Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pijnbestrijding voor hondjes met cm/sm.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Pijnbestrijding voor hondjes met een te kleine schedel

Ongelezen bericht door Caro. »

renee-uk schreef:
Caro. schreef: Door het bovenste deel voel ik me wel aangesproken, geen idee of o.a. mij ermee bedoelt, maar ik heb onlangs idd mijn hond een aantal weken rust gegeven omdat ze bijzonder mank liep en ja, door die rust moest ze weer mobiel worden.
Mijn hond heeft artrose en dit kan ook ontstekingen geven in gewrichten. Ontstekingen die tijdelijk van aard kunnen zijn en opgelost kunnen worden met rust en ontstekingsremmende pijnstilling. Dan gaat het ook nog over een hond op leeftijd en niet over een jonge hond die heel z'n leven pijn zal hebben.

Ik vind dit totaal geen vergelijking met de aandoening hier in het topic.
Sowieso hebben ontzettend veel oudere honden artrose en ook al geeft dat pijn (en op den duur teveel pijn waardoor je idd voor inslapen zal moeten kiezen), vaak is dit echter lange tijd nog heel goed te doen met wat kleine aanpassingen.
Pijn hoort bij het leven, zowel bij mensen als bij dieren. Het gaat om de mate van pijn en de kwaliteit van leven of je kiest voor dat leven of om een einde aan dat leven te maken.
Als mijn hond zo mank was blijven lopen en dus duidelijk veel pijn had gehouden, was ze idd ingeslapen, want de kwaliteit van leven was dan m.i. veel te weinig geweest. Dit is echter niet het geval geweest, met rust en ontstekingsremmers is het grotendeels weer genezen, iets wat je van de aandoening in deze topic niet kan zeggen.
Nee hoor, ik bedoelde jou helemaal niet daarmee, ik ben het zelfs helemaal eens met wat je hier schrijft en je geeft toch ook ontstekingsremmende pijnstillers?
Ik heb het denk ik niet goed opgeschreven als jij je door mijn stukje aangesproken voelt, maar weet ook niet goed hoe ik het anders moet zeggen.

De aandoeningen zijn niet vergelijkbaar, dat de honden pijn lijden wel en in mijn ogen ben je verkeerd bezig als je daar niks aan doet.
Gewrichtspijnen bij oudere honden bijvoorbeeld kun je aanzienlijk verminderen door pijnstillers/ontstekingsremmers te geven en als mensen dat dan niet doen en alleen hun honden op rust zetten totdat het beest aangeeft geen pijn meer te hebben, of ze gewoonweg maar met die pijn door laten lopen, vind ik dat onnodig en best wreed.
Want totdat het zover is heeft zo'n hond dus wel pijn, die hij met het gebruik van een pijnstiller niet hoeft te hebben.
Misschien dat ik nu duidelijker ben?

Wat ik van de hondjes uit dit topic vind heb ik ook gezegd: ik begrijp niet dat TS ze niet uit hun lijden verlost, die enkele goede (?) dag weegt niet op tegen de ondragelijke pijn die ze de rest van de tijd hebben en als leven lijden wordt kan dat leven en dat lijden maar beter ophouden.
Gelukkig mogen wij die beslissing nemen voor onze honden, hopelijk doet TS dat ook gauw.

Ahh, oké, duidelijk nu en ik ben het ook helemaal met je eens :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Pijnbestrijding voor hondjes met cm/sm.

