Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HD en vitamine C

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

HD en vitamine C

Ongelezen bericht door marian* »

Vanmorgen ben ik met Kiki naar de dierenarts geweest.Ze zou geent worden maar deze dokter vond haar nog een week te jong,dus dat is niet door gegaan.
Ik kreeg ook een brief mee waarin iets staat over HD/ED en groeipijnen wat dan tegen gegaan zou worden door een hoge dosering vitamine C.
Er staat ook een bewegingsadvies bij ( die zoveel minutenregel).
Ik had er al wel eerder van gehoord maar had er niet mee te maken en dus heb ik er niks mee gedaan.
Op het net vond ik daarnet dit:
http://labradornet.com/hd_vitc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: HD en vitamine C

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik ben een groot voorstander van het geven van Vit C, maar dan wel de zuivere :wink:
Niet bv van de kruitvat met synthetisch zooi.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

->Chanty<- schreef:Ik ben een groot voorstander van het geven van Vit C, maar dan wel de zuivere :wink:
Niet bv van de kruitvat met synthetisch zooi.
Ik heb een pot van de dierenarts meegenomen dus ik neem aan dat dat ook goed spul is.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Dat ligt er aan wat de ingredienten daarvan zijn, mijn ervaring is dat deze vaak niet de zuivere zijn.
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

een hond maakt zelf vitamine c aan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

saskia en siem schreef:een hond maakt zelf vitamine c aan.
Sommige honden te weinig en niet meer wanneer je langdurig vitamine c gaat supplementeren.
Dus dat is dan iets waar je wel rekening mee moet houden; je kunt er niet meer mee stoppen.
Lizzie.
Zeer actief

dagmar88 schreef:
saskia en siem schreef:een hond maakt zelf vitamine c aan.
Sommige honden te weinig en niet meer wanneer je langdurig vitamine c gaat supplementeren.
Dus dat is dan iets waar je wel rekening mee moet houden; je kunt er niet meer mee stoppen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord en kan er niks over vinden, heb jij hierover meer info?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 888.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:Op het net vond ik daarnet dit:
http://labradornet.com/hd_vitc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's wel vrij oud hoor. Gewoon verantwoord vers voeren, dan krijgen ze voldoende vitamine C binnen. In de zomer maakte ik papjes van vlierbessen bijvoorbeeld, en daar kregen ze een schep van door hun eten heen. Ze hebben hier nog nooit groeipijnen gehad, en al helemaal gene last van HD.
Als ik supplementeer doe ik dat liever natuurlijk dan met een pot van de dierenarts.
marian*
Erelid
Contacteer:

Haha,lekker verwarrend weer.
Ze krijgt al Lotgering bij de puppybrokken (die ik ook niet te lang aanhou) en kreeg ook al de tip van Roosvicee door het drinkwater.
Zelf ben ik niet zo'n fruiteetster dus dat zou wel een goed idee zijn.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:Haha,lekker verwarrend weer.
Ze krijgt al Lotgering bij de puppybrokken (die ik ook niet te lang aanhou) en kreeg ook al de tip van Roosvicee door het drinkwater.
Zelf ben ik niet zo'n fruiteetster dus dat zou wel een goed idee zijn.
Ik zou vooral gewoon niet te krampachtig doen. Max en Bente zijn volgens mij ook groot geworden.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Marion. schreef:
marian* schreef:Op het net vond ik daarnet dit:
Da's wel vrij oud hoor. Gewoon verantwoord vers voeren, dan krijgen ze voldoende vitamine C binnen. In de zomer maakte ik papjes van vlierbessen bijvoorbeeld, en daar kregen ze een schep van door hun eten heen. Ze hebben hier nog nooit groeipijnen gehad, en al helemaal gene last van HD.
Als ik supplementeer doe ik dat liever natuurlijk dan met een pot van de dierenarts.
Dit dus, snel die puppybrokken de deur uit.
Versvlees en brokken gaan slecht samen, vooral met de calciumverhoudingen in beide voer. Een is synthetisch en het andere natuurlijk.

Ik heb geen vitamine c gevoerd en toch zijn mijn meiden groot geworden en gezond :wink:
Net als Marion doe ik vers, en beter kan niet is mijn mening.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marion. schreef: Ik zou vooral gewoon niet te krampachtig doen. Max en Bente zijn volgens mij ook groot geworden.
Ik wou maar zeggen :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb nog nooit vitamine C gegeven aan mijn honden, en alle 3 hebben ze prima heupen.
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noeska »

Ik heb het bij 1 hond wel gedaan en ze heeft rampzalige heupen :oohja:

Lekker voeren wat jij denkt dat goed is en niet klooien met vitamines...gewoon vers of brok geven zou mijn mening zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien in de avond als je wat gekookte groentes overhebt, kan ook mee helpen, als je dat aan de hond geeft.
ik ben ook huiverig om extra dingen te gaan geven heb dat ook niet gedaan en ook Gil heeft prima heupen :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat heupen en vitamine C verhaal is achterhaald voor zover ik weet.

