Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arts doodde honden na wens in testament bazin
Moderator: moderatorteam
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
Re: Arts doodde honden na wens in testament bazin
belachelijk dat ze zomaar gestorven is.. laat ze 3 honden na... tssss. die oudjes zijn ook geen voorbeeld meer 
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Het doet me wat, dit bericht. Ik vind het mooi en goed geregeld zo. Het gaat om drie oude honden die altijd bij elkaar (én bij die mevrouw) hebben gehoord.
Als ik drie oude honden zou hebben en ik zou echt geen goede plek hebben/weten waar ze bij elkaar kunnen blijven zodat ze nog een rustige oude dag kunnen hebben, dan kan ik me voorstellen dat ik tot hetzelfde besluit zou komen.
Als ik drie oude honden zou hebben en ik zou echt geen goede plek hebben/weten waar ze bij elkaar kunnen blijven zodat ze nog een rustige oude dag kunnen hebben, dan kan ik me voorstellen dat ik tot hetzelfde besluit zou komen.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Wijze bazin, complimenten voor de dierenarts ..... het zg. zorgen voor oudere dieren kan ook doorschieten hé? Deze honden zijn gered van de ellende van asiel/opvang/gescheiden worden.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
En van ellendig ziek worden en daaraan doodgaan want dat laatste, daar is toch geen ontkomen aan.Dood gingen ze toch en een hond heeft geen besef van dagen die nog komen.flatcoat schreef:Wijze bazin, complimenten voor de dierenarts ..... het zg. zorgen voor oudere dieren kan ook doorschieten hé? Deze honden zijn gered van de ellende van asiel/opvang/gescheiden worden.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik vind het heel mooi dat zij dit zo heeft geregeld en inderdaad super van de da dat hij hier zijn nek voor uit heeft durven steken, want daar komt het nu wel op neer
Vraag mij af wie dit "nieuws" heeft laten worden
Vraag mij af wie dit "nieuws" heeft laten worden
-
thianda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooiker
Ohja, want dat die drie oude hondjes zitten weg te verpieteren in een asiel is minder erg dan wanneer ze pijnloos en zonder verdere zorgen een spuitje krijgen.
Ik vind dat die vrouw een hele verstandige beslissing heeft genomen. Kijk als het nou echt nog een klein pupje was had ik de partij v.d dieren nog begrepen om er wat van te zeggen.
Ik vind dat die vrouw een hele verstandige beslissing heeft genomen. Kijk als het nou echt nog een klein pupje was had ik de partij v.d dieren nog begrepen om er wat van te zeggen.

Made by: Adjani & Tyson
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Reden temeer om de PVDD uit de politiek te zetten..
Hier schreeuwen ze moord en brand over, maar dieren die in de Oostvaardersplassen van honger en ellende omkwamen doordat ze absoluut op een te kleine en ongeschikte lokatie gehouden werden is heel normaal?
Laat ze heel gauw hun grote blerbek houden en zich uit de politiek terugtrekken. Stelletje hypocrieten!!
Hulde aan de mw en haar dierenarts die een moeilijke maar eerlijke beslissing genomen en uitgevoerd hebben!!!
Hier schreeuwen ze moord en brand over, maar dieren die in de Oostvaardersplassen van honger en ellende omkwamen doordat ze absoluut op een te kleine en ongeschikte lokatie gehouden werden is heel normaal?
Laat ze heel gauw hun grote blerbek houden en zich uit de politiek terugtrekken. Stelletje hypocrieten!!
Hulde aan de mw en haar dierenarts die een moeilijke maar eerlijke beslissing genomen en uitgevoerd hebben!!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- CKS
- Zeer actief
Dit topic is hier helaas relevant....
Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees
Kees
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik zou zulke jonge honden niet afmaken als ik dierenarts was. Beetje arrogant gedacht van de eigenares dat andere mensen niet goed voor zulke honden zullen zorgen. Ze lijken me prima herplaatsbaar, en zijn niet of nauwelijks op de helft van hun levensverwachting.Casey schreef:Dit topic is hier helaas relevant....Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees
En er zijn vreemd genoeg altijd mensen die sharpeis leuk vinden
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Inge O schreef:ik vind dat de buitenwereld en al helemaal de politiek zich niet met dit soort dingen moet bemoeien, laat ze een keer opkomen voor écht leed - dit valt daar voor mij niet onder, wel onder een vreselijke ziekte : de bemoeiziekte.
Je kunt ook doorslaan in je zogenaamde dierenliefde en eigen hang naar het leven .
Wat een gezemel zeg.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Hier zou ik toch problemen mee hebben,Casey schreef:Dit topic is hier helaas relevant....Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees
en zou ik toch proberen er een andere oplossing voor te vinden.
Wat een dilemma.....
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Inge O schreef:ik vind dat de buitenwereld en al helemaal de politiek zich niet met dit soort dingen moet bemoeien, laat ze een keer opkomen voor écht leed - dit valt daar voor mij niet onder, wel onder een vreselijke ziekte : de bemoeiziekte.
Dat gezeul met oude hondjes vind ik ook niets, en doodgaan, moederziel alleen in een asiel al helemaal niet. Ik vind dit echt mooi geregeld van die mevrouw en top dat de DA er gehoor aan heeft gegeven.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat lijkt me een moeilijke beslissing, zeker omdat de honden nog zo jong zijn.Casey schreef:Dit topic is hier helaas relevant....Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees
Ze kan natuurlijk ook een heel goed tehuis voor ze gaan zoeken nu het nog kan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kelev de oude schreef:Mensen op leeftijd moeten er voor zorgen dat zij op tijd stoppen met het houden van honden.
Je moet 15 jaar bij je huidige leeftijd optellen, en je afvragen hoe verstandig het is om op zestigjarige leeftijd nog een jonge hond te nemen.
Beter is oude hondjes uit het asiel weg te halen, en ze nog een paar aardige jaren te gunnen.
Draaf je nu niet een beetje door Kelev?
Met die redenering had ik Ita dus niet meer mogen kopen.
Terwijl ik nog uitstekend in staat ben om met haar te trainen en vrij ruime afstanden af te leggen om op andere trainingslokaties te komen.
Ik moet er niet aan denken dat ik mijn leven nu al "on hold" zou moeten zetten.
Iedereen, ook jonge mensen, kan morgen verongelukken.
Een regeling voor de honden lijkt me altijd wel nuttig eigenlijk ..................
Verder sluit ik me aan bij diegenen die vinden dat hier niet zo'n ophef over moet worden gemaakt
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Bij jij al zo oud dan.??ranetje schreef:Kelev de oude schreef:Mensen op leeftijd moeten er voor zorgen dat zij op tijd stoppen met het houden van honden.
Je moet 15 jaar bij je huidige leeftijd optellen, en je afvragen hoe verstandig het is om op zestigjarige leeftijd nog een jonge hond te nemen.
Beter is oude hondjes uit het asiel weg te halen, en ze nog een paar aardige jaren te gunnen.![]()
Terwijl ik nog uitstekend in staat ben om met haar te trainen en vrij ruime afstanden af te leggen om op andere trainingslokaties te komen.
Een regeling voor de honden lijkt me altijd wel nuttig eigenlijk ..................
Verder sluit ik me aan bij diegenen die vinden dat hier niet zo'n ophef over moet worden gemaakt
Zou echt verboden moeten worden zo oud te worden en nog lol in je leven tte hebben.
Wat een kul zeg.
Kun je ook ook aan de DA vragen of ze jou als 60 jarige een spuitje willen geven ipv je hond.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh gezien de omstandigheden qua locatie .??Inge O schreef:oei, dat is wel weer moeilijker, jaCasey schreef:Dit topic is hier helaas relevant....Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees. als ik puur mijn gevoel zou volgen zou ik dat ook het liefste hebben voor mijn honden maar ik heb ook nog een verstand en dat zegt dat er na mij nog een goede thuis te vinden kan zijn voor mijn jonge honden.
