Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageert jouw hond op bezoek/vreemde mensen in huis?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

senna240709
Vaste gebruiker

Re: Hoe reageert jouw hond op bezoek/vreemde mensen in huis?

Ongelezen bericht door senna240709 »

Bij bekende mensen is Senna helemaal door het dollen heen, ook kinderen vind ze
de 1ste 5 minuten leuk. Maar als ze te druk worden trekt ze zich terug naar haar mand,
daar mogen de kinderen dan ook niet bij komen.

Tegen onbekende mensen blaft ze, maar als die persoon dan hallo zegt, of iets in die richting
is het goed.
Senna is in haar eentje nog al een mietje, ik denk dat als er een inbreker binnen zou komen dat ze niets zegt, en doet alsof ze er niet is :mrgreen:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ze bekt iedereen hartgrondig af. Luidkeels.
En de laatste tijd blijft ze wantrouwig vreemd volk in de gaten houden.

Tis 'n goede waakhond, zullen we maar zeggen...

Mijn vorige hond was veel stiller, die gromde alleen. Maar ook indrukwekkender. Ik liet eens een vriend naar binnen en holde zelf even door naar boven om manlief te zeggen dat ik er weer was. Toen hoorde ik van beneden een benauwd "eh, de hond gromt heel erg naar me".
Na een "Da's een goeie Dante, doe maar lief" was het grommen over.
De vriend was daarvan zeer onder de indruk, trouwens.
"Ze verstáát je gewoon!".
Uh-huh.

Van mijn vorige hond weet ik gewoon dat ze een inbreker zou grijpen.
Van deze weet ik het niet zeker. Ik weet wel dat alles en iedereen wakker is als iemand maar in de buurt komt van onze deuren of ramen :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Alle drie blaffen vol overgave op het moment dat de bel gaat.
Als ze eenmaal binnen zijn denkt Max dat het bezoek vast voor hem komt :cheer: en gaat alvast een bal halen, want je weet nooit...

De twee kleintjes blijven op afstand het bezoek wat argwanend bekijken en verdwijnen na een tijdje in hun mandjes
om pas weer tevoorschijn te komen als het bezoek weg is.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Wat vinden jullie trouwens zelf van honden/dieren als je op bezoek gaat? De meeste mensen die hier komen hebben niks met dieren en dan doet Diesel zo mogelijk nog enthousiaster en dat vinden die mensen natuurlijk stikvervelend. Dus gaat hij in de keuken. Een paar mensen houden wel van dieren en die begroeten Diesel, spelen even met hem en dan is hij de rest van de avond braaf en stil. Ik ben zelf echt gek op alle dieren en ik vind het niet erg om besprongen en besnuffeld te worden en ik ben ook niet te beroerd om te aaien en met ballen te gooien :mrgreen: Vrienden van ons hebben een groep maine coons met nog wat andere raskatten en ik word zowat bedolven als ik daar ergens ga zitten. Ik vind het dan ook niet erg dat ik vol kattenhaar hang en ik aai en knuffel ze allemaal :19:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

sTefaniA schreef:Wat vinden jullie trouwens zelf van honden/dieren als je op bezoek gaat? De meeste mensen die hier komen hebben niks met dieren en dan doet Diesel zo mogelijk nog enthousiaster en dat vinden die mensen natuurlijk stikvervelend. Dus gaat hij in de keuken. Een paar mensen houden wel van dieren en die begroeten Diesel, spelen even met hem en dan is hij de rest van de avond braaf en stil. Ik ben zelf echt gek op alle dieren en ik vind het niet erg om besprongen en besnuffeld te worden en ik ben ook niet te beroerd om te aaien en met ballen te gooien :mrgreen: Vrienden van ons hebben een groep maine coons met nog wat andere raskatten en ik word zowat bedolven als ik daar ergens ga zitten. Ik vind het dan ook niet erg dat ik vol kattenhaar hang en ik aai en knuffel ze allemaal :19:
Over het algemeen negeer ik honden. Alleen als ze echt bij me komen vragen om een aai dan vind ik het prima.
Heb ik eigenlijk altijd al gedaan, en dat maakte dat mensen vroeger dachten dat ik niet van honden hield, terwijl ik er juist helemaal gek op was,
ik praatte thuis eigenlijk alleen maar over honden, had stapels boeken en een stuk of 30 honden knuffels.

Overigens vind ik het vaak wel leuker om ergens op bezoek te gaan bij iemand met huisdieren. Dat dan weer wel :mrgreen:
Karin_Yerva
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Alaska malamute
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin_Yerva »

Die van ons doet eerst niets als ze de deurbel hoort, tilt alleen de kop op en gaat al snel weer neer. Als de mensen idd binnen komen loopt ze er naar toe wordt aangehaald en gaat weer liggen...
Frouwktje
Actief
Mijn ras(sen): kruising stabij-wetterhoun

Ongelezen bericht door Frouwktje »

Buddy weet nu net wat het is dat rare geluidje en loopt dan mee naar de deur,vandaag dus voor het eerst snapt hij het als de bel gaat,maar hij blaft nog niet.
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hier worden heel wat rondjes om de tafel gemaakt, hopend dat er iemand zo lief is om even te aaien. Vreemd of bekend maakt weinig uit, iedereen is even lief.