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Pendrag schreef:Lijkt me niet. Blijkbaar is het te confronterend om van veel mensen te horen dat je je hondjes een lijdensweg biedt als 'liefhebbend' baasje. Mag ik een teiltje?
Doe mij er ook maar één.
Alsjeblieft zeg..... en maar laten lijden die beestjes... prima bezig :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maria7 schreef:De antwoorden in dat andere topic vindt ik oké.Het gaat mij om het bericht wat ik over Normast plaats.Het ging in dat andere topic niet meer over Normast,maar over Puk.Ik hoop met mijn bericht anderen te kunnen helpen.
Helpen om een langere lijdensweg te ondergaan.?
Je schrijft "al jaren". :piew: :piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hoe blind kan je zijn :ugh:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Dat is toch die ziekte waar het bij BBC showdogs oid over ging?
Ik heb toen ik dat stukje zag een half uur huilend door het huis gelopen. Als je zo'n hondje niet meteen laat inslapen ben je voor mij echt een verschrikkelijk walgelijk, laag, onderkruipend, achterlijk, oogklepperig stuk vreten.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Mit schreef:Dat is toch die ziekte waar het bij BBC showdogs oid over ging?
Ik heb toen ik dat stukje zag een half uur huilend door het huis gelopen. Als je zo'n hondje niet meteen laat inslapen ben je voor mij echt een verschrikkelijk walgelijk, laag, onderkruipend, achterlijk, oogklepperig stuk vreten.
:N: :N: Mit lief meisje wat is nu in je gevaren met zulke taal. :N: :eek: :19:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Het is gewoon de waan van de dag hoor.
Heel veel mensen vinden het juist héérlijk om zo goed mogelijk te zorgen voor allerlei minkukels. Aan een vrolijke gezonde hond is wat dat betreft natuurlijk niet veel eer te behalen. :tongue:
Néé, we moeten allerlei sneue sukkels uit het buitenland halen die met hun knietjes over de grond slepen. Of rochelende, snuivende mismaakte rashonden die we dan zo zálig kunnen vertroetelen. Zodat we onze verzorgdrift (die we beter in het aanpalende verpleeghuis kunnen uitleven, maar toe maar) kwijt kunnen en ons zo góed kunnen voelen daarover. Want we flikken het hem toch maar hè? :ok:

De beestjes in kwestie zijn slecht attributen. Props op het schouwtoneel van onze zogenaamde dierenliefhebberij.
:E:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zo'n perverse psychologische prikkel zal er vast alles mee te maken hebben.
Sprak laatst iemand die dol is op mopshondjes en toen ik vroeg wat er nou zo leuk is aan zo'n amechtig hijgend sukkeltje kwam er ook min of meer uit dat ze het zo fijn vindt om 'te zorgen' :Q: :piew:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mag ik even inbrengen, dat ik zo triest voor de betreffende hondjes vind, dat is toch belachelijk.. :oohja:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mag ik vragen, waarom je in godsnaam aan zulke hondjes ( met die enorme problemen) begint..??
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Badu schreef:Zo'n perverse psychologische prikkel zal er vast alles mee te maken hebben.
Sprak laatst iemand die dol is op mopshondjes en toen ik vroeg wat er nou zo leuk is aan zo'n amechtig hijgend sukkeltje kwam er ook min of meer uit dat ze het zo fijn vindt om 'te zorgen' :Q: :piew:
Ik denk dat de populariteit van naakthondjes hem ook vooral zit in het "zo leuk aan kunnen kleden". :19:
Nee hoor Nanna, 'voor leuk aankleden' schaft met een whippet aan... of een puli :wink:
Afbeelding

Hangoor
Actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spanïel (R.I.P)
Jack Russel (R.I.P)
Bichon Frisé (R.I.P)
Friese Stabij (Stabyhoun)

Ongelezen bericht door Hangoor »

Ik vind het zo sneu. Alle cavalier's hebben wel gebreken, en ik weet het, Tinka had een hartziekte. Syringomyelia is een erge aandoening, waarbij de hersenen te groot zijn voor hun schedel. Ze moeten stoppen met fokken met cavaliers met echte erge aandoendingen of;
-Selectief fokken met gezonde cavalier's, waarbij de voorouders ook (bijna) geen aandoeningen hebben.
-Ander ras infokken, waarbij alle gelaatstrekken blijven, maar de aandoeningen hopelijk verdwijnen. (De rasstandaard is ook belachelijk, dus de snuit mag wel langer en alles moet gewoon beter zodat het weer een gezond ras kan zijn)
-Stoppen met fokken van dit ras, zoals ik al vermeld had.

