Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Ik haat herders"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Re: "Ik haat herders"

Ongelezen bericht door Ήυs »

Zoek stok! schreef:
tollerlover schreef:juist als de bazen zich druk maken en geen hondentaal "lezen" dus geen hondengedrag kennen en hun hond niet vertrouwen loopt het uit de klauw.
Ah, dus ik had Izzie gisteren lekker moeten gaan bij de Beagle pup van 8 weken die we tegenkwamen? Pup rent op ons af. Izzie onder appel mee laten lopen omdat ze anders heel duidelijk laat weten wat ze van de benadering vindt. Pup blijft haar benaderen. Dan houd ik Iz even vast en wacht tot de baas de pup heeft gehaald. Niet boos, niet geirriteerd, gewoon glimlachend. Veel honden zijn te heftig in hun correcties om maar te laten gaan. Tibs en Bram mogen de pup rustig even laten weten dat op de rug springen geen optie is. Izzie mag dat niet. Zou een mooie boel zijn als ik alles maar laat gaan onder het motto dit is hondentaal. Alles is namelijk hondentaal, dus zo kun je alles goedpraten. En nee hoor, Iz maakt geen gaten. Voordat dit het argument wordt dat ik haar wel moet tegenhouden.
Ik vind het ook grote onzin. Fodor wil maar al te graag laten zien wie de baas is tegen kleine reuen, die moeten op hn rug, doen ze dat niet, dan helpt hij ze wel even.

Hoor het me al zeggen 'jaa dat is hondentaal hoor!' en kan de eigenaar verder lopen met een angstig hondje, nou dacht het mooi niet. Ik laat het ze niet zelf oplossen want daar wordt mijn reu een grotere eikel door en de kleinere worden bang.

We leven in een maatschappij, en je hebt er maar voor te zorgen dat je hond zich gedraagd.
Ήυs

stefanie schreef:
tollerlover schreef:juist als de bazen zich druk maken en geen hondentaal "lezen" dus geen hondengedrag kennen en hun hond niet vertrouwen loopt het uit de klauw.
Het zijn juist de bazen die zich NIET druk maken en totaal geen benul van hondentaal hebben waarbij het fout gaat.
Heb bijv. al regelmatig gehad dat mensen met een wat bange hond, hun hond totaal aan hun lot overlaten als er andere honden aankomen. Want "dan leert hij wel dat er niks aan de hand is". :roll: Met als gevolg dat zo'n hond 'lastig' wordt gevallen en alleen maar banger wordt. :roll:

laat ze het zelf regelen, ze spreken elkaars taal perfect. daarbij heb ik liever dat een andere hond mijn hond corrigeert als dat ik het zelf moet doen. dan ziet hij de hond als boeman en niet mij.
En daar ga je denk ik al fout. Een heleboel honden spreken juist bar slecht de hondentaal. Laten we het bij de stereotype doldwaze labrador houden. Als één van mijn honden dus omver gebeukt wordt en lastig wordt gevallen door zo'n hond, moet mijn hond het oplossen? Nope, daar is de baas van die labrador voor. Ik wil niet dat mijn hond vecht ervaringen krijgt of bang van honden worden maar door mensen die vinden dat de honden alles maar zelf moeten oplossen, wordt mijn hond wel in die positie gedwongen. Neem als baas zelf de verantwoordelijkheid en voed je hond op. :19:
Dat is echt onzin, het hondje van mijn vriendin lijkt geen hondentaal te kennen, die pakt balletjes af en als er gewaarschuwd wordt loopt hij vrolijk met het balletje door, als er dan een reu bovenop duikt schrikt hij en geeft hij zich over om vervolgens weer kwispelend het zelfde te doen, die komt aan kwispelen als andere honden aan het eten zijn en waarschuwen. Soms vraag ik me af of het wel een hond is. Deze moet je ook goed sturen want die wordt door alles gepakt.

