Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppies!! update en foto's pag.5

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

amandiej
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

Puppies!! update en foto's pag.5

Ongelezen bericht door amandiej »

we hebben hier op 15 april voor het eerst progesteron geprikt. hier kwam een waarde van 4 uit. volgens de dierenarts zou aan de hand van die uitslag maandag de beste dag en raadde aan om dan zondag avond voor de eerste keer te dekken.
eenmaal bij de reu aangekomen ging de reu er wel op maar bleef niet gekoppeld zitten. onze teef was er nog niet van gediend dus na een paar pogingen weer naar huis gegaan. toen maandag de 18e opnieuw laten prikken. nog steeds een waarde van 4.
een paar dagen afgewacht tot donderdagavond. het bloed zou nog die avond getest worden en we zouden vrijdag ochtend de uitslag krijgen.
helaas bleek ineens dat het lab toch gesloten was vrijdag en kreeg ik net pas de uitslag van het bloed van donderdag.. en tot onze grote verbazing was het dit keer gezakt tot 2.. :scratch: we zitten vandaag op dag 10 van de loopsheid.
heeft iemand dit vaker meegemaakt? zou de lage uitslag komen doordat het 2 dagen duurde?
Laatst gewijzigd door amandiej op 06 jul 2011 22:01, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: progesteron stijgt iets en daalt vervolgens weer?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar als het nu de 10e dag is, op welke dag heb je die dekpoging dan gedaan?

Ik prik nooit trouwens, ik kijk naar de hond. Maar als je maandag hebt laten dekken en het is nu dag 10, dan was maandag volgens mij dag 5?
Of mis ik iets?
Want dat vind ik persoonlijk idioot vroeg. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
amandiej
Vaste gebruiker

update 27-06 keizersnede en het verhaal erachter

ik had woensdag 13april de eerste bloeddruppeltjes gevonden bij mij thuis. het weekend daarvoor was ze bij mijn ouders geweest en die hebben daar een gecastreerd reutje waar ooit wel eens mee is gedekt. mijn moeder vertelde dat hij constant achter ons teefje aanzat als ze ze samen los liet buiten maar ze had geen bloed gevonden..valt ook niet echt mee op het gras.. we dachten in eerste instantie dat ze toen al loops moet zijn geweest. om zekerheid te krijgen hebben we toen die vrijdag een test gedaan bij Nico Fernhout. van hem kregen we aan de hand van die uitslag het advies om zondag avond te dekken. achteraf ben ik er eigenlijk van overtuigd dat ze toch pas die woensdag dat ik de druppeltjes heb gevonden voor de eerste dag loops was. zo is het denk ik wat duidelijker:$
Laatst gewijzigd door amandiej op 27 jun 2011 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ja, progesteron kan weer dalen. Progesteron is maar een getalletje :wink: Je kunt het gebruiken als hulpmiddel, maar kijk vooral naar je teef.
Ik vind het wel apart dat je dierenarts op een waarde van 4 al aan kan geven dat er 3 dagen later gedekt moet worden. Het is namelijk nooit te voorspellen hoe snel progesteron stijgt.
Progesteron geeft het moment van ovulatie aan, ze zeggen dat 48 uur na ovulatie het beste dektijdstip is. Om de dag testen is dus het beste. Aan de hand van snelheid van stijgen kun je dan narekenen wanneer de ovulatie geweest zal zijn.

Marjolein, ik ken een teef die gedekt werd op dag 5 (7 pups) en de keer daarna op dag 3 (8 pups). Ik weet heel zeker dat de eerste loopsheidsdagen niet gemist zijn bij haar. Maar bij 99.9% van de teven is het inderdaad wel heel vroeg om dan al te gaan dekken. Zeker met een progesteron van 4.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Okee, dan zou ze dus nu op dag 10 zijn?
Dan zou ik dit weekend proberen en als je denkt dat het nog te vroeg is gewoon na anderhalve dag nog een keer.

