Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe ziet jou perfecte hondenvakantie eruit?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

lifecoachcompany
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder & Witte Herder
Contacteer:

Hoe ziet jou perfecte hondenvakantie eruit?

Ongelezen bericht door lifecoachcompany »

Ik zou graag willen weten hoe de perfecte hondenvakantie van jou eruit ziet!
Wat zoek je in een hondenvakantie? Wat wil je doen? Moet het allemaal met honden te maken hebben? Wat voor onderkomen zoek je? Moet alles georganiseerd zijn of wil je keuzevrijheid hebben?
Wil je dingen leren? Of nieuwe activiteiten ondernemen?
Zou je onderwerpen als voeding ( voor jezelf en voor je hond) interessant vinden?
Past bijvoorbeeld kunst in deze vakantie? ( schilderen, beeldhouwen, sieraden maken, etc)?
Binnenland of buitenland?
Wil je proeven aan alle soorten hondensporten?
Wil je ook een theoretisch onderdeel hebben?
Een week, midweek of weekend?
Wil je ook aandacht voor jezelf hebben? ( sauna,lezen, yoga, etc).

Kortom:

Vertel me wat jij als ideale hondenvakantie zou zien! Brainstorm er op los!

Groetjes,

Renate
Laatst gewijzigd door lifecoachcompany op 18 apr 2011 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van jezelf, geniet van je hond en geniet van je omgeving...Elke dag opnieuw!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Hoe ziet jou perfecte hondenvakantie eruit?

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ongeorganiseerd in ieder geval :wink:

Afbeelding
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ok: Voor mij hetzelfde als Jaap
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik heb 2 perfecte hondenvakantie's 1 zoals jaap hierboven 'beschrijft' dus eigen keuze. Ik ben vorig jaar naar texel gegaan waar ik mijn eigen invulling aan heb gegeven.

De andere zou een soort sport vakantie zijn met mijn hond samen met eventueel een survival of keuze tot survival. Dus om een idee te geven;
dag 1 steppen met de hond
dag 2 survival door *** (bossen bijvoorbeeld) en dan met allemaal opdrachten
dag 3 eigen invulling (rustdag) met keuze tot lezing
dag 4 een hondensport naar keuze
dag 5 wandeling door gebied/ eventueel zwemmen

ook zou ik het super vinden als er op een terrein een agility baan zou zijn die je bijvoorbeeld kan gebruiken naar wens voor in weekenden of avonden als je niets te doen hebt. En hondenmassage of dat je dat zelf een beetje kan leren.

sauna, yoga en kunst zou ik ook wel erin vinden passen na een inspannende dag. Misschien nog een zwembad en een gelegenheid om samen met je hond te zwemmen. kampvuur met brood aan een stokkie en slapen in een tentje :ok: en een grote vriezerruimte voor de KVV voerders
Een gezamelijke tv-ruimte en misschien keuze tot huisjes-verhuur. enigszins betaalbaar en in NL of Belgische ardennen?

Of bijvoorbeeld een heel weekend survivallen
er is mij verteld dat ze in engeland een soort agility kamp hebben met heel veel ringen. Zou ook erg aantrekkelijk zijn om daar een keer heen te gaan
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hoeft van mij niet per se in een tent. Ik vind een huisje ook prima, of een caravan.. Wat ik vaak mis op hondvriendelijke plekken, is een overzicht van een aantal leuke wandelroutes ofzo. Vaak kan je bij een VVV wel wat krijgen, maar ik vind de info vaak wat summier (mag de hond los, is er veel wild, veel wegen in het gebied, kan er gezwommen worden). Dingen waar je weinig rekening mee houdt als gewone wandelaar, zijn voor een wandeling met hond toch vaak wel van belang vind ik. Dus dat is iets wat ik wel zou waarderen (ook tegen een kleine vergoeding). Verder maakt het me niet zoveel uit. Ik ga graag wandelen op vakantie, maar ben totaal niet uit op contact met andere mensen. Als ikw el leuke mensen ontmoet is dat prima hoor, ik ga het niet uit de weg ofzo, maar dat is niet iets waarvoor ik op vakantie ga. Ik zou dus ook nooit op een groepsreis gaan met honden.

