Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Ongelezen bericht door Mojuan »

tekkel schreef: Dat je 'nou eenmaal' die staffies hebt, maar dat je er nu 'een leuk hondje' bij neemt.
Daarom dacht ik dat :19:

En het was geen commando: áls (in het geval dat) je ze niet meer leuk vindt, herplaats ze dan (kan je ze ook herplaatsen). Zo moet je dat lezen :wink:

Dan was ik te snel met mijn reactie, sorry :roos:
Was niet zo bedoeld.
:zweep:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Paulala schreef:
tineke schreef:BLABLABLA
Ja Tineke, dingen veranderen wel eens.
Julia slaapt al bijna 2 jaar niet meer bij me op bed sinds we verhuisd zijn mogen de honden niet meer boven komen.
Dat is dus wat ik bedoel met altijd van alles uit het verleden oprakelen.
Dingen veranderen!!

En dat was dus idd een SBT, is wel even iets heel anders dan een poedel teefje of niet soms?
En ook de reden dat ze in elkaar klapten, twee Staffords weet je wel, is iets andere koek he.
En die SBT was zowat even groot, en Romeo mag dus al jaaaaaren niet meer met grote honden spelen, alleen maar hele kleintjes, omdat dat wel goed gaat.
Knap van je hoor, al die moeite doen om het forum door te spitten naar dingen uit het verleden die niet meer van toepassing zijn.

Echt triest dat je die moeite doet, en waarvoor eigenlijk?
Ik verander echt niet van mening hoor, dus alleen maar om je gelijk te halen.
Daar hoef ik geen moeite voor te doen hoor ,ik heb in nogal wat topics van je gereageerd,mede omdat ik sowieso al stomverbaasd was over hoe diep die kop van jou het zand in kon.
Net als jij niet van mening verandert zal ik dat ook niet doen al hoop ik wel dat ik daar in ieder geval ongelijk in zal krijgen :wink:
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

Wat flauw, die anonieme reactie op HondenPage... :scratch: :scratch:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Diaantje schreef:Wat flauw, die anonieme reactie op HondenPage... :scratch: :scratch:

huh?

edit: oh laat maar, snap al waar je het over hebt
Laatst gewijzigd door Roo op 07 mei 2011 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Vind ik niet flauw hoor :ok:
Kwam op mij iig niet onaardig over :smile:
Mojuan
Zeer actief

tineke schreef: Daar hoef ik geen moeite voor te doen hoor ,ik heb in nogal wat topics van je gereageerd,mede omdat ik sowieso al stomverbaasd was over hoe diep die kop van jou het zand in kon.
Net als jij niet van mening verandert zal ik dat ook niet doen al hoop ik wel dat ik daar in ieder geval ongelijk in zal krijgen :wink:

Je hebt zelf notabene een giga grote hond, met een kleintje.
Grootte verschil is zelfs een stuk groter dan tussen mijn honden en het poedeltje.
Ook bij jou kan er iets mis gaan, dus zeur niet zo.
Diaantje
Zeer actief

Paulala schreef:Vind ik niet flauw hoor :ok:
Kwam op mij iig niet onaardig over :smile:
Nope, maar je kan hem dubbel opvatten. :19: Maar ja dat is met alles.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Paulala schreef:
tineke schreef: Daar hoef ik geen moeite voor te doen hoor ,ik heb in nogal wat topics van je gereageerd,mede omdat ik sowieso al stomverbaasd was over hoe diep die kop van jou het zand in kon.

Je hebt zelf notabene een giga grote hond, met een kleintje.
Grootte verschil is zelfs een stuk groter dan tussen mijn honden en het poedeltje.
Ook bij jou kan er iets mis gaan, dus zeur niet zo.
Maar mijn kop niet zo ver in het zand als de jouwe dat dan weer niet.
Toen ik aangaf Micron te willen aanschaffen heeft Marc me overigens ook gewaarschuwd :mrgreen:
Diaantje
Zeer actief

Mij is toen ook een 2e hond flink afgeraden. Wat ben ik blij dat ik niet geluisterd heb toen. :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

tineke schreef:Maar mijn kop niet zo ver in het zand als de jouwe dat dan weer niet.
Toen ik aangaf Micron te willen aanschaffen heeft Marc me overigens ook gewaarschuwd :mrgreen:

Nou prima dan toch.
Het komt misschien over alsof ik mijn kop in het zand steek, maar dat is gewoon niet zo.
Die onzinnige en onaardige manier van reageren vind ik inmiddels ook wel een keer genoeg geweest.