Overigens heb ik nooit een heel hoge pet op van reuen die ook dekken als een teef niet dekrijp is. In de zin van betrouwbaarheid op dat vlak bedoel ik.
Hij dekt dus altijd wel, en dus weet je nooit op dat moment wel goed is, en moet je volledig op je teef afgaan.

Ik ken reuen die komen ruiken en als de teef niet klaar is gaan ze gewoon liggen pitten. :cool2:
Eisprongdekkers, noemen ze dat bij ons :mrgreen:
Die zijn echt erg handig ;)

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:JMarjolein, ik ken een teef die gedekt werd op dag 5 (7 pups) en de keer daarna op dag 3 (8 pups). Ik weet heel zeker dat de eerste loopsheidsdagen niet gemist zijn bij haar. Maar bij 99.9% van de teven is het inderdaad wel heel vroeg om dan al te gaan dekken. Zeker met een progesteron van 4.
Ja, geloof ik best.
Maar ik acht het dan toch waarschijnlijker dat de eerste periode van de loopsheid gemist is ;)

Isabel was dekrijp vanaf de 8e dag dat ik bloed vond.
Maar of ze dan daadwerkelijk loops werd of het al was, daar neem ik geen gif op in :mrgreen:

Afbeelding

kitty
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
kitty schreef:JMarjolein, ik ken een teef die gedekt werd op dag 5 (7 pups) en de keer daarna op dag 3 (8 pups). Ik weet heel zeker dat de eerste loopsheidsdagen niet gemist zijn bij haar. Maar bij 99.9% van de teven is het inderdaad wel heel vroeg om dan al te gaan dekken. Zeker met een progesteron van 4.
Ja, geloof ik best.
Maar ik acht het dan toch waarschijnlijker dat de eerste periode van de loopsheid gemist is ;)

Isabel was dekrijp vanaf de 8e dag dat ik bloed vond.
Maar of ze dan daadwerkelijk loops werd of het al was, daar neem ik geen gif op in :mrgreen:
Deze teef woonde bij meerdere reuen in huis die het heel goed aangeven. Meerdere honden uit die lijn hebben trouwens een behoorlijk vroege ovulatie, maar niet zo snel als deze dame.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef: Deze teef woonde bij meerdere reuen in huis die het heel goed aangeven. Meerdere honden uit die lijn hebben trouwens een behoorlijk vroege ovulatie, maar niet zo snel als deze dame.
Een goede reu maakt zich niet druk om loopsheid, alleen om dekrijpheid ;)

Afbeelding

amandiej
Vaste gebruiker

zelf heb ik ook een reutje van 7 maanden maar deze reageert echt totaal niet op de loopse dame als ik ze bij elkaar laat. hij zal nog wel te jong zijn dus dit is ook niet echt een handige testreu.
we zitten vandaag inderdaad op dag 10.
we hebben contact gehad met de reu-eigenaar en we kunnen morgen komen als we willen. zou het verstandig zijn om het morgen toch gewoon te proberen ondanks de lage waarden?
als ik de bloeddruppeltjes van nu vergelijk met die van vorige week woensdag is er duidelijk verschil te zien. toen was het echt bloed rood en nu begint het wat wateriger te worden.

ik heb zelf een beetje mijn twijfels bij in hoeverre je rekening moet houden met progesteron. vorig jaar hadden we dezelfde teef ook 2 x laten testen. de 2e test had een uitslag van 9 op dag 9 dus toen is ze dag 9 en dag 11 gedekt. het verliep allemaal soepel, gekoppeld gezeten en toch helaas geen pups. :scratch:
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
kitty schreef: Deze teef woonde bij meerdere reuen in huis die het heel goed aangeven. Meerdere honden uit die lijn hebben trouwens een behoorlijk vroege ovulatie, maar niet zo snel als deze dame.
hahaha, inderdaad. Een goede reu geeft dekrijpheid aan, die reu reageerde toen ook pas. Maar ze heeft ook nog een andere reu die gelijk bij alle teven aangeeft wanneer ze loops zijn of moeten worden.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Zijn de test in verschillende labors onderzocht want dat verklaard het verschil in waardes.
Ik heb een fokkersseminair bezocht en daar vertelde die prof. dat het echt verschillen kan in waardes en ook niet een klein beetje.
Zelfde hond, zelfde loopsheid en verschillende resultaten. Waar de ene 8 aangaf zei de volgende 4 enz...

