Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe ziet jou perfecte hondenvakantie eruit?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Hoe ziet jou perfecte hondenvakantie eruit?
Luxe
Veel privacy
Grote omheinde tuin waar ik kan trainen
Rustige mooie wandelgebieden
Veel privacy
Grote omheinde tuin waar ik kan trainen
Rustige mooie wandelgebieden

Linda, Izzie en Bram
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik ben niet veeleisend wat dat aangaat.
Ik zou het liefst een huisje willen, beetje afgelegen met veel wandelmogelijkheden , en een forse afgezette tuin.
Dan zijn wij tevree.
Ik zou het liefst een huisje willen, beetje afgelegen met veel wandelmogelijkheden , en een forse afgezette tuin.
Dan zijn wij tevree.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ooooh!Melanie 74 schreef:Mijn ideale vakantie ziet er als volgt uit;
Hutje op de Alm op bijna 2000 meter hoogte, geen buren, geen animaties en geen andere honden.
Alleen ik mijn vriend en mijn hondjes!
Nog twee maandjes wachten

Of nog leuker lijkt me in Oostenrijk van berghut naar berghut trekken.
LéonieHonden schreef:Ooooh!Melanie 74 schreef:Mijn ideale vakantie ziet er als volgt uit;
Hutje op de Alm op bijna 2000 meter hoogte, geen buren, geen animaties en geen andere honden.
Alleen ik mijn vriend en mijn hondjes!
Nog twee maandjes wachtenDat lijkt me geweldig!
Of nog leuker lijkt me in Oostenrijk van berghut naar berghut trekken.
Dat lijkt mij ook erg gaaf, dat gaat alleen (nog) niet want we hebben onze oude muts nog. Die kan dan niet mee ... en zo hebben we ook het gevoel van vrijheid

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Met de honden de bergen in, de hele dag wandelen en dan aan het eind van de dag terug komen in een huisje, wat helemaal niet luxe hoeft te zijn, maar met een fijne warme douche en een bed, zodat we er 's ochtends weer fris op uit kunnen. 

Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
De leukste vakantie is beeldhouwen samen met mijn hond.
Dan kamperen we gezellig. Vooraf het beeldhouwen eerst een langere wandeling. Kees mag los rond de beelden en struint wat rond. Ik hak en vijl me 3 slagen in de rondte. S avonds komen mijn vrienden langs, met eten en rosé.
Moe, maar zeer voldaan rol ik s avonds mijn matrasje op met Kees tegen me aan. De volgende dag is hetzelfde ritueel. Ik verheug me er alweer enorm op! Het leukste is dat ik mijn paarden meeneem, ik rij er nl met mijn tent te paard naar toe
Voor mijn paarden is mijn penny meisje mee, ook met haar hond.

Dan kamperen we gezellig. Vooraf het beeldhouwen eerst een langere wandeling. Kees mag los rond de beelden en struint wat rond. Ik hak en vijl me 3 slagen in de rondte. S avonds komen mijn vrienden langs, met eten en rosé.
Moe, maar zeer voldaan rol ik s avonds mijn matrasje op met Kees tegen me aan. De volgende dag is hetzelfde ritueel. Ik verheug me er alweer enorm op! Het leukste is dat ik mijn paarden meeneem, ik rij er nl met mijn tent te paard naar toe

- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij gaan graag weg met een groep van 10 a 12 hondenliefhebbers met al hun honden (sommige hebben er 4)
Wij willen altijd graag een grote tuin waar de honden lekker in kunnen rennen.
Bij voorkeur een huisje waar we zelf kunnen koken en lekker onderuit op de bank kunnen hangen voor de buis als het bv slecht weer is.
Een bed en breakfast is vaak gericht op dat je overdag lekker weg bent maar dan heb je dus weinig als het slecht weer is (vandaar een eigen huisje)
Goede wandelmogelijkheden.
Geen georganiseerde dingen, we gaan graag onze eigen gang.
Maar als er mogelijkheden zijn om aan een workshop deel te nemen van beeldhouwen, schilderen, sieraden maken enz lijkt me dat zeker ook wel heel erg leuk.
Wij gaan graag een midweek.
En ook belangrijk .. aantrekkelijke prijs voor alles.
Wij willen altijd graag een grote tuin waar de honden lekker in kunnen rennen.
Bij voorkeur een huisje waar we zelf kunnen koken en lekker onderuit op de bank kunnen hangen voor de buis als het bv slecht weer is.
Een bed en breakfast is vaak gericht op dat je overdag lekker weg bent maar dan heb je dus weinig als het slecht weer is (vandaar een eigen huisje)
Goede wandelmogelijkheden.
Geen georganiseerde dingen, we gaan graag onze eigen gang.
Maar als er mogelijkheden zijn om aan een workshop deel te nemen van beeldhouwen, schilderen, sieraden maken enz lijkt me dat zeker ook wel heel erg leuk.
Wij gaan graag een midweek.
En ook belangrijk .. aantrekkelijke prijs voor alles.
- lifecoachcompany
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder & Witte Herder
- Contacteer:
Wat fijn al die antwoorden tot nu toe! Ik hoop eigenlijk op nog meer antwoorden en vooral ideeen!
Ik heb namelijk van verschillende kanten de vraag gekregen of ik een bijzondere hondenvakantie kan organiseren. Maar daarvoor heb ik wel eerst ideeen nodig!
Wat ik tot nu toe vooral hoor is: wandelruimte, rust, vrijheid en de mogelijkheid tot het maken van je eigen keuzes voor de invulling van je vakantie. Maar ook: de mogelijkheid om dingen te doen zonder je hond. Dat kan varieren van iets leren, tot iets doen tot ontspanning.
Ook de accumodatie varieert: van camperen, tot eenvoudig huisje tot lekker luxe.
Maar de grote gemene deler is wel: wandelmogelijkheid met je hond en rust!
Verder nog tips of ideeen? Ik ben benieuwd!
Ik heb namelijk van verschillende kanten de vraag gekregen of ik een bijzondere hondenvakantie kan organiseren. Maar daarvoor heb ik wel eerst ideeen nodig!
Wat ik tot nu toe vooral hoor is: wandelruimte, rust, vrijheid en de mogelijkheid tot het maken van je eigen keuzes voor de invulling van je vakantie. Maar ook: de mogelijkheid om dingen te doen zonder je hond. Dat kan varieren van iets leren, tot iets doen tot ontspanning.
Ook de accumodatie varieert: van camperen, tot eenvoudig huisje tot lekker luxe.
Maar de grote gemene deler is wel: wandelmogelijkheid met je hond en rust!
Verder nog tips of ideeen? Ik ben benieuwd!
Geniet van jezelf, geniet van je hond en geniet van je omgeving...Elke dag opnieuw!
-
- Actief
Op mijn ideale vakantie installeeer ik me met m'n hond in een bos in mijn tent vlakbij een pittoresk meer om op te kano'en en in te zwemmen....en dat in een prachtig berglandschap 
locatie: Noorwegen, iInnerdalen (in het bos/grasveld naast innnerdalen lake)
http://static.panoramio.com/photos/orig ... 171042.jpg

locatie: Noorwegen, iInnerdalen (in het bos/grasveld naast innnerdalen lake)
http://static.panoramio.com/photos/orig ... 171042.jpg
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil wel een huisje, het hoeft niet luxe maar een bed, douche en wc en kleine kookgelegenheid en stroom zou wel heel erg fijn zijn
De omgeving moet lekker groen zijn, afwisselnd bos en heide, mss wat duin of een zandgebeid... beetje de stijl van drents/friese woud vind ik prima, van alles en nog wat dus, graag wel iets van horeca in de buurt van de wandelgelegenheden... ik ben wel een beetje een luxe mens hoor, hondenvakantie moet ook mijn vakantie zijn.
Het moet wel een beetje een rustige locatie zijn, of in een rustig seizoen... we zijn pas een weekje naar het drents/friese woud geweest en zijn daar tijdens de wandeling zo goed als niemand tegengekomen.. kijk das lekker!

De omgeving moet lekker groen zijn, afwisselnd bos en heide, mss wat duin of een zandgebeid... beetje de stijl van drents/friese woud vind ik prima, van alles en nog wat dus, graag wel iets van horeca in de buurt van de wandelgelegenheden... ik ben wel een beetje een luxe mens hoor, hondenvakantie moet ook mijn vakantie zijn.
Het moet wel een beetje een rustige locatie zijn, of in een rustig seizoen... we zijn pas een weekje naar het drents/friese woud geweest en zijn daar tijdens de wandeling zo goed als niemand tegengekomen.. kijk das lekker!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Dit dus!!!
Ben wel nieuwsgierig waar deze plek is....of is dat geheim?

