flatcoated Retriever en die heb ik nu niet meer maar de geopereerde Poedel én de Flatcoat hebben de overgang meegemaakt en zij hadden geen problemen meer op vers. Natuurlijk zal er altijd wel een hond een torsie krijgen maar als de kans kleiner wordt, dan zou ik er al heel blij mee zijn. Die torsie-ervaringen zijn zo traumatiserend, althans voor mij.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Rosita Compagner schreef:
Belle schreef:
Toch wil ik mijn ervaring daar ook tegenover zetten. In mijn brokkentijdperk een hond verloren aan een torsie, een hond geopereerd aan een torsie en een andere vele diletaties. Ok, grote Poedels en een Flatcoated Retriever en die heb ik nu niet meer maar de geopereerde Poedel én de Flatcoat hebben de overgang meegemaakt en zij hadden geen problemen meer op vers. Natuurlijk zal er altijd wel een hond een torsie krijgen maar als de kans kleiner wordt, dan zou ik er al heel blij mee zijn. Die torsie-ervaringen zijn zo traumatiserend, althans voor mij.
Het zijn zeker traumatiserende ervaringen. Ik heb het twee keer meegemaakt (een hond op brokken en een op vers) en beiden hebben het niet overleefd. Ik voer al jaren alleen nog maar vers en hoop ook dat het de kans op torsies verkleint, maar zeker ben ik daar niet van.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hutsje schreef:
ja, er zijn ook helemaal geen mensen die het langer dan een jaar of 10 voeren he ;). ik stel zelf samen dus ik weet dat ze niks te kort komen.
Geef toe, er zijn niet heel veel mensen die al jarenlang vlees voeren. En dan ben ik nog eentje die het eerst met eigen ogen wil zien. Noah is de eerste die opgegroeid is op brok en vlees en nu een jaar vlees krijgt. Tot nu toe ben ik tevreden (anders had ik het niet gegeven haha)
Perry en Noah

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef: Geef toe, er zijn niet heel veel mensen die al jarenlang vlees voeren. En dan ben ik nog eentje die het eerst met eigen ogen wil zien. Noah is de eerste die opgegroeid is op brok en vlees en nu een jaar vlees krijgt. Tot nu toe ben ik tevreden (anders had ik het niet gegeven haha)

Geef toe, wanneer zijn hondenbrokken ontwikkeld en in zwang geraakt. Jaren zestig? Wat aten honden eigenlijk vóór die tijd?
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Met de pot mee toch? :U:
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Het nadeel vind ik de meur van sommige varianten versvlees. Daarnaast dat sommige lastig te portioneren zijn.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Dat wilde ik ook zeggen.. Tafelresten?
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

en slachtafval
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Rosita Compagner schreef:
duitse herder schreef: Geef toe, er zijn niet heel veel mensen die al jarenlang vlees voeren. En dan ben ik nog eentje die het eerst met eigen ogen wil zien. Noah is de eerste die opgegroeid is op brok en vlees en nu een jaar vlees krijgt. Tot nu toe ben ik tevreden (anders had ik het niet gegeven haha)

Geef toe, wanneer zijn hondenbrokken ontwikkeld en in zwang geraakt. Jaren zestig? Wat aten honden eigenlijk vóór die tijd?
Kwam toevallig te spraak vandaag met een 86-jarige cliënte van me.
'Hoe bedoel je 'hondenbrokken'. Geld-uit-de-zak-klopperij is het! Onze hond kreeg vroeger de restjes van tafel en af en toe wat restjes van de slager. En mijn moeder hoefde er nooit mee naar de dierenarts.'
Nou, daar kunnen we het mee doen :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Geen nadelen van versvoeren, zolang je maar afwisselt. Anders is het hetzelfde effect als brokken, altijd en eeuwig dezelfde voeding, elke dag precies dezelfde ingredienten, dezelfde verhouding van het voer. En daarom vind ik het belangrijk dat er afgewisseld wordt: in soorten, in smaakjes, in toevoegingen als yoghurt/ kwark , eitje, groente/fruit mixjes, slachtafval van de kerstkalkoen, paashaas :mrgreen: of konijn of eend, dat soort dingen. Dan eet een hond steeds gevarieerd.
Als ik zie hoe blij Toby is als hij goed gegeten heeft, liefst met iets te knagen erbij en iets uit te zoeken in zijn voerbak, dus niet 1 dezelfde brei, dan weet ik zeker dat het eten op zich ook belangrijk is. Zelf eet je ook niet je eten volledig gepureerd en in 1 slobber naar binnen. Eten is voor honden een activiteit die ze belangrijk vinden en die hun geestelijke en lichamelijke gezondheid recht doet. En dat we niet elke dag voor zo'n sprankelende maaltijd kunnen zorgen, is niet erg, maar varieer en zorg daarmee dat je hond alles krijgt wat ie nodig heeft.

En dat is het nadeel van kant en klare KVV, mensen geven het net zo gemakzuchtig als de brok: paar bakjes of plakken prut in de bak en klaar is het weer. Zonde, maak er eens vaker wat meer van. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”