Wat je schreef met de kleur van het bloed is ook een mee te bepalen, het zou vleesvochtkleur moeten zijn.

En het is nooit verkeerd bij de reu op bezoek te gaan, kunnen ze goed aan elkaar wennen en kan de liefde goed opbloeien :I:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

prog kan dalen en heel snel stijgen. Ik heb het geluk dat ik één reu (van de vier) die precies weet wanneer het moet. Ik kan goed van hem uit gaan. Maar dat heb ik pas geleerd nadat hij elke keer goed zat en ik dure prog testen aan het betalen was.

Een paar kleine uiterlijkheden van een teef die dekrijp is dat ze vaak niet vloeden op die dagen, de zwelling van de vulva afneemt en iets open gaat staan en dat de geur die ze verspreiden niet te harden is :ugh: .

De testuitslag is van donderdag dan zou ik pas maandag (op zijn vroegst) weer proberen bij een reu en desnoods op dinsdag een nieuwe test doen.
amandiej
Vaste gebruiker

ik had helemaal verkeerd geteld en we zaten vandaag al op dag 11:$
na nog verschillende keren te hebben overlegd met de eigenaar van de dekreu zijn we toch vanavond maar in de auto gestapt om te kijken hoe de teef en de reu nu deden. daar aangekomen was het even 5 minuten spelen waarbij het duidelijk was dat ze allebei erg veel intresse hadden in elkaar. het teefje ging steeds met dr staart opzij voor de reu staan en het duurde dan ook niet lang voordat deze er bovenop zat. absoluut een heel verschil met de vorige poging. het verliep allemaal eigenlijk heel makkelijk. ze hebben een dikke 10min gekoppeld gezeten. de komende dagen zullen we nog een x of 2 heen en weer rijden om voor de zekerheid toch nog een paar keer te laten dekken en dan heel hard duimen en vol spanning afwachten tot we een echo kunnen maken:D
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Marjoleine schreef:
Klopt als een bus, Manus is zo'n reu. Wanneer een teef niet dekrijp is dreutelt hij er wel even omheen om toch even te ruiken en te checken of ze al zover is. Als de teef nog niet zo ver is zal hij haar verder met rust laten, maar gaat hij poepen.... ja het klinkt heel raar maar dan weet ik dat er gedekt gaat worden want dan is de teef zover en dan laat hij haar echt niet gaan.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ja, Manus is echt een nummer :smile:
Als je dichterbij woonde zou ik hem echt gebruiken als schouwreu :mrgreen:

Maar hier woont een reu vlakbij die ook een goede schouwreu is, erg handig!

Afbeelding

Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

amandiej schreef:ik had helemaal verkeerd geteld en we zaten vandaag al op dag 11:$
na nog verschillende keren te hebben overlegd met de eigenaar van de dekreu zijn we toch vanavond maar in de auto gestapt om te kijken hoe de teef en de reu nu deden. daar aangekomen was het even 5 minuten spelen waarbij het duidelijk was dat ze allebei erg veel intresse hadden in elkaar. het teefje ging steeds met dr staart opzij voor de reu staan en het duurde dan ook niet lang voordat deze er bovenop zat. absoluut een heel verschil met de vorige poging. het verliep allemaal eigenlijk heel makkelijk. ze hebben een dikke 10min gekoppeld gezeten. de komende dagen zullen we nog een x of 2 heen en weer rijden om voor de zekerheid toch nog een paar keer te laten dekken en dan heel hard duimen en vol spanning afwachten tot we een echo kunnen maken:D
Dat klinkt heel positief!!
Duimen draaien voor jullie!!
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Dat klinkt goed :ok: Gefeliciteerd met de geslaagde dekking.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Even terugkomend op de verschillende labaratoria en verschillende waardes. Als ze dezelfde systemen gebruiken (bijv. Immulite) dan kan er toch geen verschil in waarde zitten?

