Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arts doodde honden na wens in testament bazin

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Aantal honden: 2

Arts doodde honden na wens in testament bazin

Ongelezen bericht door De3staffies »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9555 ... html?p=2,2" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij dit bericht heb ik een heel dubbel gevoel!! Al vind ik het eigenlijk niet kunnen..
Hoe denken jullie hierover??
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Neeltje

Re: Arts doodde honden na wens in testament bazin

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk dat je de honden daarvoor moet kennen om te kunnen beslissen of dit een juiste keuze is geweest of niet.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Goede beslissing van de DA. De honden zijn 2 van 12 jaar en eentje van 15 jaar volgens het artikel. Wie wil er 3 van zulke oude honden?
Perry en Noah

Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik geef die bazin groot gelijk, zo'n ouwetje in het asiel stoppen lijkt me geen optie en als je ze ook nog niet wilt scheiden ... .... ...
dan heb je toch geen andere keuze?
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

tja moeilijk hoor.
ken de situatie ook niet.
als ze echt zo hecht zijn.
en anders in een asiel zouden komen.
en niet bij familie kunnen worden ondergebracht.
kweeniehoor, vind zoiets moeilijk. :ugh:
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Daarom zeg ik ook dat ik het moeilijk vind deze beslissing, 3 honden zo op leeftijd. Maar dan denk ik weer, een gezonde hond afmaken is ook niet echt goed!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Als ik zo oud was en drie bejaarde dieren had waarvan ik zeker wist dat ze;
A) niet samen herplaats kunnen worden
B) in een asiel terecht komen
C) niet de karakters weten zoals ik dat weet

Dan was ik er ook voor gegaan. :ok:

Helemaal als er geen familieleden, buren, kennissen of iets voor handen was om de honden een oude dag aan te bieden, zoals dit bij een oude hond hoort.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik zou niet rustig doodgaan in het besef dat mijn oude honden in het asiel terecht zouden komen of van de een naar de ander geschoven zouden worden, meestal ook nog van elkaar gescheiden. Ik zou het zo ook doen.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Goede beslissing vind ik persoonlijk. Dat hun baasje er plots niet meer is zal al erg genoeg zijn voor die dieren en om ze dan ook nog eens (hoogst waarschijnlijk) te scheiden om ze (eventueel) te kunnen herplaatsen, zou onmenselijk zijn en veel te ingrijpend voor die hondjes.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, als mij iets zou overkomen zou ik ook niet willen dat 3 oude honden in het asiel belanden.
En wat Inge zegt, waar bemoeit iedereen zich mee.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Tja, als ik me in de baas verplaats, snap ik haar wel. Het idee dat je drie zo oude honden in een kennel in het asiel terrecht komen en de kans nihiel is dat ze er ooit uitkomen... :19: Maar ik vraag me wel af of er onderzocht is of er echt geen mogelijkheden tot plaatsing waren, al eerder eigenlijk: voordat de baas dood ging. Dan had ze zelf nog een vinger in de pap kunen hebben waar ze heen gingen. Maar goed, ik ken de situatie niet, misschien is ze wel heel onverwacht gestorven of waren de honden ziek of niet vriendelijk of zo.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pluisje speelt regelmatig met de boef pup van een ouder echtpaar.
Zij hebben vooraf geregeld dat mochten zij komen te overleiden voor de hond, Ambor naar hun dochter gaat.
En vertrouwen haar daar in volledig.

Heb je die back up niet, dat kan ik mij deze moeilijke beslissing heel goed voorstellen!
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Flevo Bordertje schreef:Tja, als ik me in de baas verplaats, snap ik haar wel. Het idee dat je drie zo oude honden in een kennel in het asiel terrecht komen en de kans nihiel is dat ze er ooit uitkomen... :19: Maar ik vraag me wel af of er onderzocht is of er echt geen mogelijkheden tot plaatsing waren, al eerder eigenlijk: voordat de baas dood ging. Dan had ze zelf nog een vinger in de pap kunen hebben waar ze heen gingen. Maar goed, ik ken de situatie niet, misschien is ze wel heel onverwacht gestorven of waren de honden ziek of niet vriendelijk of zo.
Er is denk ik wel tijd geweest om dat bij het leven te regelen. Het is immers in het testament bepaald dat de dieren zouden moeten inslapen.