Gr, Hangoor
Wie niet leeft, wie niet meemaakt, en wie niet meemaakt, wie niet lief heeft.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Badu schreef: Nee hoor Nanna, 'voor leuk aankleden' schaft met een whippet aan... of een puli :wink:
:pffff: Voorlopig wisselen wij op fora geen breipatroontjes uit voor schattige mutsjes mèt oorflapjes of ingewikkelde truitjes :mrgreen:
Ach... je doet Topsi duidelijk te kort dus :engel:
Afbeelding

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik kan er echt niet bij dat mensen nog steeds bewust zulke honden in huis halen, om het beestje daarna jarenlang doodziek en met helse pijnen rond te laten lopen en het vol te proppen met medicijnen. Ik kan niet anders dan het wreed en egoïstisch vinden. En als je dan vraagt waarom ze in godsnaam expres zo'n ongezond dier willen, dan is het 'want ze zijn zo lief'
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

t Is eigenlijk jammer dat die hondjes niet teringaggressief worden van die koppijn.
Wedden dat de dames en heren liefhebber het er dan wel uit zouden fokken?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
sTefaniA
Zeer actief

Nanna schreef:
sTefaniA schreef: als je dan vraagt waarom ze in godsnaam expres zo'n ongezond dier willen, dan is het 'want ze zijn zo lief'
Waar lief staat moet je eigenlijk afhankelijk invullen.
Ja maar dat zeggen ze niet. Bewust/onbewust bedoelen ze het vast wel.
Een kennis van me vind Diesel niet leuk, want het is een kruising stafford en dat zijn allemaal gemene kuthonden. Maar hij heeft zelf wel een engelse bulldog en een bullterrier, en die zijn zo lief en gezellig, hij snapt niet waarom ik nou niet zo'n leukerd wil.
Afbeelding
Hangoor
Actief
Jack Russel (R.I.P)
Bichon Frisé (R.I.P)

Wat kan je er tegen doen als ze er toch zijn? Weg laten rotten? Nee, het zijn nog steeds levende wezens. Ze verdwijnen niet in een keer als rook. Het ras gaat nu een strijd van leven of dood door.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hangoor schreef:Wat kan je er tegen doen als ze er toch zijn? Weg laten rotten? Nee, het zijn nog steeds levende wezens. Ze verdwijnen niet in een keer als rook. Het ras gaat nu een strijd van leven of dood door.
de dieren met die vreselijk afwijking, in laten slapen ?
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Hangoor schreef:-Selectief fokken met gezonde cavalier's, waarbij de voorouders ook (bijna) geen aandoeningen hebben.
-Ander ras infokken, waarbij alle gelaatstrekken blijven, maar de aandoeningen hopelijk verdwijnen. (De rasstandaard is ook belachelijk, dus de snuit mag wel langer en alles moet gewoon beter zodat het weer een gezond ras kan zijn)
En dan? Eer dat je dan al deze aandoeningen eruit hebt ben je nog jaren verder en moeten er dus nog jarenlang hondjes geboren worden waarvan al vrijwel zeker vaststaat dat ze een verschrikkelijke lijdensweg moeten ondergaan. En waarom? Omdat wij mensen graag dit soort hondjes willen, omdat wij ze zo mooi, lief, schattig vinden.
Er zal niet 1 hond zijn die er depressief van wordt dat hij er niet zo uitziet als of niet het karakter heeft van een Cavelier en er zal geen 1 hond zijn die een andere hond te min vindt, omdat die er niet uit ziet als of niet het karakter heeft van een Cavelier (of welk ander ras dan ook).

