Sinds een ruime week merkte ik al dat hij niet meer aanviel op Smuldier, nou ja, dat kan, maar vanaf donderdag wil hij het niet meer eten. Zo denk je eindelijk HET gevonden te hebben en zo begin je weer van voren af aan. Sammy was donderdag en vrijdag bij mijn ouders, donderdag wilde hij geen smuldier eten, mijn moeder heeft hem toen maar een boterham gegeven en dat gaat er met smaak in. Een dag wat minder eten is uiteraard niet zo'n probleem, maar vrijdag weer hetzelfde ritueel. Geen Smuldier willen eten. Toen heeft mijn moeder een bakje Cesar gekocht, puur om te kijken of hij dat wel wilde eten en dat heeft hij vrijdagavond helemaal opgegeten.
Ik heb het idee dat het probleem bij Sammy voornamelijk zit in de afwisseling. Als hij weer wat nieuws krijgt is het helemaal geweldig en daarna hoeft hij het niet meer. Ik wil nu dan ook een paar dingen uitproberen in de hoop dat er wat tussenzit wat hij lekker vindt zodat ik kan afwisselen. Gisteren was ik bij de Intratuin en daar heb ik een bakje Cesar (ik weet het....beter niet, maar je moet wat!) meegenomen en twee vers vlees produkten, Renske en van EcoStyle. Dat laatste is sinds oktober op de markt. Ik moest er erg om lachen, ik heb van EcoStyle antislakken korrels voor in de tuin, maar ze maken dus ook hondenvoer. Voordeel van deze twee merken is dat ze niet in de vriezer hoeven en ze hebben verschillende smaken, dit in het kader van de afwisseling. Het vlees van EcoStyle ging er gisteren met smaak in. Bordje werd zelfs afgelikt. Moet ook eerlijk zeggen dat ook IK het lekker vond ruiken. Als ik de samenstelling zie is het een complete maaltijd en volgens mij is dat Renske dat ook....
Vanmorgen weer Smuldier geprobeerd, stond al ontdooid in de ijskast, maar nee hoor. Hij keek er naar en liep weg. Even een uurtje laten staan, maar niets. Toch dan maar weer EcoStyle geprobeerd, wilde hij eerst ook niet. Tot ik op de grond ging zitten en net deed of ik het ging eten en ondertussen zeggen "mmmm lekker, dat is lekker" etc. Toen heeft hij het bordje bijna leeggegeten.
Morgen dat Renske proberen.....en de dierenwinkels aflopen om nog meer te proberen, maar mensen....wat een getob!!!!
Ik hoop zo dat ik door afwisseling een beetje het eetprobleem kan oplossen....
Tips zijn altijd welkom!