Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Ongelezen bericht door Mojuan »

Oh ja, en toen ik thuis kwam kreeg ik als kadootje en vieze poeplucht :kotz:
Julia heeft al een paar dagen diarree, en die poept dan dus vrolijk elke nacht binnen, en ook elke dag als ik even weg ben.
En als ik haar dan uitlaat komt er bijna niets :neenee:
De stouterd, maar ik hou wel van haar hoor :engel:
:zweep:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Dat klinkt goed :cheer: :cheer:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Klinkt goed! hopelijk klikt het morgen tussen de dames :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Dat klinkt erg leuk, hopelijk gaat het morgen ook allemaal goed :ok:
Groetjes, Marjan
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ben benieuwd wat de dames van elkaar vinden. Hoe is het poedeltje met andere honden?
Mojuan
Zeer actief

Ze is trouwens een toy poedel.
Dat staat ook op haar stamboom.
Ze weegt maarliefst ongeveer 3,7kg :mrgreen:

*edit* of zei ze nou 4.7? ik weet het niet meer. Ze zei wel dat ze iets te groot was voor een toy
Laatst gewijzigd door Mojuan op 03 mei 2011 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Nou, dat klinkt geweldig! Nu maar hopen dat het tussen de dames onderling goed klikt, en dan heb je als het goed is binnenkort een prachtig trio op de bank liggen. Leuk hoor! :cheer:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Denise. schreef:Ben benieuwd wat de dames van elkaar vinden. Hoe is het poedeltje met andere honden?
Ook daar hebben we het natuurlijk uitgebreid over gehad.
Ze is wisselend per hond, net als Julia eigenlijk.

De ene hond vindt ze meteen helemaal leuk, de andere moet ze niet, en weer bij een ander kijkt ze de kat uit de boom en na even wennen gaat het prima en wil ze spelen.
Dus het is echt gewoon even afwachten, ze mogen elkaar.. of juist niet.
We zullen wel zien, ik ga gewoon blanco daarheen, en we doen net of we elkaar gewoon tegenkomen tijdens het uitlaten.
Dat is voor mij de meest ontspannen manier.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Spannend hoor!
Ik duim mee voor een leuke klik!
De eerste ontmoeting met jou was in elk geval alvast een succes :ok:
Supernova
Zeer actief

Paulala schreef:
Denise. schreef:Ben benieuwd wat de dames van elkaar vinden. Hoe is het poedeltje met andere honden?
Ook daar hebben we het natuurlijk uitgebreid over gehad.
Ze is wisselend per hond, net als Julia eigenlijk.

De ene hond vindt ze meteen helemaal leuk, de andere moet ze niet, en weer bij een ander kijkt ze de kat uit de boom en na even wennen gaat het prima en wil ze spelen.
Dus het is echt gewoon even afwachten, ze mogen elkaar.. of juist niet.
We zullen wel zien, ik ga gewoon blanco daarheen, en we doen net of we elkaar gewoon tegenkomen tijdens het uitlaten.
Dat is voor mij de meest ontspannen manier.
Nou het zou leuk zijn als ze Julia meteen helemaal ziet zitten :ok: Bij welke fokker komt ze eigenlijk vandaan?
Mojuan
Zeer actief

Ik vind haar leuk :I:
Ze heeft zelfs al een tijdje bij me liggen slapen, half op schoot.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Een toy is dan wel weer klein genoeg om echt totaal niet als bedreiging gezien te worden, toch? Ik hoop ook dat het morgen goed gaat met de dames. :ok:
Is het poedeltje (naam?) trouwens intact of geholpen?
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Denise. schreef: Bij welke fokker komt ze eigenlijk vandaan?
Ik ben helemaal vergeten wat er op de stamboom stond..
Als ik het ergens lees, dan herinner ik het me wel weer denk ik.
Ik zal het morgen nog eens vragen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik hoop dat je jezelf niet te enthousiast maakt, om iets wat misschien toch wat minder is.
Ik snap eigenlijk niet zo waarom je dan niet gewoon naar grote poedels bent gaan kijken? Dat lijkt me dan nog iets weerbaarder t.o.v. een stafford. Desalniettemin duim ik dat het goed gaat!!!
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

klinkt positief zeg.
nou morgen veel wandelplezier dan maar.
zal ook wel ff spannend zijn.
maar als de klik er is, ga ervoor, je leeft maar ene keer. :W:
ik ga duimen voor je en wacht op je verslag. :cheer:
Supernova
Zeer actief

