Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even Gal spuwen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

even Gal spuwen

Ongelezen bericht door Turbo! »

Steeds en steeds meer heb ik minder plezier in het uitlaten van de honden :ugh:

Hoe dat komt al die imbeciele die tegenwoordig maar een hond aanschaffen en geen enkel idee hebben hoe er mee om te moeten gaan :neenee:
Zo moet het maar normaal zijn dat er iemand aan komt lopen fifi aan de lange lijn o fifi wil even nieuwe vriendjes maken.
Mevrouw mijn honden vinden dat niet zo fijn. O maar iedereen vind fifi leuk hoor je moet je niet zo druk maken :N:

Waarna er een gegrom volgt van Sweet is nou eenmaal niet zo vriendelijk aan de lijn tegen jan en alleman en dat ontloop ik dus ook.

Los is het een engel maar aan de riem nee dan vertrouw ik haar niet voor de volle 100% :ugh:

Nu liep ik net in het hondenpark alleen met sweet we hadden gefiets en dan kan ze nog even lekker lopen snuffen en der behoefte doen. Nou alles prima kom twee cavielers tegen geen enkel probleem.

Toen kwam er een mastino pup de hoek om gedenderd boven op sweet. Waar Sweet uiteraard van schrok en een snauw gaf. Ik roep Sweet meteen bij mij. Want er kwam een sjonnie en anita aangehold op het geblaf.

Pup stond nog steeds te dansen en te springen bij mijn benen erg lomp te doen maar niks kwaads.
Zegt anita tegen sjonnie kijk door dat soort kleine kuthonden wordt mijn hond nou verpest! :roll:

Dus ik zeg sorry hoor maar er was niks aan de hand Sweet corrigeerde de pup zijn lompe gedrag even. :U:
JA en als je hond zo doet moet je hem vast doen stomme trut. En tja ik heb natuurlijk helemaal geen last van zwangerschapshormonen dus ik schoot uit mijn slof. Dat als ze zo een sterk ras neemt dat ze dan eerst wel is mag leren omgaan met honden etc etc weet niet meer wat er allemaal uit mijn mond rolde.

Ik heb sweet opgepakt en ben onder een scheldexplosie van sjonnie en anitas kant naar huis gelopen.

Nou lees ik hier dus ook steeds meer en meer van dit soort verhalen het vergalt echt mij het plezier waar zijn de leuke hondenbezitters met gewoon verstand van zaken waar zijn ze!!!!

nu moet ik weer door dit hele gebeuren janken en dat zullen ook wel de hormonen zijn maar god mensen doe toch is normaal.
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: even Gal spuwen

Ongelezen bericht door Supernova »

Vervelend meid, het is ook lastig soms. Ik herken het ook wel, zeker met het mooie weer dan worden alle honden onder hun steen vandaan gehaald om te wandelen. Heb je anders zin om een keer met mij en Nova te lopen? :D
Turbo!
Zeer actief

Denise. schreef:Vervelend meid, het is ook lastig soms. Ik herken het ook wel, zeker met het mooie weer dan worden alle honden onder hun steen vandaan gehaald om te wandelen. Heb je anders zin om een keer met mij en Nova te lopen? :D
Nou dat wil ik altijd wel denise! jij bent een leuke hondeneigenaar :wink:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik heb exact hetzelfde, ook mijn wandellol wordt gierend verknald door hersenloze numbnuts. Enige tip die ik voor je heb is je vertellen wat ik doe (of probeer te doen :mrgreen: ); ademhalen, de boosheid om domme mensen loslaten, en alles met een hartslag ontwijken. :19:
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Heel vervelend inderdaad. Ik had gisteren ook nog zo'n moment. Kwam een vrouw met een husky aan, nu ken ik Does en ik weet met welk type honden hij niet leuk doet en de husky hoort daar bij. Ik lijn hem dus aan, die vrouw laat de husky gewoon lopen. Oké best... ik kom er wel langs zonder kleerscheuren, maar dan die vrouw...: 'Het is een teefje hoor, dat gaat wel goed'. Euh... nee, ik ken mijn hond en het maakt hem geen reet uit of het een teef is, het is een grote hond met een dominante houding en dan gaat hij laten zien dat hij de baas is en dat wil ik niet hebben. Zo irritant dat andere mensen dan wel even weten dat het wel goed gaat :roll: . Het gaat ook wel goed, want hij gaat nooit écht vechten, maar hij zit er wel even behoorlijk bovenop en dat geëmmer moet ik niet hebben.