Casey zit in Mexico en het lijkt mij dat plaatsen daar wat moeilijker is dan hier.
Dan zou ik daar weinig moeite mee hebben.

-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Toen ik hier het topic neerzette lag het bij mij ook gevoelig, ik heb ooit een nest gehad en een man op leeftijd (niet hoog bejaard) heeft toen een pup genomen. Toen de pup 6 jaar was is de man overleden. Ondanks dat ie wist dat hij ziek was, wilde de man niet naar de dokter, de liefde voor Spot (de pup) was groter dan zijn eigen welzijn.. Toen ik dit in de telegraaf zag staan dacht ik, hoe ver zou ik gaan in mijn liefde naar mijn dieren toe??

Twinkeltje bedankt!!!
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Door de redelijk jonge leeftijd van deze honden, is dit een geheel andere situatie, er is nog tijd genoeg om op zoek te gaan naar nieuwe baasje(s)Casey schreef:Dit topic is hier helaas relevant....Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat weet je niet.?daywalker schreef:Door de redelijk jonge leeftijd van deze honden, is dit een geheel andere situatie, er is nog tijd genoeg om op zoek te gaan naar nieuwe baasje(s)Casey schreef:Dit topic is hier helaas relevant....Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees
Dat is afhankelijk van de cultuur en daardoor ook de kans op herplaatsen binnen redelijke termijn of niet .
Zijn de dierenasiels daar een beetje hondvriendelijk met honden kennis en ervaring en niet dat zij maar een beetje weg zittten te rotten.
Voor sommige honden kan hhet een jaar duren en nog niets aan de hand en de ander treurtt al weg en trek je na een week al halfdood uit de kennel.
Dus ook afhankelijk qua hond.
Plus de kans op een nieuw baasje/genoeg publiek voor dit soort honden .

- ranetje
- Zeer actief
Ik ben al vreselijk oud valt wel mee vind ik zelfbouvierpoedel schreef:Bij jij al zo oud dan.??ranetje schreef:Kelev de oude schreef:Mensen op leeftijd moeten er voor zorgen dat zij op tijd stoppen met het houden van honden.
Beter is oude hondjes uit het asiel weg te halen, en ze nog een paar aardige jaren te gunnen.![]()
Verder sluit ik me aan bij diegenen die vinden dat hier niet zo'n ophef over moet worden gemaakt![]()
Zou echt verboden moeten worden zo oud te worden en nog lol in je leven tte hebben.![]()
![]()
![]()
Wat een kul zeg.
Kun je ook ook aan de DA vragen of ze jou als 60 jarige een spuitje willen geven ipv je hond.
- ranetje
- Zeer actief
Lijkt me vreselijk moeilijk Kees.Casey schreef:Dit topic is hier helaas relevant....Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees
Hoe veel kans op een goed huis heeft een Sharpei in Mexico?
-
Neeltje
Of je nu 20, 60, 70 of 80 bent, je kunt het ieder moment begeven iedereen. Hier ook niet meer piep en een 'pup' van 11 maanden. En als ik straks na Yentle nog gezond genoeg ben voor een andere hond, komt er weer een andere hond en niemand anders die dat beslist dan ik.
Met 60 niet meer jong genoeg voor een hond, maar we mogen nog wel gewoon gaan werken? Enne, zijn het vaak niet de honden die de mensen jong en fit houden??
Met 60 niet meer jong genoeg voor een hond, maar we mogen nog wel gewoon gaan werken? Enne, zijn het vaak niet de honden die de mensen jong en fit houden??