Zo kan mijn reu moeilijk met andere reuen, maar wel perfect met een cane corso reu. Waarom? Die hond is gewoon super super duidelijk in zijn hondentaal, en als mens zie je dat verschil ook erg goed. Zo weet ik dat sommige reuen niet zo duidelijk zijn en mijn reu ze dan wel laat zien wie de baas is. Nee hoor, dat laat ik ze niet zelf oplossen.
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Ik bepaal en regel alles. Dat hoeven mijn honden niet te doen en al helemaal niet iemand anders of andermans honden.

Wij hebben hier 10 DH's rondlopen en er is er geen één die ooit gevochten heeft, omdat ik dat gewoon niet laat gebeuren. De meeste meiden gaan goed met andere honden, maar bij onze reu gaat dat echt niet op. Zelf zal hij nooit beginnen, want hij gunt een andere hond geen blik waardig, maar maak hem niet kwaad.

Zoals al eerder gezegd werd is dat we in een maatschappij leven en ik wens geen last te hebben van andermans honden. Zij hebben ook geen last van mij. Ik heb mijn honden voor mezelf en niet voor andermans honden hun plezier.

Helaas staan de "herders" nog steeds slecht bekend als het daarom gaat. Wel vind ik het erg jammer dat het merendeel komt doordat mensen hun honden niet hetgeen bieden naar wat zij eigenlijk "echt" nodig hebben. Honden die totaal hun ei niet kwijt kunnen, omdat er niks met ze gedaan wordt. En dat er ook al een heleboel misgaat bij de opvoeding. Ik blijf er gewoon bij dat je hondenmensen en mensen met honden hebt.

Toevallig heb ik vanmiddag een hele middag bij m'n tante gezeten nadat zij uit het ziekenhuis is gekomen. Zij liep met haar 3 witte herders en was bijna thuis toen er een JR los over de weg heen kwam gerend en één van haar honden greep. Uit alle macht kreeg ze de JR los en toen greep haar hond die JR. Eindelijk kwam de eigenaar die vol op haar hond begon in te schoppen en m'n tante was bezig die JR uit de bek te halen van haar hond. Uiteindelijk lukte dat en de JR wou weer één van haar honden grijpen, maar de hond draaide zich om en beet z'n eigen vast in m'n tante.
Die JR liet niet meer los en bleef m'n tante aanvallen, waardoor zij nu met 2 armen in het verband loopt vanaf haar polsen tot aan haar schouder. En de eigenaar van de JR pakte z'n hond en zei alleen maar "Jij met je k*thonden!" :denken: :evil:

Hoezo valse herders????
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Krengetje schreef:
stefanie schreef:
Het zijn juist de bazen die zich NIET druk maken en totaal geen benul van hondentaal hebben waarbij het fout gaat.
Heb bijv. al regelmatig gehad dat mensen met een wat bange hond, hun hond totaal aan hun lot overlaten als er andere honden aankomen. Want "dan leert hij wel dat er niks aan de hand is". :roll: Met als gevolg dat zo'n hond 'lastig' wordt gevallen en alleen maar banger wordt. :roll:

laat ze het zelf regelen, ze spreken elkaars taal perfect. daarbij heb ik liever dat een andere hond mijn hond corrigeert als dat ik het zelf moet doen. dan ziet hij de hond als boeman en niet mij.
En daar ga je denk ik al fout. Een heleboel honden spreken juist bar slecht de hondentaal. Laten we het bij de stereotype doldwaze labrador houden. Als één van mijn honden dus omver gebeukt wordt en lastig wordt gevallen door zo'n hond, moet mijn hond het oplossen? Nope, daar is de baas van die labrador voor. Ik wil niet dat mijn hond vecht ervaringen krijgt of bang van honden worden maar door mensen die vinden dat de honden alles maar zelf moeten oplossen, wordt mijn hond wel in die positie gedwongen. Neem als baas zelf de verantwoordelijkheid en voed je hond op. :19:
Dat is echt onzin, het hondje van mijn vriendin lijkt geen hondentaal te kennen, die pakt balletjes af en als er gewaarschuwd wordt loopt hij vrolijk met het balletje door, als er dan een reu bovenop duikt schrikt hij en geeft hij zich over om vervolgens weer kwispelend het zelfde te doen, die komt aan kwispelen als andere honden aan het eten zijn en waarschuwen. Soms vraag ik me af of het wel een hond is. Deze moet je ook goed sturen want die wordt door alles gepakt.