Maar gelukkig zijn er ook genoeg leuke hondeneigenaars en ik probeer me er maar zo min mogelijk van aan te trekken. Je weet zelf hoe het zit en zij lopen vanzelf wel tegen de lamp.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Turbo!
Zeer actief

Maylala schreef:Ik heb exact hetzelfde, ook mijn wandellol wordt gierend verknald door hersenloze numbnuts. Enige tip die ik voor je heb is je vertellen wat ik doe (of probeer te doen :mrgreen: ); ademhalen, de boosheid om domme mensen loslaten, en alles met een hartslag ontwijken. :19:

haha ja maar dat van jouw begrijp ik ook volkomen, ik denk dat ik dan amper nog zou buiten komen.

Kijk ik weet hier in de buurt zijn een paar honden waarmee het echt niet klikt met twee van mij. die ontloop ik ook gewoon.
Stomme is dan zijn ze aan de lijn, als ze los in het park zijn nou dan spelen en spelen ze niet normaal.

maar goed het is gewoon lastig ik ga meestal ook op de tijde dat er bijna niemand loopt hoef ik mij ook niet te ergeren. maar ja met het werk etc komt dat niet altijd uit.

Wat mij vooral zo irriteert zijn mensen die de schuld altijd maar op andere honden schuiven ik heb twee niet zulke lieverds ja dat weet ik en ze kunnen keffen. dus die van mij zijn heus niet zonder schuld maar ik hou ze dan ook in de gaten.
en neem de schuld als die er is ook gerust op mij.

Dat schijnt alleen voor andere mensen enorm lastig te zijn.
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Ik begrijp je ook wel hoor...ik kan Bunker (nog) niet loslaten lopen en loop met hem dus lekker aan de lange lijn. Maak er graag een sociaal hondje van en mag even snuffen en kennismaken met andere hondjes die vriendelijk ogen....en waarvan de baasjes ook te vertrouwen zijn. Maar waar ik een schurft hekel aan heb is dat ik een losse hond zie lopen zonder baas vlakbij !!! of het nou een liefie is of een schobbejak.....DE BAAS MOET IN DE BUURT ZIJN ! Vaak lopen ze kilometers ver vooruit of achteruit en als het dan niet lekker gaat kan IK een vreemde hond staan corrigeren of ontwijken....grrrrrrrrrrrrrrrrrr......is dat nou zo moeilijk ???????????

Maak je niet druk hoor met je hormoontjes....komt allemaal goed... :F:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Turbo!
Zeer actief

Daar heb je ook een punt mijn honden moeten altijd ookal lopen ze los in zicht blijven.

In het twiske waar ik vaak wandel heb ik ook wel eens een toevoeging bij de roedel zonder baas.
Nou meestal gaat dat goed maar laatst dus ook niet die hond ging jagen op de jongste ja daar was de rest dus niet van gedient.

Wat krijg je een roedel tegen een hond vind ik ook niet fare dus hond weg sturen roedel onder controle houden.

En dan nog zo een theemuts baas. ik zag jullie niet!

Mevr weet u dat u hond jaagt nee hoor dat doet hij niet het is nog een pup :denken: nou als dat een pup was vreet ik mijn slof op. Maar goed je kan wel een ellenlange goedbedoelde discussie aangaan maar dat soort mensen staan daar niet voor open geloof ik. en ik ben dan gewoon een trut.

mischien is dat wel zo. toch is over na gaan denken.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ik snap je reactie volkomen! Heb het ook wel eens als ik zelf mn honden netjes aan de lijn heb dat er ineens een losse hond op ze af komt stormen, ik hou daar niet van! Kan ze dan ook amper houden... en staan die mensen daar nog zo dom te kijken...ipv dat ze dan even de hond bij zich roepen..
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

:U: ik zal het wel nooit begrijpen!
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Wij treffen dit met name op korte losloopwandelingen en losloopveldjes in de wijk. Maar ook op de gewone rondes is het vaak prijs.

