Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rotweiler uit het asiel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: rotweiler uit het asiel

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

estherchip schreef:
bouvierpoedel schreef:
estherchip schreef:ja wilde me er in eerste instantie niet teveel mee bemoeien, werk daar maar 2 dagen maar zoals ik het nu fout zie gaan vind ik het gewoon sneu.
ga er zeker even met haar (voorzichtig) over praten

maar ok, dus ook niet corrigeren als hij voor mn neus uit de prullebak eet, dingen van de aanrecht pakt, boven op mijn hond springt etc?
Je kuntt toch ook etenswaren hoger en uit zicht zetten.
En je hond gewoon niet in een situatie bij die Rottie zetten.
Kom op zeg wie is er hier de baas over zijn eigen hond.??
Als zij niet naar haar Rottie omkijkt moet jij toch zorgen dat jouw hond veilg is.
Je loopt wel te zeuren oover haar hond ,maar je houd het belang van je eigen hond ook niet in de gaten als het gaat om zijn veiliheid.
En waarom zou ze die jonge Rottie met harde hand gaan opvoeden zoals jij wilt.??
Bij dat soort type honden escaleert het dan gewoon veel sneller en je vergeet dat het een jonge hond is
die nog in zijn opvoedingsfase zit en rottigheid gaat uithalen .
En die hond weet niet wat voor prijskaartje er aan die cap hangt hoor.
volgens mij snap je het niet helemaal... wij werken! op een stal daar mogen de honden mee naartoe, er is een kantine waar gewoon op het aanrecht brood ligt..
ik ben de baas wel over mijn hond hoor geloof me ;) en waarom denk je in godsnaam dat ik m n eigen hond niet in de gaten hou? waar baseer je dat op? mijn hond is nl net een maandje ouder dus ik vind het geen excuus om te zeggen het is een jonge hond dus hij pakt alles in zn bek.. :S daarnaast, als ik m n hond bij me roep als hij weer zo vervelend opdringerig is dan rent hij er achteraan en blijft aandringen, ook al loopt mijn hond naast me.. weg sturen van hem is geen optie want hij luisterd toch niet maar MIJN hond loopt wel naast me.. dus ja.. doe ik het dan fout? :piew:

maar ok, ik hou verder m n handen ervanaf (nee ik ben niet degene die hem in z n nekvel pakt.. NOGMAALS)
maar hij word toch echt weggestuurd als hij net als wat ik hierboven schrijf bij mijn hond zo opdringt en zij gewoon naar mij toe komt als ik dat wil.. daarnaast mocht hij iets van mij kapot maken zal ik dat zeker bij baasje achterhalen ja.
Ik geloof toch echt dat jij het niet snapt of moeite hebt met begrijpend lezen.
Ook al luisterd jouw hond prima ,toch zet je hem/haar toch in de situatie waar de Rottie de fout in kant gaan om jouw hond te bezeren.
En als een jonge hond jat of dingen sloopt dan zorg je toch datt hhij de gelegenheid niet krijgt.?
Om je bammetjes op het aanrechtt te laten liggen is ook de kat op het spek binden en hem de gelegenheid geven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een raar onderwerp. De hond zit onder de kale plekken omdat hij niet gekamt wordt? Dat is een oorzaak gevolg relatie die ik niet zie bij een ras als de rottweiler. Die hoeft je nl niet te kammen want die klitten en smetten niet. Daarna zeg je dat hij broodmager is. Geen reden voor jullie om met de baas te praten begrijp ik?

Dan zeg je dat hij niet zo leuk met je hond speelt. Waarom laat je je hond met hem spelen dan? Dan zeg je dat hij een cap steelt en dat zijn bazin hem met hoge stem roept, de cap afneemt en dat dat dus niet goed is? Wat is daar niet goed aan? Een hondje van 11 maanden die meteen iets afgeeft als de baas dat lief vraagt is prima. Weet je wat niet goed is? Dat jullie je overal mee bemoeien en met je tengels aan die hond zitten. Als die hond spelenderwijs een cap pakt en gaat rennen, wat jonge honden nu eenmaal doen, en jij ongeduldig op zijn nek springt, je stem verheft en hem bij zijn nekvel grijpt ben JIJ het probleem. JIJ maakt dat die hond zich gaat weren tegen jou. Wedden dat hij jou als eerste pakt :ok: Wedden dat zijn echte bazin geen enkel probleem met hem heeft of krijgt. Jij bent degene die denkt dat je tegen een rottweiler je stem zou moeten verheffen, hem moet corrigeren voor spel en ontwetendheid en jij bent degene die maakt dat de hond gaat nadenken over hoe terug te reageren op wat jij doet.