@Esther: Kan ik Manus niet een keer van je lenen? :mrgreen:
caroline
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caroline »

mijn oudste teef heeft altijd een split-heat> Bij dag 7 gaat ze stijgen, maar op dag 9 zit ze weer onder de 1! En dat gaat dan even zo door en uiteindelijk is het dekken op dag 21-23!! En ze heeft 2 maal een nest gehad van 7 (uit 2 dekkingen). Het is wel irritant, want de eerste keer weet je niet wat je overkomt, je zou anders maar heen en weer blijven gaan naar de reu. Gelukkig geeft mijn reu redelijk okay aan of het zover is en bovendien laat mijn teef echt niet de reu erop als ze er nog niet klaar voor was. Ze was nu laatst weer loops en werd niet gedekt, maar ze stond pas met dag 24 voor mijn reu (die dus niet mocht!) en bleef daarna nog ruim een week loops..... arme reu!
XXX Caroline, Eve, Ayla, Amber en Henkie
Cabasja
Actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cabasja »

Dyma hier is altijd op dag 13 gedekt,bij de laatste dekking van haar ben ik netjes met dag 8 gaan bloedprikken,ze zat nog onder de 1,2 dagen later weer,nog onder nul,2 dagen later net boven de 1,toen ze uiteindelijk op 3.45 zat,dit was op woensdag dag 18!!! ben ik met haar tegen het advies van de da in toch weer bloed laten prikken,ik zei nog desnoods betaal ik deze progesteron nog wel(wij hebben hier een van ,ik dacht 150 euro,meer kan het nooit worden) maar goed dat ik het had gedaan want ze stond toen dus op 7.6 en ik ben toen s'nachts aangereden naar spanje waar ze de 21ste dag en de 2ste dag is gedekt.
6 pups was het resultaat :D
Maar er is maar 1 test die echt 100% betrouwbaar is en dat is dus de Immulite.

Wat ik me zo over verbaas dat er zo'n groot verschil in prijs zit van een progestron bepaling!!
Er zijn gewoon da die 70 euro voor 1 testje vragen en dan nog voor een echo appart ook nog eens een flink bedrag.
Bij mijn da is 1 test zo'n 40 euro en daar zit gratis een echo bij!!!
Daarbij kan het nooit boven de,ik dacht,150 euro komen,dus al moet je 20 x prikken!!!
Afbeelding
amandiej
Vaste gebruiker