Zo kan mijn reu moeilijk met andere reuen, maar wel perfect met een cane corso reu. Waarom? Die hond is gewoon super super duidelijk in zijn hondentaal, en als mens zie je dat verschil ook erg goed. Zo weet ik dat sommige reuen niet zo duidelijk zijn en mijn reu ze dan wel laat zien wie de baas is. Nee hoor, dat laat ik ze niet zelf oplossen.
:19: Ik zeg dat er veel honden zijn die de hondentaal niet kennen en dat het baasje zijn verantwoording moet nemen. Dan zeg je dat dat onzin is en vervolgens kom jij met een verhaal over de hond van een vriendin die er blijkbaar niks van snapt en dat deze goed gestuurd moet worden?
Ήυs

stefanie schreef:
Krengetje schreef: Dat is echt onzin, het hondje van mijn vriendin lijkt geen hondentaal te kennen, die pakt balletjes af en als er gewaarschuwd wordt loopt hij vrolijk met het balletje door, als er dan een reu bovenop duikt schrikt hij en geeft hij zich over om vervolgens weer kwispelend het zelfde te doen, die komt aan kwispelen als andere honden aan het eten zijn en waarschuwen. Soms vraag ik me af of het wel een hond is. Deze moet je ook goed sturen want die wordt door alles gepakt.

:19: Ik zeg dat er veel honden zijn die de hondentaal niet kennen en dat het baasje zijn verantwoording moet nemen. Dan zeg je dat dat onzin is en vervolgens kom jij met een verhaal over de hond van een vriendin die er blijkbaar niks van snapt en dat deze goed gestuurd moet worden?
Ahhhh sorry sorry ;) was het juist met jou eens, was inderdaad niet echt duidelijk ;) was ook een reactie op de quote van tollerlover ;)
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Krengetje schreef:
stefanie schreef:
Krengetje schreef: Dat is echt onzin, het hondje van mijn vriendin lijkt geen hondentaal te kennen, die pakt balletjes af en als er gewaarschuwd wordt loopt hij vrolijk met het balletje door, als er dan een reu bovenop duikt schrikt hij en geeft hij zich over om vervolgens weer kwispelend het zelfde te doen, die komt aan kwispelen als andere honden aan het eten zijn en waarschuwen. Soms vraag ik me af of het wel een hond is. Deze moet je ook goed sturen want die wordt door alles gepakt.

Ahhhh sorry sorry ;) was het juist met jou eens, was inderdaad niet echt duidelijk ;) was ook een reactie op de quote van tollerlover ;)
:wink: Dacht al dat ik gek was.
Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Penny »

malinois schreef: dat geloof ik absoluut niet, de herder heeft een hele andere taal dan de labrador in mijn ogen... de overdreven zich opdringerige labrador bedoeld dit waarschijnlijk heel anders dan dat dit door de gemiddelde herder begrepen wordt.
O jeetje... ik krijg dan vast een hond met een persoonlijkheidsstoornis :smile:

Ik vind het persoonlijk wel prettig als mijn pup soms door een andere hond geregeld wordt. Mits op gepaste wijze uiteraard. Een hond kan toch ook geen hondencommunicatie leren als ze er niet aan bloot gesteld worden? Of begrijp ik het als groentje weer helemaal verkeerd. Dat kan natuurlijk..
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Penny schreef:
malinois schreef: dat geloof ik absoluut niet, de herder heeft een hele andere taal dan de labrador in mijn ogen... de overdreven zich opdringerige labrador bedoeld dit waarschijnlijk heel anders dan dat dit door de gemiddelde herder begrepen wordt.