Nu ik je OP nog eens lees, heb ik wel het idee dat het daarover gaat? dus dan heb je weinig aan mijn antwoord denk ik :D
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Een heerlijk huisje - gelijksvloers - voorzien van een bad - openhaard. Roken toegestaan.

T.v. en keuken. Omheinde tuin, dorp dichtbij (voor mijn boodschapjes) en heel veel rustige wandelmogelijkheden waarbij de hond los mag. Ik prefereer het om niet teveel mensen tegen te komen.

Prijs graag schappelijk en in Nederland, gezien het feit dat ik alles met het obv moet doen.

Mocht iemand een suggestie hebben, laat het mij aub weten.

Kan ik na vele jaren misschien ook eens een weekje ertussen uit!
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

lifecoachcompany schreef:Ik zou graag willen weten hoe de perfecte hondenvakantie van jou eruit ziet!
Wat zoek je in een hondenvakantie? Wat wil je doen? Moet het allemaal met honden te maken hebben? Wat voor onderkomen zoek je? Moet alles georganiseerd zijn of wil je keuzevrijheid hebben?
Wil je dingen leren? Of nieuwe activiteiten ondernemen?
Zou je onderwerpen als voeding ( voor jezelf en voor je hond) interessant vinden?
Past bijvoorbeeld kunst in deze vakantie? ( schilderen, beeldhouwen, sieraden maken, etc)?
Binnenland of buitenland?
Wil je proeven aan alle soorten hondensporten?
Wil je ook een theoretisch onderdeel hebben?
Een week, midweek of weekend?
Wil je ook aandacht voor jezelf hebben? ( sauna,lezen, yoga, etc).

Kortom:

Vertel me wat jij als ideale hondenvakantie zou zien! Brainstorm er op los!

Groetjes,

Renate
Ik vind het vooral prettig en belangrijk dat zowel mijn hond als ik het naar onze zin hebben.
Wat mijn hond betreft:
een leuk speelveldje met een stukje water waar hij met andere honden (uiteraard zijn eigen vriendjes) kan spelen. Een plek waar hij uitgebreid kan snuffelen. En waar we samen kunnen spelen met een voetbal of een stevig flostouw. Het moet vooral niet te warm zijn. Als er sneeuw ligt vindt hij dat helemaal te gek.

Ik denk dat een combinatie hondenpension - vakantieoord voor ons best leuk zou zijn. Maar asteblieft niet georganiseerd. Je eigen huisje, zodat je je eigen plan kunt trekken. Gewoon een beetje lezen terwijl de hond zich met vriendjes vermaakt en daarnaast onze eigen gang gaan tijdens lange wandelingen. Zijn we beiden tevreden.
Maar daarvoor hoef ik geen speciale hondenvakantie met allerlei toeters en bellen en theorie en kunst. Een paar dagen met een of meerdere bevriende iemand anders met een hond in een huisje in een hondvriendelijke omgeving volstaat. En dat is zonder speciaal hondenvakantieoord ook wel te vinden.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Wat mij betreft gaan we helemaal niet op vakantie, want ik ben zo'n muts die dan heimwee krijgt. Als het dan toch moet wil ik graag een huisje in de bergen met een goed (!) omheinde tuin en heel veel losloopgebied er om heen. Oh, ja en natuurlijk zwemwater op loopafstand. Dan trekken we er lekker te voet op uit met een rugzak vol picknick spullen. Wij genieten van het landschap, de kinderen rausen lekker door de natuur en de hond banjert daar vrolijk tussen door. Dat is mijn ideale plaatje.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Een comfortabel bed in ieder geval, veel natuur, behendigheidsbaantje, zee of meer. En af en toe een wandeling met gids en andere honden, een workshop over een of ander, speuren ofzo en ook de mogelijkheid om zonder hond even iets te doen, wellness of bezoekje aan iets terwijl er opvang is en de hond heerlijk in huis of gras kan liggen.
Dat lijkt me echt perfect :cheer:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

AnneMarie schreef:wellness
Nee hè :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

met de slee de sneeuw opzoeken :E:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