Dus laten we daar gewoon mee ophouden.

Het is me echt duidelijk dat er bepaalde risico's aan verbonden zijn.
En de dingen uit het verleden zijn niet leuk, maar daar heb ik enorm veel van geleerd.
Helaas door schade en schande, maar ik ben er absoluut een heel stuk wijzer door geworden.
Net zoals jij weet dat jouw grote hond prima samen kan met Micron, weet ik dat de combi waar ik nu voor kies ook kan.
Nog niet voor de volle 100%, en daarom wil ik dus alles stapje voor stapje aanpakken, de honden apart kennis laten maken op haar terrein. (Dit hondje heeft haar eigen karaktertje, dus ik ga er niet meteen klakkeloos vanuit dat élk klein teefje prima zal bevallen.)
Daarna gaan wandelen met het trio, en ze dan meenemen naar onze tuin om te kijken hoe dat gaat.
Stel dat ik bepaalde spanningen opmerk die geen goede voorbode zijn, dan gaat het hele feest gewoon niet door, en neem ik contact op met Kees. Hij wil haar nml heel graag mocht het bij ons niet gaan lukken.

Maar goed, daar komt ze ook tussen een heleboel groterds, waaronder Bouviers.
Vraag me dan toch af wat men daarvan vindt :19:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik kan wel zeggen dat het mij persoonlijk niet om de combi groot/klein gaat, al vind ik elke combinatie van grote, krachtige honden en kleine, breekbare honden niet erg passend. (Ik heb express een taaier ras bij mijn herder gezet, en geen cavalier of vlinderhondje...)

Wél om de combi van een ras dat over het algemeen niet het meest hondvriendelijk is, ooit gefokt zelfs werd voor hondengevechten, én met enorme kracht, pit en de neiging door te zetten en goed ook als het tóch ooit tot knokken zou komen, met een dwergras.
Dit is geen ras dat bekend staat om zijn rem als het eenmaal hommeles is. En dat nu eenmaal wél bekend staat om zijn enorme kracht.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nakisha schreef:Ik kan wel zeggen dat het mij persoonlijk niet om de combi groot/klein gaat, al vind ik elke combinatie van grote, krachtige honden en kleine, breekbare honden niet erg passend. (Ik heb express een taaier ras bij mijn herder gezet, en geen cavalier of vlinderhondje...)

Wél om de combi van een ras dat over het algemeen niet het meest hondvriendelijk is, ooit gefokt zelfs werd voor hondengevechten, én met enorme kracht, pit en de neiging door te zetten en goed ook als het tóch ooit tot knokken zou komen, met een dwergras.
Dit is geen ras dat bekend staat om zijn rem als het eenmaal hommeles is. En dat nu eenmaal wél bekend staat om zijn enorme kracht.

Ja dat begrijp ik heel goed, en als je spreekt over het ras in het algemeen genomen klopt dat allemaal.
Daarom is het ook voor anderen die mijn honden niet kennen, heel moeilijk te begrijpen wat ik bedoel als ik hun karakters omschrijf en hun omgang met kleine hondjes (teefjes in geval van Romeo).
Plus dat ze echt wel weten dat die hondjes klein zijn, als je alleen al ziet hoe voorzichtig ze spelen, dan zou je dat begrijpen.

Een hond is niet alleen maar een ras, ook nog een individu.
In bepaalde gevallen gaat het dus ook volledig op (de raseigenschappen) en dat is absoluut waar als het om grotere honden gaat (groter dan de ukjes).
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lance »

Ik blijf me echt verbazen hier...

Ben benieuwd of bepaalde mensen in het echt ook zo'n grote een bijdehante smoel hebben. Wat een kinderachtig gedoe zeg... :N:
Afbeelding
Nakisha
moderator

Lance schreef:Ik blijf me echt verbazen hier...