echo gehad en ja hoor we verwachten puppies!!! vraagje over

ben blij dat ik ondanks het advies om te dekken toch naar de reu ben gegaan... want afgelope maandag op dag 30 van de 1e dekking en dag 28 van de 2e dekking een echo laten maken en jawel hoor we kunnen rond 26juni pupjes verwachten :cheer: :cheer: :cheer:
eigenlijk kon het ook haast niet missen. vanaf de dekking had mevrouw helemaal geen zin meer in onze andere hond terwijl ze normaal onafscheidelijk waren. ook doet mevrouw al 2 weken niks anders dan boven op bed slapen terwijl ze er anders normaal niet naar taalde om uberhaupt naar boven te gaan. nouja met eten is het altijd al een enorme zeurpiet geweest dus dat is weinig verschil met anders.
al maak ik me hier nu wel een beetje zorgen over.. ik lees verhalen over teven die in het begin van de zwangerschap weinig eten maar op een gegeven moment toch uit zichzelf aan het vreten gaan ipv eten.. ik vroeg dit na aan onze dierenarts en deze zei dat dit echt niet vanzelf ging maar dat we het eten lekkerder moesten maken.. ze is nu gewend aan brokken met een klein beetje vlees erbij. wat zou ik het beste kunnen proberen om het eten aantrekkelijker te maken zonder dat het kwaad kan voor pups? heeft het zin om nu al puppybrokken bij te voeren? of is het beter daar nu 2/3weken mee te wachten? we zitten nu op dag 34van de 1e dekking.
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Beetje late reaktie, maar Nala is gedekt op de 9e dag van de loopsheid. Haar progesteron was op de 4e dag 2,4, de 6e dag 2,8 en de 8e dag 5,6. Omdat mijn reutje van 8 maanden heel erg op haar reageerde hebben we besloten toch de dag erna maar te gaan dekken en niet te wachten tot de maandag (zoals het advies was). De reu dekte meteen en we zijn de maandag voor de zekerheid nog een keer terug geweest. Toen dekte hij nog wel maar was een stuk minder enthousiast. Resultaat: 11 pups!!!
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Re: echo gehad en ja hoor we verwachten puppies!!! vraagje o

amandiej schreef:ben blij dat ik ondanks het advies om te dekken toch naar de reu ben gegaan... want afgelope maandag op dag 30 van de 1e dekking en dag 28 van de 2e dekking een echo laten maken en jawel hoor we kunnen rond 26juni pupjes verwachten :cheer: :cheer: :cheer:
Gefeliciteerd!
Alleen: 26 juni? Volgens mij vertel je je nu. :scratch:
Mijn teefje is vandaag 32 dagen drachtig en die is echt uitgerekend op 20 juni :19:
al maak ik me hier nu wel een beetje zorgen over.. ik lees verhalen over teven die in het begin van de zwangerschap weinig eten maar op een gegeven moment toch uit zichzelf aan het vreten gaan ipv eten.. ik vroeg dit na aan onze dierenarts en deze zei dat dit echt niet vanzelf ging maar dat we het eten lekkerder moesten maken..
Nou, nee hoor.
Met alle respect, maar lang niet alle dierenartsen hebben veel ervaring met dracht of daar goed kijk op.
Drachtige teven eten gewoon vaak bepaalde dingen niet meer en andere dingen wel.
Dat is instinct en ik heb geleerd in de loop der jaren dat hun instinct er heel wat meer kijk op heeft dan onze manier van denken.
Willemijn wil liefst alleen maar pens. Dat gaat niet door natuurlijk, maar ze krijgt wel vers met pens.

Ik geef nooit dingen als puppybrok. Hier krijgen de honden KVV, vers dus, en ik speen de pups daar ook op af.
In vers zit meer dan voldoende voeding en je kunt er relatief makkelijk dingen bijgeven die ze nodig hebben. Zo krijgen ze hier regelmatig een eitje en ook karnemelk is drie keer per week standaard.

Als je dat soort dingen geeft maak je het dus niet "extra lekker" maar geef je gewoon wat ze nodig hebben.
En ik weet wel zeker dat als je gewoon vers geeft en je kiest een complete mix met pens, dat jouw teefje gewoon lekker eet ;)

Afbeelding

kitty
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine, deze teef is voor het eerst gedekt op 23 april, 9 weken later is dan 25 juni. Willemijn is gedekt op 25 april, 9 weken later is dan 27 juni :wink:
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

op naar puppiesssss
Afbeelding
amandiej
Vaste gebruiker

kitty schreef:Marjoleine, deze teef is voor het eerst gedekt op 23 april, 9 weken later is dan 25 juni. Willemijn is gedekt op 25 april, 9 weken later is dan 27 juni :wink:
ik dacht al dat ik gek werd. heb het net 10x na zitten tellen op de kalender ze is 23 en 25april gedekt dus ff makkelijk ertussen in gaan zitten en zeg maar 24april. 63 dagen later kom ik dan toch echt uit op 26juni..