Als je iets wil doen, praat dan met de bazin over de medische toestand. Dat je te weinig kammen aanvoert geeft mij zelf eigenlijk aan dat je zit te kiften op iemand en dat maar doet over haar hond. Te mager, gaat niet goed, voedt hem niet op, speelt niet leuk met mijn hond, laat zich niet door mij te grazen nemen om niks en meer van dat. Dat beest moet je met rust laten, maakt hij problemen, loop naar zijn bazin en ga daar ook niet bijdehand lopen doen maar meedenkend. Anders los je niks op. :ok:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

laeken schreef:Wat een raar onderwerp. De hond zit onder de kale plekken omdat hij niet gekamt wordt? Dat is een oorzaak gevolg relatie die ik niet zie bij een ras als de rottweiler. Die hoeft je nl niet te kammen want die klitten en smetten niet. Daarna zeg je dat hij broodmager is. Geen reden voor jullie om met de baas te praten begrijp ik?

Dan zeg je dat hij niet zo leuk met je hond speelt. Waarom laat je je hond met hem spelen dan? Dan zeg je dat hij een cap steelt en dat zijn bazin hem met hoge stem roept, de cap afneemt en dat dat dus niet goed is? Wat is daar niet goed aan? Een hondje van 11 maanden die meteen iets afgeeft als de baas dat lief vraagt is prima. Weet je wat niet goed is? Dat jullie je overal mee bemoeien en met je tengels aan die hond zitten. Als die hond spelenderwijs een cap pakt en gaat rennen, wat jonge honden nu eenmaal doen, en jij ongeduldig op zijn nek springt, je stem verheft en hem bij zijn nekvel grijpt ben JIJ het probleem. JIJ maakt dat die hond zich gaat weren tegen jou. Wedden dat hij jou als eerste pakt :ok: Wedden dat zijn echte bazin geen enkel probleem met hem heeft of krijgt. Jij bent degene die denkt dat je tegen een rottweiler je stem zou moeten verheffen, hem moet corrigeren voor spel en ontwetendheid en jij bent degene die maakt dat de hond gaat nadenken over hoe terug te reageren op wat jij doet.

Als je iets wil doen, praat dan met de bazin over de medische toestand. Dat je te weinig kammen aanvoert geeft mij zelf eigenlijk aan dat je zit te kiften op iemand en dat maar doet over haar hond. Te mager, gaat niet goed, voedt hem niet op, speelt niet leuk met mijn hond, laat zich niet door mij te grazen nemen om niks en meer van dat. Dat beest moet je met rust laten, maakt hij problemen, loop naar zijn bazin en ga daar ook niet bijdehand lopen doen maar meedenkend. Anders los je niks op. :ok:
Nou mijn idee. Wat een maffe toestand :ugh:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:Wat een raar onderwerp. De hond zit onder de kale plekken omdat hij niet gekamt wordt? Dat is een oorzaak gevolg relatie die ik niet zie bij een ras als de rottweiler. Die hoeft je nl niet te kammen want die klitten en smetten niet. Daarna zeg je dat hij broodmager is. Geen reden voor jullie om met de baas te praten begrijp ik?

:E:
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

pfff jongens jongens t kan hier ook nooit normaal gaan...
nogmaals IK pak hem NIET bij zijn nek!!!
dat hij onder de kale plekken zit door het niet kammen heeft de dierenarts haar verteld..

en nogmaals bouvierpoedel, waarom denk jij dat ik mijn hond in zo n situatie zet? als jij ergens loopt met je honden, er komen andere honden naar je toe die worden heel opdringerig, jij roept je hond bij je en die andere hond blijft opdringen... waar zit je dan fout? mag jij daar niet lopen??
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
bouvierpoedel
Zeer actief

estherchip schreef:pfff jongens jongens t kan hier ook nooit normaal gaan...
nogmaals IK pak hem NIET bij zijn nek!!!
dat hij onder de kale plekken zit door het niet kammen heeft de dierenarts haar verteld..

