Charlie is bang van de douche omdat haar baasje ooit per ongeluk tijdens het mengen heet water op haar heeft gesproeid.
Heeft ze behalve een spuughekel aan gewassen worden gelukkig niets aan over gehouden.
Nou kwam ze 's avonds vragen om met me mee te badkamer op te gaan en hebben we samen met het water gespeeld zonder haar te wassen.
Ze komt nog vragen om haar snoetje af te drogen en daarbij komt ze lekker tegen me aan staan kroelen. Daarna sta ik me op de overloop verder af te drogen en krijgt zij hartstikke vrolijk en enthousiast haar gekke 5 minuten...
Waarbij ze met een noodgang met haar nog natte voetjes van de trap af klettert, buiten zicht.
Dacht dat het wel mee viel, beneden in de woonkamer sprintte ze nog even knettergek verder en rent ze haar mandje in...
Waarbij me direct op valt dat er een rode veeg op de creme kleurige mand zit... Toch maar even kijken wat er is.
En op het moment dat ik haar pootje pak om te kijken gutst het bloed werkelijk over m'n handen heen
Heb het hoog gehouden en het bloeden met handdoek wat gestelpt. Heb er vrij goed naar kunnen kijken, het is een snee van een centimeter diep en zo'n 3 lang net aan de zijkant van haar voetkussentje
Het is zeg maar een soort vlees 'flapje' geworden
Begin nu pas zelf weer een beetje te bekomen, was er helemaal naar van!
Ik kan er niet aan zitten omdat het dan meteen weer begint te bloeden en heb het maar (niet te strak) verbonden en er een sok overheen gedaan zodat ze er vanaf blijft.
Het is nu al een paar uur vrijwel gestopt met bloeden gelukkig.
Het nare is dat ze er ook écht vanaf blijft en dat betekend in haar geval dat het echt zeer doet. Charlie geeft wanneer er echt wat is 0,0 pijn aan.
Ik houd de honden even uit elkaar omdat ze samen nogal lomp spelen, Charlie ligt (te) rustig te slapen en blijft zeker vandaag en morgen binnen.
Ik heb niet het idee dat dit gehecht kan worden en het leek me geen strak plan met haar te gaan sleuren.
Morgen haal ik even een rolletje verband voor de komende dagen, ontsmet ik het met dettol oplossing en een lik betadinezalf en wanneer het wat dichter is laat ik het aan de lucht drogen en krijgt ze alleen buiten nog de sok.
Is er nog iets wat ik voor haar kan doen/over het hoofd zie?
Bah, moest het toch even kwijt