-leuke wandel mogelijkheden, ook waar de honden los mee kunnen lopen.
-Water met een ruim strand en gras waar je zelf met de honden kan chillen.
-huisje of caravan met een eigen afgesloten tuin waar de honden vrij kunnen lopen.
-niet te veel mensen op het terrein, veel vrijheid gevoel, ruime plekken voor jezelf.
-pension achtig iets waar je hond kan brengen als je een stad wilt bezoeken of wilt winkelen.
-sauna, welness, cursussen waar je kan ontspannen.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Jaap* schreef:
AnneMarie schreef:wellness
Nee hè :ugh:
juist wel :cheer: sauna, massage, etc
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ongeorganiseerd,

In the middle of nowhere

Tentje, gasje, slaapzakje

Eindeloos sjouwen met mn honden

Lekkere temperaturen en geen of weinig regen :mrgreen:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Thuis blijven dat is mijn perfecte hondenvakantie. Van mij hoeft het niet zo nodig maar ja heb ook nog een man en die wil toch wel een keer per jaar op vakantie, mijn hondentrainster zegt wel tegen me dat ik moet doen waar ik zin in heb, maar dan had ik vrijgezel moeten blijven. Een keer paar jaar is tenslotte zoveel niet, al vind ik het al een keer te veel.
Wij gaan naar Oostenrijk in een appartement. Mij lijkt een vakantie leuk waar ook een hondenpension bij is, want dan kan ik de honden daar een keertje stallen als ik op mijn gemak wil fotograferen, met vier honden bij je moet je toch ook heel erg opletten of die niet in een afgrond kieperen als ze eventueel een konijn o.i.d. zien en er achteraangaan en ik moet opletten dat er geen mensen zitten te picnikken want dan moet ik mijn meiden even aanlijnen want die gaan rustig meeeten.
Vroeger liepen er geen katten en konijnen, maar nu lopen er in Oostenrijk ook veel katten en sommige berghutten hebben konijnen los lopen om de hut heen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Het gaat ook om een hondenvakantie, niet zodat je samen of wee tik veel wat ook nog iets zonder honden gaat ondernemen
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Moet toch af en toe weleens kunnen, niet dat we dat nu doen want ik laat die vier dames niet alleen in het appartement als de mensen dan binnenkomen worden ze denk ik gelijk weggejaagd en ben veel te bang dat ze de boel daar binnen mollen, thuis doen ze dat niet maar op vreemd terrein weet ik niet wat ze doen. Weet van kennissen dat het huisje waar ze in zaten helemaal gesloopt werd door hun hond toen die een keer alleen in het huisje was, die mensen werden gelijk gesommeerd om maar nooit meer terug te komen.

Vorig jaar had ik afgesproken met mijn man dat hij een dag op zou passen op de meiden en ik dan alleen met zo`n excursie mee zou gaan, was dat zaakje die excursies gaf gesloten nou dat was balen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Allebei een rugzak vullen met het hoogst noodzakelijke en dan een LAW gaan lopen. Iedere dag zelf een slaapplaats zoeken (trekkershut, hotel, B&B, eventueel een nylon tentje mee). En maar lopen tot we het zat zijn of totdat de vakantiedagen op zijn. En dan met de trein weer naar huis.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Simpele camping met zo min mogelijk kinderen, bos- en waterrijke omgeving, honden toegestaan maar geen loslopende honden van iedereen over de hele camping en verder lekker per dag bekijken wat we gaan doen en waar we zin in hebben (of niet :mrgreen: ) :cheer:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

YvetteJ schreef:Simpele camping met zo min mogelijk kinderen, bos- en waterrijke omgeving, honden toegestaan maar geen loslopende honden van iedereen over de hele camping en verder lekker per dag bekijken wat we gaan doen en waar we zin in hebben (of niet :mrgreen: ) :cheer:
Op de camping na (wij zijn meer van het gemak :mrgreen: ) komt dit wel overeen met ons idee. Georganiseerde activiteiten zijn leuk, maar dan wel voor een ander. :mrgreen: Wij bekijken van dag tot dag waar wij zin in hebben.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