Ben benieuwd of bepaalde mensen in het echt ook zo'n grote een bijdehante smoel hebben. Wat een kinderachtig gedoe zeg... :N:
En... dit draagt wat bij, omdat? :U:

Kijk, van DIT soort postings word IK nu moe. Dat valt bij mij dan weer onder ''gezeik''.
Afbeelding
Lance
Zeer actief

Nakisha schreef:

Kijk, van DIT soort postings word IK nu moe. Dat valt bij mij dan weer onder ''gezeik''.
Nou sorry, maar ik vind dat er uberhaupt weinig wordt bijgedragen in dit topic. Dat is tenminste mijn conclusie na alle pagina's te hebben doorgelezen.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Nakisha schreef:

Hier een hoop ongewenste uitdrukkingen worden gemaakt. Het slaat compleet nergens op, oke dat je er niet mee eens ben oke dat kan, maar hou het daar dan ook bij en begin niet belachelijke teksten te schrijven die nergens op slaan,.. want oh een staff is wel heel gevaarlijk hoor... even voor de duidelijkheid heel veel staffs worden niet eens meer gefokt op het gebied "vecht hond" hoor zoals vroeger en tuurlijk zijn er een aantal die het nog wel in zich zullen hebben maar sommige maken er gewoon een overdreven zaak van..

Wees toch blij voor haar iedereen wordt altijd aangespoort willen zelfs betalen voor hond die opgehaald zou kunnen worden zo een tijd geleden hier en nu???? je misgund niet alleen de persoon een leuk hondje, maar ook nog het hondje een leuke eigenaar...

Ik heb het idee hier dat paula als een zware crimineel wordt behandelt wanneer ze er een poedeltje bij zal nemen, weet je hoeveel staffs er zitten met een chauwa of hoe je zo'n ding schrijft? of andere kleine rassen??? een poedeltje zal daar echt geen uitzondering voor zijn..

Paula wil het graag proberen en als het niet lukt jammer dan... klaar en dan zal het hondje vast wel een ander leuk thuis krijgen..
Vind het trouwens wel een respect waard dat ze dit uberhoudt wil proberen, wil gaan kijken, het stapje voor stapje wil bekijken, maar nee daar wordt niet naar gekeken...

Stafford, vechthond, stafford/pitbull das het enige waar op dit moment naar gekeken wordt en dat is erg jammer!!

Paula zet hem op, het komt vast helemaal goed! :E:
Lance
Zeer actief

Devel schreef: Stafford, vechthond, stafford/pitbull das het enige waar op dit moment naar gekeken wordt en dat is erg jammer!!
Ook dát is normaal hier op het forum... :roll:
Afbeelding
Devel

Dat blijkt... mijn zusje is ooit eens gebeten door een friese stabij, die scheert ze ook niet over 1 kam...
Mijn ex schoonvader door een herder,.. en ook hij niet..
Iemand die nooit is gebeten alleen maar??? vraag me af of die mensen ooit wel eens de moeite hebben genomen om te vragen hoe het nou precies zit of dat ze eens kennis mogen maken of dat hun hond er wel eens mee speelt??

Ik geloof dat ik zelf al antwoord kan geven op die vragen... :engel:

Nee
Nee
Nee

Ehm... nee?

Nee en nee!
Nakisha
moderator

Ontkennen wat een stafford is vind ik kwalijk. Ik heb zelf een mechel en juist door te onderkennen wat voor hond je in huis hebt, kan je een goede eigenaar zijn.
Zo simpel is 't wel. (Oh en tussendoor, ik ben gebeten door herders en heb er nu zélf een.)

Dat mensen staffords met chihuahua's (zo schrijf je dat), yorkie's of weet-ik-wat-meer combineren, betekend niet dat dat ook een goed idee is.

En nogmaals, ik gun haar haar poedeltje echt wel. Van harte zelfs!! Maar dat betekend niet dat ik de situatie die ze op DIT moment heeft, geschikt vind.

Uiteindelijk maakt het geen flikker uit wat ik vind, dat weet ik ook wel. Ik ken haar en haar honden verder niet, we wonen niet bij elkaar in de buurt en zullen elkaar vermoedelijk nooit ontmoeten. Ze kan en mag volledig lak hebben aan mijn mening. Maar dat betekend niet dat ik het niet zou mogen zeggen. En dát, dát betekend weer niet dat ik haar een poedel misgun.