Ik snap ook niet waarom mensen de lijn altijd moeten laten vieren zodat de honden kennis kunnen maken. :U: Ginger ziet er lief uit en krijgt altijd erg veel credits van iedereen, maar het is een felle tante.

Van de week wel een mooie ervaring. Aan het begin van mijn ronde kwam ik op een brede weg een man tegen met een Berner Sennen, hij liet zijn hond netjes naast zich lopen en hond wilde ook niet naar Ginger toe. Ginger gedroeg zich wel idioot maar mocht er van mij niet naartoe, geen gezeik, gewoon doorlopen! Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Man en hond waren voorbij en Ginger wilde voor mij langs toch nog even aan de hond snuffen waardoor ik dus in mijn tempo bovenop haar voorpoot ging staan. Verder niets aan de hand maar ze vond zichzelf wel erg zielig, jammer dan.

Halverwege de ronde kwam ik dezelfde man tegen en nu liepen we op dezelfde stoep. Ik dacht eigenlijk over te steken maar die man ving mijn blik en maakte duidelijk dat ik gewoon op dezelfde stoep kon blijven lopen. Zo zijn we elkaar dus gepasseerd en Ginger heeft niet op of om gekeken! :E: Kijk dat vind ik dan weer fijne leermomenten.

Maar ook kinderen met honden loop ik altijd met een boogje omheen. En als je een wandeling wilt lopen waar je voornamelijk goed luisterende honden tegen komt kun je het beste een lange wandeling (meer dan 6km) pakken in een aanlijngebied. Er lopen daar vaak genoeg honden los maar daar hebben we nog nooit problemen mee gehad!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Ik snap helemaal wat je bedoelt!!

Ik snap sommige mensen ook niet die hun hond maar overal op af laten denderen. Bij alle honden die ik gehad heb (vroeger bij mijn ouders) en nu nog lijn ik de hond altijd aan als ik zie dat er mensen aankomen die hun hond ook aangelijnd hebben. Ik ben namelijk intelligent genoeg om in te zien dat daar vast wel een REDEN voor is dat mensen hun hond aanlijnen. En aangezien ik zo sociaal ben, verwacht ik dat wel terug van mensen :pffff:

Maar helaas, het is toch elke keer een grote teleurstelling. Mensen zijn of dom of niet sociaal of hebben gewoon geen verstand van honden. 'Laat hem maar los, die van mij doet toch niks'. 'Ja maar die van MIJ wel'.

En ik baal er echt van, vooral omdat onze hond nu angstagressie vertoont. En dat gaat nu wel redelijk, maar elke keer als er een hond op hem afgestormd komt terwijl JJ aan de lijn zit gaat het weer mis en kan ik eigenlijk weer opnieuw beginnen. :devil:

Terwijl het daar GEEN losloopgebied is! En het boeit me echt niet als mensen hun honden daar toch los laten lopen (doe ik zelf ook weleens als er niemand is), maar ik vind het echt asociaal om je hond daar dan gewoon los te laten lopen als je ziet dat iemand anders zijn hond wel aan de lijn heeft/doet.

Gelukkig heb ik tegenwoordig ogen in mijn achterhoofd, aan de zijkant en boven en onder, dus loop ik een blokkie om als ik loslopende honden zie naderen. Maar dat zou eigenlijk niet hoeven als mensen de hond even aanlijnen om ons te passeren. Kan ik namelijk gelijk weer even oefenen met JJ!
Turbo!
Zeer actief

Iedereen hier begrijpt het, waarom wonen wij nu niet allemaal bij elkaar in de buurt!

Bij mij wonen alleen maar randdebielen zal wel door de arbeiderswijk komen, en ja ik mag het zeggen woon er zelf :pffff:

Zonder gekheid er zijn ook hele fijne mensen die weten hoe mijn honden zijn en die wachten en mij laten passeren, hun honden bij hun roepen etc. Maar die mensen kom ik veel minder tegen dan de rest.