en nogmaals bouvierpoedel, waarom denk jij dat ik mijn hond in zo n situatie zet? als jij ergens loopt met je honden, er komen andere honden naar je toe die worden heel opdringerig, jij roept je hond bij je en die andere hond blijft opdringen... waar zit je dan fout? mag jij daar niet lopen??
Je snapt hem echt niet.
Zoals gezegt eerder moet je vragen of zij haar joekel thuis wil laten als het jullie zo stoort.
Dat jouw hond meemag naar het werk wil niet zeggen dat je dat ook verplicht bent te doen.
Is totaal wat anders dan dat je ergens loopt te wandelen.
Maar jij neemt je hhond nog seeds mee terwijl je weet dat die Rottie erop kan duiken.
Jij kunt haar niet veranderen en haar hond ook niet ,maar wel jezelf qua denken en gedrag en handelen.
Maar gezien je topic en je onvermogen om nuchter na te denken en handelen denk ik dat je het nog steeds niet begrijpt al leg ik het nog een 100 x uit.
.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik snap niet dat je verwacht dat die hond net zo goed luistert als jouw hond.
Hij komt uit het asiel! Het zou zomaar kunnen dat hij daardoor achter is in opvoeding.
En het is niet aan jou maar aan de baas het te regelen, dus laat hem lekker.

Dat de dierenarts gezegd zou hebben dat hij gekamd moet worden laat ik even als je het niet erg vindt.
Hoe lang heeft ze hem? Die vraag vind ik eigenlijk interessanter.

En nogmaals: als iemand aan mijn honden komt, ongevraagd, ook al doen ze alles wat God verboden heeft, had je met mij een probleem.
En dat geldt ook voor Foei roepen dus.
Als mijn hond iets doet wat niet mag is dat MIJN zaak. Niet die van een ander. En dan los IK dat op, niet die ander.

Ik zou dus met de baas gaan praten in plaats van me zelf met die hond bezig te houden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

estherchip schreef:pfff jongens jongens t kan hier ook nooit normaal gaan...nogmaals IK pak hem NIET bij zijn nek!!!

sorry?

in het hele topic krijg je adviezen. ok.. geen adviezen die jij graag hoort, maar wel adviezen en ik zit mij net onder het lezen nog te bedenken hoe beleefd iedereen blijft op jouw afwimpelgedrag. want geen enkel advies is goed genoeg lijkt het wel.

ipv wedervragen stellen en roepen dat wij het niet snappen zou je ook eens kunnen reageren op de adviezen.

wie ben jij om een vreemde hond te corrigeren?
een jonge hond die op lief vragen een speeltje (jouw cap) afgeeft zou ik de hemel in prijzen ipv roepen dat hij het zo nooit leert. hij heeft het al geleerd want een beetje minder goed luisteren en hij was met kap en al ADIOS!! ervandoor gegaan.

en zo nog veel meer.

dus niet roepen dat het nooit normaal kan. het enige wat ik persoonlijk niet normaal vind is hoe jij op je achterste benen staat als je geen totale bijval maar andere adviezen krijgt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estherchip schreef:gister ook liep hij met mijn cap ervandoor (ding kost bijna 300 euro!!) en z n baasje zag het, pakt ze hem zachtjes af en zegt "foei fikkie" op een aardige manier.. ja zo doet ie het de volgende keer weer ja..

ze heeft zich ook niet verdiept in een ras, eerst wilde ze een AM stafford omdat ze die zo mooi vind.. :S en toen werd het maar een rotweiler want die zat op dat moment in het asiel :N:
vind t erg jammer dat dat zo moet gaan en t is dan ook niet de schuld van de hond..absoluut niet maar vind t jammer dat je het zo voor je ogen fout ziet gaan
ze pakte hem toch af, wat had je dan gewild, half in elkaar meppen?
Dan moet je zulke dure dingen niet laten slingeren :19: Als ik mn mobiel laat slingeren komt Xavi hem ook apporteren en dan doet ie het ook niet meer dus ik moet er maar voor zorgen dat het niet in zn buurt komt.

Overigens ben ik het met bp eens dat een vreemde de hond niet hoeft te corrigeren, laat staan dat de hond dit moet pikken... die van mij zouden dat ook niet pikken.En terecht!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

exact :ok:
En hier worden ze maar zo'n 2 x per jaar gekamt, vreselijk he... :eek:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef: ze pakte hem toch af, wat had je dan gewild, half in elkaar meppen?
Dan moet je zulke dure dingen niet laten slingeren :19: Als ik mn mobiel laat slingeren komt Xavi hem ook apporteren en dan doet ie het ook niet meer dus ik moet er maar voor zorgen dat het niet in zn buurt komt.