Ik vind dat er veel woorden in de mond van ''tegenstanders van deze combi'' worden gelegd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nakisha schreef:Ontkennen wat een stafford is vind ik kwalijk. Ik heb zelf een mechel en juist door te onderkennen wat voor hond je in huis hebt, kan je een goede eigenaar zijn.
Zo simpel is 't wel.
eens :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik heb hier ook klein en groot door elkaar lopen, maar dat geeft eigenlijk zelden problemen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik echte meutehonden heb, die over het algemeen de confrontatie niet opzoeken.

Maar in het begin (tot een jaar terug) heb ik af en toe ogen op steeltjes moeten hebben met Mowan en Sorbonne, en ik laat ze nooit en te nimmer alleen bij elkaar als ik weg ben.
Oftewel 1 van de 2 gaat dan in de bench. Dit had ik van te voren echter niet voorspeld, en had gehoopt dat het gewoon goed zou gaan.

Nu gaat het ook al een hele tijd goed, maar uit voorzorg laat ik ze nog steeds niet bij elkaar als ik weg ben. Alleen maar om het feit dat Mowan geen partij is voor Sorbonne als er een knokpartij uit zou breken (nog nooit gebeurd overigens als ze alleen thuis zijn ;) ).

Maar ik vraag me voornamelijk af of Paula zich beseft of het gedrag van haar roedel ook anders wordt op het moment dat je die uitbreid? Ik had namelijk toen mijn roedel zich uitbreide in het begin helemaal niet door dat honden best nog eens pissig konden reageren als ik 1 van de honden alleen mee op stap nam. Een soort van Jaloers gedrag bij thuiskomst. Lune mag bijv. overal mee naar toe van de heren. Maar Neem ik 1 van de heren mee op stap, in zijn eentje, dan moet daar altijd op gereageerd worden als we thuis komen. Nu voorkom ik dat altijd omdat ik weet dat dat gaat gebeuren als ze de kans krijgen (nee het breekt niet in vechten uit, maar er wordt wel flink dominant gedaan, en er is denk ik soms maar 1 vlam in de pan nodig op zo'n moment). Ik besefte dat op voorhand absoluut niet. Nu met Lune zie ik het zelfde met Pompidou, als Pompidou thuis komt, moet Lune wel even de takketeef uithangen die wel laat zien dat ze nog steeds de baas is ... :roll:

Ik weet voor de rest te weinig over staffords, dus ga je er niet in adviseren, maar hou er wel rekening mee dat hoe groter de meute honden wordt die je hebt, dat je daar dus ook op moet anticiperen dat er ook ander gedrag vertoont wordt. En nee, dit zie je niet bij een paar wandelingen ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Devel

Je kent haar honden niet, maar hoe kun je dan oordelen over de situatie? Dan zou je toch echt de situatie mee moeten maken..
Zij kent haar honden het beste en alsze " denkt " haar honden het te kunnen toe vertrouwen wat is het probleem dan nog?
Een van haar honden hebben al een aardige leeftijd dus ik neem aan dat je in die tussen tijd echt wel je honden kent..
Lance
Zeer actief

malinois schreef:
Nakisha schreef:Ontkennen wat een stafford is vind ik kwalijk. Ik heb zelf een mechel en juist door te onderkennen wat voor hond je in huis hebt, kan je een goede eigenaar zijn.
Zo simpel is 't wel.
Ook eens. Maar ik heb inmiddels wel gemerkt dat het woord 'stafford' hier nogal gevoelig ligt, op de 1 of andere manier...
Afbeelding
Nakisha
moderator

Devel schreef:Je kent haar honden niet, maar hoe kun je dan oordelen over de situatie? Dan zou je toch echt de situatie mee moeten maken..
Zij kent haar honden het beste en alsze " denkt " haar honden het te kunnen toe vertrouwen wat is het probleem dan nog?
Een van haar honden hebben al een aardige leeftijd dus ik neem aan dat je in die tussen tijd echt wel je honden kent..
Gaan we weer. Ken JIJ haar honden dan wel? Ken jij HAAR? Weet jij of ze echt zo serieus een oordeel kan vellen, en of ze niet gewoon een béétje beinvloed word door die schattige poedel? Want ja, we weten allemaal hoe het is om verliefd te worden op een hond. Soms is het moeilijk om dan realistisch te blijven. Begrijpelijk, maar niet verstandig.
Of vraag jij je misschien ook af hoe een mening (er kan echt geen hond bij) zo plots en zonder logische reden omslaat?

