Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HD en vitamine C
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
HD en vitamine C
Vanmorgen ben ik met Kiki naar de dierenarts geweest.Ze zou geent worden maar deze dokter vond haar nog een week te jong,dus dat is niet door gegaan.
Ik kreeg ook een brief mee waarin iets staat over HD/ED en groeipijnen wat dan tegen gegaan zou worden door een hoge dosering vitamine C.
Er staat ook een bewegingsadvies bij ( die zoveel minutenregel).
Ik had er al wel eerder van gehoord maar had er niet mee te maken en dus heb ik er niks mee gedaan.
Op het net vond ik daarnet dit:
http://labradornet.com/hd_vitc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kreeg ook een brief mee waarin iets staat over HD/ED en groeipijnen wat dan tegen gegaan zou worden door een hoge dosering vitamine C.
Er staat ook een bewegingsadvies bij ( die zoveel minutenregel).
Ik had er al wel eerder van gehoord maar had er niet mee te maken en dus heb ik er niks mee gedaan.
Op het net vond ik daarnet dit:
http://labradornet.com/hd_vitc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: HD en vitamine C
Ik ben een groot voorstander van het geven van Vit C, maar dan wel de zuivere
Niet bv van de kruitvat met synthetisch zooi.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb een pot van de dierenarts meegenomen dus ik neem aan dat dat ook goed spul is.->Chanty<- schreef:Ik ben een groot voorstander van het geven van Vit C, maar dan wel de zuivere![]()

-
Lizzie.
- Zeer actief
Dat ligt er aan wat de ingredienten daarvan zijn, mijn ervaring is dat deze vaak niet de zuivere zijn.

- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- dagmar88
- Zeer actief
Sommige honden te weinig en niet meer wanneer je langdurig vitamine c gaat supplementeren.saskia en siem schreef:een hond maakt zelf vitamine c aan.
Dus dat is dan iets waar je wel rekening mee moet houden; je kunt er niet meer mee stoppen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Daar heb ik nog nooit van gehoord en kan er niks over vinden, heb jij hierover meer info?dagmar88 schreef:Sommige honden te weinig en niet meer wanneer je langdurig vitamine c gaat supplementeren.saskia en siem schreef:een hond maakt zelf vitamine c aan.
Dus dat is dan iets waar je wel rekening mee moet houden; je kunt er niet meer mee stoppen.

- dagmar88
- Zeer actief
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 888.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Marion.
Da's wel vrij oud hoor. Gewoon verantwoord vers voeren, dan krijgen ze voldoende vitamine C binnen. In de zomer maakte ik papjes van vlierbessen bijvoorbeeld, en daar kregen ze een schep van door hun eten heen. Ze hebben hier nog nooit groeipijnen gehad, en al helemaal gene last van HD.marian* schreef:Op het net vond ik daarnet dit:
Als ik supplementeer doe ik dat liever natuurlijk dan met een pot van de dierenarts.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Haha,lekker verwarrend weer.
Ze krijgt al Lotgering bij de puppybrokken (die ik ook niet te lang aanhou) en kreeg ook al de tip van Roosvicee door het drinkwater.
Zelf ben ik niet zo'n fruiteetster dus dat zou wel een goed idee zijn.
Ze krijgt al Lotgering bij de puppybrokken (die ik ook niet te lang aanhou) en kreeg ook al de tip van Roosvicee door het drinkwater.