Overigens ben ik het met bp eens dat een vreemde de hond niet hoeft te corrigeren, laat staan dat de hond dit moet pikken... die van mij zouden dat ook niet pikken.En terecht!
Nou daar zat ik ook aan te denken, ik zie het al dat iemand Jan of zelfs tutje Gina gaat corrigeren en bij hun nekvel grijpt :N:
Denk dat die hun vingers daarna ook wel even mogen tellen en terecht!
Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig zeg.
Als het niet zo sneu was zou je er hartelijk om kunnen lachen en dan bedoel ik sneu voor de hond, die bemoeiallerige mensjes krijgen wat ze verdienen :D
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

iedereen mag mijn honden corrigeren als ze iets doen en ik ben er niet bij. maar als ik er bij ben doe ik het zelf. ik zelf zal het niet zo snel doen bij anderemans honden of de eigenaar moet zeggen dat hij/zij er geen probleem mee heeft. zoals laatst een lab die bovenop een heidewachtel stond te rijden en het vrouwtje niet wist hoe ze haar lab moest stoppen met dit gedrag.
ellen
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik vraag me af hoe TS de hond zou aanpakken. Als ik het zo lees krijg ik de indruk lichaamelijk. dus in het nekvel, op de rug leggen.

Ik zou het niet pikken, dat mijn hond gestraft werd door een ander juffie, die denk het goed tedoen om mijn hond in het nekvel te pakken. Ik geef die Rothweiler groot gelijk om hap te doen.

Het is aan de eigenaar van de Rothweiler om het dier op te voeden op haar manier! Als ik haar zou zijn zou ik mijn hond niet op het spel zetten met een stel hondenliefhebbers die ECHT geen notie hebben van honden opvoeden!

Niet de eigenaar van die Rothweiler zit fout, maar die totebellen van collegae. Die denken dat ze het beest maar eens zwaar moet aanpakken, inplaats van hoge geluidjes en koekjes.

Denk daar maar eens over na.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Waarom neem je je hond nog mee als je weet dat die Rottweiler niet leuk met je hond omgaat? Zo ben je zelf namelijk ook niet verantwoord bezig.
Eerlijk gezegd vind ik de baas van de Rottweiler best zorgvuldig omgaan met haar hond. Een herplaatser moet je eerst leren vertrouwen en dat kost even. Net zoals de opvoeding van een herplaatser, dat kost ook tjd. Zij voedt haar hond op een andere manier op dan jij zou doen. Zoals ik het lees hou jij meer van harde correcties, terwijl er gelukkig (in mijn ogen dan!) ook andere methodes zijn die net zo goed en zelfs beter werken!

Als die hond poept en plast waar het niet wenselijk is, dan moet je de eigenaar erop aanspreken, niet de hond corrigeren. Als de hond vreet uit de vuilnisbakken of van het aanrecht, dan moet je daar ook de eigenaar op aanspreken en niet de hond. Een hond van een ander kun je niet zomaar corrigeren én bij rassen zoals een Rottweiler is de kans al helemaal groot dat dit fout gaat zoals jij verwacht. Maar dat het fout gaat ligt niet aan de eigenaar, maar aan de vreemde mensen die de Rottweiler corrigeren (in plaats van de eigenaar).
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

estherchip schreef:gister ook liep hij met mijn cap ervandoor (ding kost bijna 300 euro!!) en z n baasje zag het, pakt ze hem zachtjes af en zegt "foei fikkie" op een aardige manier.. ja zo doet ie het de volgende keer weer ja..
Ik vind je posts nogal overtrokken. Ze kan blijkbaar prima iets afpakken en dat lijkt me voldoende bij een hond van 11 maanden. Als hij daar lekker ronddolt kun je hem niet zo even leren dat hij overal vanaf moet blijven. Iets afnemen en iets anders daarvoor in de plaats geven is een prima manier om hem niet in de agressie te lokken, terwijl de manier waarop jezelf en collega dat probeerde, middels een correctie, dat wel uitlokt.
Ik lees gewoon een jonge vrije hond, die lol heeft in het leven. Hij moet opgevoed worden, maar of jouw manier daar nou zo geschikt voor is vraag ik me af.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Brigitte11
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siem een blonde Labrador reu

Ongelezen bericht door Brigitte11 »