Ik denk dat ik maar snachts ga lopen ofzo lekker rustig. :cool2:
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Ook ik snap het heel goed, en juist bij het ras waar ik voor heb gekozen zou je verwachten dat mensen juist al gillend hun hondje bij zich zouden roepen. Ik heb wel mee gemaakt dat er mensen waren die met zin hun hondje juist bij mijn honden liet (overigens loop ik 1 voor 1 met mijn staffs) Of dat mijn hond door een hond werd aangevallen en de mijne op de grond lag, en de baas van de andere hond naar huis liep.. Ik snap sommige hondeneigenaren dus echt niet :roll:
Maar mijn buurtje valt nog reuze mee hoor, alleen sommige mensen zijn gewoon een beetje apart!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Ik herken ook wel wat in je verhaal. Niet dat het hier de spuigaten uitloopt en er alleen maar vervelende hondenbaasjes rondlopen hoor, maar het gebeurt mij ook regelmatig dat iemand vindt dat Loekie met alle geweld kennis moet maken met zijn of haar vreeeeselijk sociale en lieve hond. Hartstikke mooi voor die sociale hond, maar Loekie is gewoon een ouwe mopperpot die daar absoluut geen behoefte aan heeft, en daarom hou ik hem ook altijd aangelijnd als er andere honden aankomen. Inderdaad wat Ikke1980 hierboven ook al zei: 'Hij doet niks hoor!'. Zucht....nee...maar die van mij wel! :ugh:

En inderdaad ook loslopende honden die vanuit het niets op Loekie af komen denderen. Laatst nog, baas van die honden was niet eens in beeld zo'n eind liepen die honden vooruit, komen er twee andere JR's op Loekie afgestormt, eentje bleef wel een beetje op afstand, maar die andere begon meteen te grommen en te snauwen. Tja, dan is Loekie ook meteen over de zeik. Dus ik er maar tussen gaan staan, zo goed en zo kwaad als het ging die andere twee op afstand gehouden, komt uiteindelijk die baas in beeld, roept z'n hondjes terug, en zegt bij het passeren doodleuk; 'ach, het is toch goed afgelopen?' en loopt ook zo door zonder op antwoord te wachten. Was zo verbouwereerd dat ik niet eens wat terug gezegd heb!

Gelukkig kan het ook anders hoor, kom zat mensen tegen die hun hond bij zich houden als ze zien dat ik Loekie aanlijn, en die zijn hier gelukkig in de meerderheid!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zo herkenbaar wat je schrijft, ik ben ook altijd allert wat er in mijn omgeving gebeurt, maar soms ben ik toch te laat met het zien van andere honden. Zo ook van het weekend, was zondag en mooi weer en dan komen er ineens allemaal mensen uit hun kartonnen doosje om hun honden uit te laten, want het verbaasd me dat ik ze nooit doordeweeks tegen kom :scratch:
Chanty is best wel een ''stresskip'' en ik probeer situaties te voorkomen dat er andere honden op haar afdenderd, dan schiet ze in de paniek en vlucht dan weg, wat weer extra getrikkert word dat andere hond die extra achter haar aan gaat jagen. Kwam er ineens uit het niets een jonge staffort, die denderd naar Chanty die zicht de pleuris schrik en weg rent. Nergens een baasje te zien van deze hond, probeer dan maar eens je hond te pakken te krijgen die in blinde paniek rondjes rent. Eindelijk kwam het baasje en ik vroeg of hij zn hond bij zich wilde roepen omdat mijn hond bang was, ach zei die man, hij doet niks hoor :devil: Dus ik op mijn viswijf volume of hij GVD zn hond bij zich wil roepen, je ziet toch wel dat mijn hond in paniek is. Zegt die hufter, dat is mijn probleem niet :ugh: Ik werd zo boos dat ik een stuk hout heb gepakt en gezegd heb, als je hond niet bij je roep dat sla ik je hond zn hersens in. Ik weet het dat was niet netjes, maar ik was zo booooossss en Chanty was zo bang. Eindelijk riep die hufter zn bij zich zodat ik Chanty aan de riem kon doen. Was ik nog geen meter verder kwam die hond weer op me afgedenderd, ik tilde Chanty snel op en gaf die hond een knietje omdat hij tegen me op sprong. De hond schrok hiervan en liep weg, maar ppfftt.. wat was ik boos.. maar ook op mezelf, want ik voelde me zo schuldig dat ik die hond niet aan zag komen anders had ik Chanty kunnen aanlijnen.
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Goh wat een positieve reacties van de forumleden. Ik kan me nog herinneren dat ik door een behoorlijk aantal afgebrand werd omdat een andere hondeneigenaar niet wist wat te doen met haar springende, blaffende totaal niet in de hand staande keffers die me aan het naderen waren.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