Ik geloof best dat ze haar honden wel een beetje kent. Maar ik merk ook aan de hand van wat ze zélf zegt, dat ze nogal makkelijk over de bezwaren die er eerst wél waren (en ook heel valide waren) ineens is heengestapt, nu dit schatje op haar weg kwam. En dat ze ook wat naief is om te denken dat het gedrag van haar honden buiten hetzelfde zal zijn als het gedrag van de honden als er echt een derde hond erbij komt.

Dat de honden een tijdje met een Westie hebben samengewoond, betekend niet automatisch dat het met deze poedel ook lukt. Wat ik tot nu toe van haar hoor is die poedel eentje die ook wel durft. En dat vind ik persoonlijk eng. Geen twee honden zijn hetzelfde, het kan best zijn dat het met dit hondje minder lollig gaat dan met de westie.

Rhodi is ook een doetje tot en met. Pikt alles van Branco. Maar als Branco hem een keer teveel afsnauwd of een keer pijnlijk raakt, dan is het wel even mis tussen die twee. Met als verschil dat Rhodi een enorme rem heeft. Hebben haar honden die rem ook?

Het is gewoon realisme en we hopen allemaal dat ''wij zwartkijkers'' ongelijk hebben. Maar roepen dat wij de honden niet kennen vind ik een dooddoener; Jullie ook niet.

EDIT; Wat ik wilde zeggen is eigenlijk dit; Er worden risico's genomen, waarvan de ellende als het misgaat niet bij haar ligt, maar bij de hond. En dat áls het misgaat, het GOED misgaat, is een reeele optie. En daarom zou ik zelf dus het risico niet willen nemen.

Maar nogmaals; dat is toch uiteindelijk haar keuze...
Afbeelding
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Het gaat ook gewoon wel eens gewoon heel goed zoals hier bv :lol1: ...Ik heb ook een heel kleintje bij oa staffies!

Ik heb een pleun van 1800 gram en 18 cm schofthoogte! ze loopt en speelt met oa 2 staffies, een bull en een herder al 2 jaar!!....!! Het scheelt dus een dikke 30 kilo met de grootste!!! Ik denk dat ts wel weet waar ze aan begint!!! Heel veel fun en plezier iig met je nieuwe hondje!! :cheer:
If i trow a stick...... will you leave????
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

P!nki schreef: Maar ik vraag me voornamelijk af of Paula zich beseft of het gedrag van haar roedel ook anders wordt op het moment dat je die uitbreid? Ik had namelijk toen mijn roedel zich uitbreide in het begin helemaal niet door dat honden best nog eens pissig konden reageren als ik 1 van de honden alleen mee op stap nam. Een soort van Jaloers gedrag bij thuiskomst. Lune mag bijv. overal mee naar toe van de heren. Maar Neem ik 1 van de heren mee op stap, in zijn eentje, dan moet daar altijd op gereageerd worden als we thuis komen. Nu voorkom ik dat altijd omdat ik weet dat dat gaat gebeuren als ze de kans krijgen (nee het breekt niet in vechten uit, maar er wordt wel flink dominant gedaan, en er is denk ik soms maar 1 vlam in de pan nodig op zo'n moment). Ik besefte dat op voorhand absoluut niet. Nu met Lune zie ik het zelfde met Pompidou, als Pompidou thuis komt, moet Lune wel even de takketeef uithangen die wel laat zien dat ze nog steeds de baas is ... :roll:

Ik weet voor de rest te weinig over staffords, dus ga je er niet in adviseren, maar hou er wel rekening mee dat hoe groter de meute honden wordt die je hebt, dat je daar dus ook op moet anticiperen dat er ook ander gedrag vertoont wordt. En nee, dit zie je niet bij een paar wandelingen ;)
Hier sla je bv de spijker op zijn kop. Toen ik las dat de poedel voor tutten op de bank en apart meenemen was kreeg ik al rillingen. Als Paula nu had gezegd dat ze die poedel in haar roedel ging integreren op een hondse manier, ok. Maar ze zegt duidelijk dat de poedel status gaat krijgen, voor op schoot is en om apart mee te nemen. Wat jij zegt speelt hier ook met de dames. Eerder met Dapper en Cleo nooit. Maar zodra wij Cleo alleen meenenem en thuis komen staat Eva klaar om moeilijk te gaan doen. Ze vindt dat gewoon niet leuk en Cleo krijgt ook praatjes van apart meegenomen worden. Dan hebben wij dus twee honden die met stijve poten om elkaar heen gaan draaien, soms zelfs borstelen en verstijven en dan moet ik dus als baas de honden allebei op hun plaats zetten verbaal. Nu zijn Cleo en Eva zeer vredelievend en niet agressief. Bijten doen ze vrijwel nooit en vechten 1 keer in hun hele leven allebei en dat was met elkaar. Zou een van hen een stafford zijn dan zou ik dit al te eng vinden. Nu trek ik het wel maar meestal gooi ik Eva in de bench met een kluif als ik weet dat Cleo bijna thuis komt. Puur omdat ik dat soort spanningen onprettig vind. Ik denk dat Paula die niet kent. Ik kende dit ook niet voordat ik 2 teefjes had. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Lance schreef:
malinois schreef:
Zo simpel is 't wel.
Ook eens. Maar ik heb inmiddels wel gemerkt dat het woord 'stafford' hier nogal gevoelig ligt, op de 1 of andere manier...
Ja, op de een of andere manier wel ja.... Zal wel komen omdat ze zo goed met andere honden zijn gemiddeld genomen. Omdat iedereen zulke goede ervaringen heeft met staffords op straat. Dat ze zo ontzettend sociaal zijn.

Jeetje wat een opmerkingen weten mensen met staffords toch altijd te maken. Je weet toch wat voor hond je nam? Wat zeik je dan over je imago? :roll:

Ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat staffords en pitbulls mij lichtelijk de keel uit beginnen te komen. Waarom? Omdat het hier vergeven is van dat soort honden, ze stuk voor stuk van 20-gers zijn die straks aan de kinderen gaan en ze bijna allemaal hartstikke rottig met andere honden zijn. Als hier opstootjes zijn tussen honden is het in 90% van de tijd een stafford/pit die een hond grijpt. Ik ben daar een beetje klaar mee. Spijt me. En laten we wel wezen, dat komt alleen maar omdat die mensen net als jij net willen doen alsof hun hond een normale hond is die gewoon met andere honden kan. Wat is er mis met een stafford? Waarom liggen die zo gevoelig? Misschien omdat er heel veel mensen zijn die hun eigen hond hebben moeten ontzettend omdat er een of andere domme geblondeerde doos staat te gillen als haar stafford iemands poedel pakt? Muilkorf dat beest dan minstens als je niet eens kan voorkomen dat hij vastgrijpt.

Overigens was laatst hier iemand met zijn gemuilkorfde staff/pit zo leuk om die op elke hond te laten klappen. Was immers gemuilkorft. Leuk joh. Sta je te ballen met je bordercollie duikt er een of andere gemuilkorfde hond op. Gillen die collie. Bang, niet normaal. Asociaal gedrag dus. Helaas moet ik bekennen dat ik dat steeds meer onlosmakelijk verbonden zie aan het type hond dat iemand neemt.

Jij begint hier ook al meteen te roepen of mensen hun monden in het echte leven ook zo groot zijn? Wat is dat voor gelul joh? :piew: Aso-praat als je het mij vraagt. :wink:
Afbeelding
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

Dan hoor ik gelukkig bij die 10%.. Want als we gaan wandelen, en er gebeurt wat, is het niet mijn bull die ruzie krijgt, maar vaak een ander ras.. En die van mij loopt dan netjes de andere kant op.. En dat is niet omdat ik doe als of mijn hond een normale hond is, maar omdat mijn hond een normale hond is. Okee dan wel een bull en dat weet ik dondersgoed, daarom heb ik haar ook zo goed opgevoed en goed gesociliseerd.. Beestje loopt hier tussen alle soorten dieren en doet geen vlieg kwaad.. Natuurlijk blijft er altijd een kans bestaan dat er een keer iets mis gaat, maar dat is met alle dieren en honden zo..