Je moet dat beest van jongsaf aan opvoeden zeker rottweilers moeten goed opgevoed worden
anders zijn ze echt niet lief!
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Ik denk dat alles inmiddels wel is gezegd, ik hoop dat je eruit komt door met zijn bazin te gaan praten want dit lost ook niks op. En ik krijg inderdaad ook sterk het idee dat met ''straffen'' lichamelijk straffen word bedoeld.. :blauwoog:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Onze Rottweilwer is ook een herplaatser. Deze kwam mishandeld, verwaarloost en getraumatiseert bij ons.
Wij hebben de hond eerst 2 weken gegeven om tot rust te komen, te wennen aan de omgeving en ons, en haar geobserveerd.
Daarna zijn gewoon met de (her) opvoeding begonnen alsof het een nieuwe hond/pup was. Het maakt namelijk niet uit of er al iets met de hond gedaan is, elk mens heeft zijn eigen dingen qua commando's en zaken die hij wel of niet wil met een hond.
We hebben haar dus gewoon getraint alsof ze niets wist, en haar alles bijgebracht wat wij belangrijk vonden.
Okay, dat kost tijd want een Rottweiler leert wat langzamer als b.v een herder, maar uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben wij de Rottweiler die we willen hebben.
Gewoon bij 0 beginnen, en aan de gang gaan!!
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Miranda schreef:
Marjoleine schreef:Overigens zou ik iemand die mijn hond corrigeert hoogstpersoonlijk zelf in zijn nekvel grijpen ;)
Ik ook :wink:
Die kreeg zo hard de wind van voren dat de haren drie weken later nog naar achteren zouden wapperen :mann:
Dat vind ik een beetje kort door de bocht reactie, eigenaar moet in dit geval ervoor zorgen dat die hond niet de gelegenheid heeft om te klieren en te slopen zodat een ander niet zijn spullen t.o.v. de hond hoeft te verdedigen of te beschermen. Ben je daar als eigenaar bij, grijp je zelf in en hoeft de ander dus niet te reageren :U: (zo denk ik erover)
Als ik niet oplet en mijn hond gaat richting een bal van kinderen die lekker aan het spelen zijn, dan mag iemand die dat ziet gebeuren echt wel reageren, ik ben dan toch fout :19:

En wat het ras betreft, ik kon een allerliefste rott en die liet altijd prima de bal los als ik dat zei en bij de baas af en toe niet. Op een bepaald moment was hij wat ouder gegroeid en wat volwassener geworden en ik wilde weer zijn bal. Zag aan zijn kop dat hij die niet ging geven, en zag ook dat ik hem niet moest gaan dwingen. Niet mijn hond dus ook totaal geen reden voor mij om door te zetten, wat ik op dat moment écht niet had hoeven doen hoe goed ik ook met hem overweg kon. Zijn baas stapte toen zelf in en liet de hond lossen, en dat was prima zonder drama of correctie.
Ik vind dit soort karakterhonden (mijn hond zal ook niet altijd naar een ander luisteren en gaan ze dan dwingen of corrigeren dan kun je ook wat tegenwerking verwachten in sommige gevallen) best wel honden die luisteren naar 1 baas en zeker als het om luisteren aankomt.
Ik zou de eigenaresse in kwestie vragen de hond wat meer in de gaten te houden op stal en wat meer te begeleiden in de gang van zaken op stal en wat wel en niet mag, of bij zich te houden.
ArCee
Zeer actief

Als ik niet oplet en mijn hond gaat richting een bal van kinderen die lekker aan het spelen zijn, dan mag iemand die dat ziet gebeuren echt wel reageren, ik ben dan toch fout

Mee eens, maar toch zijn er eigenaren van honden, of dit nu Rotti's of andere rassen zijn maakt even niet uit, die gewoon niets doen als er iets fout gaat.

Ik zat eens in de wachtkamer van mijn dierenarts en ik hoorde gewoon dat hij een hond binnen had die tekeer ging als een gek en de dierenarts een paar keer bijna greep. Ik hoorde mijn dierenarts al een paar keer zeggen, vrij opgewonden: Hou hem nou eens vast man, doe eens wat en help even mee!!