In elk geval doe ik het dus nooit en de enige waar ik het wel bij deed had de minste heupen van allemaal.
Bewegingsadvies houd ik me ook niet aan, in zoverre dat ik wel rustig aan doe maar ze mogen hier vanaf een maand of vier gewoon mee met de rest.
En ik zit inmiddels in de 6e generatie prima heupen, ook de pups van die ene die iets minder waren (maar niet slecht hoor, gewoon iets minder).

Hier doen ze in en om huis al alles wat god verboden heeft trouwens, inclusief op en af hoge dingen springen :N:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marjoleine schreef:Dat heupen en vitamine C verhaal is achterhaald voor zover ik weet.

In elk geval doe ik het dus nooit en de enige waar ik het wel bij deed had de minste heupen van allemaal.
Bewegingsadvies houd ik me ook niet aan, in zoverre dat ik wel rustig aan doe maar ze mogen hier vanaf een maand of vier gewoon mee met de rest.
En ik zit inmiddels in de 6e generatie prima heupen, ook de pups van die ene die iets minder waren (maar niet slecht hoor, gewoon iets minder).

Hier doen ze in en om huis al alles wat god verboden heeft trouwens, inclusief op en af hoge dingen springen :N:
Hier net zo. :ok:
En allemaal A en 1 B.
Als dat vit C zou helpen was de handel er wel serieus op gedoken om centjes te verdienen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Pluisje heeft, voor zover dat zo te zien is, knudde heupjes.
Maar ook bij hem vind ik het onnodig om supplementen te geven zolang hij nergens last van heeft.
Ga er ook van uit dat goede voeding en (bij een hond met slechte aanleg) bewust bewegen genoeg is de eerste tijd.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

bouvierpoedel schreef:
Marjoleine schreef:Dat heupen en vitamine C verhaal is achterhaald voor zover ik weet.

En allemaal A en 1 B.
Als dat vit C zou helpen was de handel er wel serieus op gedoken om centjes te verdienen.
Hier dus ook.
Giada moest ik van de fokker vitamine C geven en dat heb ik netjes gedaan. Dan zou ze geen HD krijgen. En wat blijkt super slechte heupen en ellebogen. En tja nu verwijt de fokker dat ik haar slecht eten heb gegeven als pup/jonge hond en nog steeds slecht voer. Ze is afgespeend op duck en heeft dat haar eerste levensjaar gehad en daarna barf/kvv.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ChantalBos schreef:
bouvierpoedel schreef:

En allemaal A en 1 B.
Hier dus ook.
Giada moest ik van de fokker vitamine C geven en dat heb ik netjes gedaan. Dan zou ze geen HD krijgen. En wat blijkt super slechte heupen en ellebogen. En tja nu verwijt de fokker dat ik haar slecht eten heb gegeven als pup/jonge hond en nog steeds slecht voer. Ze is afgespeend op duck en heeft dat haar eerste levensjaar gehad en daarna barf/kvv.
Ja zo weten sommige fokkers het leuk te brengen. :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
ChantalBos schreef: Hier dus ook.
:eek: Nou ja zeg, lekker makkelijk zo, de schuld bij een ander leggen!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat er niet in zit komt er ook niet uit, hier nog nooit vit. C of wat dan ook en allemaal goede heupen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ChantalBos
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
ChantalBos schreef: Hier dus ook.
:eek: Nou ja zeg, lekker makkelijk zo, de schuld bij een ander leggen!
Jullie begrijpen dat ik dus een hele warm band met de fokker heb.... :neenee: :neenee:
ChantalBos
Zeer actief

malinois schreef:Wat er niet in zit komt er ook niet uit, hier nog nooit vit. C of wat dan ook en allemaal goede heupen.
Dat vind ik dus ook.
Dior was als pup/jonge hond zo gek als een deur. Ik hield af en toe mijn hart vast.
En ze liep behoorlijk veel voor haar leeftijd maar anders rende ze in huis tegen de muren op.
Resultaat: ED vrij en HD A met nbw 40
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Hier dus precies hetzelfde :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”