Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bekeuring

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Bekeuring

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef:
Maylala schreef:Gaat zo'n boete eigenlijk per hond?
Nee, volgens mij niet (al mag de gemeente daar natuurlijk ook weer hun eigen regeltjes op loslaten, net zoals de hondenbelasting). Maar als persoon maak je een overtreding waar je een bekeuring voor krijgt. En of je dan 1 of 50 honden los laat lopen maakt hier niet uit. Je laat hond(en) loslopen, en dat kost - een paar jaar geleden - hier 65 euro.

Ben ook wel eens in Hilversum en contreien in het boekje geschreven, voor 3 loslopende honden die van mij zouden zijn. Nooit een bekeuring van gezien (maar vanaf dat moment was Tapaz van Basil uiteraard wèl in mijn bezit :pffff: )
Hier is het volgens mij wel per hond :ugh:

Ik ben 1x "betrapt" vroeg in de ochtend in duin, mooi weer en bij de meertjes... druipende hond bij me roepen deed ik wel aanklikken aan de riem leek me overbodig omdat meneer de duinwachter in zijn auto al voor me stond :engel:
Mevrouw! Ja meneer ik weet het, maar het is zo warm en hij is gek van water :19:
Hij zag ook wel dat het geen eendjes jager was en dat hij netjes bij me kwam zitten op mijn roep, dat scheelde ook denk :engel: ik kwam er zonder boete vanaf maar moest wel aanlijnen wat ik ook deed. Maar niet meer duin in, aangelijnt duin in en niet de meertjes in is niet leuk :19:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Een strafblad krijg je pas als je een strafbaar feit hebt begaan en door de rechter bent veroordeeld. Geen veroordeling door een rechter, geen strafblad. Zo simpel.
Dus een boete op grond van een apv kan niet tot een strafblad leiden.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Bientje schreef:Nu zijn er dus hondenbezitters bekeurd omdat hun hond op het pad liep. Honden mogen alleen naast het pad los, want het pad is blauw op het internetkaartje en blauw is niet groen volgens de handhaaf-meneer.:lees:
Ook is een hondenbezitter bekeurd omdat de hond liep op een driehoekje gras van 3 bij 4 meter waar een logo op het kaartje staat dat daar hondenpoepzakjes hangen, ja het logo is geel en niet groen, dus :lees:
Dit is erg :80:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier 1x een boete gehad, de rest van de controle-momenten weten te vermijden. Zonde geld...Maar tsja, ik beschouw het maar als hondenbelasting. Mijn hond gaat er iig niet om aan de riem. Maar ik geloof ook niet dat DAT het doel van de bekeuring zou zijn.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

->Chanty<- schreef:Hier betaal je per hond, ik ken iemand die had 3 honden los, kreeg dus 3 x 65 euro boete :scratch:
Vind dat erg vreemd.... stel...... ik steel een pak koekjes waarin 20 koekjes zitten, dan krijg ik toch ook niet 20 x een proces verbaal/boete...
stel iemand steeld een pak koffie bonen.
hoeveel boeters zou hij dan wel niet krijgen????
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

saskia en siem schreef:
->Chanty<- schreef:Hier betaal je per hond, ik ken iemand die had 3 honden los, kreeg dus 3 x 65 euro boete :scratch:
Vind dat erg vreemd.... stel...... ik steel een pak koekjes waarin 20 koekjes zitten, dan krijg ik toch ook niet 20 x een proces verbaal/boete...
stel iemand steeld een pak koffie bonen.
hoeveel boeters zou hij dan wel niet krijgen????
Inderdaad...Zou de boete groter zijn als je twee flessen wijn jat, dan wanneer je er 1 jat? Hier betaal je overigens per hond. En als je geen ID bij je hebt (en nee, dat heb ik OOK al nooit...) komt dat er ook nog eens dunnetjes bovenop. Hoeft de beste ambtenaar de hele week geen geld meer binnen te halen. :wink:
saskia en sjaak
Zeer actief

tja sorry hoor, er zijn zat losloopgebieden in nederland.
tja je moet er misschien ff wat moeite voor doen om er te komen maar ze zijn er.

vind die dure bekeuringen ook niet leuk maar je neemt zelf het risico om een bekeuring te krijgen.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik had ook geen ID bij me. Ik heb ze mee naar huis genomen, 2 straten verder op.
Was wel lachen; ik met 2 hondjes en 2 BOA's. net een VIP :lol:of crimineel
Misschien had ik ze beter iets aan kunnen bieden :wink: :pffff:
saskia en sjaak
Zeer actief