- CKS
- Zeer actief
Dat moet redelijk lukken. Asiels zijn absoluut geen optie: dan lieven inslapen maar ze zouden hier op de kliniek opgevangen kunnen worden tot er een goed huis gevonden is (geld is geen probleem voor deze dame). Sterker nog, ze heeft twee dochters (eind 20) die de honden op zouden kunnen vangen (grote huizen met grote tuin... personeel te over). Maar sinds ze allebei een koter gekregen hebben vorig jaar trekken ze zich niets meer aan van hun eigen honden en de moeder wil dat dus pertinent niet voor haar honden. Het gaat hier echt puur om de wil van de eigenaresse die pertinent niet wil dat er met haar honden gezeuld gaat worden, en van mening is dat als zij niet meer voor ze kan zorgen de honden het beste ingeslapen kunnen worden. Als het nu gewoon labradors of zo waren dan konden we net doen of we ze in lieten slapen en ze dan gewoon mee naar huis nemen. Maar deze twee heren zijn daar écht te moeilijk voor en ze hier in het geheim en zonder betaling onder brengen op de kliniek gaat ook niet lukken. Voor jullie het verkeerde beeld krijgen: de dame heeft echt alles over voor haar honden! Maar ze vindt echt dat ze na haar dood het beste ingeslapen kunnen worden. Ons dilemma is dus echt of we de wens van de dame respecteren of niet, en zo niet, hoe we dan een oplossing voor de honden kunnen regelen (vooropgesteld dat we ze kunnen 'ontvoeren' natuurlijk).ranetje schreef: Lijkt me vreselijk moeilijk Kees.![]()
Kees
- CKS
- Zeer actief
Dat moet redelijk lukken. Asiels zijn absoluut geen optie: dan lieven inslapen maar ze zouden hier op de kliniek opgevangen kunnen worden tot er een goed huis gevonden is (geld is geen probleem voor deze dame). Sterker nog, ze heeft twee dochters (eind 20) die de honden op zouden kunnen vangen (grote huizen met grote tuin... personeel te over). Maar sinds ze allebei een koter gekregen hebben vorig jaar trekken ze zich niets meer aan van hun eigen honden en de moeder wil dat dus pertinent niet voor haar honden. Het gaat hier echt puur om de wil van de eigenaresse die pertinent niet wil dat er met haar honden gezeuld gaat worden, en van mening is dat als zij niet meer voor ze kan zorgen de honden het beste ingeslapen kunnen worden. Als het nu gewoon labradors of zo waren dan konden we net doen of we ze in lieten slapen en ze dan gewoon mee naar huis nemen. Maar deze twee heren zijn daar écht te moeilijk voor en ze hier in het geheim en zonder betaling onder brengen op de kliniek gaat ook niet lukken. Voor jullie het verkeerde beeld krijgen: de dame heeft echt alles over voor haar honden! Maar ze vindt echt dat ze na haar dood het beste ingeslapen kunnen worden. Ons dilemma is dus echt of we de wens van de dame respecteren of niet, en zo niet, hoe we dan een oplossing voor de honden kunnen regelen (vooropgesteld dat we ze kunnen 'ontvoeren' natuurlijk).ranetje schreef: Lijkt me vreselijk moeilijk Kees.![]()
Kees
- ranetje
- Zeer actief
Kan je van tevoren mensen vinden die graag zo'n hond willen en die geschikt zijnCasey schreef:Dat moet redelijk lukken. Asiels zijn absoluut geen optie: dan lieven inslapen maar ze zouden hier op de kliniek opgevangen kunnen worden tot er een goed huis gevonden is (geld is geen probleem voor deze dame). Sterker nog, ze heeft twee dochters (eind 20) die de honden op zouden kunnen vangen (grote huizen met grote tuin... personeel te over). Maar sinds ze allebei een koter gekregen hebben vorig jaar trekken ze zich niets meer aan van hun eigen honden en de moeder wil dat dus pertinent niet voor haar honden. Het gaat hier echt puur om de wil van de eigenaresse die pertinent niet wil dat er met haar honden gezeuld gaat worden, en van mening is dat als zij niet meer voor ze kan zorgen de honden het beste ingeslapen kunnen worden. Als het nu gewoon labradors of zo waren dan konden we net doen of we ze in lieten slapen en ze dan gewoon mee naar huis nemen. Maar deze twee heren zijn daar écht te moeilijk voor en ze hier in het geheim en zonder betaling onder brengen op de kliniek gaat ook niet lukken. Voor jullie het verkeerde beeld krijgen: de dame heeft echt alles over voor haar honden! Maar ze vindt echt dat ze na haar dood het beste ingeslapen kunnen worden. Ons dilemma is dus echt of we de wens van de dame respecteren of niet, en zo niet, hoe we dan een oplossing voor de honden kunnen regelen (vooropgesteld dat we ze kunnen 'ontvoeren' natuurlijk).ranetje schreef: Lijkt me vreselijk moeilijk Kees.![]()
Kees
Weet ze dat jullie het er moeilijk mee hebben dat jullie jonge gezonde honden in zouden moeten slapen?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik vind het ook nogal cru om een leeftijdslimiet te stellen aan het houden van honden. Dat het heel lang goed kan gaan maar beroerd kan lopen is het voormalige vrouwtje van mijn overleden sheltie Liesje het voorbeeld van. Zij was 69 toen zij Liesje als pup nam. Elke dag liep zij úren met het beestje, deed aan nordic walking en nam haar overal mee naar toe. Zag je Anne, dan zag je Liesje.