Als ik bij iemand anders op bezoek ga, negeer ik de hond over het algemeen ook :) Vind eht niet nodig om me vol overgave op de hond te storten, ik kom voor de persoon :D
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sbientje schreef:Als ik bij iemand anders op bezoek ga, negeer ik de hond over het algemeen ook Vind eht niet nodig om me vol overgave op de hond te storten, ik kom voor de persoon
als ik bij iemand op bezoek ga die honden heeft geef ik die honden altijd een hoop aandacht, als dat mag van de baas tenminste en als die honden dat ook leuk vinden.
Ik kan prima met mensen praten als ik een hond op schoot heb hoor ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
sbientje schreef:Als ik bij iemand anders op bezoek ga, negeer ik de hond over het algemeen ook Vind eht niet nodig om me vol overgave op de hond te storten, ik kom voor de persoon
als ik bij iemand op bezoek ga die honden heeft geef ik die honden altijd een hoop aandacht, als dat mag van de baas tenminste en als die honden dat ook leuk vinden.
oh ja als de baas het goed vindt kan ik ook best kroelen met een hond hoor, vind ik wel gezellig, maar ik duik er nooit meteen bovenop :) Zo bedoelde ik het meer.. Ik vind eht trouwens ook niet prettig als een hond zich echt op komt dringen...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sbientje schreef: oh ja als de baas het goed vindt kan ik ook best kroelen met een hond hoor, vind ik wel gezellig, maar ik duik er nooit meteen bovenop :) Zo bedoelde ik het meer.. Ik vind eht trouwens ook niet prettig als een hond zich echt op komt dringen...
ligt er aan wat je onder opdringen verstaat, ik kan nogal veel hebben van honden dus ik vind ze niet zo gauw lastig.
het wordt anders als ze mijn taart van mijn bord gaan halen, maar verder maakt het me allemaal niet zoveel uit ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sbientje schreef:
renee-uk schreef:
oh ja als de baas het goed vindt kan ik ook best kroelen met een hond hoor, vind ik wel gezellig, maar ik duik er nooit meteen bovenop :) Zo bedoelde ik het meer.. Ik vind eht trouwens ook niet prettig als een hond zich echt op komt dringen...
Daarom wordt 'nieuw' bezoek hier achterstevoren binnen geloodst, leg ik even staand uit wat de bedoeling is terwijl Charlie genegeerd wordt en zodra Charlie rustig is mag er volop gekroeld en gespeeld worden :wink:

Kom je vrolijk kirrend en aaiend binnen dat zit ze in je nek en sopt je oren uit :Q:

Pluisje is afwachtend naar bezoek en komt pas wanneer je zit even tegen je aan hangen :I:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
sbientje schreef:
renee-uk schreef: als ik bij iemand op bezoek ga die honden heeft geef ik die honden altijd een hoop aandacht, als dat mag van de baas tenminste en als die honden dat ook leuk vinden.
Daarom wordt 'nieuw' bezoek hier achterstevoren binnen geloodst, leg ik even staand uit wat de bedoeling is terwijl Charlie genegeerd wordt en zodra Charlie rustig is mag er volop gekroeld en gespeeld worden :wink:

Kom je vrolijk kirrend en aaiend binnen dat zit ze in je nek en sopt je oren uit :Q:

Pluisje is afwachtend naar bezoek en komt pas wanneer je zit even tegen je aan hangen :I:
haha, nou dit is gelijk antwoord op renee-uk, dat vind ik dus te, als mijn oren uitgesopt worden :D

Dit gaat overigens wel over honden die ik dan niet of neit goed ken. Als ik de hond goed ken krijgt ie aandacht als ik binnenkom hoor, en mag ie zelfs mijn oren uitsoppen ;)
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als ik zonder Otto bij een vriendin met een golden retriever op bezoek ga, dan claimt hij me helemaal. We eten regelmatig samen. Normaalgesproken neem ik Otto mee en dan vermaken de honden zich wel met elkaar. Maar haar hond had kortgeleden een breuk in zijn pootje en moest het rustig aan doen. Nu spelen er bij haar even wat andere zaken waardoor we onze eetafspraakjes even hebben uitgesteld. Maar ik weet zeker: als ik er weer kom, dan ben ik voor hem helemaal hét, hij luistert op die momenten ook iets meer naar mij dan naar haar :oeps:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Mijn hond staat als de kippen bij de deur om de gasten te verwelkomen, is even ontzettend uitbundig met begroeten en 5 minuten later ligt hij in zijn mand en heeft niemand er nog last van. Gewoon gedrag dus.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

als iemand langer dan normaal is voor de staat slaat daro aan, ook als iemand klopt, aan belt of op een rare manier langs loopt/rent. bekende worden heel vrolijk begroet. na begroeting is hij niet erg opdringerig. geen aandacht is geen aandacht, ook goed. voor hem vreemde maar niet kwaadwillende zouden wel eens potentiele nieuwe vriendjes kunnen zijn dus ook goed.
nog niet bewezen maar ik denk dat er niemand binnen kan komen als wij er niet zijn behalve denk ik een buurman/vrouw die daro's maatje rex in huis heeft en die daro bijna iedere dag ziet. denk dat hij in de aanval gaat bij echt kwaadwillende wanneer die tegenover een gezinslid zou staan.
buurmaatje rex mag ook binnen komen. rex mag hier met zijn speeltjes spelen, kluif leg ik voor de zekerheid weg. voer (dus geen snoep) word apart van elkaar gegeven. andersom word daro ook bij rex vrolijk naar binnen gehaald. en verder zelfde verhaal.
vreemde honden weet ik niet

als ik op visite ga krijgen de dieren des huizes gewoon aandacht als ze die vragen. ik stel me grenzen en stuur de hond laag als het genoeg is of zet de kat van schoot als ik het zat word of iets wil eten of what so ever. ik word het niet snel zat, ben gek op dieren en kan me geen leven zonder voorstellen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”