Ik heb zelf ook geregeld dat mijn honden na mijn dood bij elkaar blijven. Ik heb zelf oude honden opgevangen van mensen die dood gingen, en deze oudjes zijn na een paar jaar bij ons een natuurlijke dood gestorven. Als zich een dergelijke situatie voordoet adopteer ik zonder aarzelen kansarme oude hondjes, of ik zoek iemand die dat ook wil doen.

Om dit te kunnen doen is het nodig dat men goed bevriend raakt met de hondenliefhebbers die je dagelijks ontmoet. Je steekt bij ziekte de helpende hand toe, en neemt de zorg voor de hond tijdelijk op je. Veel mensen zijn graag tot wederdienst bereid, en zo help je elkaar. Vooral wanneer je zoals ik je einde voelt naderen.
Ik kan rustig sterven in de wetenschap dat voor mijn twee achterblijvende Galgo's een goed tehuis wacht, bij mensen waarmee zij al een vertrouwensband hebben opgebouwd.

Mensen op leeftijd moeten er voor zorgen dat zij op tijd stoppen met het houden van honden.
Je moet 15 jaar bij je huidige leeftijd optellen, en je afvragen hoe verstandig het is om op zestigjarige leeftijd nog een jonge hond te nemen.
Beter is oude hondjes uit het asiel weg te halen, en ze nog een paar aardige jaren te gunnen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kelev de oude schreef: Mensen op leeftijd moeten er voor zorgen dat zij op tijd stoppen met het houden van honden.
Je moet 15 jaar bij je huidige leeftijd optellen, en je afvragen hoe verstandig het is om op zestigjarige leeftijd nog een jonge hond te nemen.
Beter is oude hondjes uit het asiel weg te halen, en ze nog een paar aardige jaren te gunnen.
Ja? En dan wordt je 95 en had je leven met honden nog 35 jaar veel leuker kunnen zijn :wink:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ik snap het wel, zeker bij zo'n oude honden. Wie weet wat deze dieren al hebben meegemaakt. Nu wordt er in ieder geval niet meer met ze gesleept.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

tja....als wij beide komen te overlijden vanwege bv een auto ongeluk gaat Shiva ook hemelen...de rest word onder gebracht maar Shiva dus echt niet.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Of je het er mee eens bent of niet, er is als ik het zo lees in ieder geval over nagedacht.
En dat is denk ik al meer dan veel anderen doen.......

Vind het persoonlijk trouwens iets moois hebben.
Laatst gewijzigd door Suske op 16 apr 2011 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Wilm@

Nanna schreef:
Kelev de oude schreef:Je moet 15 jaar bij je huidige leeftijd optellen
Niet als je een ierse Wolfshond of Duitse Dog neemt hoor ;-)
Boxer haalt de 15 ook niet altijd.
Marie-Josée
Erelid

Kelev de oude schreef: Mensen op leeftijd moeten er voor zorgen dat zij op tijd stoppen met het houden van honden.
Je moet niks.Ook al weer zo bedillerig.
En op je 60e geen jonge hond meer nemen? Kom op.
Een hond van boven de tien hoeft ook niet per se elke dag een marathon te lopen.
Mijn man van 62 loopt elke dag twee uur en zo deed mijn moeder dat vroeger ook.Zelfs op haar 70e.
En raad eens.....wij hebben een pup :cheer: Oké, ik ben "pas" 57 dus kan misschien nog door de keuring?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik kan het ook niet zo vreselijk vinden. Drie zulke oude honden daar vind je toch niemand voor. En als er al iemand is, dan wil die ze vast niet alle drie nemen en dan moeten die oudjes ook nog uit elkaar.
En wat al eerder gezegd wordt, waar bemoeien ze zich helemaal mee. Dit is toch zeker geen dierenleed? Er zijn wel vreselijker dingen.
Zoals wat ik vanochtend bij de training van mijn trainster hoorde. Zij zag een kudde wilde paarden en stond met de boswachter te praten toen ze zag dat er diverse paarden waren met aangedane hoeven, één met een groot abces boven het oog en wat anderen met geïnfecteerde honden. Op haar vraag waarom deze dieren in vredesnaam niet behandeld werden, kreeg ze ten antwoord dat 'dit nu eenmaal de natuur was en dat men niet moest ingrijpen.' :eek:
Dus lijden deze dieren vreselijk en worden niet behandeld. Als een boer zo'n paard of pony in een weiland laat rondlopen, heeft-ie (terecht!) in no-time de dierenbescherming op z'n nek. Maar Natuurmonumenten, boswachters of weet-ik-veel mogen dus wél dieren onnodig laten lijden.
Want dat is nu eenmaal de natuur :devil: .
Afbeelding
Wilm@