Puur en alleen omdat de mens dit belangrijk vindt zouden we deze hondjes nog moeten laten lijden. Puur egoïsme!
sTefaniA
Zeer actief

Hangoor schreef:Wat kan je er tegen doen als ze er toch zijn? Weg laten rotten? Nee, het zijn nog steeds levende wezens. Ze verdwijnen niet in een keer als rook. Het ras gaat nu een strijd van leven of dood door.
Dus omdat ze er zijn is het oke dat ze pijn hebben en zwaar ziek zijn? Geen enkele hond zou van mij met pijn moeten rondlopen. Als je van je dier houd dan wil je er het beste voor, en als een leven vol pijn en behandelingen het vooruitzicht is, dan maar inslapen. Zonder twijfel. Als je graag een leuke lieve hond wil zijn er zat andere rassen, maar nee het moet zo'n wandelende ziekte zijn omdat ze zo lief en schattig zijn.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Pendrag schreef:
Daisy@ schreef:
Pendrag schreef:Lijkt me niet. Blijkbaar is het te confronterend om van veel mensen te horen dat je je hondjes een lijdensweg biedt als 'liefhebbend' baasje. Mag ik een teiltje?
Doe mij er ook maar één.
Alsjeblieft zeg..... en maar laten lijden die beestjes... prima bezig :ugh:
Van mij mag je zeker een teiltje. Kan je helaas de mijne niet aanbieden, die is tot aan de rand toe vol :kotz:
Ik leeg hem met liefde. :engel: Kan hij gelijk weer vol.

Denk idd dat Nanna gelijk heeft. Over het lijden van een hond. Jemig.... hoe diep kun je zinken.
Zien die mensen dat écht zelf niet??????

Ben oprecht benieuwd wat mensen bezielt om maar van alles te proberen bij een hond die amper nog een leven heeft... en maar doormodderen. Waarom???
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Maria7 schreef:Dit topic gaat over Normast en voor de hondjes die er misschien nog wel baat bij kunnen hebben.

Het topic ben ik niet gestart met als doel om pagina,s vol over Puk te discussiëren.
Zoals jullie in mijn verslag hebben kunnen lezen is het voor Puk te laat .En te laat is te laat.Ik denk dat deze woorden toch genoeg zeggen?Ik weet echt wel wat mij te doen staat.Is ook allemaal al besproken.
Ik zal een nieuw topic over Normast openen en dan zonder mijn verslag.Dan kunnen jullie hier nog even over Puk en nu zelfs over Cappy doorgaan.Cappy staat voor bijna elk hondje met cm.Dat is dus 97 procent van de Cavaliers.CM wordt bijna altijd sm(syringomyelie).Allemaal laten inslapen?
Als honden echt baat bij dit product hebben is dat prima. Maar dan bedoel ik baat hebben als in een vrij normaal, min of meer pijnvrij leven.
Zoals ik het bekijk zijn jouw honden dat stadium al lang voorbij. Ze functioneren minder slecht, maar daar heb je nmm alles mee gezegd. Dit is geen leven voor ze, hooguit overleven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Ik ben het helemaal eens met de stelling, dat voorop gezet.

Maar wat bezield Nanna en o.a. ons om te grote honden aan te schaffen? Ze worden niet oud, lichaam is domweg te groot om de 15 jaar te halen.
Ook dierenmishandeling om deze rassen in stand te houden? Naar mijn gevoel wel. Wel met de nuance dat deze honden vanaf de geboorte niet lijden aan pijn in hun kop.
Maar waar zet je de streep onder over het fokken van bepaalde rassen?

Echtgenoot zag laats 2 DH incl glijbaanrug waarop hij zei: Jesses die hebben behoorlijke HD waarop ik hem attendeerde dat dit de gang is van een show-DH. en niet toe te schrijven is aan HD.
Dit maar even als voorbeeld.

Echter weet ik geen ras wat zo goed om kan gaan met onze kinderen. De 1 knuffelt ze bijna dood en de ander wil er niets van weten.
Aanverwante rassen en een stuk kleiner (b.v. de boxer) behalen gemiddeld, nog minder dezelfde leeftijd van een DD.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Inge O schreef:modjes, kan dit??

alleen omdat de antwoorden in het andere topic haar niet bevallen?
Dit dus.

