Ik vind het ook grote onzin. Fodor wil maar al te graag laten zien wie de baas is tegen kleine reuen, die moeten op hn rug, doen ze dat niet, dan helpt hij ze wel even.Zoek stok! schreef:Ah, dus ik had Izzie gisteren lekker moeten gaan bij de Beagle pup van 8 weken die we tegenkwamen? Pup rent op ons af. Izzie onder appel mee laten lopen omdat ze anders heel duidelijk laat weten wat ze van de benadering vindt. Pup blijft haar benaderen. Dan houd ik Iz even vast en wacht tot de baas de pup heeft gehaald. Niet boos, niet geirriteerd, gewoon glimlachend. Veel honden zijn te heftig in hun correcties om maar te laten gaan. Tibs en Bram mogen de pup rustig even laten weten dat op de rug springen geen optie is. Izzie mag dat niet. Zou een mooie boel zijn als ik alles maar laat gaan onder het motto dit is hondentaal. Alles is namelijk hondentaal, dus zo kun je alles goedpraten. En nee hoor, Iz maakt geen gaten. Voordat dit het argument wordt dat ik haar wel moet tegenhouden.tollerlover schreef:juist als de bazen zich druk maken en geen hondentaal "lezen" dus geen hondengedrag kennen en hun hond niet vertrouwen loopt het uit de klauw.
Hoor het me al zeggen 'jaa dat is hondentaal hoor!' en kan de eigenaar verder lopen met een angstig hondje, nou dacht het mooi niet. Ik laat het ze niet zelf oplossen want daar wordt mijn reu een grotere eikel door en de kleinere worden bang.
We leven in een maatschappij, en je hebt er maar voor te zorgen dat je hond zich gedraagd.