Lillith schreef:Ik had ook geen ID bij me. Ik heb ze mee naar huis genomen, 2 straten verder op.
hoe bedoel je iets aanbieden????
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

saskia en siem schreef:
Lillith schreef:Ik had ook geen ID bij me. Ik heb ze mee naar huis genomen, 2 straten verder op.
Wat denk jezelf :lol:
saskia en sjaak
Zeer actief

Lillith schreef:
saskia en siem schreef:
Wat denk jezelf :lol:
tja, en daarna nog eens de bekeuring krijgen??? of ben je zo goed in dat wat je aanbied.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Hier voor twee honden 1 bekeuring... 60 euro. En idd inclusief begeleidende brief waar ik nog even streng in toegesproken werd. :F:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moest vandaag even aan je denken al deden wij niets wat niet mocht behalve dat wij op een ruiterpad bezig waren. Boswachter kwam alleen waarschuwen dat er een raam van de auto open stond gelukkig :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik durf het bijna niet te vragen....maar waar waren jullie mee bezig dan?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
chrico
Zeer actief

Ik ben bezig met 2 honden die niet makkelijk zijn naar andere honden. Sinds een paar keer heb ik deze twee samen kunnen voegen en dat gaat prima. Nu was het de bedoeling om ondanks elkaars aanwezigheid het hier komen aan de lange lijn te oefenen dus ik zocht een plek waar weinig prikkels in de omgeving waren en dat was het ruiterpad. Nu wil er nog wel eens streng gecontroleerd worden op wat daar gebeurd en 1 van de honden werd net aan de lange lijn gezet toen ik de boswachter zag komen en had zoiets van oeps, hopelijk geen gezeur omdat wij daar waren. Voor de honden wel een goede oefening meteen die auto daar maar ik hoorde mijn zoemertje al ratelen zo van ehm, honden zijn aangelijnd, wij zijn braaf, behalve op het ruiterpad aanwezig dan. Maar het viel dus reuze mee :mrgreen:
Had al zoiets van ehm bij een boete worden wel beide honden berekend omdat beide een andere baas hebben :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

saskia en siem schreef:tja sorry hoor, er zijn zat losloopgebieden in nederland.
tja je moet er misschien ff wat moeite voor doen om er te komen maar ze zijn er.

vind die dure bekeuringen ook niet leuk maar je neemt zelf het risico om een bekeuring te krijgen.
Het klopt dat er zat losloopgebieden zijn maar als je geen auto hebt zijn de meeste toch moeilijk te bereiken. En daarnaast als je een loops teefje hebt moet je toch ook ergens kunnen lopen zonder lastig gevallen te worden? Ik loop bijna dagelijks in een stuk dat aanlijngebied is, de honden lopen daar altijd los. Ze jagen niet en als ik andere mensen tegen kom moet Dieber even volgen en indien ik aangelijnde honden tegen kom gaan die van mij ook even aan de lijn. De boswachter kom ik bijna nooit tegen en als ik hem tegen kom dan zwaait hij vriendelijk (tenminste de 1, de ander ben ik nog nooit tegen gekomen). Ik weet dat ik het risico op een bekeuring loop maar dit bos is tenminste omheind en het bos dichtbij waar ze los mogen niet. Ook al luisteren ze beide super loop ik nooit meer in dat bos na vorig jaar januari.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik ben het eens met Kiki, sommige losloopgebieden zijn bedacht door ambtenaren zonder hond :ugh:
Hier langs de weg een strook van 2 meter breed en een straat waar veel moeders racen om hun kind op tijd van/naar school te halen/brengen.
Vederop is een strand met een dagcamping waar in de winterperiode niemand is. Ik hanteer voor mezelf de regels van het grote strand in Egmond e.d. (in de zomer na 19.00 enzo). Maar ik ben wel in overtreding, want er mag geen hond lopen daar :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Nanna schreef:Ik zie dat soort dingen als abonnementskosten ;-)
Betaal het graag om er het hele jaar mijn honden los te laten vliegen ;-)
precies zoals ik erover denk :D
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

toch bijzonder dat er laatst een topic was van iemand die zei dat er maar 3 losloopgebieden in heel nederland waren en iedereen viel daarover want er waren enorm veel losloopgebieden in nederland en hier gaat het om het eigen hachje en dan is er ineens weer heel weinig :U:

ik vind het vervelend als mensen bekeuringen krijgen maar als dat nog veel vaker voor zou kunnen komen zouden mensen misschien eens rekening gaan houden met losloopgebied of niet.
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

saskia en siem schreef:tja sorry hoor, er zijn zat losloopgebieden in nederland.