Ik vind het persoonlijk wel prettig als mijn pup soms door een andere hond geregeld wordt. Mits op gepaste wijze uiteraard. Een hond kan toch ook geen hondencommunicatie leren als ze er niet aan bloot gesteld worden? Of begrijp ik het als groentje weer helemaal verkeerd. Dat kan natuurlijk..
een pup opvoeden moet het baasje zelf doen, daar heb je mijn honden niet voor nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Penny schreef:

Dat is nu net even het punt, wat mij betreft iig :wink: Mijn honden worden dagelijks "geregeld" omdat ze zich vrijwel altijd schikken naar wat de vreemde hond wil "oh, moet ik even op mijn rug, prima hoor, loop ik daarna wel weer door". Dat vind ik ook helemaal niet erg, geen enkel probleem mee.
Maar veel DH's die ik tegenkom 'regelen' door al fixerend sluipend aan te komen zetten, en dan Vera in d'r nek te gaan lopen hangen al grommend, terwijl Vera alleen maar weg wil (maar niet weg kan, want DH in d'r nek). Daar hou ik dus niet van :wink:
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

moos schreef;
Maar veel DH's die ik tegenkom 'regelen' door al fixerend sluipend aan te komen zetten, en dan Vera in d'r nek te gaan lopen hangen al grommend, terwijl Vera alleen maar weg wil (maar niet weg kan, want DH in d'r nek). Daar hou ik dus niet van
Kan het zijn dat je vaak dezelfde Duitse herder tegenkomt?
Want het gedrag dat jij beschrijft is gewoon het gedrag van een gestoorde hond. Het is in ieder geval niet specifiek voor een Duitse herder.
Moos
Zeer actief

Kelev de oude schreef:moos schreef;
Maar veel DH's die ik tegenkom 'regelen' door al fixerend sluipend aan te komen zetten, en dan Vera in d'r nek te gaan lopen hangen al grommend, terwijl Vera alleen maar weg wil (maar niet weg kan, want DH in d'r nek). Daar hou ik dus niet van
Kan het zijn dat je vaak dezelfde Duitse herder tegenkomt?
Want het gedrag dat jij beschrijft is gewoon het gedrag van een gestoorde hond. Het is in ieder geval niet specifiek voor een Duitse herder.
Nee hoor, zijn verschillende. En ik ben niet de enige met dit soort ervaringen.
Afbeelding
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Vind het maar een beetje vreemd.
Waarschijnlijk zijn dit toch de honden die totaal niet opgevoed zijn en niet onder appèl staan.

Geen één van mijn 10 honden sluipt naar andere honden. Vorige DH's die wij hebben gehad hebben ook nog nooit dat gedrag laten zien en alle duitsers bij ons op de club laten dat gedrag ook niet zien. Dus misschien treffen jullie dan echt net de verkeerden.

Mijn honden mogen ook met andere honden spelen, maar dan nog bepaal ik hoe of wat. Ik laat mijn honden niet meer verzieken door andermans hond(en).
Moos
Zeer actief

Canto schreef:Vind het maar een beetje vreemd.
Waarschijnlijk zijn dit toch de honden die totaal niet opgevoed zijn en niet onder appèl staan.

Geen één van mijn 10 honden sluipt naar andere honden. Vorige DH's die wij hebben gehad hebben ook nog nooit dat gedrag laten zien en alle duitsers bij ons op de club laten dat gedrag ook niet zien. Dus misschien treffen jullie dan echt net de verkeerden.