volgens mij heb jij toch echt verkeerd geteld Maroleine :wink: moet je nog een weekje langer geduld hebben :O:
en ik dacht dat ik ongeduldig was :LOL:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:Marjoleine, deze teef is voor het eerst gedekt op 23 april, 9 weken later is dan 25 juni. Willemijn is gedekt op 25 april, 9 weken later is dan 27 juni :wink:
:oeps: :oeps:

Ik mag wel wat aan gaan passen :LOL: :LOL: :LOL:
Ik was echt heilig overtuigd van 20 juni :engel:
Geen idee hoe ik dat geteld heb dan...
Het zal de leeftijd wel zijn ;)

27 juni komt me veel beter uit trouwens hoor, dus ik vind het niet erg :mrgreen:

Afbeelding

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Marjoleine schreef: 27 juni komt me veel beter uit trouwens hoor, dus ik vind het niet erg :mrgreen:
26 juni volgens de dekkalender :mrgreen:
http://hondenvrienden.nl/dekkalender.html
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
:oeps: :oeps:

Ik mag wel wat aan gaan passen :LOL: :LOL: :LOL:
Ik was echt heilig overtuigd van 20 juni :engel:
Geen idee hoe ik dat geteld heb dan...
Het zal de leeftijd wel zijn ;)

27 juni komt me veel beter uit trouwens hoor, dus ik vind het niet erg :mrgreen:
:mrgreen: Wel handig om het nu al te weten, je had wel heeeeeeeel lang moeten wachten anders rond de 20e :wink:
amandiej
Vaste gebruiker

Re: vandaag 8 weken en nog wat vraagjes

Vandaag is zit ons teefje Luna op dag 56 vanaf de eerste dekking. Ik heb eigenlijk alles al in huis gehaald voor de aankomende bevallen en de werpkist staat al anderhalve week maar toch nog even een paar vraagjes..
Ze vind het echt verschrikkelijk om in de werpkist te liggen. Ik ben ieder dag bezig geweest met dr favo knuffel of een bot om haar de kist in te lokken maar het liefst rent ze er zo snel mogelijk weer uit. Ook ligt gewoon haar eigen kleed waar ze normaal altijd op ligt eraan maar ook dat helpt niet. De kist staat op een rustige plek. komt dit vanzelf nog goed als ze eenmaal gaat bevallen?
Mijn 2e vraag. We hebben hier dus nog een hond lopen. Ik begin de laatste week een beetje te merken dat Luna echt helemaal geen zin heeft in contact met hem. Als hij bij dr gaat liggen trekt ze dr bovenlip op en gromt zachtjes tegen hem. Nu zat ik er aan te denken om hem misschien tijdelijk een paar dagen naar mijn ouders te brengen voor Luna uitgerekend is maar ik vraag me af of dit wel zo verstandig is.. ben een beetje bang dat als hij na een paar dagen weer terug komt Luna hem er helemaal niet meer bij wil hebben. Hoe dan andere mensen dat die meerdere honden hebben?
De laatste vraag. Ik heb een chinchilla hobbyfokkerij. Er worden de nodige nestjes geboren en ook dit verloopt niet altijd even soepel dus ik heb een electrische wartme mat met 2 warmtestanden.deze is 50cmx90cm. De werpkist is 120x 90cm. De mat zou dus ongeveer de helft van de kist in beslag nemen. Zou in plaats van een warmtelamp ook een warmtemat te gebruiken zijn? Of is een warmtelamp toch beter?
Heb de afgelopen weken iedere avond zitten lezen over hondenbevallingen enzo maar ik vind het toch wel heel spannend. Ons dochtertje gaat een lang weekend uit logeren en vriendlief gaat een weekend op stap dus is het lekker rustig in huis. Aan de ene kant toch ook wel weer een beetje eng om er helemaal alleen bij te zijn.
Ben benieuwd of er mensen zijn die me met de antwoorden kunnen helpen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”