Marie-Josée schreef:
Een hond van boven de tien hoeft ook niet per se elke dag een marathon te lopen.
Mijn man van 62 loopt elke dag twee uur en zo deed mijn moeder dat vroeger ook.Zelfs op haar 70e.
En raad eens.....wij hebben een pup :cheer: Oké, ik ben "pas" 57 dus kan misschien nog door de keuring?
Even rekenen! Bas is bijna 4 en ik ben 51 jaar. Ik heb dus nog 9 jaar te gaan om voor een pup te kiezen. Maar dan moet Bas geen 13 worden en dat wil ik zo graag.... :oeps:

Straks wordt Barca met gemak 10 jaar maar haal ik de 57 niet. :19:

Daar gaat mijn hoop. :jank:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marie-Josée schreef:
Precies, wat een gezeur. En dan zal hij op z'n zevende herplaatst moeten worden, so what?
Nee, helaas, breng maar hier :lees: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
lieke schreef: diverse paarden waren met aangedane hoeven, één met een groot abces boven het oog en wat anderen met geïnfecteerde honden.
het blíjft natuurlijk een hondenforum ;-)
:lol1: ... Moet dus 'wonden' zijn.... :engel:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

tekkel schreef:Nee, helaas, breng maar hier :lees: :mrgreen:
Oké maar dan wil ik wel je geboorte-akte inzien want ik moet wel weten hoe oud je bent :pffff:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zie heir niet zo het probleem van in eigenlijk, netjes toch dat er nagedacht is wat er met de honden gebeurd als zij er niet meer is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Inge O schreef:ik vind dat de buitenwereld en al helemaal de politiek zich niet met dit soort dingen moet bemoeien, laat ze een keer opkomen voor écht leed - dit valt daar voor mij niet onder, wel onder een vreselijke ziekte : de bemoeiziekte.
:ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

ik vind het heel mooi zoals die mevrouw dat geregeld heeft :ok: Heel verstandig ook, want die mw. zag de bui al hangen: waar vind je iemand die drie oude honden adopteert :19:

En dan zal de dierenarts er nog op worden afgerekend ook :piew: Want die oude dieren hadden móeten blijven leven, tegen heug en meug... Idd bemoeizucht ten top :roll:
Gr. Marijke
Afbeelding
tekkel
Erelid

Marie-Josée schreef:
tekkel schreef:Nee, helaas, breng maar hier :lees: :mrgreen:
Oké maar dan wil ik wel je geboorte-akte inzien want ik moet wel weten hoe oud je bent :pffff:
:oeps: betrapt: 1 jaar jonger :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik zou niet rustig doodgaan in het besef dat mijn oude honden in het asiel terecht zouden komen of van de een naar de ander geschoven zouden worden, meestal ook nog van elkaar gescheiden. Ik zou het zo ook doen.
Ik ook. Kom op zeg, waar hebben we het helemaal over. Over drie stokoude hondjes.
Ik zou ook niet willen dat daar nog mee geschoven en gerotsooid werd.
ik sluit me volmondig bij bovenstaande meningen aan!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tekkel
Erelid

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik zou niet rustig doodgaan in het besef dat mijn oude honden in het asiel terecht zouden komen of van de een naar de ander geschoven zouden worden, meestal ook nog van elkaar gescheiden. Ik zou het zo ook doen.
Ik ook. Kom op zeg, waar hebben we het helemaal over. Over drie stokoude hondjes.
Ik zou ook niet willen dat daar nog mee geschoven en gerotsooid werd.
ik sluit me volmondig bij bovenstaande meningen aan!
Ik ook :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”