Maar over het algemeen lukt het me goed om niet te vergeten om op tijd Otto's vlees uit de vriezer te halen.
[Check koelkast]
Ja
Moderator: moderatorteam

Carnibest Light of Eend, Duck Pens compleet Farmfood Fresh glutenvrij Rund zijn wat van de soorten die ik hem gaf. Ook wel eens smuldier glutenvrij.alma.m schreef:Wat voer je dan aan je hond, dat zijn vacht gaat ruiken? Wat is een lange tijd?AnneMarie schreef:Ik vind als ik lange tijd alleen vers voer, dat mijn hond, zijn vacht gaat ruiken. Niet fris. Dat vind ik dus een nadeel.
Dat ie zijn snor en baard afveegt aan het karpet laat ik maar even voor wat het is![]()
Zijn er nog meer mensen hier waarvan de vacht van de hond gaat ruiken van KVV? Daar ben ik toch wel nieuwschierig naar.

Ik vind voor mensen, honden en eigenlijk alles wat leeft dat zo natuurlijk mogelijk goed is.duitse herder schreef:Nadeel vind ik dat ik nog wel eens twijfel of het op langere termijn goed is voor honden. En soms vraag ik mij af of het allemaal wel compleet is (lotgering)
ja, er zijn ook helemaal geen mensen die het langer dan een jaar of 10 voeren heduitse herder schreef:Nadeel vind ik dat ik nog wel eens twijfel of het op langere termijn goed is voor honden. En soms vraag ik mij af of het allemaal wel compleet is (lotgering)

Daar heb je wel gelijk in, maar inderdaad, het gaat om noodoplossing en stellen dat het zo verandert dat je net zo goed een "goede" brok kunt geven is denk ik schromelijk overdreven[Sandra] schreef:In de ontdooistand verwarmt een magnetron wel degelijk. Daar kwam ik achter toen ik voor het eerst kip in de magnrtron wilde ontdooien. Tijd iets te lang ingesteld, waarmee het er met witte (gekookte) randjes uit kwam.Frenk schreef:Daar geloof ik niks van. Het ontdooit alleen maar, het wordt dus niet gaar of warm.AnneMarie schreef: Wordt erg afgeraden, alle enzymen en goede bacterien, HET grote voordeel en goede van vers, breng je zo om zeep. Kun je dus net zo goed brok geven wat dat betreft.
Zonder verhitting kun je toch niet ontdooien?

janine schreef:Nadelen :
- stroomrekening en vriezeraanschaf
- bij Barf moet je erbij blijven : heb wel eens parelhoenkarkasje uit bek van een van de honden moeten vissen
- in de zomer stinkt de vuilnisbak enorm..En laat geen restanten slingeren ivm madeninvasie
- je moet iedere dag ontdooien
je voert in ieder geval altijd beter als gebakken koekjes,wat bestaat uit bietenpulp, granen en een vleugje vlees (tis niet eens vlees te noemen,het is meel wat hoog verhit wordt waar een hond het mee mag doen als carnivoor) en voor de rest vol gestopt met supplementen om je hond er goed uit te laten zien...duitse herder schreef:Nadeel vind ik dat ik nog wel eens twijfel of het op langere termijn goed is voor honden. En soms vraag ik mij af of het allemaal wel compleet is (lotgering)

Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Ook bij vers vlees komen maagkantelingen voor (weet ik helaas uit ervaring).Dianavdberkt schreef: Ook bij brokken moet je erbij blijven. 1 hond en 2 maagkantelingen door het vreten van de brokken.
Toch wil ik mijn ervaring daar ook tegenover zetten. In mijn brokkentijdperk een hond verloren aan een torsie, een hond geopereerd aan een torsie en een andere vele diletaties. Ok, grote Poedels en een Flatcoated Retriever en die heb ik nu niet meer maar de geopereerde Poedel én de Flatcoat hebben de overgang meegemaakt en zij hadden geen problemen meer op vers. Natuurlijk zal er altijd wel een hond een torsie krijgen maar als de kans kleiner wordt, dan zou ik er al heel blij mee zijn. Die torsie-ervaringen zijn zo traumatiserend, althans voor mij.Belle schreef:Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Ook bij vers vlees komen maagkantelingen voor (weet ik helaas uit ervaring).Dianavdberkt schreef: Ook bij brokken moet je erbij blijven. 1 hond en 2 maagkantelingen door het vreten van de brokken.
Het zijn zeker traumatiserende ervaringen. Ik heb het twee keer meegemaakt (een hond op brokken en een op vers) en beiden hebben het niet overleefd. Ik voer al jaren alleen nog maar vers en hoop ook dat het de kans op torsies verkleint, maar zeker ben ik daar niet van.Rosita Compagner schreef:Toch wil ik mijn ervaring daar ook tegenover zetten. In mijn brokkentijdperk een hond verloren aan een torsie, een hond geopereerd aan een torsie en een andere vele diletaties. Ok, grote Poedels en een Flatcoated Retriever en die heb ik nu niet meer maar de geopereerde Poedel én de Flatcoat hebben de overgang meegemaakt en zij hadden geen problemen meer op vers. Natuurlijk zal er altijd wel een hond een torsie krijgen maar als de kans kleiner wordt, dan zou ik er al heel blij mee zijn. Die torsie-ervaringen zijn zo traumatiserend, althans voor mij.Belle schreef:
Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Ook bij vers vlees komen maagkantelingen voor (weet ik helaas uit ervaring).
Geef toe, er zijn niet heel veel mensen die al jarenlang vlees voeren. En dan ben ik nog eentje die het eerst met eigen ogen wil zien. Noah is de eerste die opgegroeid is op brok en vlees en nu een jaar vlees krijgt. Tot nu toe ben ik tevreden (anders had ik het niet gegeven haha)Hutsje schreef:ja, er zijn ook helemaal geen mensen die het langer dan een jaar of 10 voeren heduitse herder schreef:Nadeel vind ik dat ik nog wel eens twijfel of het op langere termijn goed is voor honden. En soms vraag ik mij af of het allemaal wel compleet is (lotgering). ik stel zelf samen dus ik weet dat ze niks te kort komen.
duitse herder schreef: Geef toe, er zijn niet heel veel mensen die al jarenlang vlees voeren. En dan ben ik nog eentje die het eerst met eigen ogen wil zien. Noah is de eerste die opgegroeid is op brok en vlees en nu een jaar vlees krijgt. Tot nu toe ben ik tevreden (anders had ik het niet gegeven haha)
Kwam toevallig te spraak vandaag met een 86-jarige cliënte van me.Rosita Compagner schreef:duitse herder schreef: Geef toe, er zijn niet heel veel mensen die al jarenlang vlees voeren. En dan ben ik nog eentje die het eerst met eigen ogen wil zien. Noah is de eerste die opgegroeid is op brok en vlees en nu een jaar vlees krijgt. Tot nu toe ben ik tevreden (anders had ik het niet gegeven haha)
Geef toe, wanneer zijn hondenbrokken ontwikkeld en in zwang geraakt. Jaren zestig? Wat aten honden eigenlijk vóór die tijd?