->Chanty<- schreef:Zo herkenbaar wat je schrijft, ik ben ook altijd allert wat er in mijn omgeving gebeurt, maar soms ben ik toch te laat met het zien van andere honden. Zo ook van het weekend, was zondag en mooi weer en dan komen er ineens allemaal mensen uit hun kartonnen doosje om hun honden uit te laten, want het verbaasd me dat ik ze nooit doordeweeks tegen kom :scratch:
Chanty is best wel een ''stresskip'' en ik probeer situaties te voorkomen dat er andere honden op haar afdenderd, dan schiet ze in de paniek en vlucht dan weg, wat weer extra getrikkert word dat andere hond die extra achter haar aan gaat jagen. Kwam er ineens uit het niets een jonge staffort, die denderd naar Chanty die zicht de pleuris schrik en weg rent. Nergens een baasje te zien van deze hond, probeer dan maar eens je hond te pakken te krijgen die in blinde paniek rondjes rent. Eindelijk kwam het baasje en ik vroeg of hij zn hond bij zich wilde roepen omdat mijn hond bang was, ach zei die man, hij doet niks hoor :devil: Dus ik op mijn viswijf volume of hij GVD zn hond bij zich wil roepen, je ziet toch wel dat mijn hond in paniek is. Zegt die hufter, dat is mijn probleem niet :ugh: Ik werd zo boos dat ik een stuk hout heb gepakt en gezegd heb, als je hond niet bij je roep dat sla ik je hond zn hersens in. Ik weet het dat was niet netjes, maar ik was zo booooossss en Chanty was zo bang. Eindelijk riep die hufter zn bij zich zodat ik Chanty aan de riem kon doen. Was ik nog geen meter verder kwam die hond weer op me afgedenderd, ik tilde Chanty snel op en gaf die hond een knietje omdat hij tegen me op sprong. De hond schrok hiervan en liep weg, maar ppfftt.. wat was ik boos.. maar ook op mezelf, want ik voelde me zo schuldig dat ik die hond niet aan zag komen anders had ik Chanty kunnen aanlijnen.
Dan had je aan mij een verkeerde gehad ben ik bang. Het is inderdaad niet het probleem van die man dat jouw hond in paniek is :U: Maar om nou gelijk in viswijfmodus te schieten? Van mij had je geen enkelijke medewerking meer kunnen verwachten, nooit meer.
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Inez87 schreef:
->Chanty<- schreef:Zo herkenbaar wat je schrijft, ik ben ook altijd allert wat er in mijn omgeving gebeurt, maar soms ben ik toch te laat met het zien van andere honden. Zo ook van het weekend, was zondag en mooi weer en dan komen er ineens allemaal mensen uit hun kartonnen doosje om hun honden uit te laten, want het verbaasd me dat ik ze nooit doordeweeks tegen kom :scratch:
Dan had je aan mij een verkeerde gehad ben ik bang. Het is inderdaad niet het probleem van die man dat jouw hond in paniek is :U: Maar om nou gelijk in viswijfmodus te schieten? Van mij had je geen enkelijke medewerking meer kunnen verwachten, nooit meer.
Ik denk dat het voornamelijk ook een paniek reactie was. die ik mij nog wel kan indenken. Als er iemand aan mij vraagt of ik mijn hond bij mij wil roepen dan zeg ik ook niet "maar hij doet niks hoor" dan roep ik mijn hond bij mij. Doe ik dat niet ja dan kan ik ook wel verwachten dat ik een grote bek krijg want het wordt nog gevraagd. Dan kan je het toch gewoon doen.

De reactie daarna met het hout is iet wat overdreven dat vind ik ook wel. Maar nogmaals neem aan dat het paniek is geweest en ze geeft zelf al aan dat het niet zo netjes was.
Lizzie.
Zeer actief

Inez87 schreef:
Sorry hoor, maar ik vind het niet normaal als de baas pas na ruim 5 minuten pas op kom dagen. Ik denk niet dat jij kan oordelen hoe de situatie was! En je vergeet ook dat ik het wel eerst normaal had gevraagd toen hij eindelijk op kwam dagen. Hij had zn hond tottaal niet onder controlle en dan moet mijn hond het ontgelden, hoe krom kan het zijn :80:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

Turbo! schreef:Ik denk dat het voornamelijk ook een paniek reactie was. die ik mij nog wel kan indenken. Als er iemand aan mij vraagt of ik mijn hond bij mij wil roepen dan zeg ik ook niet "maar hij doet niks hoor" dan roep ik mijn hond bij mij. Doe ik dat niet ja dan kan ik ook wel verwachten dat ik een grote bek krijg want het wordt nog gevraagd. Dan kan je het toch gewoon doen.