Hoe kom je erbij? In het gooi zijn twee gebiedjes waar je de hond los mag laten lopen.
Het gevolg is dat die gebiedjes overbelast worden omdat iedereen daar met zijn zijn hond naartoe komt. Uit Bussum ankeveen kortenhoef s'graveland loosdrecht enz. Die mensen komen allemaal met de auto. Niet goed voor het milieu.
Ik heb geen auto. Niet eens een rijbewijs.
Ik moet een kwartier lopen om dat losloop-gebiedje te bereiken. Daar klaag ik niet over. Maar als ik verder weg woonde, konden mijn honden dus niet loslopen.
chrico
Zeer actief

Wel grappig dat het zo afhankelijk is waar je woont ook al is er veel natuur in je naaste omgeving. Ik moet voor het aanlijngebied mijn auto pakken. Alles binnen loopafstand is losloopgebied of gedoogzone of ik moet door de straten gaan wandelen maar dat vinden de honden weer geen bal aan :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Er is hier een losloopgebied om de hoek waar ik dagelijks te vinden ben. Behálve op zondag met mooi weer.
Dan loopt hier alles wat normaal niet buiten komt geloof ik, en ongeveer 15% daarvan staat (enigszins) onder appèl.

Mooie zondag, losloopgebied nationaal park?
Dikke vette nono. Filewandelen, mountainbikers, paarden en irritante honden(baasjes).

Bovendien zit Skadi tegen loops aan, of is stil loops, dat weet ik niet.
And few will ever climb
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Zondee, maar ik snap wel dat je je hond gewoon los laat.
Hier in het uitlaatparkje schijnen ze de laatste tijd ook streng te controlleren, en gaat het per hond.
Ze lopen nu dus helaas vast, 2x 70 euro zie ik niet zo zitten haha. Dus lekker vaak naar het bos hier.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Wat ik me dan wel weer afvraag, straal offtopic, komen die honden anders nooit buiten of zo? Anders dan op een zondag met mooi weer?
Worden die normaal het blokje rondgewandeld voor een P&P rondje?
Ik snap dat niet zo goed :ugh:
And few will ever climb
Lillith
Zeer actief

Miranda schreef:Wat ik me dan wel weer afvraag, straal offtopic, komen die honden anders nooit buiten of zo? Anders dan op een zondag met mooi weer?
Worden die normaal het blokje rondgewandeld voor een P&P rondje?
Ik snap dat niet zo goed :ugh:
Ik denk dat de mensen en honden anders nooit echt buitenkomen.
Laatste zondag brak je echt je nek over de mensen, paarden en honden, was niet te doen om normaal te lopen.
Ik blijf het raar vinden, ik loop daar 1 of 2x pd. zomer en winter, regen, wind het is heel rustig soms geen mens of hond te zien.
Heb zo'n gevoel van is mijn wandelstek wat moeten jullie nou hier :smile: Het is weer wennen en fietsen. :ok:
OT
Het eerste en enigste helemaal officiele losloopgebied(klein) voor mij, is 10 min. lopen.
Ik heb geen auto dus moet ik voorzichtig zijn op de andere plekken, in de bebouwde kom gebruik ik nu een rollijn.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Lillith schreef:Laatste zondag brak je echt je nek over de mensen, paarden en honden, was niet te doen om normaal te lopen.
Ik blijf het raar vinden, ik loop daar 1 of 2x pd. zomer en winter, regen, wind het is heel rustig soms geen mens of hond te zien.
Heb zo'n gevoel van is mijn wandelstek wat moeten jullie nou hier :smile:
Hahaha....dat gevoel heb ik ook :lol1:
Het is inderdaad weer wennen.
And few will ever climb
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat kan wel zijn dat er zat losloopgebieden zijn maar dan moet je wel een auto tot je beschikking hebben.