Ik heb mijn vrouw onze hond maar even gegeven, ben naar binnen gegaan, bleek een Rottweiler te zijn, de hond vast gegrepen in zijn nek achter z'n oren en Tom, onze dierenarts heeft hem de injecties gegeven die nodig waren. Die eigenaar stond er dus echt als een slappe lul bij, trok de riem niet eens aan of wat dan ook. Voor mij een duidelijk voorbeeld van iemand die zijn hond niet de baas is, onder controle heeft en volgens mij zelfs bang is voor zijn eigen hond. Verkeerde hond bij de verkeerde baas.
Dierenarts zei hem ook meteen, zoek jij maar een andere dierenarts, je bent hier niet welkom meer als je niet reageert als je hond probeert te bijten.

Nu vinden sommigen dat misschien een risico dat ik dat deed, maar om 1 of andere reden, op 1 of andere manier word ik dus gewoon NOOIT door honden gebeten en lijken ze mij altijd van nature te vertrouwen? Geen idee wat dat is. Ook deze hond probeerde niet eens wat bij me.

Kijk, dat er op zo'n moment iemand anders ingrijpt (in dit geval ik dus) in plaats van de eigenaar die niet doet, kan of durft vind ik vrij begrijpelijk.
Aan de andere kant, ik heb ook wel eens honden in bescherming genomen tegen eigenaren die de weg kwijt waren :mrgreen:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ArCee schreef:Als ik niet oplet en mijn hond gaat richting een bal van kinderen die lekker aan het spelen zijn, dan mag iemand die dat ziet gebeuren echt wel reageren, ik ben dan toch fout

Mee eens, maar toch zijn er eigenaren van honden, of dit nu Rotti's of andere rassen zijn maakt even niet uit, die gewoon niets doen als er iets fout gaat.

Ik zat eens in de wachtkamer van mijn dierenarts en ik hoorde gewoon dat hij een hond binnen had die tekeer ging als een gek en de dierenarts een paar keer bijna greep. Ik hoorde mijn dierenarts al een paar keer zeggen, vrij opgewonden: Hou hem nou eens vast man, doe eens wat en help even mee!!

Ik heb mijn vrouw onze hond maar even gegeven, ben naar binnen gegaan, bleek een Rottweiler te zijn, de hond vast gegrepen in zijn nek achter z'n oren en Tom, onze dierenarts heeft hem de injecties gegeven die nodig waren. Die eigenaar stond er dus echt als een slappe lul bij, trok de riem niet eens aan of wat dan ook. Voor mij een duidelijk voorbeeld van iemand die zijn hond niet de baas is, onder controle heeft en volgens mij zelfs bang is voor zijn eigen hond. Verkeerde hond bij de verkeerde baas.
Dierenarts zei hem ook meteen, zoek jij maar een andere dierenarts, je bent hier niet welkom meer als je niet reageert als je hond probeert te bijten.

Nu vinden sommigen dat misschien een risico dat ik dat deed, maar om 1 of andere reden, op 1 of andere manier word ik dus gewoon NOOIT door honden gebeten en lijken ze mij altijd van nature te vertrouwen? Geen idee wat dat is. Ook deze hond probeerde niet eens wat bij me.

Kijk, dat er op zo'n moment iemand anders ingrijpt (in dit geval ik dus) in plaats van de eigenaar die niet doet, kan of durft vind ik vrij begrijpelijk.
Aan de andere kant, ik heb ook wel eens honden in bescherming genomen tegen eigenaren die de weg kwijt waren :mrgreen:
even off-topic, maar onze dierenarts gebruikt in zulke situaties wel een snuitje, en daar zijn behoorlijk bekwame dierenartsassistenten. dat een ander (een klant) een dierenarts te hulp moet komen, zegt ook wat over een dierenartsen praktijk ?? maar ik ben het ook wel met je eens, dat een eigenaar zijn hond onder controle dient te houden.

weer even on-topic,
ik geloof niet wat ik lees ! de Rotweiler lijkt van jullie (TS en collega) geen enkele kans te krijgen. beestje is jong en komt uit een dierenasiel, dan weet je al dat die hond geen opvoeding heeft, of niet leuk behandelt is geweest, die kans is in ieder geval aanwezig. en dan mag die hond zijn behoefte niet in de stal doen? (wees blij dat hij het daar doet), en moet ie daar op aangepakt worden? en hij mag geen dingen pakken? dan moet ie ook maar gecorrigeerd worden?

jullie willen die hond gewoon geen kans geven, je lijkt wel een beetje jaloers, dat de eigenaar van de Rottie een ``asiel``Rotti durft te nemen.

ik snap ook niet dat je de honden niet om en om even opsluit in een stal/box. dan kunnen de honden er om en om uit, veilig en wel.