De reactie daarna met het hout is iet wat overdreven dat vind ik ook wel. Maar nogmaals neem aan dat het paniek is geweest en ze geeft zelf al aan dat het niet zo netjes was.
Oh, dat snap ik ook wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar zelf zo paniekerig doen gaat Chanty ook niet helpen. En ik wens niet verrot gescholden te worden als mijn hond niets doet en als er dan ook nog gedreigd gaat worden met een stok dan word ik zelf ook een viswijf.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb maar 1x zoiets meegemaakt maar dan een hond die op mijn dochter afstierde :ugh: In eerste instantie kwam hij naar Izzy maar die is nogal duidelijk dus droop hij af :mrgreen: Waarop hij op mijn dochter (liep een stukje achter ons te struinen) afvloog en vrolijk tegen haar opsprong en gewoon stond te springen in de lucht om haar heen als was hij een kangoeroe :piew: Hij beukte met zijn kop tegen m'n dochters neus en dan komt een benner sennen hard aan bij een schriel meisje van net 8 :ugh: Mijn man was er inmiddels op afgevlogen en heeft hem de tweede keer uit de lucht gebeukt :pffff: En ik opperde de optie tot het halen van de hond maar even bij de bazin aangezien schattig roepen niet echt hielp :devil:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Turbo! schreef:
Klopt, maar ik voelde me zo machteloos, ik ben zo intensief met Chanty aan het trainen zodat ze wat minder gestretst word en dan kon je zo ongelijde projectiel tegen. Met zo'n hufter van een baas, want je zag hem genieten dat zijn hond mijn mijn hond zat op te jagen. Sorry dan kan ik niet meer beleeft blijven, normaal ben ik heel beleefd hoor :wink:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

Sorry hoor, maar ik vind het niet normaal als de baas pas na ruim 5 minuten pas op kom dagen. Ik denk niet dat jij kan oordelen hoe de situatie was! En je vergeet ook dat ik het wel eerst normaal had gevraagd toen hij eindelijk op kwam dagen. Hij had zn hond tottaal niet onder controlle en dan moet mijn hond het ontgelden, hoe krom kan het zijn :80:[/quote]

