Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Snee in het voetkussentje...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Snee in het voetkussentje...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Het begon zo leuk :ugh:

Charlie is bang van de douche omdat haar baasje ooit per ongeluk tijdens het mengen heet water op haar heeft gesproeid.
Heeft ze behalve een spuughekel aan gewassen worden gelukkig niets aan over gehouden.
Nou kwam ze 's avonds vragen om met me mee te badkamer op te gaan en hebben we samen met het water gespeeld zonder haar te wassen.

:mrgreen: Ze was helemaal knettergek en vond het hartstikke leuk, dus echt wel een doorbraakje na anderhalf jaar zelfs niet de badkamer op durven en in paniek raken wanneer de deur dicht ging.

Ze komt nog vragen om haar snoetje af te drogen en daarbij komt ze lekker tegen me aan staan kroelen. Daarna sta ik me op de overloop verder af te drogen en krijgt zij hartstikke vrolijk en enthousiast haar gekke 5 minuten...
Waarbij ze met een noodgang met haar nog natte voetjes van de trap af klettert, buiten zicht.
Dacht dat het wel mee viel, beneden in de woonkamer sprintte ze nog even knettergek verder en rent ze haar mandje in...

Waarbij me direct op valt dat er een rode veeg op de creme kleurige mand zit... Toch maar even kijken wat er is.
En op het moment dat ik haar pootje pak om te kijken gutst het bloed werkelijk over m'n handen heen :eek:

Heb het hoog gehouden en het bloeden met handdoek wat gestelpt. Heb er vrij goed naar kunnen kijken, het is een snee van een centimeter diep en zo'n 3 lang net aan de zijkant van haar voetkussentje :ugh:
Het is zeg maar een soort vlees 'flapje' geworden
Begin nu pas zelf weer een beetje te bekomen, was er helemaal naar van!
Ik kan er niet aan zitten omdat het dan meteen weer begint te bloeden en heb het maar (niet te strak) verbonden en er een sok overheen gedaan zodat ze er vanaf blijft.
Het is nu al een paar uur vrijwel gestopt met bloeden gelukkig.

Het nare is dat ze er ook écht vanaf blijft en dat betekend in haar geval dat het echt zeer doet. Charlie geeft wanneer er echt wat is 0,0 pijn aan.

Ik houd de honden even uit elkaar omdat ze samen nogal lomp spelen, Charlie ligt (te) rustig te slapen en blijft zeker vandaag en morgen binnen.
Ik heb niet het idee dat dit gehecht kan worden en het leek me geen strak plan met haar te gaan sleuren.
Morgen haal ik even een rolletje verband voor de komende dagen, ontsmet ik het met dettol oplossing en een lik betadinezalf en wanneer het wat dichter is laat ik het aan de lucht drogen en krijgt ze alleen buiten nog de sok.

Is er nog iets wat ik voor haar kan doen/over het hoofd zie?
Bah, moest het toch even kwijt :jank: M'n arme meisje!
krullie
Zeer actief

Re: Snee in het voetkussentje...

Ongelezen bericht door krullie »

goed gekeken of er niet iets nog inzit.
glas ofzo?
daarna goed laten bloeden maar dat heeft het al gedaan. :N:
daarna goed desinfecteren met betadine en water.
lekker spoelen.
en dan brede leukoplast daar een zwaluwstaartje van knippen en
dat lekker laten zitten.
schoentje buiten en dan is het leed meestal snel geleden.
succes. :ok:
dagmar88
Zeer actief

dankje...
Vandaag bleek het nog erger dan ik gisteren had gemerkt; haar hele kussentje is door midden.
Heb er lang over na zitten denken maar het zit op zo'n stomme plaats dat ik geen enkele manier kan bedenken om het bij elkaar te houden.

Overal gekeken of ik iets kon vinden waar ze zich aan gesneden heeft, maar niks gevonden...

Denk dat het geen snee is, maar dat met een rotvaart op die poot is terecht gekomen en dat het open gescheurd is...

Kwam er achter dat in de buurt groene leem wordt verkocht, dus ben ik even een pakje gaan halen.
Eerst haar hele pootje ontsmet met dettol oplossing en nu zit er een kompres van groene leem op sinds vanmiddag (wel al ververst)
Daardoor is het nu wel helemaal gestopt met bloeden en het lijkt iets dicht te trekken.

Uit gaan wordt het niet tot ze weer wat rond begint te lopen; ze voelt zich beroerd :( Heeft zelfs een plasje in huis gedaan en dat doet ze alleen als ze echt naar is...
krullie
Zeer actief

he get ze heeft dus echt pijn eraan.
gewoon dichtknijpen en met leukoplast aan elkaar plakken.
de leukoplast lost vanzelf op na veel lopen.
maar dan groeit het wel goed naar elkaar toe.
hopelijk voelt ze zich snel beter.
heb je alle teentjes bewogen?
en bevoelt?
dat ze niet een zenuw of pees doormidden heeft?
anders toch even een controle bij de da?
dagmar88
Zeer actief

Inderdaad alle teentjes bevoeld en bekeken; dieper dan het kussentje gaat het gelukkig niet en ze reageert duidelijk wanneer ik haar tenen aanraak.

:wink: Bij de dierenarts gaat ze niets laten bekijken (helemaal niet nadat ik haar de trap af en een vreemde auto in heb gedragen) en om haar hier voor onder narcose te brengen vind ik nogal heftig...

Het zit precies aan de zijkant, dus heb ik niet genoeg ruimte om iets te plakken. Het is wel zo dat het dicht genoeg bij elkaar staat om dicht te trekken, dus hoe ik het in schat komt ze niet met een gespleten zooltje te zitten.