natuurlijk moet een Rottweiler, als elke hond een degelijke opvoeding krijgen. maar dus niet zo 1 van pak maar in de nekvel. . . honden als Rottweilers, moeten een consequente opvoeding hebben, en er moet gerust gewerkt worden aan een leider en volger positie. maar dat doe je niet door de hond te kleineren, maar door respect, en de hond wel in zijn waardigheid te laten.
je zou ook kunnen helpen, en de hond op een positieve manier simpele oefeningetjes als ``zit`` aan te leren, zodat de Rottweiler een band kan vormen met jou. dan kan je op een leuke sociale manier ook de hond leren te ``lossen`` als hij wat heeft.

respect en vertrouwen, en een beetje positieve training, is all what you need, beetje investeren dus, in die Rottweiler !
blondie
Zeer actief

Emma schreef:je zou ook kunnen helpen, en de hond op een positieve manier simpele oefeningetjes als ``zit`` aan te leren, zodat de Rottweiler een band kan vormen met jou. dan kan je op een leuke sociale manier ook de hond leren te ``lossen`` als hij wat heeft.

respect en vertrouwen, en een beetje positieve training, is all what you need, beetje investeren dus, in die Rottweiler !
Dat moet de eigenaresse doen, niet de mensen die "last" hebben van de hond en zijn gedragingen.
blondie
Zeer actief

ArCee schreef: Nu vinden sommigen dat misschien een risico dat ik dat deed, maar om 1 of andere reden, op 1 of andere manier word ik dus gewoon NOOIT door honden gebeten en lijken ze mij altijd van nature te vertrouwen? Geen idee wat dat is. Ook deze hond probeerde niet eens wat bij me.

Kalm, daadkrachtig en geenszins bang voor de hond weten waar je de hond vast moet houden om de controle te hebben en de kalmte te kunnen overbrengen, ik denk dat dat gewoon meespeelt in de reactie van de hond toen jij je erin mengde.
Soms door er niet over na te denken maar te doen vertrouwen dieren je daardoor, het wordt soms lastiger als je gaat lopen sjussen en pemperen, wat soms nodig is, maar soms ook moet je zeggen geen gezeik nu klaar. Handeling doen en iedereen blij.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

blondie schreef:
Emma schreef:je zou ook kunnen helpen, en de hond op een positieve manier simpele oefeningetjes als ``zit`` aan te leren, zodat de Rottweiler een band kan vormen met jou. dan kan je op een leuke sociale manier ook de hond leren te ``lossen`` als hij wat heeft.

Dat moet de eigenaresse doen, niet de mensen die "last" hebben van de hond en zijn gedragingen.
de hond moet blijkbaar ook gecorrigeerd worden door TS en collega. dus wees dan ook maar zo, dat je een beetje een band vormt met de hond. is mijn menig !
ArCee
Zeer actief

Emma schreef:
ArCee schreef:Als ik niet oplet en mijn hond gaat richting een bal van kinderen die lekker aan het spelen zijn, dan mag iemand die dat ziet gebeuren echt wel reageren, ik ben dan toch fout

even off-topic, maar onze dierenarts gebruikt in zulke situaties wel een snuitje, en daar zijn behoorlijk bekwame dierenartsassistenten. dat een ander (een klant) een dierenarts te hulp moet komen, zegt ook wat over een dierenartsen praktijk ?? maar ik ben het ook wel met je eens, dat een eigenaar zijn hond onder controle dient te houden.

Emma.

Onze dierenarts is echt wel ervaren, we komen al 15 jaar bij hem.
Punt was, het snuitje kreeg hij niet op want de hond probeerde hem telkens in zijn handen te bijten en de baas werkte niet mee om het voor elkaar te krijgen.
Spreekuuur van onze dierenarts is normaal van half 7 tot 9 uur s'avonds, maar vanaf 6 uur kun je al komen om voeding en medicijnen op te halen. Dan is zijn assistente er nog niet, dat kan hij prima alleen.
Die bewuste keer kwam de man al om 6 uur met zijn hond, en onze dierenarts dacht vriendelijk te zijn door de man niet te laten wachten tot half 7 omdat het qua medicijn en voerafgifte erg rustig was die dag.
Ja, dan is het even een samenloop van omstandigheden.
Ik zelf had wel een vervroegde afspraak (weet niet eens meer waarvoor), dus dat was gewoon een toevalstreffer die dag.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”