Paulala schreef:
Denise. schreef: Bij welke fokker komt ze eigenlijk vandaan?
Ik ben helemaal vergeten wat er op de stamboom stond..
Als ik het ergens lees, dan herinner ik het me wel weer denk ik.
Ik zal het morgen nog eens vragen.
Ja kan mij wel voorstellen dat je het vergeten bent, je denkt nu natuurlijk alleen maar aan die poedel :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Frenk schreef:Een toy is dan wel weer klein genoeg om echt totaal niet als bedreiging gezien te worden, toch? Ik hoop ook dat het morgen goed gaat met de dames. :ok:
Is het poedeltje (naam?) trouwens intact of geholpen?

Als bedreiging zien ze haar sowieso niet.

Ze heeft wel een naam ja, ze heet Sissi.
Maar als ze bij ons komt wonen noemen wij haar Anders.
Dat weet de eigenaresse al, en dat vond ze helemaal prima, zij vindt de naam zelf ook niet leuk nml.
Ze dacht alleen dat het moeilijk was om aan een andere naam te wennen (voor het hondje zelf).
De fokster had haar Sissi genoemd, en aangezien ze haar daar pas vandaan kochten toen ze 2 jaar oud was...

Oh, en ze is nog intact.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 03 mei 2011 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Aimee schreef:Ik hoop dat je jezelf niet te enthousiast maakt, om iets wat misschien toch wat minder is.
Ik snap eigenlijk niet zo waarom je dan niet gewoon naar grote poedels bent gaan kijken? Dat lijkt me dan nog iets weerbaarder t.o.v. een stafford. Desalniettemin duim ik dat het goed gaat!!!

Die past niet in een mandje op de fiets.
En die hou ik ook niet even op mijn arm.
En en en en... nou gewoon, ik ben voor kleine hondjes gevallen, kan ik ook niets aan doen.
Ik vind haar geweldig, en kwam haar toevallig tegen op mp, en het is ook nog eens dichtbij, en toevallig las de eigenaresse mijn mail tussen alle mails die ze kreeg, en ze reageerde, en het klikt, en gewoon!!! Het loopt zoals het loopt, en het voelt goed.
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Stel...als het nou niet klikt....mag ik haar dan??? :engel: :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ikke1980 schreef:Stel...als het nou niet klikt....mag ik haar dan??? :engel: :wink:
Whahaha, daar ga ik niet over natuurlijk.
En Kees/Cees (sorry, weet niet hoe je het schrijft!!!) is eerst :F:
Brindlecardi
Zeer actief

Paulala schreef:
Aimee schreef:Ik hoop dat je jezelf niet te enthousiast maakt, om iets wat misschien toch wat minder is.

