Hier is het volgens mij wel per hondMarion. schreef:Nee, volgens mij niet (al mag de gemeente daar natuurlijk ook weer hun eigen regeltjes op loslaten, net zoals de hondenbelasting). Maar als persoon maak je een overtreding waar je een bekeuring voor krijgt. En of je dan 1 of 50 honden los laat lopen maakt hier niet uit. Je laat hond(en) loslopen, en dat kost - een paar jaar geleden - hier 65 euro.Maylala schreef:Gaat zo'n boete eigenlijk per hond?
Ben ook wel eens in Hilversum en contreien in het boekje geschreven, voor 3 loslopende honden die van mij zouden zijn. Nooit een bekeuring van gezien (maar vanaf dat moment was Tapaz van Basil uiteraard wèl in mijn bezit)
Ik ben 1x "betrapt" vroeg in de ochtend in duin, mooi weer en bij de meertjes... druipende hond bij me roepen deed ik wel aanklikken aan de riem leek me overbodig omdat meneer de duinwachter in zijn auto al voor me stond
Mevrouw! Ja meneer ik weet het, maar het is zo warm en hij is gek van water
Hij zag ook wel dat het geen eendjes jager was en dat hij netjes bij me kwam zitten op mijn roep, dat scheelde ook denk