Is ook niet normaal dat die hond zo in z'n uppie was. En ik was er ook niet bij inderdaad. Maar wat ik lees uit jouw post, is dat die man zei; 'hij doet niks' en vervolgens ga je in de viswijfmodus. Weet ik veel, misschien zat er wel meer tijd tussen, maar dat is wat ik lees.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Wat mij opvalt is dat jullie het aantrekken wat de loslopende hond voor schade oploopt? Dat is toch de andere eigenaar zijn pech als hun het nodig vinden dat elke hond maar vriendjes moet zijn en jij neemt netjes je verantwoordelijkheid door je hond aan te lijnen of netjes onder apel te hebben dan is het toch zijn of haar probleem, niet de jouwe?
Ligt er wel een beetje aan of je een hond-agressieve hond hebt of een normaal sociale hond natuurlijk.
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:Wat mij opvalt is dat jullie het aantrekken wat de loslopende hond voor schade oploopt? Dat is toch de andere eigenaar zijn pech als hun het nodig vinden dat elke hond maar vriendjes moet zijn en jij neemt netjes je verantwoordelijkheid door je hond aan te lijnen of netjes onder apel te hebben dan is het toch zijn of haar probleem, niet de jouwe?
Ligt er wel een beetje aan of je een hond-agressieve hond hebt of een normaal sociale hond natuurlijk.
Ik persoonlijk vind het vervelend voor de loslopende hond als hij door nalatigheid van zijn eigenaar gegrepen wordt door mijn hond die aan de lijn agressief kan zijn. Dat vind ik persoonlijk erg vervelend ja want dat kan voorkomen worden.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Turbo! schreef:
EschaenStefanie schreef:Wat mij opvalt is dat jullie het aantrekken wat de loslopende hond voor schade oploopt? Dat is toch de andere eigenaar zijn pech als hun het nodig vinden dat elke hond maar vriendjes moet zijn en jij neemt netjes je verantwoordelijkheid door je hond aan te lijnen of netjes onder apel te hebben dan is het toch zijn of haar probleem, niet de jouwe?
Ik persoonlijk vind het vervelend voor de loslopende hond als hij door nalatigheid van zijn eigenaar gegrepen wordt door mijn hond die aan de lijn agressief kan zijn. Dat vind ik persoonlijk erg vervelend ja want dat kan voorkomen worden.
maar meid, dan is het toch niet jouw probleem? ik neem tenminste aan dat jij een sociale hond hebt. Zover ik lees in jouw bericht gaf Sweet alleen maar een grauwerige correctie en die eigenaar was nergens te vinden...
Ok grijpen is een ander verhaal (vandaar het onderscheid normaal sociaal gedrag of hond agressief gedrag)
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Inez87 schreef:Sorry hoor, maar ik vind het niet normaal als de baas pas na ruim 5 minuten pas op kom dagen. Ik denk niet dat jij kan oordelen hoe de situatie was! En je vergeet ook dat ik het wel eerst normaal had gevraagd toen hij eindelijk op kwam dagen. Hij had zn hond tottaal niet onder controlle en dan moet mijn hond het ontgelden, hoe krom kan het zijn :80:
Is ook niet normaal dat die hond zo in z'n uppie was. En ik was er ook niet bij inderdaad. Maar wat ik lees uit jouw post, is dat die man zei; 'hij doet niks' en vervolgens ga je in de viswijfmodus. Weet ik veel, misschien zat er wel meer tijd tussen, maar dat is wat ik lees.[/quote]
De baas vond dat hij niks deed, maar daar was en ben ik niet mee eens, als mijn hond, nog best wel een pup is, zo belaagd word door een grote lompe hond dat ze in paniek schiet, vind ik dat ik mijn hond hiervoor moet behoeden. Dus tussen niks doen en je hond zo belaagd worden zit een heel verschil hoor. Ze was al tig keer omver gewalst, zou jij dit toe laten bij een pupje van 8 maaden oud?
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

EschaenStefanie schreef: maar meid, dan is het toch niet jouw probleem? ik neem tenminste aan dat jij een sociale hond hebt. Zover ik lees in jouw bericht gaf Sweet alleen maar een grauwerige correctie en die eigenaar was nergens te vinden...
Ok grijpen is een ander verhaal (vandaar het onderscheid normaal sociaal gedrag of hond agressief gedrag)

Klopt omdat ze los liep, aan de lijn is ze dus wel degelijk anders. Dan heb ik nog een monster genaamd opa turbo die dus echt link is en vast klapt in andere honden (nou zijn dat wel bepaalde rassen hij discrimineert alles zonder neus is niet aan hem besteed)

Dus als ik met hem loop en er komt er een de hoek om denderen die dan gegrepen wordt. vind ik dat toch wel naar. Zou jij dat niet hebben dan. Is dat dan volkomen pech voor de hond omdat hij zo een klote baas heeft.
Ik ontloop ook wel de losloop gelegendheden met hem hoor. dat geeft een stuk rust maar ik zou mij toch wel erg vervelend voelen mocht er iets gebeuren.
Ben gewoon een muts
Luna87
Zeer actief

->Chanty<- schreef:De baas vond dat hij niks deed, maar daar was en ben ik niet mee eens, als mijn hond, nog best wel een pup is, zo belaagd word door een grote lompe hond dat ze in paniek schiet, vind ik dat ik mijn hond hiervoor moet behoeden. Dus tussen niks doen en je hond zo belaagd worden zit een heel verschil hoor. Ze was al tig keer omver gewalst, zou jij dit toe laten bij een pupje van 8 maaden oud?
Nee, natuurlijk zou ik dat niet toelaten. Maar toch vind ik je reactie overdreven. Mijn hond kan van mij verwachten dat ik haar uit haar benarde situatie help en niet dat ik opgefokt naar de eigenaar van die hond ga staan schreeuwen. Daar is mijn hond absoluut niet mee geholpen in zo'n geval.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”