Die past niet in een mandje op de fiets.
En die hou ik ook niet even op mijn arm.
En en en en... nou gewoon, ik ben voor kleine hondjes gevallen, kan ik ook niets aan doen.
Ik vind haar geweldig, en kwam haar toevallig tegen op mp, en het is ook nog eens dichtbij, en toevallig las de eigenaresse mijn mail tussen alle mails die ze kreeg, en ze reageerde, en het klikt, en gewoon!!! Het loopt zoals het loopt, en het voelt goed.
Ik begrijp het wel, dat jij valt voor een klein hondje, en dat het veel praktischer is, maar
ik denk dat het ten opzichte van je honden, niet fijner of praktischer is. Straks loop je met 1 van de honden op de arm, gaat die wel overal mee naartoe, mag die wel op schoot etc. en daar gaat dan ineens wel meer aandacht naartoe. Misschien dat ze op het eerste zicht dan geen bedreiging vormt, maar uiteindelijk misschien juist wel, om de aandacht. Maar goed, ik ken je honden niet, die zal je zelf het beste kennen, ik denk alleen dat je ook aan hen moet denken bij het nemen van een dergelijk besluit, en daarnaast aan de veiligheid van de hond, die nog geen 4kg weegt.
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Paulala schreef:
Ikke1980 schreef:Stel...als het nou niet klikt....mag ik haar dan??? :engel: :wink:
Whahaha, daar ga ik niet over natuurlijk.
En Kees/Cees (sorry, weet niet hoe je het schrijft!!!) is eerst :F:

Haha, ik weet het...en denk ook niet dat het mag van mijn vriend :mep:

Maar snap echt helemaal dat je voor d'r gevallen bent en aan niks anders meer kan denken :I:
Mojuan
Zeer actief

Aimee schreef: Ik begrijp het wel, dat jij valt voor een klein hondje, en dat het veel praktischer is, maar
ik denk dat het ten opzichte van je honden, niet fijner of praktischer is. Straks loop je met 1 van de honden op de arm, gaat die wel overal mee naartoe, mag die wel op schoot etc. en daar gaat dan ineens wel meer aandacht naartoe. Misschien dat ze op het eerste zicht dan geen bedreiging vormt, maar uiteindelijk misschien juist wel, om de aandacht. Maar goed, ik ken je honden niet, die zal je zelf het beste kennen, ik denk alleen dat je ook aan hen moet denken bij het nemen van een dergelijk besluit, en daarnaast aan de veiligheid van de hond, die nog geen 4kg weegt.

Ik heb overal aan gedacht :ok:
Maak je geen zorgen.
Onze honden liggen sowieso al bij ons op schoot, dus zij mag er gewoon bij.
Ik ga sowieso al geregeld met de honden apart weg voor wat quality-time, dus dat blijft gewoon zo gaan.
En ik ga echt niet continu met haar op de arm lopen hoor, ze is een hond, en ze heeft pootjes om op te lopen.

Uiteraard denk ik aan Room en Juul in deze keuze!
Ik loop al maanden in mijn hoofd met het idee om er een leuk kleintje bij te nemen, mijn vriend was alleen nog niet om.
Room en Juul vinden kleine hondjes juist bijna altijd wel leuk, de grotere moeten ze vaak niets van hebben, of Julia is er bang van.
Een pup zag ik niet zo zitten.
En toen kwam dit liefie ineens voorbij, ik zag haar, en ik wilde meer van haar weten.
En zo is het gaan rollen, en ik heb overal bij stilgestaan, dit is niet iets van de ene op de andere dag, lijkt me inmiddels wel duidelijk of niet soms?
Brindlecardi
Zeer actief

Paulala schreef:
Aimee schreef: Ik begrijp het wel, dat jij valt voor een klein hondje, en dat het veel praktischer is, maar

Ik heb overal aan gedacht :ok:
Maak je geen zorgen.
Onze honden liggen sowieso al bij ons op schoot, dus zij mag er gewoon bij.
Ik ga sowieso al geregeld met de honden apart weg voor wat quality-time, dus dat blijft gewoon zo gaan.
En ik ga echt niet continu met haar op de arm lopen hoor, ze is een hond, en ze heeft pootjes om op te lopen.