-
Marion.
Ik zou vooral gewoon niet te krampachtig doen. Max en Bente zijn volgens mij ook groot geworden.marian* schreef:Haha,lekker verwarrend weer.
-
Melanie 74
Dit dus, snel die puppybrokken de deur uit.Marion. schreef:Da's wel vrij oud hoor. Gewoon verantwoord vers voeren, dan krijgen ze voldoende vitamine C binnen. In de zomer maakte ik papjes van vlierbessen bijvoorbeeld, en daar kregen ze een schep van door hun eten heen. Ze hebben hier nog nooit groeipijnen gehad, en al helemaal gene last van HD.marian* schreef:Op het net vond ik daarnet dit:
Als ik supplementeer doe ik dat liever natuurlijk dan met een pot van de dierenarts.
Versvlees en brokken gaan slecht samen, vooral met de calciumverhoudingen in beide voer. Een is synthetisch en het andere natuurlijk.
Ik heb geen vitamine c gevoerd en toch zijn mijn meiden groot geworden en gezond
Net als Marion doe ik vers, en beter kan niet is mijn mening.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik wou maar zeggenMarion. schreef: Ik zou vooral gewoon niet te krampachtig doen. Max en Bente zijn volgens mij ook groot geworden.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb nog nooit vitamine C gegeven aan mijn honden, en alle 3 hebben ze prima heupen.
-
Noeska
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua - Aantal honden: 4
Ik heb het bij 1 hond wel gedaan en ze heeft rampzalige heupen
Lekker voeren wat jij denkt dat goed is en niet klooien met vitamines...gewoon vers of brok geven zou mijn mening zijn.
Lekker voeren wat jij denkt dat goed is en niet klooien met vitamines...gewoon vers of brok geven zou mijn mening zijn.
-
S@ndr@
- Zeer actief
misschien in de avond als je wat gekookte groentes overhebt, kan ook mee helpen, als je dat aan de hond geeft.
ik ben ook huiverig om extra dingen te gaan geven heb dat ook niet gedaan en ook Gil heeft prima heupen
ik ben ook huiverig om extra dingen te gaan geven heb dat ook niet gedaan en ook Gil heeft prima heupen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat heupen en vitamine C verhaal is achterhaald voor zover ik weet.
In elk geval doe ik het dus nooit en de enige waar ik het wel bij deed had de minste heupen van allemaal.
Bewegingsadvies houd ik me ook niet aan, in zoverre dat ik wel rustig aan doe maar ze mogen hier vanaf een maand of vier gewoon mee met de rest.
En ik zit inmiddels in de 6e generatie prima heupen, ook de pups van die ene die iets minder waren (maar niet slecht hoor, gewoon iets minder).
Hier doen ze in en om huis al alles wat god verboden heeft trouwens, inclusief op en af hoge dingen springen :N:
In elk geval doe ik het dus nooit en de enige waar ik het wel bij deed had de minste heupen van allemaal.
Bewegingsadvies houd ik me ook niet aan, in zoverre dat ik wel rustig aan doe maar ze mogen hier vanaf een maand of vier gewoon mee met de rest.
En ik zit inmiddels in de 6e generatie prima heupen, ook de pups van die ene die iets minder waren (maar niet slecht hoor, gewoon iets minder).
Hier doen ze in en om huis al alles wat god verboden heeft trouwens, inclusief op en af hoge dingen springen :N:
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier net zo.Marjoleine schreef:Dat heupen en vitamine C verhaal is achterhaald voor zover ik weet.
En allemaal A en 1 B.
Als dat vit C zou helpen was de handel er wel serieus op gedoken om centjes te verdienen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Pluisje heeft, voor zover dat zo te zien is, knudde heupjes.
Maar ook bij hem vind ik het onnodig om supplementen te geven zolang hij nergens last van heeft.
Ga er ook van uit dat goede voeding en (bij een hond met slechte aanleg) bewust bewegen genoeg is de eerste tijd.
Maar ook bij hem vind ik het onnodig om supplementen te geven zolang hij nergens last van heeft.
Ga er ook van uit dat goede voeding en (bij een hond met slechte aanleg) bewust bewegen genoeg is de eerste tijd.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Hier dus ook.bouvierpoedel schreef:Hier net zo.Marjoleine schreef:Dat heupen en vitamine C verhaal is achterhaald voor zover ik weet.
Hier doen ze in en om huis al alles wat god verboden heeft trouwens, inclusief op en af hoge dingen springen :N:![]()
En allemaal A en 1 B.
Als dat vit C zou helpen was de handel er wel serieus op gedoken om centjes te verdienen.
Giada moest ik van de fokker vitamine C geven en dat heb ik netjes gedaan. Dan zou ze geen HD krijgen. En wat blijkt super slechte heupen en ellebogen. En tja nu verwijt de fokker dat ik haar slecht eten heb gegeven als pup/jonge hond en nog steeds slecht voer. Ze is afgespeend op duck en heeft dat haar eerste levensjaar gehad en daarna barf/kvv.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja zo weten sommige fokkers het leuk te brengen.ChantalBos schreef:Hier dus ook.bouvierpoedel schreef:Hier net zo.Marjoleine schreef:Dat heupen en vitamine C verhaal is achterhaald voor zover ik weet.
Hier doen ze in en om huis al alles wat god verboden heeft trouwens, inclusief op en af hoge dingen springen :N:![]()
En allemaal A en 1 B.
Giada moest ik van de fokker vitamine C geven en dat heb ik netjes gedaan. Dan zou ze geen HD krijgen. En wat blijkt super slechte heupen en ellebogen. En tja nu verwijt de fokker dat ik haar slecht eten heb gegeven als pup/jonge hond en nog steeds slecht voer. Ze is afgespeend op duck en heeft dat haar eerste levensjaar gehad en daarna barf/kvv.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Ja zo weten sommige fokkers het leuk te brengen.ChantalBos schreef: Hier dus ook.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat er niet in zit komt er ook niet uit, hier nog nooit vit. C of wat dan ook en allemaal goede heupen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ChantalBos
- Zeer actief
Jullie begrijpen dat ik dus een hele warm band met de fokker heb....dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef:Ja zo weten sommige fokkers het leuk te brengen.ChantalBos schreef: Hier dus ook.
Giada moest ik van de fokker vitamine C geven en dat heb ik netjes gedaan. Dan zou ze geen HD krijgen. En wat blijkt super slechte heupen en ellebogen. En tja nu verwijt de fokker dat ik haar slecht eten heb gegeven als pup/jonge hond en nog steeds slecht voer. Ze is afgespeend op duck en heeft dat haar eerste levensjaar gehad en daarna barf/kvv.Nou ja zeg, lekker makkelijk zo, de schuld bij een ander leggen!
- ChantalBos
- Zeer actief
Dat vind ik dus ook.malinois schreef:Wat er niet in zit komt er ook niet uit, hier nog nooit vit. C of wat dan ook en allemaal goede heupen.
Dior was als pup/jonge hond zo gek als een deur. Ik hield af en toe mijn hart vast.
En ze liep behoorlijk veel voor haar leeftijd maar anders rende ze in huis tegen de muren op.
Resultaat: ED vrij en HD A met nbw 40
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3