Vind het vooral gewoon erg naar dat ze zich rot voelt :( En da's voor mij altijd maar aan éém ding duidelijk te merken, ze is zo rustig en zoet opeens :F:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... tml?hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... tml?hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Beterschap voor Charlie hoor!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
dagmar88
Zeer actief

dankjewel Jaap, maar om z'n snee in de teen maak ik me normaal niet eens zo druk :oops:

Om het even aan te geven, op de foto waar jij Felix voetje vast hebt vanaf onderen waar jouw nagel begint tot omhoog naar de teen. Het hele voetkussentje is dus door.
Zoals jij ook hebt gedaan zit er al een wondgaasje en rekverband om.
Bij Felix is het dus uit elkaar blijven staan en er is een nieuwe huid overheen gegroeid?
Want ondanks dat het dus een flinke jaap is staat het wel nestjes dicht op elkaar en wat dieper naar binnen zitten beide kanten van de wond weer tegen elkaar aan.
Lastig uit te leggen hoor, eens kijken of het lukt om morgen een foto te maken.

:N: Maar goed, gelukkig dus alleen een vleeswond en inmiddels ben ik wel wat gewend, maar de laatste keer dat ik dit heb meegemaakt was 15 jaar terug :roll: Rotbeesten ook altijd :M:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Bij felix is het van binnen naar buiten toe dichtgegroeid.
De snee werd steeds ondieper zegmaar. Toen het eenmaal dicht was is het weer vereeld.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

He bah :( Veel sterkte ermee, tips kan ik helaas niet geven, ik denk dat je het goed aanpakt zo. Het zal zijn tijd wel even nodig hebben eer het is geheeld.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
dagmar88
Zeer actief

[Sandra] schreef:He bah :( Veel sterkte ermee, tips kan ik helaas niet geven, ik denk dat je het goed aanpakt zo. Het zal zijn tijd wel even nodig hebben eer het is geheeld.
:wink: Ik weet het ook allemaal wel, maar als het je eigen hondje is is het opeens zo fijn om toch een beetje feedback te krijgen :tongue:

Heb trouwens de boosdoener gevonden, naast de trap stonden blik & veger; zo'n ijzeren met opstaande rand. Daar is ze dus precies vanaf de 8e tree op gevallen met haar voetje :ugh:
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door asja »

ach :roos: Mo moet maar even goed op haar passen, beterschap voor charlie!
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Jaap* schreef:Bij felix is het van binnen naar buiten toe dichtgegroeid.
De snee werd steeds ondieper zegmaar. Toen het eenmaal dicht was is het weer vereeld.
Bij Roos ging het ook van binnen naar buiten.

Heb je toevallig Groene Leem in huis Dagmar? Dat is voor Roos echt Het Wonderspul gebleken.

Sterkte met en voor Charlie, voetzooltjes zijn nare dingen als ze kapot zijn. :(
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

dagmar88 schreef: Heb trouwens de boosdoener gevonden, naast de trap stonden blik & veger; zo'n ijzeren met opstaande rand. Daar is ze dus precies vanaf de 8e tree op gevallen met haar voetje :ugh:
Autch!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
dagmar88
Zeer actief

Maylala schreef:
Jaap* schreef:Bij felix is het van binnen naar buiten toe dichtgegroeid.
Bij Roos ging het ook van binnen naar buiten.

Heb je toevallig Groene Leem in huis Dagmar? Dat is voor Roos echt Het Wonderspul gebleken.

Sterkte met en voor Charlie, voetzooltjes zijn nare dingen als ze kapot zijn. :(
:wink: ja, heb ik meteen in huis gehaald.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ach wat sneu, sterkte! Mijn hond had ruim 2 weken geleden een flinke jaap in een voetkussentje waar ik wel mee naar de dierenarts ben gegaan en het gehecht is. Of dat hechten nu zoveel nut gehad heeft durf ik niet te zeggen maar Gimmick had er wel veel pijn aan en heb dan ook een week pijnstillers gegeven. Nu, 2 weken later is het nog best een zichbare wond maar goed dichtgegroeid van binnenuit en doet hij er weer alles mee ondanks dat het nog best even zal duren voordat het eelt weer opnieuw ontstaat.
dagmar88
Zeer actief

Zo, even om te laten zien hoe het er toen uit zag...

3 dagen oud
Afbeelding

twee weken later
Afbeelding
Afbeelding

:cheer: En nu is het alleen nog een litteken.
krullie
Zeer actief

netjes dichtgegroeid hoor.
dat is weer goed naar elkaar gegroeid.
komt helemaal goed zo te zien. :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik doe eigen niks aan dit soort wonden, ze houden het zelf schoon. Wél houd ik in de gaten of het niet gaat ontsteken maar dat is tot nu toe niet gebeurd. Beterschap hoor :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Je ziet er zelfs amper meer wat van nu en ze kan weer lekker actief bezig zijn zoals van tevoren.
Dat was het lastigst, haar een paar weken rustig houden :N:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

dagmar88 schreef::wink: Je ziet er zelfs amper meer wat van nu en ze kan weer lekker actief bezig zijn zoals van tevoren.
Dat was het lastigst, haar een paar weken rustig houden :N:
Ik heb niet naar de datum gekeken :F: maar fijn dat het helemaal genezen is :ok:
Afbeelding
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

allemachtig :o dat was echt een akelige diepe snee zeg....
gelukkig dat het nu weer goed gaat :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”