Nou heb ik niks te klagen want in heel Capelle aan den IJssel is er geen aanlijngebod, hier mogen ze overal los lopen, alleen in het bos staat een bordje dat de honden aan de lijn moeten van 15 maart tot 15 juli in verband met het broedseizoen. Maar ik laat mijn honden toch los want het is geen gebod maar een aanbeveling. Ga mijn honden echt niet een derde van hun leven aan de lijn houden. En in de wijk laat ik ze niet los lopen, ik wil niet dat iemand zich doodrijdt omdat ze mijn hond willen ontwijken. Of dat mijn honden dood worden gereden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Vroeger toen ik klein was bestonden er nog geen "losloopgebieden"
Nederland was één groot losloopgebied, en wij liepen daarin met zeven miljoen soortgenoten.
Er waren niet veel hondenbezitters. Op een boerenerf trof je wel eens een (loslopende)fox aan om de ratten binnen de perken te houden. Of een waakhond aan de ketting.

Toen sloeg de welvaart genadeloos toe, en nu is ons inwonertal gestegen naar zestien miljoen.
Alles is bebouwd en geasfalteerd, een deel is bouwland, en de paar zeer kwetsbare gebiedjes die zijn overgebleven werden omheind en beheerd.
Zij staan onder toezicht van boswachters, die de godganse dag op bos staan te wachten.
Omdat het met dat bos toch niets wordt vanwege de seeotwee-uitstoot en de radioactieve vervuiling die onze kant op komt waaien, gaan die ambtenaren over tot het bekeuren van mensen die hun honden los laten lopen.
Dat is net zo nuttig als mensen bekeuren die te hard rijden. Je leert dat hardrijden er niet mee af, en dat is ook niet de bedoeling. Maar je bent wel verzekert van een regelmatige bron van inkomsten.
Als je vroeger je huis verliet, stond je in de vrije natuur. Zo heette dat in die tijd.
Wij zijn het pas natuurgebieden gaan noemen toen er geen vrije natuur meer over was.
En dus begeven wij ons op zondagmiddag met mooi weer, naar onze onvrije natuurgebiedjes.
Op veelkleurige bordjes staat te lezen wat er nog leeft (niet bijster veel) en hoe wij ons dienen te gedragen. Er zijn zelfs wegwijzers, hoewel niemand daar kan verdwalen. Mocht je de richting kwijt zijn dan loop je gewoon rechtdoor, en na een uurtje sta je weer in een bebouwde kom, waar je de bus naar huis kunt nemen.
Op zondagmiddag met mooi weer ga ik niet naar het natuurgebied.
Hoewel...ik kan aan de ingang natuurlijk een hokje neerzetten en toegangskaartjes gaan verkopen voor
"DE MENSENTUIN"...
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Kelev de oude schreef:Op zondagmiddag met mooi weer ga ik niet naar het natuurgebied.
Hoewel...ik kan aan de ingang natuurlijk een hokje neerzetten en toegangskaartjes gaan verkopen voor
"DE MENSENTUIN"...
Ik durf te wedden dat het je ook nog fors inkomen zou opleveren.....zolang de boswachter je niet betrapt, tenminste :F:

Maandagmiddag liepen we in het bos, geen hond te zien.
Manlief was wat zenuwachtig, die was bang voor een nieuwe bekeuring. Die is nogal braaf van aanleg.
Ik zei hem dat hij zich geen zorgen moest maken "alle boswachters zitten nu op kantoor, de bekeuringen administratief te verwerken." :cool2:
Sowieso heb ik tegenwoordig het idee dat de boswachter meestentijds op kantoor zit en niet in het bos :oeps:
And few will ever climb
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Toen mijn man hoorde dat er weer een paar mensen bekeurd waren kreeg hij ook al de zenuwen. Hij zei tegen me dat ik de honden voortaan vast moest houden, want dat zou ons wel eens 150 euro kunnen gaan kosten voor vier honden.
Ik zei tegen hem dat dit verhaal eens in de zoveel jaar naar boven komt en dat ik nog niemand had gezien die bekeurd was, trouwens zoals ik al eerder zei is het geen gebodsbord maar een aanbeveling, mijn man weer: Ja, maar misschien hebben ze de regels aangepast. Nou dat moeten ze dan maar in de krant zetten.

Ik ga toch echt mijn honden niet een derde van hun leven aan de lijn houden.

Weet je wat, ik ga eens op de site van de gemeente kijken wat daar staat, als er iets veranderd is moet dat daar toch wel te vinden zijn dacht ik zo.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”