Scheelt weer typen. :S:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Inc schreef:
Inge O schreef:modjes, kan dit??

alleen omdat de antwoorden in het andere topic haar niet bevallen?
Dit dus.

Scheelt weer typen. :S:
Ook mee eens als het alleen maar gaat over honden die bewust gefokt worden, met een te kleine kop en/of beperkte ademhalingsorgaan.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Hangoor
Actief
Jack Russel (R.I.P)
Bichon Frisé (R.I.P)

Ik had laatst ook een filmpje van die mensen gezien die shows deden, staat wel op youtube. Ze wouden maar niet toegeven dat hun hond SM had, maar je kon wel zien dat ze logen. Zo sneu.... :cry:
Hangoor
Actief
Jack Russel (R.I.P)
Bichon Frisé (R.I.P)

Ik had laatst ook een filmpje van die mensen gezien die shows deden, staat wel op youtube. Ze wouden maar niet toegeven dat hun hond SM had, maar je kon wel zien dat ze logen. Zo sneu.... :cry:
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Het ras is zo kapot gefokt omdat een klein schedeltje gewaardeerd werd op shows, dus het is mogelijk om de schedeltjes steeds kleiner te fokken. Nu vraag ik mij dus af, is het ook mogelijk om het weer beter te fokken?, zodat het schedeltje weer groter word.. Of is dat niet het enigste grote probleem bij dit ras?
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
bouvierpoedel
Zeer actief

De3staffies schreef:Het ras is zo kapot gefokt omdat een klein schedeltje gewaardeerd werd op shows, dus het is mogelijk om de schedeltjes steeds kleiner te fokken. Nu vraag ik mij dus af, is het ook mogelijk om het weer beter te fokken?, zodat het schedeltje weer groter word.. Of is dat niet het enigste grote probleem bij dit ras?
Je kuntt de schedels best wel groter fokken door selectie de andere kant op.
Maar dan zul je gezien het probleem toch hondjes in leven moeten houden met dat kleine schedelttje om daar weer de juiste grotere koppen partner op te zetten.
Dus wil je dat een hond aandoen om zijn trieste leven in stand houden om het ras te redden.
Daarnaast komen er ook nog wat andere problemen voor.
Plus iets terug fokken houd ook in dat er toch een percentage van dat soort kneuzen in het nest terug komen .
En dan nog is het geen lang leven beschoren als ras omdat je weer uitgaat van een smalle fokbasis en je dan ook op een doodlopende weg zit.
Dus gewoon niet meer mee fokken.
.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

bouvierpoedel schreef:
De3staffies schreef:Het ras is zo kapot gefokt omdat een klein schedeltje gewaardeerd werd op shows, dus het is mogelijk om de schedeltjes steeds kleiner te fokken. Nu vraag ik mij dus af, is het ook mogelijk om het weer beter te fokken?, zodat het schedeltje weer groter word.. Of is dat niet het enigste grote probleem bij dit ras?
Je kuntt de schedels best wel groter fokken door selectie de andere kant op.
Maar dan zul je gezien het probleem toch hondjes in leven moeten houden met dat kleine schedelttje om daar weer de juiste grotere koppen partner op te zetten.
Dus wil je dat een hond aandoen om zijn trieste leven in stand houden om het ras te redden.
Daarnaast komen er ook nog wat andere problemen voor.
Plus iets terug fokken houd ook in dat er toch een percentage van dat soort kneuzen in het nest terug komen .
En dan nog is het geen lang leven beschoren als ras omdat je weer uitgaat van een smalle fokbasis en je dan ook op een doodlopende weg zit.
Dus gewoon niet meer mee fokken.
.
Ok ik vroeg het mij zo gewoon af, ik denk persoonlijk dat ze toch door blijven fokken met dit ras. Dat vind ik al misselijk makend, maar waarom dan niet zorgen dat in de toekomst de hondjes gezonder worden?? Daarom mijn vraag :wink:
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”