Ik heb een pup van bijna 8 weken.
Heel andere vraag: mijn pup mag geen traplopen want dat zou HD kunnen geven. Mag hij dat later wel als ie volgroeid is? Het is een terrier.
Moderator: moderatorteam

Dat bedoel ik dus.Ik zou niet weten hoe ik ineens aan dit soort bedragen zou moeten komen.Liselore schreef:Tja. Ik heb vijf honden, de verzekering ging aardig in de papieren lopen. Dacht ik. In twee jaar tijd een chihuahua met een soort auto-immuunziekte (totale kosten 3000 euro) en nu een ridgeback die in het prikkeldraad is gelopen (kosten tot nu toe circa 2500 euro). Nu denk ik 'had ik maar' maar als er niets aan de hand was geweest was ik een smak geld verder geweest aan de verzekering. Ik heb wel gezorgd dat ik een 'reserve potje' had uiteraard, maar op deze manier tikt het wel heel hard door (ben nog nooit zó blij geweest met mijn vakantiegeld!!).

Van een spaarrekening, maar dat gaat het wel ineens heel hard.marian* schreef:Dat bedoel ik dus.Ik zou niet weten hoe ik ineens aan dit soort bedragen zou moeten komen.Liselore schreef:Tja. Ik heb vijf honden, de verzekering ging aardig in de papieren lopen. Dacht ik. In twee jaar tijd een chihuahua met een soort auto-immuunziekte (totale kosten 3000 euro) en nu een ridgeback die in het prikkeldraad is gelopen (kosten tot nu toe circa 2500 euro). Nu denk ik 'had ik maar' maar als er niets aan de hand was geweest was ik een smak geld verder geweest aan de verzekering. Ik heb wel gezorgd dat ik een 'reserve potje' had uiteraard, maar op deze manier tikt het wel heel hard door (ben nog nooit zó blij geweest met mijn vakantiegeld!!).

MoniqueDM schreef: Van een spaarrekening, maar dat gaat het wel ineens heel hard.

Dat gaat inderdaad enorm hard en zoals je al terecht eerder opmerkte; daar valt niet tegenop te sparen!marian* schreef:MoniqueDM schreef: Van een spaarrekening, maar dat gaat het wel ineens heel hard.
Inderdaad.
Buiten dat die goed gevuld moet zijn kan hij ineens erg hard leeg lopen.

Zoals ik al schreef, dat weet ik niet want daar valt niet met ze over te praten. De aandoening valt zeer zeker niet buiten het pakket, dus dat kan het iig niet zijn. Verder weet ik het ook niet, ik stuit alleen maar op een hele onbeschofte bureaucratische muur.karijn schreef: Maylala, waarom doet proteq zo moeilijk over het vergoeden van de medische kosten?
Valt de aandoening van de hond buiten de vergoedingen of zo?
groetjes Karijn
Dat vroeg ik me dus ook af, wij hebben onze hond daar ook verzekerd.karijn schreef:Onze hond is verzekerd vanaf 8 weken al.
Ze heeft een baarmoederontsteking gehad en een postoperatieve shock.
Was zo'n 600 euro bij elkaar. Maar bedenk wel, wij betalen al 7 jaar
zo'n 24 euro per maand.
Nu is ze weer ziek en is het fijn dat je van de rekeningen maar 19% zelf
hoeft te betalen.
We zijn nu blij dat we niet hebben opgezegd, we hebben namelijk in dubio
gestaan.
Ik weet niet hoe het gaat aflopen met onze hond, maar als het iets chronisch
is, dan draaien we in elk geval niet op voor alle kosten.
Het blijft een persoonlijke afweging, vind het moeilijk te adviseren.
Maylala, waarom doet proteq zo moeilijk over het vergoeden van de medische kosten?
groetjes Karijn

Hebben ze geen geschillencommissie waar je iets mee kunt doen?Maylala schreef:Zoals ik al schreef, dat weet ik niet want daar valt niet met ze over te praten. De aandoening valt zeer zeker niet buiten het pakket, dus dat kan het iig niet zijn. Verder weet ik het ook niet, ik stuit alleen maar op een hele onbeschofte bureaucratische muur.karijn schreef: Maylala, waarom doet proteq zo moeilijk over het vergoeden van de medische kosten?
groetjes Karijn

Die ervaring deel in niet echt.Maylala schreef:Zoals ik al schreef, dat weet ik niet want daar valt niet met ze over te praten. ..............ik stuit alleen maar op een hele onbeschofte bureaucratische muur.karijn schreef: Maylala, waarom doet proteq zo moeilijk over het vergoeden van de medische kosten?
groetjes Karijn

Heb ik nog nooit meegemaakt daar, terwijl ik ook wel een aantal keren vragen had over vergoedingen of zelfs rekeningen. Altijd heel aardig en uitgebreid geholpen.Maylala schreef:Zoals ik al schreef, dat weet ik niet want daar valt niet met ze over te praten. De aandoening valt zeer zeker niet buiten het pakket, dus dat kan het iig niet zijn. Verder weet ik het ook niet, ik stuit alleen maar op een hele onbeschofte bureaucratische muur.karijn schreef: Maylala, waarom doet proteq zo moeilijk over het vergoeden van de medische kosten?
groetjes Karijn