En toen zij 77 was, werd er ineens alvleesklierkanker bij haar geconstateerd. Hartstikke beroerd, maar zo'n vreselijke ziekte is beslist niet aan leeftijd gebonden. Gewoon ontzettende pech en Liesje was toen al bijna 8 jaar. Gelukkig heb ik Liesje nog een jaar gehad voor ze zelf aan een longtumor overleed, maar moet je tegen zo'n actieve vrouw op leeftijd zeggen dat zij geen pup meer mag? Als zij geen kanker had gekregen, had ze denk ik nog wel 10 jaar actief en wel elke dag door weer en wind haar hondje uitgelaten. Een hondje die wel haar oogappel was en voor wie ze letterlijk álles over had.
Deze oude dame deed veel meer met haar Liesje dan menig jongere baas met de hond.
En toen zij 77 was, werd er ineens alvleesklierkanker bij haar geconstateerd. Hartstikke beroerd, maar zo'n vreselijke ziekte is beslist niet aan leeftijd gebonden. Gewoon ontzettende pech en Liesje was toen al bijna 8 jaar. Gelukkig heb ik Liesje nog een jaar gehad voor ze zelf aan een longtumor overleed, maar moet je tegen zo'n actieve vrouw op leeftijd zeggen dat zij geen pup meer mag? Als zij geen kanker had gekregen, had ze denk ik nog wel 10 jaar actief en wel elke dag door weer en wind haar hondje uitgelaten. Een hondje die wel haar oogappel was en voor wie ze letterlijk álles over had.
Deze oude dame deed veel meer met haar Liesje dan menig jongere baas met de hond.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Respect voor deze dame haar beslissing en voor de da zijn hulp... als je geen opvang hebt en zulke oudjes in een asiel terecht komen is dat ook niet wenselijk...
Een leeftijd stelen voor het nog kunnen nemen van een dier vind ik niet echt kunnen... ik ben niet gezond, het is niet ondenkbaar dat mijn ziekte binnen 10 jaar mijn einde kan betekenen dus voor mijn 50ste .. dus dan zou Bowie 13 of 14 zijn... zou ik daarom ook geen honden mogen houden???
Bijna niemand kan zeggen wanneer het voor een mens stopt, waarom het plezier van een dier onthouden omdat je er wel eens heel snel niet meer zou zijn...
Een leeftijd stelen voor het nog kunnen nemen van een dier vind ik niet echt kunnen... ik ben niet gezond, het is niet ondenkbaar dat mijn ziekte binnen 10 jaar mijn einde kan betekenen dus voor mijn 50ste .. dus dan zou Bowie 13 of 14 zijn... zou ik daarom ook geen honden mogen houden???
Bijna niemand kan zeggen wanneer het voor een mens stopt, waarom het plezier van een dier onthouden omdat je er wel eens heel snel niet meer zou zijn...