Over het apart mee nemen, ik heb dus thuis twee teven.. En als ik met een vriendin en haar grote hond ga wandelen, dan neem ik alleen spyker mee, dan is het bij thuis komst gewoon helemaal normaal.. Als ik Honey een keer apart mee neem, is het precies het zelfde, geen spanningen niks.. dus het kan ook anders.. Niet elke hond zal daar op reageren..

Ik pak even mijn glazen bol, dan kunnen we namelijk ophouden met al het gezanik en gezeur..

Ja okee, niet iedereen is het er mee eens, maar laten we nu gewoon dit topic even met rust en die ergenissen even achterwegen.. Er is nu volgens mij wel genoeg gezegd en geschreven tekst komt altijd anders over, dan dat je de persoon in het echt spreekt, misschien zijn er dingen gezegd, die helemaal niet zo bedoeld zijn. Wie weet? Maar om er steeds over door te gaan, is toch ook onnodig?

Daarbij denk ik toch niet dat Paula nu anders gaat denken..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik kom hier ook alleen gezellig staffords tegen waar Tirsa en nu Yentle gezellig mee speelt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Lance schreef: Ook eens. Maar ik heb inmiddels wel gemerkt dat het woord 'stafford' hier nogal gevoelig ligt, op de 1 of andere manier...
Ja, op de een of andere manier wel ja.... Zal wel komen omdat ze zo goed met andere honden zijn gemiddeld genomen. Omdat iedereen zulke goede ervaringen heeft met staffords op straat. Dat ze zo ontzettend sociaal zijn.

Jeetje wat een opmerkingen weten mensen met staffords toch altijd te maken. Je weet toch wat voor hond je nam? Wat zeik je dan over je imago? :roll:

Ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat staffords en pitbulls mij lichtelijk de keel uit beginnen te komen. Waarom? Omdat het hier vergeven is van dat soort honden, ze stuk voor stuk van 20-gers zijn die straks aan de kinderen gaan en ze bijna allemaal hartstikke rottig met andere honden zijn. Als hier opstootjes zijn tussen honden is het in 90% van de tijd een stafford/pit die een hond grijpt. Ik ben daar een beetje klaar mee. Spijt me. En laten we wel wezen, dat komt alleen maar omdat die mensen net als jij net willen doen alsof hun hond een normale hond is die gewoon met andere honden kan. Wat is er mis met een stafford? Waarom liggen die zo gevoelig? Misschien omdat er heel veel mensen zijn die hun eigen hond hebben moeten ontzettend omdat er een of andere domme geblondeerde doos staat te gillen als haar stafford iemands poedel pakt? Muilkorf dat beest dan minstens als je niet eens kan voorkomen dat hij vastgrijpt.
:ok:

Heb zelf een stafford mix met stafford eigenschappen.
En mij hangt het ook aardig de keel uit dan in iedere discussie even mensen moeten komen met een kennelijk (nog) sociale stafford om even duidelijk te maken dat het allemaal 'vooroordelen zijn'.
Ik snap niet dat mensen niet gewoon objectief kunnen kijken. Zou een hoop ellende schelen.

Het ligt 'nogal' gevoelig omdat honden eigenaren hier nou niet bepaald een indicatie zijn voor hoe het in het algemeen gaat, zeker stafford eigenaren niet.
Ga maar eens zoeken hoe veel honden hier de afgelopen tijd gegrepen zijn door een staff/pit type en de baasjes met de handen in de zakken stonden.

En logisch ook.
Want die hond moet er komen van het vriendje, die doos gaat er blokjes om mee lopen en alles is leuk en aardig en sociaal zolang je hem maar goed opvoedt...
En dan janken wanneer ze na een jaar of 3 'vanuit het niets' een andere hond proberen af te maken. :U:
Neeltje schreef:Ik kom hier ook alleen gezellig staffords tegen waar Tirsa en nu Yentle gezellig mee speelt.
Tuurlijk, zijn ze niet meer zo gezellig dan wordt er in het gunstigste geval op aparte tijden gelopen, of gewoon ergens gedumpt, in het asiel of op MP geslingerd :cool2:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”