Uiteraard denk ik aan Room en Juul in deze keuze!
Ik loop al maanden in mijn hoofd met het idee om er een leuk kleintje bij te nemen, mijn vriend was alleen nog niet om.
Een pup zag ik niet zo zitten.
En toen kwam dit liefie ineens voorbij, ik zag haar, en ik wilde meer van haar weten.
En zo is het gaan rollen, en ik heb overal bij stilgestaan, dit is niet iets van de ene op de andere dag, lijkt me inmiddels wel duidelijk of niet soms?
Ik zeg nergens dat het zomaar een impulsaankoop is hoor! Maar je hebt altijd geroepen dat het niet kan, met je huidige samenstelling, en ik vind het apart, dat het nu opeens wel kan, en dan ook nog eens zo'n klein en kwetsbaar hondje.
That's all, ik hoop gewoon niet dat je tegen de lamp loopt, want ik gun het je van harte, echt waar ;)
Mojuan
Zeer actief

Aimee schreef: Ik zeg nergens dat het zomaar een impulsaankoop is hoor! Maar je hebt altijd geroepen dat het niet kan, met je huidige samenstelling, en ik vind het apart, dat het nu opeens wel kan, en dan ook nog eens zo'n klein en kwetsbaar hondje.
That's all, ik hoop gewoon niet dat je tegen de lamp loopt, want ik gun het je van harte, echt waar ;)
Volgens mij heb ik in dit topic uitgelegd waarom ik al die tijd heb gezegd dat het niet kon.
We zijn hier met z'n tweeën, en dit moet je samen willen.
Ik heb al die tijd niet zo'n zin gehad om telkens te vertellen dat ik het wel graag wil, maar mijn vriend niet.

Ze is heus niet zo klein en kwetsbaar als het lijkt, die twee monsters van ons kunnen echt wel normaal met haar omgaan.
Juist met kleintjes gaan ze goed om, en voorzichtig.

Voor een pup hebben we geen tijd, een volwassen grotere hond is onmogelijk hier, dat wordt niet geaccepteerd.
Maak je geen zorgen, ik begrijp echt dat je het allemaal heel goed bedoelt, maar het komt allemaal prima in orde.

Als ze geaccepteerd wordt door Juul, en zij zelf vindt Juul ook leuk, dan komt alles goed.
We laten haar niet samen met de monsters in de woonkamer als ze alleen moeten zijn.
En als Room en Juul samen aan het spelen zijn op een harde Stafford manier, dan zorgen we er gewoon voor dat het ukje daar niet tussen gaat lopen, dat is een kleine moeite hoor.
Nee, ik zie geen enkel probleem, ik heb alles heel goed overdacht :ok:

Het is misschien heel moeilijk om jezelf voor te stellen hoe ze omgaan met kleintjes.
Je moet dat écht zelf gezien hebben om het te begrijpen.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik denk dat je zelf wel het beste weet wat niet en wel kan.

Ik hoop dat het morgen klikt met de hondjes onderling! Succes. :ok:
Mojuan
Zeer actief

Morgen laat ik het weten.
Nu ga ik slapen, ik ben moe, en heb morgen nog heel veel te doen hier in huis.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Zo gisteren alles gemist dus nu even bijgelezen :lees: :mrgreen:

Klinkt allemaal super positief en idd nu stap voor stap met je huidige kanjers laten kennis maken. Jij hebt genoeg kennis in huis wat betreft je honden om dat in goede banen te lijden daar ben ik van overtuigd met alles wat ik hier gelezen heb.

In ieder geval soms kom je iets tegen terwijl je er gewoon niet over na heb gedacht of althans in de zin van mischien over een jaar ofzo. Maar zou je het dan moeten laten lopen terwijl je zelf denkt dat het kan.

Gewoon goed in de gaten houden en idd als het niet gaat wel de juiste beslissing nemen voor je honden. komt helemaal goed :E:

Binnenkort meer fotos he :pffff:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Zo, dat is goed gegaan gisteren :cheer: Fijn dat het zo klikte tussen jou en het poedeltje en haar baas! Spannend hoor, de kennismaking vandaag met Julia. Heel veel succes en ik duim mee dat het gaat klikken :ok: :ok: :ok:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ben benieuwd hoe het straks tijdens t wandelen gaat. Hoop dat het super gaat en dat jullie er een nieuw gezinslid bij krijgen meid. Klinkt in ieder geval allemaal heel positief :cheer:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”