YvetteJ schreef:Simpele camping met zo min mogelijk kinderen, bos- en waterrijke omgeving, honden toegestaan maar geen loslopende honden van iedereen over de hele camping en verder lekker per dag bekijken wat we gaan doen en waar we zin in hebben (of niet :mrgreen: ) :cheer:
Doe er wel wat losloopgebieden bij in de buurt (liefst meteen vanaf de camping) en ik wil er ook heen :E:
(o ja, wel met lekkere grote plekken voor de puppyrennen aanelkaar)

En geen, ik herhaal geen animatie op de camping :neenee: :M:
En de groeten van de mannen :zwaai
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Reny schreef:
Doe er wel wat losloopgebieden bij in de buurt (liefst meteen vanaf de camping) en ik wil er ook heen :E:
(o ja, wel met lekkere grote plekken voor de puppyrennen aanelkaar)

En geen, ik herhaal geen animatie op de camping :neenee: :M:
Ja uiteraard, daar ging ik vanzelfsprekend vanuit, hoewel... eigenlijk laat ik ze overal los waar me dat veilig lijkt :oeps: :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Reny schreef:En geen, ik herhaal geen animatie op de camping :neenee: :M:
Niet? Daar vind ik jou wel een type voor. :tongue:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ruime plekken met veel begroeiing op de camping. Het liefst een kleine camping, maar als deze ruim is opgezet is groot ook geen probleem. Vanaf de camping direct een mooi gebied in te wandelen waar ze los kunnen is perfect. Op de camping zelf een afgezette ruimte waar je ongestoord met de hond kunt spelen (en dan los kunt hebben) lijkt me ook ideaal. Voor veel honden is een behendigheidsbaan natuurlijk leuk.
Daarnaast lijkt het me soms wel makkelijk als er oppas voor de hond zou zijn, maar of ik daar gebruik van zou maken weet ik niet. Bijv. als je even een stadje in wilt of heel graag iets wilt bezoeken waar de hond niet in kan. Als je gaat camperen kun je de hond niet in de tent laten. Water om in te zwemmen of in ieder geval in af te koelen is ook ideaal voor een perfect hondencampingplekje.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Muk schreef:
Reny schreef:En geen, ik herhaal geen animatie op de camping :neenee: :M:
Niet? Daar vind ik jou wel een type voor. :tongue:
:lekkerpuh: heus niet :pffff:

Maar mocht iemand die geweldige camping vinden: niet op het forum zetten maar mij een PB sturen! :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik ben een beetje verwend, voor mij een groot huis, goed omheind, in een warm land. Het liefst een zwembad erbij. Een beetje afgelegen maar wel vlakbij een grote stad. Vervolgens nemen we de honden op sleeptouw naar allerlei culturele uitstapjes en voor de rest liggen we heerlijk te luieren bij het huis. Zo gaat het elk jaar en ik vind het prima.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jaap zijn vakantie als ik een hond heb die goed los kan en sociaal is.

zolang ik mijn 2 monstertjes nog heb een goed huisje van alle gemakken voorzien. het liefst in een rustige plaats dus geen bungalowpark en zo goed omheind dat ze zonder toezicht in de tuin kunnen lopen.

het witte huisje is voor mij en mijn honden zo goed als perfect!
Afbeelding
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Een vrijstaand huisje met omheide tuin....lekker veel wandelen, fietsen (uiteraard met de hond in de mand), lekker kuieren door de natuur en door de dorpen, terrasjes pikken....

En last but not least !!! heerlijk weer, waarbij je lekker buiten kan ontbijten, lunchen, dineren !!!!!!!!!!!

Ik hou van stilte aan mijn kop, dus ook voor mij geen gillende kindercamping !!...
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Liefst een vrijstaand huisje met omheinde tuin, grenzend aan wandelgebieden waar ze los kunnen of die vlakbij zijn. Zwemwater zou ook prettig zijn. Een agilitybaan lijkt me leuk gewoon om is te doen.

Daarnaast een vakantie met theorie of proeven aan hondensporten zou me voor een midweek ofzo ook wel leuk lijken om is een keer te doen.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mijn ideale vakantie ziet er als volgt uit;
Afbeelding

Hutje op de Alm op bijna 2000 meter hoogte, geen buren, geen animaties en geen andere honden.
Alleen ik mijn vriend en mijn hondjes!

Nog twee maandjes wachten :F:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”