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Paddle
- Zeer actief
Een tent, een rustig plekje en een fantastisch wandelgebied. Meer hoeft dat niet te zijn.
Kunst :N: .
Edit: Zijn er echt mensen die geld betalen om *gezellig* allemaal samen te gaan beeldhouwen en theoretische lessen over hondenvoeding te volgen op vakantie
?
Kunst :N: .
Edit: Zijn er echt mensen die geld betalen om *gezellig* allemaal samen te gaan beeldhouwen en theoretische lessen over hondenvoeding te volgen op vakantie

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nee hoorLanghaar schreef:Ben wel nieuwsgierig waar deze plek is....of is dat geheim?

Het is ergens bovenin Finnmark, ik weet niet meer exáct waar.

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Bij deze op het verlanglijstje vakantiebestemmingen gezet.

Gezien het land zullen er wel meer van zulke prachtige plekken zijn.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- -Tom-
- Actief
- Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)
Een trektocht, en liefst in het buitenland zonder iets geregeld te hebben zodat het een beetje spannend blijft.
Zo vond ik Schotland een erg leuk land om zomaar op het wilde weg wat rond te trekken. Kun je de ene dag langs de zee wandelen, de volgende in de bergen en de volgende in een stad zitten. Tentje mee voor het geval je geen bed & breakfast of hostel ofzo vind en maar op goed geluk wat rondwandelen.
Zo vond ik Schotland een erg leuk land om zomaar op het wilde weg wat rond te trekken. Kun je de ene dag langs de zee wandelen, de volgende in de bergen en de volgende in een stad zitten. Tentje mee voor het geval je geen bed & breakfast of hostel ofzo vind en maar op goed geluk wat rondwandelen.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Hou zelf niet zo van campings en heb het geluk om familie te hebben in Z-Frankrijk met een leuk huis en hondvriendelijke zwembad, grote omheinde tuin en naast een nationaal park waar je goed kunt wandelen (als het niet te heet is). Wij zijn er gelukkig altijd welkom en Mickey logeert er zelfs weleens als ik geen vakantie heb en zij wel, ze is nogal een luxe hond
Enig nadeel is dat ze nu pas weer op gewicht is na alle franse kaasjes die ze gehad heeft.

Cultuur en lekker eten genoeg in de omgeving, maar meestal laten we dan de hond thuis, overdag mag ze wel eens mee naar de markt of uiteten op een terrasje.

Cultuur en lekker eten genoeg in de omgeving, maar meestal laten we dan de hond thuis, overdag mag ze wel eens mee naar de markt of uiteten op een terrasje.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Mijn perfecte hondenvakantie...
Een huis ergens in Frankrijk, ergens in de buurt van een piepklein dorpje waar een bakker is die vers brood en het hoognodige verkoopt. Het huis staat verder lekker afgelegen. Er omheen veel ruimte, gras, bos, liefst omheind en zo mogelijk een zwembad. In het huis zijn meerdere grote honden welkom. Het is geschikt voor zeker 7 personen, want wij gaan op vakantie met onze vrienden, hun kinderen en hun Cane Corso's. Te samen hebben we 4 Cane Corso's. Veel informatie in het huis aanwezig over wandelroutes met de hond in de directe of nabije omgeving. Op korte loop afstand een riviertje waar de honden ook lekker het water in kunnen.
Een grote supermarkt (hypermarché) op max. zo'n half uur met de auto voor de nodige boodschappen.
Dingen om te ondernemen, zoals bv dorpjes, steden, kerken of iets als een attractiepark of dierenpark in de wijde omgeving.
Maar bovenal rust en ruimte ter plaatse voor ons en onze honden!!
Een huis ergens in Frankrijk, ergens in de buurt van een piepklein dorpje waar een bakker is die vers brood en het hoognodige verkoopt. Het huis staat verder lekker afgelegen. Er omheen veel ruimte, gras, bos, liefst omheind en zo mogelijk een zwembad. In het huis zijn meerdere grote honden welkom. Het is geschikt voor zeker 7 personen, want wij gaan op vakantie met onze vrienden, hun kinderen en hun Cane Corso's. Te samen hebben we 4 Cane Corso's. Veel informatie in het huis aanwezig over wandelroutes met de hond in de directe of nabije omgeving. Op korte loop afstand een riviertje waar de honden ook lekker het water in kunnen.
Een grote supermarkt (hypermarché) op max. zo'n half uur met de auto voor de nodige boodschappen.
Dingen om te ondernemen, zoals bv dorpjes, steden, kerken of iets als een attractiepark of dierenpark in de wijde omgeving.
Maar bovenal rust en ruimte ter plaatse voor ons en onze honden!!

Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!