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Ik vind het helemaal niet zo'n mooie regeling. Tenzij het honden waren met dermate lastige karakters dat plaatsing heel moeilijk zou zijn, maar dat zegt het bericht verder niet. Ik zie niet in waarom het dan niet zou moeten bij een sharpei van 7 (even Mexico buiten beschouwing gelaten) en wel bij een 12-jarige hond van onbekend ras. Het karakter van een sharpei kan een lastigere eigenschap zijn voor plaatsing dan de leeftijd van een (bijv.) labrador of poedel.
Ik vind het inslapen van gezonde honden niet ok en het is echt onzin dat oudere honden onmogelijk plaatsbaar zijn. Als het lieffies waren, hadden die echt nog wel een baas gekregen. En dat ze niet gescheiden mochten worden, is een beoordeling van de baas geweest. Als het rothonden waren, eenkennige rotzakjes die oud en krakkemikkig waren, ja, dan had ik zo'n beslissing heel prima gevonden. Maar als het lieve, gezonde honden waren, die alleen maar wat op leeftijd waren, nee, dan vind ik dit niet ok.
Ik vind het inslapen van gezonde honden niet ok en het is echt onzin dat oudere honden onmogelijk plaatsbaar zijn. Als het lieffies waren, hadden die echt nog wel een baas gekregen. En dat ze niet gescheiden mochten worden, is een beoordeling van de baas geweest. Als het rothonden waren, eenkennige rotzakjes die oud en krakkemikkig waren, ja, dan had ik zo'n beslissing heel prima gevonden. Maar als het lieve, gezonde honden waren, die alleen maar wat op leeftijd waren, nee, dan vind ik dit niet ok.
- yuki
- Zeer actief
Idd lastig ja......... Sharpeis zijn nogal op eigen baas gericht. Echter ken ik er ondertussen meer en meer die ook toeschietelijk zijn naar anderen, aangezien buiten het oorspronkelijke uiterlijk, bepaalde kenmerken als hun blauwe tong steeds meer verdwijnen, ook het rasspecifieke karakter verandert. Het ligt dus een beetje aan de hond(en). Ik begrijp mevrouw wel, maar zou zelf eerst proberen bij leven een goed huis te vinden. Een pei van 7 is al bijna een senior trouwens....... Lastig voor jullie dus. Sterkte bij de uiteindelijke beslissing.Casey schreef:Dit topic is hier helaas relevant....Een goede klant van mijn vriendin heeft kanker en zal daarvan niet meer genezen. Ze heeft mijn vriendin gevraagd haar twee honden (sharpeis, 3 jr en 7 jr oud) zodra het zover is in te slapen. Ze worden nu als prinsen behandeld en wil niet dat dat na haar dood anders wordt. We zitten hier eerlijk gezegd aardig mee. Honden zijn dus gewoon kerngezond maar wel Sharpeis en dus niet de makkelijkste. Maar oud zijn ze nog niet echt te noemen. Lastig hoor.
Kees
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
LaureV
- Actief
- Mijn ras(sen): bordercollie
DebbieZ schreef:Ik vind het helemaal niet zo'n mooie regeling. Tenzij het honden waren met dermate lastige karakters dat plaatsing heel moeilijk zou zijn, maar dat zegt het bericht verder niet. Ik zie niet in waarom het dan niet zou moeten bij een sharpei van 7 (even Mexico buiten beschouwing gelaten) en wel bij een 12-jarige hond van onbekend ras. Het karakter van een sharpei kan een lastigere eigenschap zijn voor plaatsing dan de leeftijd van een (bijv.) labrador of poedel.
Hier ben ik het mee eens. Waarom wordt er hier puur op leeftijd van de honden geoordeeld? Nu, 15 jaar is wel heel oud, maar op 12 jaar kunnen honden nog heel fit zijn, en misschien nog enkele kwaliteitsvolle jaren hebben (daarvoor moet je de honden uiteraard kennen). Ik vind enkel leeftijd als criterium niet oké.