Mijn honden mogen ook met andere honden spelen, maar dan nog bepaal ik hoe of wat. Ik laat mijn honden niet meer verzieken door andermans hond(en).
Net de verkeerde bazen :wink: Ik denk dat een Labje zonder appel als een dolle tegen iedereen op gaat springen en honden omver beukt in overmatige vreugde, en een DH zonder appel gaat sluipen en intimideren.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef: laatst kwam er aan zee zo een dh op ons af, het arme ding had een béétje het verkeerde clubje uitgekozen om politieagentje te komen spelen :oeps: .
Ohhh Inge, wil jouw clubje niet een keer met die van mij komen wandelen. Gaan we DH's zoeken :lol: :lekkerpuh: :F:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Moos schreef:
Inge O schreef: laatst kwam er aan zee zo een dh op ons af, het arme ding had een béétje het verkeerde clubje uitgekozen om politieagentje te komen spelen :oeps: .
Ohhh Inge, wil jouw clubje niet een keer met die van mij komen wandelen. Gaan we DH's zoeken :lol: :lekkerpuh: :F:
Moet jij eens opletten hoe snel iedereen a..s maandag zijn hond aanlijnt als wij er met Cash aan komen lopen.... :F:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Moos
Zeer actief

Cash schreef:
Moos schreef:
Moet jij eens opletten hoe snel iedereen a..s maandag zijn hond aanlijnt als wij er met Cash aan komen lopen.... :F:
Hahahaah, Cash de bodyguard :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik kan me ook nog een forumwandeling met Goldens herinneren waarbij een herder even een punt dacht de maken...Dat liep ook even anders en het diertje heeft, heel verstandig, er voor gekozen om heeeel snel het hazenpad te kiezen. :oeps:
Ik heb ook de ervaring dat Herders vaak regelen en hier de vrijheid in krijgen. Wel had ik er vroeger meer problemen mee dan nu. Ik heb nu twee dames, waaronder een wat oudere die nu meer respect krijgt dan vroeger.
Moos
Zeer actief

Inge O schreef: of jouw clubje met die van mij :F: :mrgreen: .
Ook goed :F:
sette spuugt zich nu al in de voorpootjes Afbeelding :mrgreen: .
Jaaa, Sette willen we er dan natuurlijk bij hebben!
(althans, ik neem aan dat ze zich in de voorpootjes spuugt voor die DH"s die we gaan zoeken, niet voor mijn clubje?" :smile: )
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
(althans, ik neem aan dat ze zich in de voorpootjes spuugt voor die DH"s die we gaan zoeken, niet voor mijn clubje?" :smile: )
:smile: :smile: :smile: ahaha, voor die dh's, inderdaad :smile: .

zelfs vlammetje vond jouw clubje niet lekker genoeg en dat zegt veel :mrgreen: .
Ja, maar toen hoorde Vera nog niet bij mijn clubje he. En dat is me er ook eentje hoor (*proest*) :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
Moos schreef:
:smile: :smile: :smile: ahaha, voor die dh's, inderdaad :smile: .

zelfs vlammetje vond jouw clubje niet lekker genoeg en dat zegt veel :mrgreen: .
Ik wil wedden dat mijn Jan jouw Sette zo om zn grote teen draait, die is onwéérstáánbaar voor de vrouwen :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

Inge O schreef: oh ja, dat is haar zwakke plek : ze moeten niet beginnen te flirten :love: :mrgreen: .
Ja zeg Sette, wat is dat nou :boos: :mrgreen:
Maar dan vindt Vera Jan ook wel leuk hoor :cheer:
awwww, ja, dat wordt geheid zwaar motten :N: :mrgreen: .
Ik denk dat Vera jouw hele erf niet eens op zal durven :smile: :smile:
Afbeelding
Chelsey-Kaya
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua en Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Chelsey-Kaya »

Idd de 1 van rottweilers niks,de andere herders niet,de andere Chihuahua's niet,ga zo maar door,

maar ik snap wel dat je je aangesproen voelde,omdat je zelf ook een herder hebt,zou ik ook niet leuk hebben gevonden!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”