Even wat advies nodig hoor pffff.
Daarnet is Sandy gebeten door een andere hond. Ik was er zelf niet bij, maar goddank valt de schade deze keer mee. Pff wel weeer schrikken hoor, ik moet nog bijkomen Het zijn wat schrammen en gaatjes op haar kop en bij haar neus. Niet echt diep gelukiig, en bloed niet meer nu (het is ongeveer anderhalf uur geleden gebeurd).
Ik heb de dierenarts gebeld, ik wilde vragen waarmee ik de wondjes het beste schoon kan maken. De assistent adviseerde om even langs te komen voor een antibiotica-kuur (of prik?) omdat de kans op ontstekingen n.a.v. bijtwonden nogal groot zou zijn. Dit zou betekenen dat ze voor de 5e keer in 10 maanden
De assistent zei als ik het aan zou kijken, dit mijn eigen verantwoordelijkheid zou zijn. Nu vraag ik me af, wat is jullie ervaring en wat zouden jullie doen in mijn geval? Sandy is net 1 jaar geworden en ik vind dat ze een behoorlijke dosis antibiotica heeft gehad in korte tijd. Ik vind het persoonlijk wat teveel maar goed als het nodig is is het nodig.
En de assistente adviseerde ook om schoon te maken met sterilon, NIKS wat meer BIJT dan dat!! Iemand daarvoor nog andere tips?
Wat zou jij doen?

TARAK